[Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

tamary
Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:43

Nabster schreef:
Ik zou een werpdoos in het hok zetten. Dan zitten ze warm, kunnen ze geen kant op en jij zou de doos kunnen verwijderen voor de controles. Gewoon een houten doos met half open voorkant. Ik zie veel konijnefokkers dat zo doen op Youtube. Zo kom je meer tegemoet aan het konijn haar behoefte om een nest te hebben.

Dat, maar ze doen het ook en met die constructie zodat er geen jonge konijnen aan de tepel blijven hangen en buiten het warme nest terecht komen na het voeden.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


tamary
Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 12:49

DeMolenhoek schreef:
Ze had er 1 maar ze weigerde haar nest er in te maken :)

Nog een diersoort die dingen anders doet dan jouw goede bedoelingen. Dacht dat dat een paardending was, maar kennelijk zijn er meerdere dieren die onze logica en interpretaties van wat dieren willen niet delen. Lastig, blijven proberen wat wel werkt en graag delen, want je zal niet de enige zijn met zulke problemen.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

tamary
Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 11:07

En zometeen jouw de schuld geven dat het hooi vies is :D
Lijken mijn pony's wel. die kunnen gelukkig niet in hun ruif.


Even dakje maken, konijnen plassen/poepen veelal tijdens het eten, goed hooi is kostbaar als bodembedekking.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

tamary
Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg] Reuzeplezier met minikonijntjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:22

Ik zou ivm ziekte ze echt zsm van het terrein af willen hebben, dat je niet een sluimerende bron bij je konijnen in de buurt houdt. Symbolische boom planten is geen probleem, maar dieren die overleden zijn door een besmettelijke ziekte zou ik er echt niet onder willen begraven, die zie ik liever in de verbrandingsoven verdwijnen.

Verder, sterkte, :(:) je voelt je zo machteloos als je eigenlijk niks anders kan dan wachten en hopen dat je wat overhoudt.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

tamary
Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 23:02

Kwartels is zelfs 6 weken (tot soms 8). Maar als je ze zeker in het voorjaar hebt lopen en de mannetjes zijn vruchtbaar, dus vreselijk hormonaal elkaar aan het slopen uit frustratie tussen het herrie maken door, dan is dat iets anders.
Voor mij zijn ze niet economisch, ik kan niet tegen de eieren en het zijn mij teveel friemelbotjes om tussen het vlees uit te peuteren. Met 6 maanden als ze echt goed in de volwassen veren zitten ipv in een soort continue rui als kuikens zijn het inderdaad mooie kijkvogeltjes.

Voor vlees staat hier konijn op de wensenlijst, kip is ook weer duurder ivm omnivoor zijn. Slachtafval konijnen is dan weer goed als kippenvoer ipv de gedroogde meelwormen van nu en de mest kan meteen de (moes)tuin in.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

tamary
Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:25

DeMolenhoek schreef:
Ja dat kan :j Een konijn heeft ook 2 baarmoeders. Net zoals een kat ook kittens kan krijgen van verschillende vaders (of een vrouw die een tweeling kreeg die ook van 2 verschillende vaders bleken te zijn :D https://m.hln.be/wetenschap-planeet/med ... ~a9a2485c/ ) (Ze is niet de enigste trouwens :+ https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf18052009_033) kan dus zeker :j

Zover ik weet is bij katten en konijnen de eisprong een gevolg van de dekking, dan zou het dus inderdaad kunnen dat er meerdere mannetjes kort na elkaar hetzelfde vrouwtje dekken en dus allemaal nakomelingen verwekken. Heeft voordelen als overlevingsstrategie (eigen nakomelingen worden door mannetjes beschermd) en dus veiligheid moeder en jongen is beter als er meerdere mannetjes toegang hebben tot een vrouwtje.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

tamary
Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 08:54

Hij is knap.

Die ui? op de 1e foto lag wel erg ongunstig, dacht even wat is er met die achtervoet mis.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

tamary
Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 13:23

Ook niet zo'n lekker jaar hier qua jonge dieren.
verwachtte 3 lammeren en hoopte op 4. 1e ooi gaf 1 levend ooilam en 1 doodgeboren/niet uit de vliezen gekomen ooilam, 2e heeft ergens verworpen/nooit opgenomen. Gelukkig is enige lam een vrolijke, active stuiterbal (die helaas heel stoute dingen aanleert van jongste lam van vorig jaar _-:( )
Kipjes : 7 eitjes onder de kloek, na 2 weken nest verschoven en 1 ei niet meegenomen. Dat was 1e kuiken dood, andere 6 uitgekomen en 4 dagen later 1 dood in voerbak (klem gezeten?). Andere 5 zijn 3 weken oud nu en zien er uit alsof ze wel in leven blijven. Maar t.o.v. vorig jaar is het zeker waardeloos. Toen wist ik dat geboren/gestart = wordt groot. Hopelijk volgend jaar beter (en dit najaar als 1e poging jonge konijnen fokken gaat hopelijk ook alles goed).

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

tamary
Berichten: 29055
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Volg]Reuzeplezier met babydiertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:24

Hier hebben de schapen gewone keuteltjes net als geiten (of zelfs konijnen, maar dan meer ovaal ipv rond). Als ik enkel gras geef krijg ik wel van die semi hondendrollen, hooi bijvoeren ondervangt dat, want dat plak spul gaat wel richting diarree en dat wil je niet (blijft makkelijk aan de vacht plakken, wat vliegen erg aantrekkelijk vinden = myase risico).

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers