Bizarre vergeijkingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Bizarre vergeijkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 14:34

Naar aanleiding van een aantal topics waar steeds weer het vergelijk van deze coronatijd met de 2de wereldoorlog gemaakt wordt.
Vooral dan ongevaccineerde mensen net als de Joden toen worden behandeld, vraag ik mij werkelijk af of het team van Bokt hier niet veel meer posts moet wissen.

Dit is nl zeer pijnlijk voor velen en het gaat werkelijk nergens over.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:36

Dus je maakt er maar een extra topic voor, zodat er nog méér over gepraat wordt?
Negeren en geen aandacht aan schenken is vaak de beste remedie.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Bizarre vergeijkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 14:41

Het treft mij echt, dat er uberhaupt zo gedacht wordt

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:41

Echwel schreef:
Het treft mij echt, dat er uberhaupt zo gedacht wordt


Bedenk je dat het maar een heel klein groepje mensen is die toevallig héél hard schreeuwt.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:41

Best wel sneu, je krijgt geen gelijk en maakt een eigen topic om gelijk te krijgen. Dat krijg je dus niet.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Bizarre vergeijkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 14:45

Geen gelijk, waar heb je het over, besef je wel dat deze vergelijking zo pijnlijk is voor veel mensen..
Ik hoef geen gelijk ik hoop echt dat men beseft hoe pijnlijk dit is

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:45

hahahatsjoe schreef:
Best wel sneu, je krijgt geen gelijk en maakt een eigen topic om gelijk te krijgen. Dat krijg je dus niet.

Je wordt pas als Jood/Zigeuner behandeld als je als gevaccineerde wordt vervolgd en vermoord omdat je opa zich niet heeft laten vaccineren.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:48

hahahatsjoe schreef:
Best wel sneu, je krijgt geen gelijk en maakt een eigen topic om gelijk te krijgen. Dat krijg je dus niet.
Daar gaat het helemaal niet om, maar ik heb de indruk dat jij dat serieus niet begrijpt op de een of andere manier.
Dat vind ik eigenlijk pas sneu (oprecht).

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:51

hahahatsjoe schreef:
Best wel sneu, je krijgt geen gelijk en maakt een eigen topic om gelijk te krijgen. Dat krijg je dus niet.

Dat je zou dol bent op rellen dat je vervolgens een eigen wereldje creëert waarin er andere normen en waarden gelden is je eigen probleem, gelukkig zijn er genoeg mensen op de wereld die begrijpen dat dergelijke uitingen tot op persoonlijk niveau pijn kunnen doen. Laten we het dan vooral niet hebben over het gebrek aan historisch besef.

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 14:55

Mensen die dit met WOII vergelijken mogen van mij met een tijdmachine terug naar het moment dat ze daadwerkelijk worden uitgesloten, opgepakt, naar een kamp worden verscheept, in een kamp worden mishandeld en de gaskamer in worden geleid-- en dán, fysiek ongedeerd, terug naar deze tijd. Maar laat ze maar even de doodsangst voelen die onze (overgroot) opa's en oma's voelden toen. Hopelijk leren ze er wat van.

Edit: Net als mensen die met kanker schelden of het als stopwoordje gebruiken. Die mogen het wat mij betreft een weekje krijgen, misschien een maandje. Daarna genezen en je merkt er niks meer van, maar voel die doodsangst maar eens. Voel het. Dán pas weet je waar je over praat. In plaats van als een soort halfbakken papegaai overal je gekopieerde mening rondstrooien alsof mensen erop zitten te wachten -:(-

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Bizarre vergeijkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 15:03

De vrijheid die wij hebben om wel of geen nee tegen een vaccin te zeggen, dagelijks naar de supermarkt te kunnen
Protesteren tegen de regering, de kinderen naar school brengen.
Genieten van veel dingen die nu in deze bizarre tijd mogelijk zijn, kun je toch niet vergelijken met welke onderdrukking dan ook

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:06

Ik vermoed dat mensen die zulke uitspraken doen ook nog nooit echt een goede documentaire hebben gezien, laat staan een oud concentratiekamp bezocht hebben. Ik kan me er in mijn hoofd niet bij dat mensen zulke vergelijking maken.

Daarnaast wel eens met een eerdere reactie, deze mensen negeren.. Een topic er over maken lost niet echt iets op. De meeste normaaldenkende mensen zullen het toch met je eens zijn.

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bizarre vergeijkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:15

Geen idee over welk topic dit gaat maar ik zie dit elders op SM ook gebeuren. Zeer ongepast.
Het lijkt me duidelijk dat de individuen die dit soort vergelijkingen maken van gekheid niet meer weten waar ze hun argumenten nog vandaan moeten halen. Sneu.
Laten l*llen is het beste of temmen, maar het lijkt me dan wel goed te weten of dit soort vergelijkingen wel/niet zijn toegestaan op bokt. Anders tem je voor niets.

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:18

Aan het verloop van dergelijke topics het afgelopen anderhalf jaar te zien heeft TeMmen geen zin. Ik heb ook via privéberichten te horen gekregen dat ze wat betreft corona enkel wettelijk illegale dingen blokkeren/verwijderen. Wetenschappelijke dingen, nepnieuws, complottheorieën, en dit soort vreselijke vergelijkingen mogen allemaal blijven staan, omdat 'bokt geen andere positie inneemt dan de Nederlandse wet'.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:24

Schandalig dat mensen die vergelijking uberhaubt durven te maken. Sla een keer een geschiedenisboek open ofzo. >;)

Wat mij betreft mag hier dan ook echt wel strenger tegen worden opgetreden.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:27

Echwel ik geef je groot gelijk.

Heb geen idee wat er is gezegd want ben al een paar dagen uit de corona topics. Maar raden kan ik het wel.

De mensen die deze vergelijkingen maken zijn dommer dan poffertje.
Niet waard er maar 1 seconde tijd en energie aan te besteden.

Sterkte Echwel :knuffel:

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Bizarre vergeijkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:33

Overigens ben ik het ermee eens dat het geen zin heeft om ertegenin te gaan of dit soort topics te openen. Maar ik snap Echwel's behoefte om haar frustratie te uiten ook héél erg goed. Het is ronduit schandalig dat dit soort dingen wordt gezegd en ik kan soms mijn haren ook wel uit mijn hoofd trekken erdoor.

Phonix
Berichten: 1097
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:36

Ik kwam deze tegen in Amsterdam en het enigste wat ik kon denken was : WoW.

Ik wist dat wij domme mensen had op deze planeet, maar….

Afbeelding

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:48

VuurVleugels schreef:
Overigens ben ik het ermee eens dat het geen zin heeft om ertegenin te gaan of dit soort topics te openen. Maar ik snap Echwel's behoefte om haar frustratie te uiten ook héél erg goed. Het is ronduit schandalig dat dit soort dingen wordt gezegd en ik kan soms mijn haren ook wel uit mijn hoofd trekken erdoor.


Dit...

Ik snap de vraag om erop te modereren heel goed. Velen van ons hebben familie die écht geraakt zijn in WOII. Deze vergelijking zou niet gemaakt mogen worden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bizarre vergeijkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:50

Tja dat heet vrijheid van meningsuiting. Dat mag in Nederland gewoon en dus op Bokt ook. Dat je het ongepast, walgelijk en respectloos vind dat is wat anders.

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: Bizarre vergeijkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 15:58

Tja. Ik snap de vergelijking deels. Ik kom 1 keer in de week als "maatje" bij een vrouw van 96, die de 2e Wereldoorlog dus weldegelijk heeft meegemaakt én meegekregen, en deze vergelijking wel maakt. En dan heb ik het niet over de Jodenvervolgingen, maar er zijn dingen gaande waarvan ik snap dát de vergelijking wordt gemaakt.
En verder, leef en laat leven. Ieder heeft zijn eigen mening, en daar hoef je het niet mee eens te zijn. Maar hier een topic voor openen..?

Elin_

Berichten: 9636
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:06

hahahatsjoe schreef:
Best wel sneu, je krijgt geen gelijk en maakt een eigen topic om gelijk te krijgen. Dat krijg je dus niet.

Wauw. Wil je nu een sticker?
Kinderachtig "lekker puh" erachter zetten.



Belachelijk wanneer men de vergelijking maakt.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-21 16:07

Men mag op bokt topics openen over de meest vreemde dingen kijk maar eens bij mensenwelzijn

Maar over iets wat werkelijk krenken en pijnlijk is zeuren jullie

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:08

VuurVleugels schreef:
Mensen die dit met WOII vergelijken mogen van mij met een tijdmachine terug naar het moment dat ze daadwerkelijk worden uitgesloten, opgepakt, naar een kamp worden verscheept, in een kamp worden mishandeld en de gaskamer in worden geleid-- en dán, fysiek ongedeerd, terug naar deze tijd. Maar laat ze maar even de doodsangst voelen die onze (overgroot) opa's en oma's voelden toen. Hopelijk leren ze er wat van.

Edit: Net als mensen die met kanker schelden of het als stopwoordje gebruiken. Die mogen het wat mij betreft een weekje krijgen, misschien een maandje. Daarna genezen en je merkt er niks meer van, maar voel die doodsangst maar eens. Voel het. Dán pas weet je waar je over praat. In plaats van als een soort halfbakken papegaai overal je gekopieerde mening rondstrooien alsof mensen erop zitten te wachten -:(-
Amen.

Walgelijke vergelijking, sommige mensen zouden zich heel erg diep moeten schamen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 16:08

Dat het pijnlijk is voor mensen betekent niet dat je (als Bokt zijnde) mensen mag verbieden hun mening te uiten. :)