Datalek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Datalek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 21:35

Hoihoi,

Kon er niks over vinden, alleen een topic van september.
Maar zojuist met inloggen kreeg ik deze melding
Afbeelding

Ik heb gewoon een donkere lay out, zit niet in privé browser.

Iemand hier bekend mee?

SjonnieZ

Berichten: 2317
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Datalek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 21:43

Die heb ik ook gehad.

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Datalek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:02

Nog niet gehad.
Stoor me wel enorm aan deze account :Y)

Maar ben benieuwd wat het is.

Luceos
Developer

Berichten: 508
Geregistreerd: 19-10-18
Woonplaats: Nijmegen

Re: Datalek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 22:23

Deze melding komt doordat je telefoon of browser controleert hoe sterk je wachtwoord is op het moment dat die gebruikt wordt om in te loggen. Dat gebeurt aan de hand van openbare databanken waarin zwakke passwords staan, maar ook gegevens van gehackte accounts zoals https://haveibeenpwned.com/

Het is dus niet zo dat jouw account op Bokt gehackt is of dat Bokt een lek heeft. Dit betekent dat jouw wachtwoord te zwak is, of bij een datalek van een andere site buit gemaakt is.

Wat je dus moet doen is je wachtwoord wijzigen. Je kan het beste een wachtwoord manager gebruiken. Je telefoon kan hierbij helpen, maar dan kan het zijn dat je je wachtwoord niet op alle apparaten beschikbaar hebt. Je kan dus ook bijvoorbeeld 1password gebruiken of andere alternatieven.

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 23:33

Luceos schreef:
Deze melding komt doordat je telefoon of browser controleert hoe sterk je wachtwoord is op het moment dat die gebruikt wordt om in te loggen. Dat gebeurt aan de hand van openbare databanken waarin zwakke passwords staan, maar ook gegevens van gehackte accounts zoals https://haveibeenpwned.com/

Het is dus niet zo dat jouw account op Bokt gehackt is of dat Bokt een lek heeft. Dit betekent dat jouw wachtwoord te zwak is, of bij een datalek van een andere site buit gemaakt is.

Wat je dus moet doen is je wachtwoord wijzigen. Je kan het beste een wachtwoord manager gebruiken. Je telefoon kan hierbij helpen, maar dan kan het zijn dat je je wachtwoord niet op alle apparaten beschikbaar hebt. Je kan dus ook bijvoorbeeld 1password gebruiken of andere alternatieven.


Bedankt! Heb het aangepast. :)