Bokt Facebook

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 04:39

Ik kreeg een leeftijdsrestrictie op een filmpje van mijn pony die tussen zijn vriendjes op de wei, blij bokkend de wei door ging.
Ook zoiets achterlijks.

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 07:02

lizy29 schreef:
Mazzelaar. Ze hebben bij mij 3 filmpjes geblokkeerd en nu 4 weken later nog geen reactie. En hoe een maaiende tractor nu tegen community richtlijnen kan zijn is me nog steeds een raadsel. Wellicht omdat het een Fendt tractor is en geen John Deere :)*


Facebook redenering: "Alles went, behalve een Fendt, weg ermee!" :')

Ze slaan behoorlijk door... Ondertussen kunnen allerlei complottheorieën wel vrij gepost worden. -O-

ImkeTarek

Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Bokt Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:48

Volgens mijn vriend blokt facebook alles waar qanon besproken wordt..
En hoewel dat hier over het algemeen in negatieve zin besproken wordt, komt het wel aan bod in een aantal topics..

Zoolgangster

Berichten: 9571
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:58

nienke555 schreef:
Facebook doet erg lastig inderdaad... Ik was met nog een paar anderen moderator van een hamstergroep. Die hele groep werd gewoon opeens verwijderd, zonder dat Facebook aangaf waarom. Wij controleerden altijd alle berichten dus er is niks geks geplaatst...

Balen dat ook bij jullie Facebook zo lastig doet.

Misschien valt FB over het woord 'hamster' ivm het fenomeen 'hamsteren' in corona-tijd?

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:09

Van mij mag Facebook best wel een scherp algoritme hebben, als er dan ten minste door een mens 't snel weer kan worden rechtgezet mocht het misgaan. Dat ontbreekt dus een beetje bij Facebook. Ik heb 't gehad met een lokale tak van een groot nationaal mediaplatform. Facebook stuurde mij het bericht dat ik me voordeed als een 'bekend merk', waarop ik dus gelijk reageerde: "Uh, ja... dit is ook een officiële subpagina van de vpro." :z

Dat heeft dus ruim een maand geduurd om weer recht te zetten, terwijl dat nog een vrij simpele actie was. Ze hoefden namelijk alleen een pagina weer op online te zetten. Ik wil je verder niet demotiveren, Bart. :')

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 00:59

Je kan via https://www.facebook.com/BoktNL/quality zien of er op de pagina van Bokt zelf iets gepost is dat in strijdt is met de community richtlijnen.

Verder zou je eens op LinkedIn kunnen kijken of je een contactpersoon bij Facebook kan vinden. Mijn ervaring is dat een contactpersoon beter werkt dan formuliertjes invullen die behandeld worden door de 'conciërges', die geven vaak sociaal gewenste antwoorden waar je niks aan hebt. Zoals ik las bij de reactie van Bart :+ .

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokt Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:40

/BoktNL/quality geeft helaas alleen informatie over onze Facebook Page en daar is (natuurlijk?) niets mis mee.

Het probleem is dat iets of iemand bij Facebook heeft bedacht dat Bokt.nl een site die slecht is voor de gebruikers van FB. Alle links van FB naar bokt.nl worden geblokkeerd. In posts, in messenger berichten zelfs in chats met support medewerkers van Facebook.

Vervelende is dat niemand me daar meer kan vertellen dan dat we zijn geblokkeerd en dat we dat formuliertje in kunnen vullen.

Maar goede optie inderdaad. Als het goed is heb ik een mailadres te pakken. Dank voor de tip :j

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:35

Ik zie net op FB toevallig dat Project-GC (een website/database voor geocachers) met dezelfde kwestie zit.

Afbeelding

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Bokt Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:36

Op mijn tijdlijn zijn 2 posten weggehaald , en ik had het er met iemand over en ik linkte aan mijn topic hier op bokt waardoor het misschien kon komen maar ik kreeg deze melding:

Afbeelding

Dit is echt bizar, je mag dus nergens dit forum noemen meer, en ik denk dat ook daarom die 2 posten weg zijn gehaald, daar ik zeker in 1 van die posten gelinkt heb naar een topic hier , wat dat paard wat hier stond ook had...

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38680
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bokt Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 22:42

Klopt idd, alle linken naar Bokt.nl zijn niet toegestaan. Ondanks alle inzet vanuit ons richting Facebook hebben we nog geen reactie waarmee we het kunnen oplossen.

Tieneke

Berichten: 21671
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:02

Facebook blokkeert websites die in strijd zijn met de eigen community-richtlijnen. Één van die richtlijnen is o.a. geen verkoop van levende dieren.
Zou het dus niet met de Markt te maken kunnen hebben? Die is integraal onderdeel van de website.

Maar een gok...

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:17

Tieneke schreef:
Facebook blokkeert websites die in strijd zijn met de eigen community-richtlijnen. Één van die richtlijnen is o.a. geen verkoop van levende dieren.
Zou het dus niet met de Markt te maken kunnen hebben? Die is integraal onderdeel van de website.

Maar een gok...



Maar je kan wel nog steeds marktplaats dingen delen op facebook, daar worden toch ook heel wat paarden en andere dieren op verhandeld.

Tieneke

Berichten: 21671
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Bokt Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 13:32

Ook weer waar...

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Bokt Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:11

Bizar. De vreselijkste posts zijn toegestaan, alle wappies gaan los op Facebook. Maar bokt en Youp zijn de duivel :?

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Bokt Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:48

Succes ermee Bart en de rest

Facebook is heel vervelend aan t worden.

En echt contact leggen is erg lastig

Vaak zijn t robots ook nog eens

Denk dat Facebook over 2 jaar maar max 5 jaar niet meer bestaat in nl

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:15

Misschien hadden de diehards het al wel gezien, maar *tromgeroffel* :
onze FB-pagina is op wonderbaarlijke wijze weer 'hersteld'. Oude berichten met links naar onze site staan er weer op en we kunnen ook weer nieuwe berichten plaatsen en daarin links delen.
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan :+

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Bokt Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 16:18

Was me inderdaad al opgevallen. Fijn dat het *poef* weer kan.

kimmie261

Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Bokt Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 20:19

Hoe fijn, ik had op mijn tijdlijn alle paarden een verhaaltje over geschreven en 2 waren er verwijderd omdat ik daar Bokt in genoemd had, maar deze zijn weer te zien! :D

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokt Facebook

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:15

Bizarre toestand dit. We hebben nog steeds geen idee waar de blokkade vandaan kwam en of die automatisch is verlopen of dat wij ergens de juiste persoon/afdeling te pakken hebben gekregen.

Iig fijn dat het weer werkt...