Hoe zit dat met nieuws uit niet- Bokt bronnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Hoe zit dat met nieuws uit niet- Bokt bronnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 17:11

In het verleden heb ik enkele malen een topic geopend over (paarden)nieuwsberichten die ik elders in de pers tegenkwam. Deze topics werden dan zonder opgaaf van reden verwijderd. Ik was daar nogal verbaasd over. Soms dook zo'n nieuwsbericht dan later op in het Bokt-nieuws en stond erbij dat dit bericht door een aantal soms met naam genoemde forumleden was ingezonden.

Ik begrijp daaruit dat je kennelijk zelf geen nieuwsitems mag plaatsen en om commentaar of informatie mag vragen. (mijn berichten betroffen onder meer een men-ongeluk van een kennis van mij, een verwaarlozing en een heel bijzondere trainingstechniek - in allemaal plaatste ik in de inleiding een link naar het artikel erover).

Je mag zelf dus kennelijk geen nieuws plaatsen maar waar meld je dat dan?


*Ik vraag het eigenlijk omdat momenteel er weer een heleboel ellende is omtrent mishandelde paarden, vooral in het Frans-Duitse grensgebied, maar ook al in het Nederlands-Duitse grensgebied. Ik zou dit onder de aandacht willen brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:14

Simpel. Je tikt op een artikel en daar heb je bovenaan: Tip de nieuwsredactie


Afbeelding

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:21

Hevonen schreef:
In het verleden heb ik enkele malen een topic geopend over (paarden)nieuwsberichten die ik elders in de pers tegenkwam. Deze topics werden dan zonder opgaaf van reden verwijderd. Ik was daar nogal verbaasd over. Soms dook zo'n nieuwsbericht dan later op in het Bokt-nieuws en stond erbij dat dit bericht door een aantal soms met naam genoemde forumleden was ingezonden.

Ik begrijp daaruit dat je kennelijk zelf geen nieuwsitems mag plaatsen en om commentaar of informatie mag vragen. (mijn berichten betroffen onder meer een men-ongeluk van een kennis van mij, een verwaarlozing en een heel bijzondere trainingstechniek - in allemaal plaatste ik in de inleiding een link naar het artikel erover).

Je mag zelf dus kennelijk geen nieuws plaatsen maar waar meld je dat dan?


*Ik vraag het eigenlijk omdat momenteel er weer een heleboel ellende is omtrent mishandelde paarden, vooral in het Frans-Duitse grensgebied, maar ook al in het Nederlands-Duitse grensgebied. Ik zou dit onder de aandacht willen brengen.

Ik vind ook dat jij dit onder de aandacht mag brengen. alle nieuws op bokt moet toch ergens anders vandaan komen,aangezien Bokt zelf geen eigen nieuwsdienst heeft?

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 17:49

Bokt heeft wel degelijk een eigen Nieuwsredactie :j Die kun je inderdaad tippen, zoals DeMolenhoek ook al aangeeft. De Nieuwsredactie plaatst topics op 'Voorpagina Nieuws' (VN: klik hier voor meer uitleg). Losse topics die geopend worden door gebruikers op VN worden inderdaad verwijderd, hoewel dat niet zonder opgaaf van reden zou moeten gebeuren; doorgaans krijg je dan een PB'tje van een van de moderators hierover. De Nieuwsredactie is overigens altijd blij met je tips dus stuur ze vooral door! :)

Als je een discussie wilt starten over een Nieuws-onderwerp, dan kun je dat eventueel wel op andere subfora doen. Gaat het bijvoorbeeld om een maatschappelijke discussie, dan kun je dat op 'Nieuws & Maatschappij' plaatsen. Lees voordat je een topic plaatst wel even de richtlijnen van dat subforum door, er zijn wat afspraken over de inhoud van openingsposten :)

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Hoe zit dat met nieuws uit niet- Bokt bronnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:40

Met mijn opmerking dat bokt geen eigen nieuwsdienst heeft,bedoelde ik dat ze geen legertje journalisten hebben die de wereld afstruinen om nieuws te verzamelen en reportages te maken. Zoals sommige dagbladen dat wel hebben. Of hebben jullie die journalisten wel,dat zou mooi zijn!