Waarom topic leeggehaald?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieneke

Berichten: 21677
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:56

De keuze van wel of geen maatwerk is één ding. Maatwerk aan het team overlaten of iedereen zelf de rechten geven om te verwijderen, dat is een discussie die al jaren meegaat. Voor beide opties valt iets te zeggen.

Wat het in dit geval voor een aantal mensen lastig maakt, is dat deze aanpak hier bepaalde zaken toedekt die gebeurd zijn en die niet hadden mogen gebeuren. Dat zal vast niet de intentie geweest zijn, maar wel de uitkomst. Het lijkt op die manier alsof het modteam heeft meegewerkt aan het verdoezelen van de feiten. En ik snap dat de één daar niet van wakker ligt en zegt "let it go", maar ik snap ook zeker de andere kant.
Het is dus de combinatie van een beleid waar niemand eigenlijk nog goed aan uit kan met de specifieke inhoud van dit topic.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:58

Kuggur schreef:
Ibbel schreef:

Maar dat is op andere fora, waar je wel zelf als TS ongelimiteerd je topics altijd kunt verwijderen, of bv op Faceboek, toch precies hetzelfde?

Ik heb op FB al enkele keren mensen gewezen op het feit dat ze een hoax aan het verspreiden waren, die hebben die post daarna verwijderd, inclusief uiteraard mijn post. Die best voor anderen ook nuttig zou kunnen zijn. Nou en?

Eens. Ik heb dat bizarre argument "maar dan vallen er GATEN in the topics %) " nooit begrepen.
Alsof bokt zo'n kostbaar naslagwerk is _O- .
Maar de mods doen wat ze willen, of zoals een mod eerder in dit topic verwoordt: "De optie staat niet in de boktregels omdat we per situatie kijken of we maatwerk toe kunnen passen."
Dat is gewoon willekeur.
Gebruikers zouden gewoon controle over hun zelfgeposte info moeten hebben, en over hun eigen account, dat je bijvoorbeeld zelf je bokt account niet kan opheffen is absurd. Je moet het aan het mod team vragen en "goede redenen" aandragen :roll: .



Ik ben/was zo iemand die dat zei over gaten. Nee, het is geen kostbaar naslag werk maar als je op Google een vraag in typt en je komt op een topic van Bokt uit (jeej voor Bart!) en er staat vervolgens geen of halve info in, zijn mensen weer weg. Ik ben geen ICT-er dus weet niet of reclame en sponsors hier ook last van zullen hebben, maar ik kan me wel zoiets voorstellen.


Hoe dan ook, over het verwijderen van berichten is echt al zo vaak besproken. Bokt zegt hier nee tegen, volgens mij had Dani het eens goed uitgelegd, toen vertelde ze ook over het “splitsen” van het account.

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:04

Mensen die niet op bokt komen, komen bij het intikken van een zoekvraag op google niet zo snel op bokt uit. Zo werkt google ;) Dus het feit dat jij bokt resultaten in je googlelijst vindt komt doordat je (veel) op bokt komt.

Over inkomsten voor bokt gesproken: bij het volgen van linkjes verlaat je bokt - de linkjes worden in hetzelfde tabblad geopend. Dat is een echte kunstfout, want de kans dat je daarvan doorzwerft over internet is groot. Zeker voor mensen die toevallig op bokt stuiten. Die zijn bokt dus zodra ze doorlinken weer kwijt.
Normaal wil je dat linkjes openen in een nieuw tabblad/venster, zodra je eigen site open blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:05

Oke, ik heb het topic niet gevolgd maar net even doorgelezen. Ik had meteen een vermoeden over welke gebruiker dit ging en na 30 seconde zoekwerk klopte mijn vermoeden inderdaad.
Ik vind het zo raar dat zo'n gebruiker moderator is. En dat het hele Bokt team met haar meewerkt, ook in de vorige topics. Ik ben benieuwd of ze nou wordt aangesproken op haar handelen?

Punt twee, natuurlijk echt niet normaal dat fatsoenlijk anonimiseren nog steeds niet kan. Maar hier heb ik al vaker mijn irritatie over uitgesproken.

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:08

Tieneke schreef:
De keuze van wel of geen maatwerk is één ding. Maatwerk aan het team overlaten of iedereen zelf de rechten geven om te verwijderen, dat is een discussie die al jaren meegaat. Voor beide opties valt iets te zeggen.

Wat het in dit geval voor een aantal mensen lastig maakt, is dat deze aanpak hier bepaalde zaken toedekt die gebeurd zijn en die niet hadden mogen gebeuren. Dat zal vast niet de intentie geweest zijn, maar wel de uitkomst. Het lijkt op die manier alsof het modteam heeft meegewerkt aan het verdoezelen van de feiten. En ik snap dat de één daar niet van wakker ligt en zegt "let it go", maar ik snap ook zeker de andere kant.
Het is dus de combinatie van een beleid waar niemand eigenlijk nog goed aan uit kan met de specifieke inhoud van dit topic.


Zo denk ik er dus ook over. En zéker met de geschiedenis van de betreffende TS.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:08

Tieneke schreef:
De keuze van wel of geen maatwerk is één ding. Maatwerk aan het team overlaten of iedereen zelf de rechten geven om te verwijderen, dat is een discussie die al jaren meegaat. Voor beide opties valt iets te zeggen.

Wat het in dit geval voor een aantal mensen lastig maakt, is dat deze aanpak hier bepaalde zaken toedekt die gebeurd zijn en die niet hadden mogen gebeuren. Dat zal vast niet de intentie geweest zijn, maar wel de uitkomst. Het lijkt op die manier alsof het modteam heeft meegewerkt aan het verdoezelen van de feiten. En ik snap dat de één daar niet van wakker ligt en zegt "let it go", maar ik snap ook zeker de andere kant.
Het is dus de combinatie van een beleid waar niemand eigenlijk nog goed aan uit kan met de specifieke inhoud van dit topic.


Waarom heeft het modteam meegewerkt aan het verdoezelen van feiten?
Toch maar even kort ingaan op hetgeen ik heb gelezen dan: In het desbetreffende topic doen gebruikers de aanname dat TS iets verkeerds heeft gedaan. Dat is geen feit, maar een aanname.
En al zou TS iets verkeerds hebben gedaan en zich dat nu beseffen, dan is het toch juist heel fijn dat ze van die berichten geanonimiseerd kan worden? Of vind je het oke dat een eventuele fout van iemand voor de rest van zijn/haar leven op internet open en bloot hoort te liggen? :) Dat kan niet de bedoeling zijn van een forum waarop je voor je plezier actief bent.

Boras
Berichten: 9946
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:10

Get af life, people. Get a life.

Rocamor

Berichten: 10850
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:11

Cinderella, ALS dat al aan de hand is, dan laat je de boel toch volledig weghalen (die optie is er). Nu staat er een halfbakken topic, waar niemand eigenlijk wat van kan leren, want interessante info is weg.

Wat er wel overblijft: volledige discussie of de TS wel of niet helemaal eerlijk was. Wat is daar de informatiewaarde van?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:12

Ibbel schreef:
Mensen die niet op bokt komen, komen bij het intikken van een zoekvraag op google niet zo snel op bokt uit. Zo werkt google ;) Dus het feit dat jij bokt resultaten in je googlelijst vindt komt doordat je (veel) op bokt komt.

Over inkomsten voor bokt gesproken: bij het volgen van linkjes verlaat je bokt - de linkjes worden in hetzelfde tabblad geopend. Dat is een echte kunstfout, want de kans dat je daarvan doorzwerft over internet is groot. Zeker voor mensen die toevallig op bokt stuiten. Die zijn bokt dus zodra ze doorlinken weer kwijt.
Normaal wil je dat linkjes openen in een nieuw tabblad/venster, zodra je eigen site open blijft.


Ik hoor in mijn omgeving best veel mensen die zeggen de site te kennen doordat ze eens via Google er kwamen, net zoals ik bij Fok of Viva uit kom. (Rampzalig trouwens) en ik kan me dus voorstellen dat Bokt op die manier nieuwe leden werft. Maar zoals ik al zei, ik heb er geen verstand van dus de kans is groot dat ik mis zit. :+
Ik persoonlijk vind halve topics niet erg (beter verwijderen) omdat ik lid ben en als ik iets wil weten wat er nog niet op staat ik gewoon een nieuw topic open, waar gelukkig altijd wel snel reacties op komen.
En volgens mij had jij of IMANDRA mij vorig topic al uitgelegd dat in de praktijk het verwijderen wel mee zal vallen.

Toch ‘stoort’ het mij dat ik de laatste tijd zo veel gast gebruikers zie of anonieme gebruikers. Ik weet niet of er zo veel bokkers zijn vertrokken of dat het me gewoon opvalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:13

Boras schreef:
Get af life, people. Get a life.

Nou ja, heb opzich best een leven maar vind dit gewoon een kwalijke zaak.
Een wit voetje verdoezelen op de keuring raakt mij persoonlijk niet heel erg, maar las dat de merrie ook niet goed op de hoeven staat (foto's zijn verwijderd, dus niet zelf kunnen zien).
Foto's van de ernstig hoefbevangen andere Friese merrie van TS staan daarintegen nog vers in mijn geheugen en ik vind dat zeker niet kunnen dus zou het passend vinden als Bokt ook actie onderneemt tegen deze gebruiker in het kader van dierenwelzijn.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:14

Babootje schreef:
Shae schreef:
Dat. Ik vind het echt bizar dat er zo ver door wordt gehamerd op het zwart maken van een hoef. Waarvan niet staat dat het niet mag (het reglement spreekt alleen over behang en vacht zwart maken).

Waarom vinden zoveel mensen dat het hun wat aangaat?


Kom nou toch.. Als je een hoef zwart maakt om de boel te maskeren is dat niet de bedoeling lijkt me.


Wat 'kom nou toch'? Er staat niet in de reglementen dat het niet mag en iedereen en z'n moeder maakt hoefjes zwart voor die keuring. Ze heeft informatie over het missende pigment aangeleverd aan de jury. Wat wil je nog meer? Een ondertekende verklaring van de jury dat ze op de hoogte waren?

Dat iets 'niet de bedoeling lijkt' lijkt mij geen reden om maar te blijven zuigen.

En als er wel iets gebeurd wat niet de bedoeling is, so fietsing what. Dit is een paardenforum, geen detective forum. Aangezien sommige mensen dat wel lijken te denken en vinden dat ze 'recht' hebben op informatie is het nodig dat bokt beter omgaat met privacy en anonimiseren voordat er een heksenjacht ontstaat.

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:17

Ik had in dat topic gereageerd dat ik het doelbewust frauderen vind. Ging om een wit plek met verf/make up zwart maken.

Kreeg van een mod een pb dat mijn bericht is verwijderd. Tolic was leeggehaald omdat de trainingsstal anders in de problemen komt.. vreemd verhaal is het
Laatst bijgewerkt door AaronYve op 30-08-20 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 13:17

brokjes schreef:
Boras schreef:
Get af life, people. Get a life.

Nou ja, heb opzich best een leven maar vind dit gewoon een kwalijke zaak.
Een wit voetje verdoezelen op de keuring raakt mij persoonlijk niet heel erg, maar las dat de merrie ook niet goed op de hoeven staat (foto's zijn verwijderd, dus niet zelf kunnen zien).
Foto's van de ernstig hoefbevangen andere Friese merrie van TS staan daarintegen nog vers in mijn geheugen en ik vind dat zeker niet kunnen dus zou het passend vinden als Bokt ook actie onderneemt tegen deze gebruiker in het kader van dierenwelzijn.

Dat is toch een ander persoon?

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:18

brokjes schreef:
Ik vind het zo raar dat zo'n gebruiker moderator is.


Dat is ze niet. Het lijkt me beter dat het topic verwijderd wordt, aangezien er alleen maar onzin bij komt.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 13:19

Shae schreef:
brokjes schreef:
Ik vind het zo raar dat zo'n gebruiker moderator is.


Dat is ze niet. Het lijkt me beter dat het topic verwijderd wordt, aangezien er alleen maar onzin bij komt.

Eens.
En dit topic mag van mij ook wel weg.
We weten nu het waarom en dat de meeste het raar vinden.
Daar kan het mod team achter de schermen dan eens gezamenlijk verder over bomen.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:30

brokjes schreef:
Boras schreef:
Get af life, people. Get a life.

Nou ja, heb opzich best een leven maar vind dit gewoon een kwalijke zaak.
Een wit voetje verdoezelen op de keuring raakt mij persoonlijk niet heel erg, maar las dat de merrie ook niet goed op de hoeven staat (foto's zijn verwijderd, dus niet zelf kunnen zien).
Foto's van de ernstig hoefbevangen andere Friese merrie van TS staan daarintegen nog vers in mijn geheugen en ik vind dat zeker niet kunnen dus zou het passend vinden als Bokt ook actie onderneemt tegen deze gebruiker in het kader van dierenwelzijn.


Jij hebt alles op een rijtje zo te zien. Dat is niet deze TS :P dus daar gaan je beschuldigen alweer

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:30

Tieneke schreef:
De keuze van wel of geen maatwerk is één ding. Maatwerk aan het team overlaten of iedereen zelf de rechten geven om te verwijderen, dat is een discussie die al jaren meegaat. Voor beide opties valt iets te zeggen.

Wat het in dit geval voor een aantal mensen lastig maakt, is dat deze aanpak hier bepaalde zaken toedekt die gebeurd zijn en die niet hadden mogen gebeuren. Dat zal vast niet de intentie geweest zijn, maar wel de uitkomst. Het lijkt op die manier alsof het modteam heeft meegewerkt aan het verdoezelen van de feiten. En ik snap dat de één daar niet van wakker ligt en zegt "let it go", maar ik snap ook zeker de andere kant.
Het is dus de combinatie van een beleid waar niemand eigenlijk nog goed aan uit kan met de specifieke inhoud van dit topic.


Cinderella schreef:
Waarom heeft het modteam meegewerkt aan het verdoezelen van feiten?
Toch maar even kort ingaan op hetgeen ik heb gelezen dan: In het desbetreffende topic doen gebruikers de aanname dat TS iets verkeerds heeft gedaan. Dat is geen feit, maar een aanname.
En al zou TS iets verkeerds hebben gedaan en zich dat nu beseffen, dan is het toch juist heel fijn dat ze van die berichten geanonimiseerd kan worden? Of vind je het oke dat een eventuele fout van iemand voor de rest van zijn/haar leven op internet open en bloot hoort te liggen? :) Dat kan niet de bedoeling zijn van een forum waarop je voor je plezier actief bent.


Of je nu kunt stellen dat het modteam heeft meegewerkt aan het verdoezelen van feiten zou ik niet durven zeggen. Feit is wel dat het de uitkomst is van deze actie.
Feit is dat het paard met witte hoef en been geen derde premie zou hebben gehad. En dat het met het zwartmaken bedoeld is deze mogelijk erfelijke afwijking te maskeren.
Verder een overduidelijk verzonnen DA verklaring. Dat de TS dan onderschat dat in zo'n topic bokkers met ervaring zitten en misschien ook nog wel contacten bij het stamboek, of onderschat dat het stamboek zelf ook dat soort topics zou kunnen volgen, vervolgens spijt heeft van haar openlijke oneerlijkheid en besluit dat dat een beetje dom was, is dat voor Bokt dan een legitimatie voor het leeghalen/weghalen van zo'n topic?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:31

Ja dat krijg je er dus van als je andere topics gaat bespreken die op slot zijn, maar niet de TS letterlijk gaat noemen maar een beetje. Iedereen trekt zijn eigen conclusies en nu worden er ineens heel andere mensen bij betrokken. Ik zou me kapot schrikken als ik inlogde en ik werd zo besproken (ookal is het niet met naam en toenaam) op een FZ topic.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:32

Babootje schreef:
Tieneke schreef:
De keuze van wel of geen maatwerk is één ding. Maatwerk aan het team overlaten of iedereen zelf de rechten geven om te verwijderen, dat is een discussie die al jaren meegaat. Voor beide opties valt iets te zeggen.

Wat het in dit geval voor een aantal mensen lastig maakt, is dat deze aanpak hier bepaalde zaken toedekt die gebeurd zijn en die niet hadden mogen gebeuren. Dat zal vast niet de intentie geweest zijn, maar wel de uitkomst. Het lijkt op die manier alsof het modteam heeft meegewerkt aan het verdoezelen van de feiten. En ik snap dat de één daar niet van wakker ligt en zegt "let it go", maar ik snap ook zeker de andere kant.
Het is dus de combinatie van een beleid waar niemand eigenlijk nog goed aan uit kan met de specifieke inhoud van dit topic.


Cinderella schreef:
Waarom heeft het modteam meegewerkt aan het verdoezelen van feiten?
Toch maar even kort ingaan op hetgeen ik heb gelezen dan: In het desbetreffende topic doen gebruikers de aanname dat TS iets verkeerds heeft gedaan. Dat is geen feit, maar een aanname.
En al zou TS iets verkeerds hebben gedaan en zich dat nu beseffen, dan is het toch juist heel fijn dat ze van die berichten geanonimiseerd kan worden? Of vind je het oke dat een eventuele fout van iemand voor de rest van zijn/haar leven op internet open en bloot hoort te liggen? :) Dat kan niet de bedoeling zijn van een forum waarop je voor je plezier actief bent.


Of je nu kunt stellen dat het modteam heeft meegewerkt aan het verdoezelen van feiten zou ik niet durven zeggen. Feit is wel dat het de uitkomst is van deze actie.
Feit is dat het paard met witte hoef en been geen derde premie zou hebben gehad. En dat het met het zwartmaken bedoeld is deze mogelijk erfelijke afwijking te maskeren.
Verder een overduidelijk verzonnen DA verklaring. Dat de TS dan onderschat dat in zo'n topic bokkers met ervaring zitten en misschien ook nog wel contacten bij het stamboek, of onderschat dat het stamboek zelf ook dat soort topics zou kunnen volgen, vervolgens spijt heeft van haar openlijke oneerlijkheid en besluit dat dat een beetje dom was, is dat voor Bokt dan een legitimatie voor het leeghalen/weghalen van zo'n topic?



Bekijk het eens van de andere kant: als het topic open was gebleven was Bokt rustig tot pagina 100 doorgegaan met ‘goedbedoelde adviezen’ geven.
Soms moet je mensen gewoon de ruimte niet geven om te rellen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:35

AaronYve schreef:
Ik had in dat topic gereageerd dat ik het doelbewust frauderen vind. Ging om een wit plek met verf/make up zwart maken.

Kreeg van een mod een pb dat mijn bericht is verwijderd. Tolic was leeggehaald omdat de trainingsstal anders in de problemen komt.. vreemd verhaal is het


Was dat voetje dan zwart gemaakt? Op de foto's dacht ik te zien dat ie op de keuring gewoon wit was, maar misschien heb ik niet goed gekeken :o?
In dat geval is het idd de boel belazeren en best een kwalijke zaak.

En TS zet toch zelf de foto's en naam van de handelsstal neer? Dan lijkt me dat haar eigen risico dat ze doelbewust neemt.
Laten verwijderen van de foto's moet op zich kunnen, maar dan hoop ik dat TS er op is aangesproken dat ze voortaan beter nadenkt voor ze wat plaatst, want dit is niet de eerste keer.

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:40

Alleen de hoef was met zwarte olie behandeld zoals Friezen altijd krijgen voor de keuring. Het voetje zelf was nog gewoon wit tijdens de keuring. Ik keur het niet goed hoe jullie haar hier bespreken en hoop dat het topic op slot gaat. Vooral het feit ook dat jullie haar verwarren met een andere bokker, want ik weet dat deze bokker altijd het beste voor heeft met haar dieren. Maar ik had zelf persoonlijk liever het topic verwijderd, want zonder de foto's snapt een nieuwe gebruiker echt de ernst niet van in hoeverre de voeten wit waren geworden.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 30-08-20 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:42

_Penotti schreef:
Ik zie het nut van dat topic laten staan niet.
Dit omdat de foto's ook weg zijn.
Ik vond het een interessant topic, kende het niet dat paarden zo een verandering aan het been en hoef konden hebben.
maar nuttige bijdrage zijn ook niet meer nuttig.

Nu er geen foto's meer zijn, geen updates meer komen had het van mij ook direct verwijderd kunnen worden.
Ook als er volledig en goed de namen verwijderd zouden zijn is het informatieve totaal weg. Nutteloos topic nu dus als je het mij vraagt.

Nou en? Internet staat vol nutteloze oliebol. Dit topic kan er ook nog wel bij. Wat kan het jou schelen?
_Penotti schreef:
Marie_Anne schreef:

Of van mensen die denken dat te weten? Het feit alleen al dat er die op die manier wordt gepbt over topics en mensen vind ik niet netjes.

Is ook niet netjes, maar dat zal altijd blijven bestaan.
Een ts op deze manier een topic laten beëindigen is daarentegen ook niet netjes.
Was er geen spreekwoord hier, wat je niet op de voorpagina van de krant wilt hebben plaats dat dan ook niet hier?

Ach kom. Dat dit topic geanonimiseerd is raakt niemand persoonlijk. Die pb's, dat is gewoon roddel en achterklap. Je weet niet of wat gezegd wordt waar is. Het zegt vooral heel veel over de mensen die dat doen.

Tieneke

Berichten: 21677
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:44

Jorex schreef:
Alleen de hoef was met zwarte olie behandeld zoals Friezen altijd krijgen voor de keuring. Het voetje zelf was nog gewoon wit tijdens de keuring. Ik keur het niet goed hoe jullie haar hier bespreken en hoop dat het topic op slot gaat. Vooral het feit ook dat jullie haar verwarren met een andere bokker, want ik weet dat deze bokker altijd het beste voor heeft met haar dieren. Maar ik had zelf persoonlijk liever het topic verwijderd, want zonder de foto's snapt een nieuwe gebruiker echt de ernst niet van in hoeverre de voeten wit waren geworden.


Je gaat er nu toch zelf specifiek op door? Hoeven verven mag, maar niet met oog op het verdoezelen van een witte hoef. Een witte hoef is een aftekening en zo'n aftekening is niet toegelaten.

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:46

Giolli schreef:
Bekijk het eens van de andere kant: als het topic open was gebleven was Bokt rustig tot pagina 100 doorgegaan met ‘goedbedoelde adviezen’ geven.
Soms moet je mensen gewoon de ruimte niet geven om te rellen.


Ik ben van mening dat het in dit geval allerminst rellen was. Voor mij - en ik denk voor heel wat meer bokkers - was de kous afgeweest als TS er gewoon eerlijk over was geweest. Eerlijkheid duurt het langst, is ook beter voor je goede naam en dan hoef je ook niet over te gaan tot dit soort (anonimiseer)acties.

Ik vraag me ook werkelijk af of dit nu zo'n goede reden is voor bokt om zo'n verzoek te honoreren.

ik kan me voorstellen dat je spijt kunt hebben als je op bokt ooit iets hebt verteld over je persoonlijke leven, liefdes, geestelijke gesteldheid of gezondheid en kan met voorstellen dat dat goede redenen zijn om een topic te anonimiseren.

Ik vraag me ook af of er een limiet zit aan hoe vaak je zoiets kunt vragen. Stel, je hebt regelmatig gedonder gehad over paarden die je hebt verkocht en waar je niet helemaal betrouwbaar in over komt. Is dat dan ook een goede reden om Bokt te vragen je naam weg te halen en doen ze dat dan? Want voor anderen kan dat namelijk wel heel informatief zijn.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 13:51

Ik ben wrsch de enige die er geen hol van snapt *\o/*
Maar in godsnaam waarom blijven mensen hier zolang doorzagen :')
Kan jullie het werkelijk wat schelen 8)7