Aanstootgevend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:02

Ik denk dat vooral het betuttelen een aantal bokkers dwarszit - die dan júist flauw gaan reageren.
Want hoe kun je als bokt nu voorkomen dat die ozo tere kinderzieltjes met die ozo gore seks in aanraking komen, god verhoede het? Dáár gaat het mis.
Niet dat alles maar moet kunnen, maar een béétje minder zeikerig over seks zou wel fijn zijn. Jonge kinderen hebben geen vaag idee waar het over gaat, en oudere kinderen hebben - als het goed is tenminste - op school of van hun ouders al de handvatten gehad om er mee om te gaan. En als ze dat niet hebben gehad, moet bokt dan de rol van ouders of school over nemen? Je mag toch hopen van niet zeg...

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:11

Ja eens Ibbel maar aan de andere kant... als het over andere relatievormen ging was bokt ook weer te klein :') En daar werd niet eens expliciet sex besproken.... dus sja, ga er maar aan staan...

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:17

Maar dat is toch hetzelfde? Waar komt toch die neiging vandaan heel Nederland te willen opvoeden naar de normen van de jaren 50?

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:19

Prrrr schreef:
Bon. Dan is het voor mij genoeg voor vandaag. Je moet je afvragen waarom een mod een gebruiker niet op haar in dit topic eigen aangegeven handelen mag bevragen. Wat dat doet voor de openheid van het gesprek. Ik ga maar weer gewoon aan het werk. Prettige avond.


Nou he, stille lezer meldt zich. Prrrr je reageert echt helemaal prima hoor. Mensen willen meer openheid, dan wordt er eens inhoudelijk gereageerd op het handelen van een gebruiker en dan is het weer niet goed. We willen niet betutteld worden, maar kennelijk toch wel door de mods? Over kinderachtig gedrag gesproken. Jilletje zoekt duidelijk de grenzen op, dan kan ze best een tegenreactie verwachten. :)

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:20

Laat het even heel duidelijk zijn dat ik geen grenzen aan het opzoeken ben.....

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:22

MarlindeRooz schreef:
Prrrr schreef:
Bon. Dan is het voor mij genoeg voor vandaag. Je moet je afvragen waarom een mod een gebruiker niet op haar in dit topic eigen aangegeven handelen mag bevragen. Wat dat doet voor de openheid van het gesprek. Ik ga maar weer gewoon aan het werk. Prettige avond.

Denk dat met constructieve, onbevooroordeelde vragen niemand moeite heeft en zou hebben.


Ja, want richting de mods worden ook alleen maar constructieve, onbevooroordeelde vragen gesteld, toch? En niemand die aannames doet, natuurlijk.
Echt, wat kinderachtig dit.
Wees blij dat de mods eens zo reageren in plaats van altijd politiek correct. Het zijn net mensen. :+

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:23

Ibbel schreef:
Maar dat is toch hetzelfde? Waar komt toch die neiging vandaan heel Nederland te willen opvoeden naar de normen van de jaren 50?

Ik doel hier op gebruikers die dat niet kunnen handelen... ;-) die zijn in de jaren 50 blijven hangen... De mods hadden er, voor zover ik weet, geen problemen mee.. Dus dan was het weer 'de mods moeten hier iets aan doen!!!'

Dus daarmee bedoel ik aan te geven dat het heel lastig bepalen is wat 'te doen' is voor de meerderheid.. Althans, als je het aantal gebruikers afzet tegen het aantal mensen wat ergens moeite mee heeft, valt het misschien wel weer alles mee? :+

Edit: daarnaast denk ik dan ook weer 'wat is de toegevoegde waarde van een avatar met iets wat op een piemel lijkt, wat een middelvinger opsteekt, wat op sex lijkt etc etc'... maar ik ben daar dan weer te simpel voor denk :')

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:30

Ik denk dat mijn punt vooral is: zolang op dat soort slakken zout wordt gelegd, gaan gebruikers kijken hoe ze daar de grenzen bij kunnen opzoeken. Natuurlijk heeft een avatar met een piemel of een middelvinger geen meerwaarde (net als al die pseudo-filosofische onderschriften) maar waarom zou je er op letten?

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:37

@Ibbel: maar hoe zou je dan omgaan met de, bijvoorbeeld, dubbele standaar van 'ik wil sex plat kunnen bespreken' vs 'iemand mag niet een andersoortige relatie hebben dan de standaard' .. ?

Oh die onderschriften.. :') geen idee, ik lees er idd altijd overheen...
maar ik kan me voorstellen dat er vrij Roomse (anonieme) mensen tussen zitten die gaan temmen op een avatar... gewoon omdat t kan...

In mijn optiek zou je veel meer vrij moeten laten.. maar ja, als dan iemand die psychisch niet zo sterk is, dan volledig wordt afgemaakt vind ik het wel weer sneu..

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:41

Ik denk dat de mods dus véél meer de leden die psychisch minder sterk zijn (en gevoelsmatig zitten er vrij veel op bokt, moet ik zeggen) moeten beschermen en begeleiden om te voorkomen dat die in de pak gehakt worden. Dán ben je goed bezig. De bokkers die gewoon wel tegen een stootje kunnen kunnen het prima onderling oplossen.

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:44

Ibbel schreef:
Ik denk dat de mods dus véél meer de leden die psychisch minder sterk zijn (en gevoelsmatig zitten er vrij veel op bokt, moet ik zeggen) moeten beschermen en begeleiden om te voorkomen dat die in de pak gehakt worden. Dán ben je goed bezig. De bokkers die gewoon wel tegen een stootje kunnen kunnen het prima onderling oplossen.


Eens... maar hoe doe je dat?
want 'gevoelsmatig' (en dat herken ik) koop je niet veel voor. Zie de eerdere discussies over diagnosestelling door niet-opgeleiden..
Je kan als mod ook niet aangeven "Pietje heeft dwangneurose dus dans er maar omheen".. Misschien is dit de enige plek waar Pietje 'zichzelf' kan zijn zonder label... maar dat werkt niet altijd even goed. Moet je dan een mod-team hebben die semi-zorgverlener zijn? Das ook weer lastig misschien...

Ik weet uit mijn modtijd wel dat we soms ook heel druk waren met perverts van bokt weren (ja die zijn er, en best veel) waardoor 'normaal' mod-werk in de knel kwam. Dus de 12-14 jarigen beschermen tegen een zwepenfetish-ist bijvoorbeeld...

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:45

En als het boktbeheer nou écht ballen heeft, doet het hier wat aan:

irryproppy schreef:
Hee wat leuk een gelijkgestemde hier.
Ik ben vanaf het begon al bezig geweest om mensen te laten zien wat er werkelijk achter dit patent c 19 zit.
Ooit van NWO gehoord?
New World Order opgezet door elitaire bonzen
Zoek maar eens op en kijk ook eens bij UN daar staat het hele plan.
EU agenda staat het ook in.
Wat er nu gebeurdis dus de uitrol van dat plan,om mensen uit te moorden dmv dodelijke vaccins en de rest slaven te maken dmv mRNA die je DNA veranderen dmv vaccins met nano chips COVIPAS zodat alleen gevaccineerde beter gezegd gechipte mensen wat mogen(op vakantie bv).
En nee dit is geen onzin!
Valt het je niet op dat ze overal in bijna elk land hetzelfde uitvoeren?
Lockdown,versoepelingen,geen doden meer tellen maar meer testen dus meer besmettingen,die dus niks zeggen dat men ziek is!
Dan mondkapjes en straks de 2e golf nog ergere lockdown.
Pure bangmakerij.
Begin met niet meer naar de MSM te kijken,luisteren dat scheelt al veel onzin en angstmakerij.
Zoek zelf er zijn kanalen genoeg die het echte verhaal achter deze nu epedemie is.
Volg trump eens op twitter,ik ben geen fan van hem maarwat hij tot nu toe gedaan heeft zegt genoeg.
Over viruswaanzin ben ik niet zo fan van.
Zit voor mij op een te zweverig niveau,maar die rechtzaken die er gaan komen tegen staat zijn wel goed!
Vooral die tegen het schenden van onze grondwetten en mensenrechten!
Komen er nu ong.6 de komende maanden.
Jensen is grappig en komt ook met goede info.
Cafe weltschmertz kan je beter kijken.
Blue tiger ook alle op de bekende kanalen te bekijken.
Ze hadden die mondkapjes verplichting pas behandeld,dat is dus t egen de grondwet en juridisch onmogelijk om dat te verplichten.
Zelfs een MSM kanaal kwam er mee
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/27/al ... KQrEEFD3m8

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 21:49

Heb dat topic net getemd Ibbel, hoort meer bij conspiracy topic
Laatst bijgewerkt door Echwel op 28-07-20 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 21:54

verder denk ik dat onschuldige kinderzieltjes hier niet op bokt zitten.
Die worden door hun ouders afgeschermd.
De rest van de jeugd weet meer dan wij denken..
Ooit een topic geopend over seksuele opvoeding op school voor 9 jarige kinderen, werd mij duidelijk verteld dat dat hoorde.
Dus.....

Echwel @ [NM] Voorlichting door ouders of de school ?

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:54

Ja hoezo ballen? zijn dat dingen die niet mogen? Heel social media staat er vol mee... (net op mijn fb tijdlijn weer een bericht van iemand die meent dat 5G, corona en inentingen met elkaar te maken hebben..)
Is dat verboden? Voor die mensen is dat hun waarheid (om maar eens de woorden van een influencer te gebruiken)

c_alsemgeest

Berichten: 20656
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:54

Het blijft lastig... betutteling heb ik een hekel aan. Jeugdjournaal-proof, prima, maar niet roomser dan de paus wat mij betreft. En dan heb ik vaak toch het idee dat de ene gebruiker vele malen verder kan gaan dan een andere gebruiker. Ligt het aan de betreffende mod op dat forum, of aan een gezamenlijk verleden? Geen idee, maar als bokker die hier al lang rond bokt valt het mij de laatste 3 jaar meer op.
Maar ik denk ook dat dat niet helemaal te voorkomen is in een team.

Kleine notitie (en mijn aller grootste irritatiepunt op dit forum :') ) iemand ìs geen hypochonder, maar heeft hypochondrie. Dit is trouwens een verouderde term... het is nu ziekteangst.
Het is trouwens een vrij weinig voorkomende angst... maar blijkbaar zitten er hier hordes. maar op dit forum komen ook veel "narcisten" voor... terwijl dit een van de minst voorkomende persoonlijkheidstoornissen is irl.
Er worden aan de lopende band diagnoses toegewezen aan mensen... terwijl men qua inhoud er vaak helemaal naast zit en zich baseren of zaken welke ze op tv of in films gezien hebben.
Moeten jullie er wat mee...? Nee zeker niet, denk dat dat niet een te doen is. Maar wilde het even kwijt :')

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:57

Ik vind hypochonder een mooier woord dan narcist (dat is een bloemetjesliefhebber :') ). en nu zeg jij dat het niet bestaat.. -O-

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:15

Cer schreef:
Ja hoezo ballen? zijn dat dingen die niet mogen? Heel social media staat er vol mee... (net op mijn fb tijdlijn weer een bericht van iemand die meent dat 5G, corona en inentingen met elkaar te maken hebben..)
Is dat verboden? Voor die mensen is dat hun waarheid (om maar eens de woorden van een influencer te gebruiken)


Er wordt vrij veel waarde gehecht aan optreden tegen 'fake news'. Fact checking en zo. Het weren van dergelijke posts op FB, Twitter etc.

Ik vind dit soort berichten een stuk gevaarlijker dan het uitlikken van iemands poes (waar dan ook).

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:17

Kunnen we het uitlikken van een poes achterwege laten? Ik, als volwassen vrouw (op papier dan :D ) , heb van het desbetreffende bericht een trauma opgelopen. Laat staan dat een kind dat moet lezen. :(:)

Cer

Berichten: 30160
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:18

I rest my case :+

Ibbel

Berichten: 49102
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:19

Een trauma? Goeie grutten :))

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:20

Berdien schreef:
Joh Pien, maak jij je nou alsjeblieft geen zorgen om jouw avatar. Daar is helemaal niks mis mee hoor!

Ik vind de de manier waarop Jilletje aangesproken en besproken wordt door een aantal mods nu écht niet fraai overigens :n
Dit inderdaad, beide. Pien, je moet je echt 0,0 zorgen maken om je avater en het al helemaal niet goed willen praten.

En inderdaad, de toon vanuit groen is echt verre van netjes en enorm persoonlijk. Ook mijn ervaring is dat jullie (aantoonbaar!) wel degelijk met 2 maten meten en dan een gesprek aan gaan vrijwel niet mogelijk is. Moet je niet willen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:20

Het woord “stoeien” zal nooit meer hetzelfde zijn. ;(

Jilletje

Berichten: 8172
Geregistreerd: 18-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:29

Ik stoei wel eens met mijn poes!
Maar dan letterlijk!
Snap me niet verkeerd := hij heet Sunny!
Wacht.....laat maar.....word alleen maar meer awkward zo >;)

Electra63

Berichten: 17838
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:32

Ibbel schreef:
Een trauma? Goeie grutten :))



Jaren 50 toch ? :D