Aanstootgevend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 17:29

Wie bepaalt wat aanstoot gevend is
Voor de een een smilie met een piemel voor de ander een post dat een doos wordt leeggelebberd door vriend na de seks.
Voor weer een ander een paard dat zichtbaar met pijn loopt..
Of is het degene met hypochondrie die alle medische topics naar zich toe trekt en blijft klagen

Dit is een willekeurig weekje bokt.
Voor mij onbegrijpelijk
MAAR Wie weet he?

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38710
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:32

Op verzoek van TS heb ik het topic gesplit, de vraag blijft staan.

Het topic liep behoorlijk uit de pas. Daarom het verzoek het ontopic te houden en gezien het verloop van de eerste start, laten we het netjes houden met elkaar!

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:35

Tja.. De een vind een penis aanstootgevend... De ander een middelvinger..

Wat moet je er nou toch van vinden..

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:38

Aanstoot wordt genomen. Daarom is het voor iedereen anders. Er is geen norm, hoewel er wel morele standaards zijn die voor grote delen van een bevolking tellen.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:18

Oh leuk, we gaan verder. Bij de vorige was ik net te laat. I’m in!

Dat is heel persoonlijk. Er zijn ook mensen die aanstoot nemen van te blote kleding of een opmerking over geloof of godsdienst. Of over een standbeeld van iemand uit de vorige eeuw, of over straatnaambordjes.
Tolerantie is soms ver te zoeken. Wat kan wel en wat kan niet? Dat is persoonlijk en ook mode onderhevig. Topless zonnen kon in de jaren 80 met gemak. Als je nu op Zandvoort zo rondloopt dan wordt daar aanstoot van genomen, is het provocerend.
In deze Me-too tijd is er veel aanstootgevend vind ik zelf. Er kan steeds minder. Ergens goed, aan de andere kant ook wel overdreven soms.

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:38

Ods schreef:
Op verzoek van TS heb ik het topic gesplit, de vraag blijft staan.

Het topic liep behoorlijk uit de pas. Daarom het verzoek het ontopic te houden en gezien het verloop van de eerste start, laten we het netjes houden met elkaar!



Ronduit belachelijk en dat laat maar weer zien wat voor kleuterklas het huidig bokt en mod-team en beleid is.

Hoewel we een behoorlijk lolletje hadden ja was het onderwerp wel serieus en gaf het sluiten van het topic ook aan hoe kinderachtig het eigenlijk wel niet is.

Bokt maakt zich druk om een piemel-avatar terwijl dierenmishandeling en dergelijke wel gewoon wordt getolereerd. Want niet alleen in 'aanstootgevend' wordt met twee maten gemeten, ook wat wel en geen dierenmishandeling is en dan vooral welke mod zijn punten nog moet halen voor de dag. Dan komt er een of ander overijverig groentje om de hoek piepen die op 10 minuten tijd in verschillende topic duidelijk met meerdere maten meet.

Misschien moet Bokt een aantal goede beheerders op de payroll gaan zetten en één beleid handhaven ipv 'iedereen doet maar wat'.

De bokker met de piemelava krijgt een OW, een ban van een week maar de bokker die blote borsten als ava heeft (al tijden!) heeft nergens 'last' van. Zo kan ik nog wel tien ava's noemen die aanstootgevend zijn of ongepast.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:51

Ik vind het vooral frapant dat praten over seks niet mag, sommige memes over seks niet maar een [gebruiker] die niet goed voor haar paard zorgt word aan alle kanten beschermt. Het laatste vind ik heftiger op een forum wat over paarden draait. Het argument "we zijn een paarden forum" om een topic te sluiten vind ik dus ook echt absurd
Laatst bijgewerkt door ynskek op 23-07-20 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Gebruikersnamen verwijderd

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 10:54

Aanstootgevend hoeft niet altijd van seksuele aard te zijn.
Het kan ok inderdaad zijn in het keeupel laten blijven van een paard, of vergaande medische adviezen.
Bokkers die op allerlei manieren aandacht zoeken, negatief is ook aandacht.

Dus volgens mij is aanstootgevend heel breed, dus waarom op een klein dingetje ;) zout leggen en grote problemen negeren

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:59

Mand schreef:
Ik vind het vooral frapant dat praten over seks niet mag, sommige memes over seks niet maar een moderator die niet goed voor haar paard zorgt word aan alle kanten beschermt. Het laatste vind ik heftiger op een forum wat over paarden draait. Het argument "we zijn een paarden forum" om een topic te sluiten vind ik dus ook echt absurd


Of een bokker die een absoluut belachelijke en ongezonde kruising maakt en haar mod-vriendinnetje haar tot in den treuren beschermt door berichten te verwijderen / aan te passen of andere bokkers een OW te geven. Volledig onterecht en op berichten waarvan je denk 'Waarom!?'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:11

Moest onwillekeurig meteen aan deze denken:
https://youtu.be/jvkshYLyi1k

Dekt voor mij een heel eind de lading (is Teeuwen toch zo gek nog niet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:11

Mand schreef:
Ik vind het vooral frapant dat praten over seks niet mag, sommige memes over seks niet maar een moderator die niet goed voor haar paard zorgt word aan alle kanten beschermt. Het laatste vind ik heftiger op een forum wat over paarden draait. Het argument "we zijn een paarden forum" om een topic te sluiten vind ik dus ook echt absurd

Ik vond dat topic heel heftig. Raar hoe dat liep ook.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-07-20 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:12

Echwel schreef:
Wie bepaalt wat aanstoot gevend is
Voor de een een smilie met een piemel voor de ander een post dat een doos wordt leeggelebberd door vriend na de seks.
Voor weer een ander een paard dat zichtbaar met pijn loopt..
Of is het degene met hypochondrie die alle medische topics naar zich toe trekt en blijft klagen

Dit is een willekeurig weekje bokt.
Voor mij onbegrijpelijk
MAAR Wie weet he?

Het beheer van de site?
En dat zijn meestal vrijwilligers dus zal er best eens wat scheef gaan.
Ik zat pas ook in een topic dat ik dacht; hoe kan dit nu zo lang open zijn terwijl sommigen anderen in drie minuten dicht zijn.
Tja, iemand zit te slapen, iemand heeft belangen. Ik weet het niet..

Ik maak me er alleen niet druk om.
Dit is niet het echte leven, maar het mooie net waar je nu eenmaal of mee moet dealen, of geen gebruik van moet maken.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:14

Mand schreef:
Ik vind het vooral frapant dat praten over seks niet mag, sommige memes over seks niet maar een moderator die niet goed voor haar paard zorgt word aan alle kanten beschermt. Het laatste vind ik heftiger op een forum wat over paarden draait. Het argument "we zijn een paarden forum" om een topic te sluiten vind ik dus ook echt absurd

Volgens mij mag praten over seks altijd wel, maar dan niet in alle topics en liefst niet al te expliciet.
Logisch toch wel op een forum waar je wil dat de overgrote meerderheid zich thuisvoelt.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:20

Denk dat vooral het stukje "smerig" de doorslag gegeven kan hebben? Dat was tenminste mijn gedachten bij lassie en het werd ook niet heel erg subtiel gebracht voor beeld denkende mensen :+

Ik vind wel dat sommige leden er best rekening mee mogen houden dat er hier ook minderjarigen zitten. In zoverre vond ik het dan ook niet aanstootgevend, maar vooral smerig. Ik heb daarna mijn vinkje weggehaald dus wist niet eens dat het topic op slot was gegaan.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 22-07-20 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:21

daffie1986 schreef:
Denk dat vooral het stukje "smerig" de doorslag gegeven kan hebben? Dat was tenminste mijn gedachten bij lassie en het werd ook niet heel erg voorzichtig gebracht voor beeld denkende mensen :+

Ik vind wel dat sommige leden er best rekening mee mogen houden dat er hier ook minderjarigen zitten. In zoverre vond ik het dan ook niet aanstootgevend, maar vooral smerig. Ik heb daarna mijn vinkje weggehaald dus wist niet eens dat het topic op slot was gegaan.


Dat snap ik nou nooit, minderjarige op internet zijn toch het probleem van de ouders, toch niet het probleem van de internetgebruiker?!

Daarnaast is het YR gedeelte, als ze dat besluiten te verlaten is dat 'betreden op eigen risico', toch? :=

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:26

Ja en nee.

Ja, het is de verantwoordelijkheid van de ouders.

Nee, het is gewoon een openbaar forum. De jeugd mag zich gewoon buiten YR bevinden, er zijn geen leeftijds eisen, tenminste niet dat ik weet.

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:29

daffie1986 schreef:
Ja en nee.

Ja, het is de verantwoordelijkheid van de ouders.

Nee, het is gewoon een openbaar forum. De jeugd mag zich gewoon buiten YR bevinden, er zijn geen leeftijds eisen, tenminste niet dat ik weet.


Maar moet ik dan bij alles bedenken wat ik post of het netjes genoeg is voor minderjarigen? Dat is toch het probleem van de ouders om dat te handhaven?

Áls ik al kinderen zou hebben zouden die op jonge leeftijd niet op een forum zoals Bokt horen. Dan zouden zij mijn verantwoordelijkheid zijn lijkt me.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:41

Echwel schreef:
Wie bepaalt wat aanstoot gevend is


Jij, voor jezelf dan. Ieder mag voor zich bepalen wat die aanstootgevend vindt. Als de groep die aan hetzelfde aanstoot neemt maar groot genoeg wordt, dan komt ethiek om de hoek kijken. Maar er is niet 1 grens die door 1 persoon bepaald wordt en aan alle anderen opgelegd wordt. Dat is in het dagelijkse leven niet en dat kan je dus ook helemaal niet op Bokt verwachten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:54

KimD schreef:
Maar moet ik dan bij alles bedenken wat ik post of het netjes genoeg is voor minderjarigen? Dat is toch het probleem van de ouders om dat te handhaven?

Áls ik al kinderen zou hebben zouden die op jonge leeftijd niet op een forum zoals Bokt horen. Dan zouden zij mijn verantwoordelijkheid zijn lijkt me.

Ik ben niet minderjarig (al even niet meer) en vond het ook smerig. Houd dat soort dingen voor topics waar het duidelijk is dat het over seks zal gaan. Als je die topics leest weet je dat er dergelijke dingen kunnen staan. Maar niet in een topic over badkamer apparatuur. Naast smerig was het ook simpelweg off topic. Dus als je gewoon al on topic post zou dit al niet in dat topic gepost geweest zijn. Geen rocket science of gecompliceerde zaak kwa verantwoordelijkheid dus.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:09

TS: bedoel je waar voor Bokkers de grens ligt of voor de Mods?

Ik vind en vond het een interessante vraagstelling en vond het jammer dat het meteen de kinderachtige kant op moest. Maar ook begrijpelijk: seks bestaat niet op Bokt, erover praten mag niet, seks is een groot taboe tenzij je dieren laat vermeerderen, dan mag het wel. Ondanks dat het soms tegen dierenmishandeling aanzit. En ja, als je iets taboe maakt, dan gaan mensen kinderachtig reageren en rellen want blijkbaar is seks op Bokt vies en iehh en hahaha.

Er zijn in het verleden al meerdere topics over geweest. De reacties vanuit het team zijn ook altijd hetzelfde en zal niet veranderen.

Wat iemand anders in het vorige topic in mijn ogen heel terrecht opmerkte: is er wel getemd op alle topics die je hier aanhaalt? Want, zeker nu in vakantietijd zijn er minder Mods actief en zien ze wel eens iets over het hoofd. Misschien is het ene topic 10x gemeld en de ander 0x? Dan heb je meteen duidelijk waar je verschil in zit.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 12:13

Ik bedoel gewoon bokt in het algemeen, want mods zijn ook gebruikers.

Niet dus persee op sexueel getine topics.
Ik neem vaak aanstoot aan medische adviezen die kant nog wal raken.
Zitten er opeens 1000den dokters hier?
Hoe ver ga je daarin mee, vaak nog gevaarlijk ook.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:14

Echwel schreef:
Wie bepaalt wat aanstoot gevend is
Voor de een een smilie met een piemel voor de ander een post dat een doos wordt leeggelebberd door vriend na de seks.
Voor weer een ander een paard dat zichtbaar met pijn loopt..
Of is het degene met hypochondrie die alle medische topics naar zich toe trekt en blijft klagen

Dit is een willekeurig weekje bokt.
Voor mij onbegrijpelijk
MAAR Wie weet he?


Als je liever voor aanstootgevend gaat wb seks verwijs ik je door naar het Viva Forum.
Ik vind het juist fijn dat Bokt niet zo ordinair is en meestal goed bijgestuurd wordt :j
Wel jammer van dierenleed maar dat heb ik even gemist(?)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:20

Seks mag niet, maar ronduit vloeken is geen punt....bijzonder.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38710
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:20

Bokt heeft een aantal regels en richtlijnen, als het gaat om geweld, dierenmishandeling, seks, luguber en andere dergelijke onderwerpen bekijken we het door de bril of iets sesamstraat/jeugdjournaal proof is. Als het allemaal zo zwart/wit is en zo zwart/wit bekeken kan worden is deze hele discussie natuurlijk niet nodig. En soms is het gewoon ook heel erg lastig, want ook door de genoemde bril gekeken is het ook nog een interpretatie van degene die er doorheen kijkt. Meestal zal er een overleg plaats vinden tussen collega’s om op die manier een gelijk stemmigheid te vinden. Wij vinden het belangrijk dat Bokt.nl een plek is voor gebruikers van alle leeftijden. Daardoor houden we rekening met jong en oud en hebben we grenzen aan wat toelaatbaar is. Er zijn zat andere plekken op het internet welke dat podium bieden en je dieper in kan gaan op het onderwerp, andere leeftijdsgrens, andere regels, ander beleid.

Dat we niet overal op acteren, we zien niet alles. Maar je kan ons helpen door op een topics/berichten een TeM te plaatsen, het heeft dan onze aandacht en indien nodig ondernemen we actie.

Verder zou ik graag nog willen ingaan op het hand boven het hoofd van collega’s houden. Als het gaat om werkzaamheden en modacties zijn we als team verantwoordelijk voor wat we doen. We hebben leidraden waarbinnen we werken, dit om ervoor te zorgen dat we als team uniform beleid uitvoeren. Natuurlijk is ook dit niet zwart/wit en is er ruimte voor eigen interpretatie als we daarmee een gebruiker, of gebruikers van dienst kunnen zijn. Waar we als team niet voor verantwoordelijk zijn is wat een teamlid naast Bokt doet. Natuurlijk heeft iedereen een eigen mening, en vast ook over persoonlijke situaties van een collega maar dat zegt niets over het functioneren en uitvoeren van iemands taken. Zo werkt het bij andere bedrijven ook, samen klaar je de klus en wat we privé doen of laten staat daar los van.

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:27

ik zou dan wel adviseren iets vaker naar het jeugdjournaal te kijken... daar gaan ze meestal toch wat losser om met het onderwerp seks dan wat het bokt-mod team soms doet ;)
Maar goed... de betreffende opmerking in het topic vond ik zelf ook erg smerig, dus daar begrijp ik de mod actie zeker wel op.

Het meten met twee maten gebeurt wel, zijn veel duidelijke voorbeelden van. De ene wordt wel aangesproken, de ander niet... iets wordt wel verwijderd, bij de ander weer niet. Het blijft maatwerk. Maar naar mijn mening wordt er wel anders gemod op 'the inner circle' dan er buiten... ik ik draai toch echt wel wat jaartjes mee hier :)

Wat iemand in privé doet niet meenemen kan, het gaat immers om functioneren.
Maar bij openbaar goed of zichtbaarheid op het forum kan je daar zeker wel keuzes in maken. Je mag dan als team/bedrijf ook kijken naar je eigen imagoschade en wat je uit wil stralen?