Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:55

Shadow0 schreef:
Mondy schreef:
Als er op een tem niet gemod wordt dan is het niet mod waardig geweest.


... en dus is de uitspraak van Gini dat er altijd wordt gemod op een tem niet waar.
(Daar begon het namelijk mee.)


Nee hoor, dat zei ik niet. Ik zei dit:

Gini schreef:
Maar als je dan temt en je tem is waarachtig, dan durf ik wedden dat de mod een pb naar die gebruiker stuurt.


Wel eerlijk blijven, Shadow!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6634
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:58

Shadow0 schreef:
Mondy schreef:
Er wordt altijd gemod op een tem.


Het lijkt me handig om hier begripsverwarring te voorkomen.

Over het algemeen wordt onder 'modden' verstaan het uitvoeren van de acties die een mod kan doen naar gebruikers of discussies. Bedenk vooral ook dat we hier reageren aan de gebruikerskant van het forum.

Mod-acties zijn dan:
- een pb'tje sturen
- een modopmerking plaatsen in het topic
- berichten aanpassen of verwijderen
- een gebruiker officieel waarschuwen
- een gebruiker bannen.

GEEN mod-acties (ook al zijn het dingen die wel door een mod gedaan worden) zijn dan:
- de tem lezen en sluiten
- een standaard reactie sturen
- een tem of iets doorzetten naar een andere mod of het team als geheel. (Als die andere mod vervolgens wel iets doet, kan dat wel vallen onder 'modden' / een modactie.)

Dat onderscheid lijkt me nuttig.

Anders krijg je inderdaad een situatie dat er altijd gemod wordt, ook als dat niet zo is, omdat je het begrip 'modden' oprekt dat het het onderscheid verhult.


Dit is jouw opvatting van 'modden', dat is denk ik ook wel belangrijk om te benoemen. Overleggen en besluiten om ergens iets niets mee te doen, kan ook heel goed een mod-actie zijn. Zo kan een rechter ook iemand vrijspreken of een politie-agent bewust iets door de vingers zien. Dat betekent niet dat zij hun werk niet hebben uitgevoerd, maar dat zij hun werk op een bepaalde manier hebben uitgevoerd (en die is wellicht anders dan men gewend is of graag zou willen zien).

Overigens gebeurt het eigenlijk nooit dat een TEM alleen gelezen en vervolgens gesloten wordt. Óf er wordt actie ondernomen óf er wordt op basis van overleg besloten om iets te laten voor wat het is. Persoonlijk zou ik nooit zonder overleg een TEM sluiten als ik vind dat er niets mee gedaan hoeft te worden en ik denk dat ik daarmee ook wel voor de rest van de moderators kan spreken. We overleggen altijd of we iets laten voor wat het is of niet.

Verder wil ik graag laten weten dat ik dit topic actief meelees, maar dat ik op dit moment te druk ben om echt een uitgebreide en onderbouwde reactie te geven. Dat zou ik persoonlijk zonde vinden, dus ik hoop dat ik morgen tijd heb om wat uitgebreider op een aantal zaken in te gaan :j

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15111
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:59

Shadow, ik moet zeggen dat ik je manier van discussiëren niet fijn vind. Je verdraait woorden van anderen om jouw punt te kunnen bekrachtigen en staat ook niet open voor andermans mening.

Wat mij opvalt is dat je vooral veel zegt over wat er niet goed gaat en dat mensen ''onzin'' praten, maar je geeft vervolgens in mijn ogen onvoldoende (gefungeerde) feedback waar (in dit geval) het moderatorteam iets mee kan.

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:14

Muurp: ik vind de manier waarop mensen het steeds persoonlijk maken naar mij ook niet fijn. Maar blijkbaar is dat wat er overblijft als er weinig bereidheid is om meer inhoudelijk tot overleg te komen.

En wat betreft het verdraaien van woorden: misschien heb ik Gini misgeciteerd (in dat geval sorry) maar ik wil benadrukken dat mijn ervaring nadrukkelijk niet is dat als ik oprecht en waarachtig tem, dat er dan wat gebeurt. Ik heb op dingen getemd die ik vrij ver vond gaan, die een aantal jaar geleden ook echt niet getolereerd zouden zijn... zonder dat er wat gebeurt. Dat gaat niet alleen om tems om dit onderwerp. Mijn ervaring is gewoon dat er niet ingegrepen wordt, of zo weinig dat het nauwelijks helpt om een ontspoord topic beter te laten verlopen.

(En eh, dat is dus niet alleen maar mijn klacht he. Er staan meer reacties in dit topic.)

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:21

Shadow0 schreef:
En wat betreft het verdraaien van woorden: misschien heb ik Gini misgeciteerd (in dat geval sorry)


Excuses aanvaard.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15111
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:27

Shadow0 schreef:
Muurp: ik vind de manier waarop mensen het steeds persoonlijk maken naar mij ook niet fijn. Maar blijkbaar is dat wat er overblijft als er weinig bereidheid is om meer inhoudelijk tot overleg te komen.

En wat betreft het verdraaien van woorden: misschien heb ik Gini misgeciteerd (in dat geval sorry) maar ik wil benadrukken dat mijn ervaring nadrukkelijk niet is dat als ik oprecht en waarachtig tem, dat er dan wat gebeurt. Ik heb op dingen getemd die ik vrij ver vond gaan, die een aantal jaar geleden ook echt niet getolereerd zouden zijn... zonder dat er wat gebeurt. Dat gaat niet alleen om tems om dit onderwerp. Mijn ervaring is gewoon dat er niet ingegrepen wordt, of zo weinig dat het nauwelijks helpt om een ontspoord topic beter te laten verlopen.

(En eh, dat is dus niet alleen maar mijn klacht he. Er staan meer reacties in dit topic.)


Het gaat mij ook zeker niet om de inhoud, maar om de manier waarop :)

Dit is voor mij al een veel fijner bericht, omdat het vooral vanuit jouw ervaring wordt uitgesproken. Je hebt het recht om je mening uit te spreken, maar het al dan niet als waarheid/feiten verkondigen en harde termen gebruiken maken dat het (in ieder geval voor mij) lastig is om inhoudelijk in te gaan op een discussie.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:04

Dani schreef:
Oomens: als iemand relt of topics doelbewust verstoort is de uiterste consequentie een OW5 met permanente ban. Daar gaan dan wel 4 eerdere OWs aan vooraf en meestal gaan daar één of meerdere pb's aan vooraf. Dat hele proces is grotendeels onzichtbaar voor andere gebruikers. Je kunt hooguit zien dat een gebruiker een weekban heeft (bij OW2 t/m 4). En uiteraard kunnen gebruikers ondanks die maatregelen onze aanwijzingen vrolijk negeren, tot ze tegen die permanente ban aanlopen. Dan lijkt het alsof iemand 'ermee wegkomt' maar dat is dus niet zo.

Het kan natuurlijk ook dat een gebruiker irritaties oproept terwijl ze zich wel aan de regels houden, bijvoorbeeld doordat ze een impopulaire mening delen of het erg ongenuanceerd verwoorden. Net als in het echte leven zijn er mensen met wie het totaal niet 'klikt' zonder dat ze echt over de grenzen gaan.


Je kan je natuurlijk afvragen wat het nut van modereren is, als het effect is dat niemand er iets van merkt...

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:14

@Karl dat niemand merkt dat er gemodereerd wordt, is juist heel knap. Het is net zoiets als dressuur. Niemand merkt iets van de hulpen die een paard krijgt. Het lijkt of het vanzelf gaat. De ruiter weet hoeveel training eraan vooraf is gegaan om het er zo uit te laten zien dat alles vanzelf gaat.

Hiermee wil ik niet zeggen dat de gebruikers de paarden zijn en de moderators de ruiters hoor.. :')

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:23

Pocca_Locca schreef:
@Karl dat niemand merkt dat er gemodereerd wordt, is juist heel knap. Het is net zoiets als dressuur. Niemand merkt iets van de hulpen die een paard krijgt. Het lijkt of het vanzelf gaat. De ruiter weet hoeveel training eraan vooraf is gegaan om het er zo uit te laten zien dat alles vanzelf gaat.

Hiermee wil ik niet zeggen dat de gebruikers de paarden zijn en de moderators de ruiters hoor.. :')


Maar iedereen die naar dressuur kijkt is tevreden met de situatie die ze zien. Hier is blijkbaar niet iedereen tevreden en wordt er op z’n minst een niet al te positieve indruk gecreeerd in sommige instanties.

Moet zeggen dat ik wel de ervaring heb dat als ik tem er iets mee gedaan wordt, maar ik tem niet heel snel tenzij het direct op mij slaat of wel echt heftig dus misschien komt het ook deels daardoor.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15111
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:31

Waar ik het wel mee eens ben is dat er niet altijd openheid bestaat over of een TeM wel of niet wordt opgepakt. :) Zo had ik laatst geTeMd en kreeg ik een ''dankjewel voor je TeM'', maar is er vervolgens niks (zichtbaars) gebeurd. Grote kans dat de desbetreffende gebruiker wel aangesproken is maar dat is voor mij als TeM-er niet duidelijk.

Ergens snap ik wel waarom, je wilt als teamlid geen sancties bespreken. Maar een ''we gaan ermee aan de slag'' of een ''wij hebben besloten niks met deze TeM te doen'' zou voor mij al voldoende zijn.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:20

Hmm dat is inderdaad iets waar we beter op kunnen letten.
Ik probeer wel altijd aan te geven dat we er iets of niets mee doen.
Mocht ik t bijvoorbeeld vergeten dan stuur me gerust een pb !
Soms schiet het er ook wel bij in als er veel tems komen denk ik.
Goed punt :j

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6634
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:25

Ik wil jullie er op wijzen dat dit niet de juiste plek is voor deze discussie/reacties. Je kunt het aangeven via TEM of PB als er iets niet goed verloopt. Als er een mod van het betreffende tabblad online is en de TEM is gegrond, dan zal er ongetwijfeld iets mee gedaan worden.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10418
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 09:29

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een aantal berichten verwijderd. Het is niet de bedoeling om hier te gaan klagen over elkaar.

We doen ons best de TeMs zo snel mogelijk op te pakken, we kunnen echter niet 24/7 aanwezig zijn.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:45

Gezien het andere topic gesloten is & het ook binnen het onderwerp van dit topic is, wil ik toch nog even op wat mensen antwoorden.

neetoch schreef:
Ik wil even melden dat ik het wederom met ruitje eens ben.

Zij verwoord het een stuk beter als dat ik kan.

Het moet toch niet zo gaan zijn dat er hier bepaalde mensen zijn die de denkwijze van anderen denken te kunnen gaan bepalen. Jouw waarheid is niet per definitie DE waarheid tenslotte.
Dat betreft idd alle vlakken: vaccineren, covid-19, andere geneeswijzen, of het hele NH gebeuren. Voorlopig is Nederland (nog) geen dictatuur, ga dat er dan ook niet op bokt van maken alvast.

Maar er is wél 'één waarheid' bij de onderwerpen waar ik het over heb. Ik heb het ook geenzins over het verbieden van alle misinformatie, niet eens over het verbieden. Ik heb het over de grote onderwerpen waarvan er veel misinformatie op internet voorbij komt. O.a. dus Corona en vaccineren. Misinformatie rondom deze onderwerpen kan dus als gevolg hebben dat de gezondheid van anderen achteruit gaat en is dus gevaarlijk. Of iemand nu gelooft dat de aarde plat of rond is, daar doe je niet zo snel iemand mee kwaad. Net als alternatieve geneeswijzen, in de regel zijn die niet schadelijk. Ik verwijs ook even naar Ibbel's reactie:

ibbel schreef:
Ik denk wel dat er een verschil zitten tussen 'fake news' dat anderen potentieel in gevaar brengt (Covid, vaccineren) waar ook op andere platforms tegen wordt opgetreden en posten over NH, alternatieve geneeswijzen etc waar je hooguit jezelf en je dieren mee in gevaar kunt brengen.


Ik snap dat het als bokt en vrijwilligers lastig is om ergens de lijn te trekken. Maar je kan op zijn minst al overnemen wat andere sociale platformen doen: waarschuwingen plaatsen bij de meestvoorkomende én op dat moment belangrijkste vormen van (mis)informatie. Nu dus corona en vaccineren.

Cer schreef:
Maar zolang je in Nederland een anticorona-viruswaanzin-stopdelockdown-enverderspoorikookniet-demonstratie mag houden, kan je het niet verbieden, denk ik.
Want wie bepaalt dan weer wat gevaarlijk is.. voor de 1 is dat een meetbaar iets zoals bijv niet vaccineren, en voor de ander is dat het aanprijzen van een helend water tegen bloedvergiftiging (waarmee je dan eigenlijk ook anderen in gevaar brengt..

Gelukkig mogen we hier nog steeds wel heel veel meningen en ideeen hebben.. de grens van wat je wel / niet moet verbieden kan steeds verlegd worden, en dat moet je over het algemeen genomen ook niet willen, denk ik?

Ik heb zelf dan liever dat ik kan zien welke ideeen welke mensen er op na houden, kan ik zelf beslissen of ik bij ze in de buurt wil komen... zoiets..

Maar het wordt dan niet verboden. Enkel in een duidelijke context gezet. Ook al komt er een groene hulk op je misinformatie-post, deze post zelf wordt niet verwijderd en je hoeft ook niet van mening te veranderen. Het is imo wel belangrijk om als groot platform héél duidelijk te zijn in waar je staat binnen dit soort misinformatie. Ik hoop dat je het met me eens bent dat misinformatie over Corona daadwerkelijk schadelijk kan zijn? Als mensen de regels aan hun laars gaan lappen omdat in hun wereldbeeld Corona een verkoudheidje is of een hoax is, met als gevolg dat ze bijv. Corona doorgeven aan mensen die daar wél flinke consequenties van ervaren?

c_alsemgeest schreef:
Het niet vaccineren is een gevaar voor de volksgezondheid en is meetbaar. Het is evidence based en ook het niet navolgen is van meer invloed dan enkel je eigen gezin. Honderden artikelen en onderzoeken die dit borgen, 1 onderzoek naar autisme die het weerlegd, welke niet evidence based is door de grootte van de testgroep).
Natuurlijk mogen die meningen er zijn... maar ik persoonlijk vind het niet goed om dit zo breed uit te meten op een forum waar ook veel jeugdigen rond hangen die beïnvloedbaar zijn.

Je haalt me de woorden uit de mond. Precies!

MarlindeRooz schreef:
Tja maar waar ligt die grens dan? Ik vind namelijk het Christendom net zulke grote onzin als de anti-vacc bende. Er is net zoveel bewijs voor. Mag je op Bokt dan ook niet meer God prijzen en aanbevelen Christen te worden? Want daar is ook geen bewijs voor. En er zijn meer doden gevallen door Godsdienst dan door niet-vaccineren. Er zijn meer steden in de naam van God afgebrand dan dat er 5G palen vernield zijn.

Die lijn kan je simpelweg niet trekken. Het is de taak van de ouders (en onderwijzers) om kinderen te leren fake news en onzin te onderscheiden van waardevolle inzichten en informatie. Dat is niet de taak van een Bokt team.

Maar Christendom is in zijn hedendaagse vorm niet direct gevaarlijk (pedofilie daar gelaten). De coronaregels negeren omdat je denkt dat het onzin is wél.

En er werd gezegd dat vrijheid van meningsuiting belangrijk is. Maar daar kom je in zo'n vorm ook niet aan: je mag nog steeds je mening overal verspreiden, het wordt simpelweg in een context gezet. Want wat je dan roept is aantoonbaar fout en mag als dusdanig worden gelabeld. Je hoeft je dus niet per se stil te houden en/of van mening te veranderen. Die vrijheid blijf je hebben. Maar Bokt heeft óók vrijheid van meningsuiting en mag óók aangeven dat jouw reactie onzin is. En dat is zeker belangrijk op een platform waar ook veel jongeren/mensen rondhangen die nog heel beinvloedbaar zijn.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 18:49

Ik wil toch even eigenwijs oude koeien uit de sloot halen.

Nu met Corona zie je veel misinformatie op bokt verschijnen. Nu was het uitgangspunt dat Bokt niet inhoudelijk wil modereren op berichten, maar... mensen die oproepen dat Corona niet bestaat of op de een of andere manier toch oproepen/beinvloeden om de coronaregels niet te volgen vind ik best gevaarlijk eigenlijk. Als meer mensen zich niet aan de regels houden lopen andere mensen direct gevaar door de verhoogde kans op besmetting. Ja, er zijn genoeg mensen die erop reageren. Maar het gaat me ook niet om díé mensen (die staan hun mannetje meestal wel). Het gaat me om de stille meelezers die al twijfelen omdat ze de situatie niet (willen) snappen voor wie dit de druppel is die de conspiracy-emmer doet overlopen.

Dus, ik werp het balletje toch weer op.

Wat vindt Bokt hiervan?
Moeten we mensen maar gewoon misinformatie laten verspreiden op Bokt, zonder dat deze mensen op hun vingers getikt worden?
Moeten mensen bestraft worden die alleen maar enge (foutieve!) verhalen overal dumpen en vervolgens nergens meer op in gaan, als men vraagt om bewijs? Of steekt Bokt de kop in het zand en laat het alles maar begaan?


Mijn mening?
Natuurlijk hoeven we niet direct over te gaan tot bans, waarschuwingen etcetera. En een foeilijst doet ook vrij weinig als men nog steeds quotes ziet (sowieso helpt een foeilijst die stille meelezers niet, gezien dat een actieve actie is die je moet ondernemen). Maar een systeem zoals Twitter heeft kan imo prima. Mensen kunnen het bericht temmen en een mod zet er –wanneer dit nodig is– een (vooraf & algemeen geformuleerde) hulk in, waarin zo'n waarschuwing (eventueel met link naar RIVM / rijksoverheid FAQ over Corona) staat. Zeker als het modteam van tevoren enkele algemene hulks formuleert lijkt me dit niet heel veel extra werk voor een mod?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:05

Het zijn inderdaad wel ouwe koeien.

Maar wel een goed punt en hoe Twitter het doet een prima systeem wat mij betreft :j

Maar of het ook wat voor Bokt is....? Haalbaar voor de mods enzo?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 19:35

pmarena schreef:
Het zijn inderdaad wel ouwe koeien.

Maar wel een goed punt en hoe Twitter het doet een prima systeem wat mij betreft :j

Maar of het ook wat voor Bokt is....? Haalbaar voor de mods enzo?


Ik denk zelf van wel. Het is een algemeen bericht dus ze zijn geen tijd kwijt aan het schrijven van zo’n reactie. Het editen van een bericht is de tijd niet . Zeker als je begint met een grens te trekken die vrij ‘ver’ gaat zijn er niet super veel berichten die zo’n bericht nodig hebben: dus bij mensen die roepen dat Corona niet bestaat en het een complot is van de regering. En eens starten met alleen Corona (andere onderwerpen nog niet) en kijken hoe het bevalt. Bijvoorbeeld.

nps
Berichten: 1983
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:04

IMANDRA schreef:
pmarena schreef:
Het zijn inderdaad wel ouwe koeien.

Maar wel een goed punt en hoe Twitter het doet een prima systeem wat mij betreft :j

Maar of het ook wat voor Bokt is....? Haalbaar voor de mods enzo?


Ik denk zelf van wel. Het is een algemeen bericht dus ze zijn geen tijd kwijt aan het schrijven van zo’n reactie. Het editen van een bericht is de tijd niet . Zeker als je begint met een grens te trekken die vrij ‘ver’ gaat zijn er niet super veel berichten die zo’n bericht nodig hebben: dus bij mensen die roepen dat Corona niet bestaat en het een complot is van de regering. En eens starten met alleen Corona (andere onderwerpen nog niet) en kijken hoe het bevalt. Bijvoorbeeld.


Ik vind - en vond - het een erg goed idee. Ook ivm met de jongere meelezer. Concreet zou het een idee kunnen zijn om over een aantal belangrijke, actuele topics (corona, klimaat, vaccinaties) een informatieve pagina te hebben waarnaar verwezen kan worden in een hulk welke bij het betreffende bericht wordt getoond (of het bericht initieel verbergt). Het enige wat die pagina hoeft te doen is verwijzen naar algemeen geaccepteerde bronnen (denk RIVM, informatie van de overheid en of wetenschappelijke instituten). In de temopties zou ik optie “is misinformatie / is in strijd met algemene geldende richtlijnen” of iets dergelijks toevoegen. Als er meerdere mensen temmen hoeft de mod niet eens na te denken en alleen maar het berichtje onder de misinformatie hulk te plakken. Bij twijfel kan verder worden gevraagd aan de temmerds of kan het besproken worden in het team. Zo kan de discussie gewoon blijven bestaan maar kan bokt wel verantwoordelijkheid nemen de verspreiding van misinformatie. Ik ben voor :j

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:14

Heb al sinds gisteren een tem uitstaan op een gebruiker die dit verspreidt en begrijp in haar topic div andere bokkers zouden dat ook hebben getemd.

Tja als het niet wordt opgepakt vinden ze het waarschijnlijk niet belangrijk

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:18

Maar waarom staat dit topic dan ook helemaal bovenaan de actieve onderwerpen? Als we zo begaan zijn met de goedgelovige Bokkers, kunnen we het topic toch ook zelf laten wegzakken? Ligt daarin ook niet voor ons (de gebruikers) een verantwoordelijkheid?

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:24

Gini schreef:
Maar waarom staat dit topic dan ook helemaal bovenaan de actieve onderwerpen? Als we zo begaan zijn met de goedgelovige Bokkers, kunnen we het topic toch ook zelf laten wegzakken? Ligt daarin ook niet voor ons (de gebruikers) een verantwoordelijkheid?

Je hebt daar een goed punt. Oproep aan allen -inclusief mijzelf- negeren die hap.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:38

Gini schreef:
Maar waarom staat dit topic dan ook helemaal bovenaan de actieve onderwerpen? Als we zo begaan zijn met de goedgelovige Bokkers, kunnen we het topic toch ook zelf laten wegzakken? Ligt daarin ook niet voor ons (de gebruikers) een verantwoordelijkheid?


Ik snap even niet over welk topic je het hebt, maar ik zie het o.a. bij het algemene corona topic komen. Lijkt me niet dat die weg moet zakken omdat een paar rotte appels onzin delen? Komt geregeld iets interessants in voor.

Edit: Ah ik snap je al. Eens, negeren, maar dit soort gebruikers delen hun onzin ook in andere topics. Daar sloeg mijn post ook op :j

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:40

Ik bedoel letterlijk het topic bovenaan in actieve onderwerpen. :D
Laatst bijgewerkt door Gini op 30-11-20 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:40

Gini schreef:
Maar waarom staat dit topic dan ook helemaal bovenaan de actieve onderwerpen? Als we zo begaan zijn met de goedgelovige Bokkers, kunnen we het topic toch ook zelf laten wegzakken? Ligt daarin ook niet voor ons (de gebruikers) een verantwoordelijkheid?


Tja, lastig. Moet je er geen weerwoord op geven en het negeren en laten wegzakken? Waar het wel tot in de vergetelheid terug te vinden is zonder dat iemand die woorden corrigeert?
Of moet je er juist op reageren zodat anderen die in het topic komen kunnen zien waarom het onzin is en lezen waar deze feiten door ontkracht worden?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:42

secricible schreef:
Gini schreef:
Maar waarom staat dit topic dan ook helemaal bovenaan de actieve onderwerpen? Als we zo begaan zijn met de goedgelovige Bokkers, kunnen we het topic toch ook zelf laten wegzakken? Ligt daarin ook niet voor ons (de gebruikers) een verantwoordelijkheid?


Tja, lastig. Moet je er geen weerwoord op geven en het negeren en laten wegzakken? Waar het wel tot in de vergetelheid terug te vinden is zonder dat iemand die woorden corrigeert?
Of moet je er juist op reageren zodat anderen die in het topic komen kunnen zien waarom het onzin is en lezen waar deze feiten door ontkracht worden?


Dit is ook wel weer waar. In een ideale wereld reageert niemand op zo'n topic. Maar in de ideale wereld is er ook niemand die zo'n topic opent. Ik denk niet dat heel bokt ook de verantwoordelijkheid kan nemen om zo'n topic links te laten liggen.

Maar ik doelde ook niet per se over dit soort topics aanmaken, maar ook op reacties in 'normale' topics.