Mag je kritisch zijn op Bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:45

Laat het maar, dit is trekken aan een dood paard.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:47

Die spiegels kunnen dan wel dagelijks hier uitgedeeld worden := Een betere wereld begint bij jezelf zonder daarbij naar een ander te wijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:48

Ailill schreef:
Laat het maar, dit is trekken aan een dood paard.

Pun intended op een paardenforum? :+

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 11:55

Zolang beide partijen op elkaar blijven inhameren, gaat de storm daar niet van liggen. Adem in adem uit.

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:00

Shadow0 schreef:
En al deze dingen speelden mee in mijn reactie naar Ailill. En tegelijkertijd was het een persoonlijk verzoek, omdat ik niet al die dingen kan of wil uitleggen, en het soms het makkelijkst begint met een persoonlijk verzoek: 'ik vind dit niet prettig, is het mogelijk om het anders te doen?'
(Ik vind je woordkeuze over 'op de vingers tikken' dan ook wat vreemd, want het was naast een reactie die meer meta was, ook echt gewoon een verzoek. Als dat opgevat wordt als 'op de vingers tikken' levert dat weer een situatie op waarin mensen zelfs hun wensen niet uit kunnen spreken of misverstanden niet op kunnen lossen, omdat zelfs het stellen van vragen op zich al ontmoedigd wordt.
En tegelijkertijd... vragen zijn lang niet altijd vragen. Daar zit ook veel nuance in. Maar een beetje minder emotaal helpt.)


Goh ja, de betekenis van 'iemand op de vingers tikken' is 'iemand licht berispen'. Misschien nog wat sterk uitgedrukt, maar op zich vraag je wel op een iets dwingende manier van iets niet meer te doen.
Ik vind alleen de vraag stellen en verder dan ook niets positiefs inhoudelijks bijdragen inderdaad "kwalijker" dan de vraag stellen én dan meteen ook het goede voorbeeld geven. Puur persoonlijk gevoel is dat. Want op zich plaatste je jouw reactie al met voorbedachte rade. Je verwoording is daardoor misschien ook anders dan wanneer je het bericht wel met een spontanere intentie had geplaatst.

Wat betreft de gifjes: onderstaande poneer je als een feit

Citaat:
De reden dat ze zo populair werden, is onder andere omdat ze zo effectief zijn in het verstoren van discussie en er gewoon 1 grote keet van maken.


Voor mij is dit geen feit, maar eerder een mening/gevoel. Jij ervaart ze als storend en bedoeld om er 1 grote keet van te maken. Ik ervaar ze als grappig. Dat het niet altijd het moment is om grappig te doen, dat eben ik met je eens. Maar dat gebeurt in het dagelijkse leven ook: iemand die een flauw mopje maakt op een moment dat het niet past. Dan lach je even flauw en ga je verder met het gesprek. Ik zou er eigenlijk niet aan denken om op dat moment in real life die persoon even te vertellen dat zijn grapje echt wel flauw is en dat ik dat niet fijn vindt, dus gelieve dit niet meer te doen.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:14

Gini schreef:
Maar dat gebeurt in het dagelijkse leven ook: iemand die een flauw mopje maakt op een moment dat het niet past. Dan lach je even flauw en ga je verder met het gesprek. Ik zou er eigenlijk niet aan denken om op dat moment in real life die persoon even te vertellen dat zijn grapje echt wel flauw is en dat ik dat niet fijn vindt, dus gelieve dit niet meer te doen.

Daar heb je gelijk in het geval dat het gewoon bij een grapje blijft, en dan is er geen enkel probleem, niet in het echte leven en ook niet op een forum.
Maar als een groep mensen maar eindeloos blijft roepen dat het toch zo grappig is, hun eigen grapjes toevoegen en blijven doorgaan terwijl een andere groep mensen aan het wachten is om het oorspronkelijke gesprek voort te zetten dan moet er wel iets gebeuren.
Ofwel gaan de mensen die het oorspronkelijke gesprek willen voortzetten ergens anders voortpraten, ofwel moet iemand ervoor zorgen dat het oorspronkelijke onderwerp terug op tafel komt.
In het eerste geval kan het dan nog zijn dat de groep grappenmakers opnieuw alle aandacht komt opeisen en zijn we terug bij af.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:35

Dus de grappenmakers hebben het gedaan en de serieuze er op in hakkers treft geen enkele blaam?
Wanneer mensen zich niet zo op laten naaien en terugslaan is er niets aan de hand. Je kunt als serieus persoon ook gewoon zaken neerzetten die bij de topicvraag horen ipv eerst een robbertje vechten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:43

Zelfs al wacht je rustig zonder reactie af of de boel weer serieus wordt. Dan kun je lang wachten. Vragen of het weer ontopic mag geeft eigenlijk altijd nog "lolligere" reacties. Zelfs als een ts vraagt kunnen we weer serieus worden. Zelfde reactie. Niks lijkt te helpen. Als dat keer op keer gebeurd, ja dat gaat zelfs de meest stabiele persoon reageren. Of vertrekt uit eigen topic en plaatst geen nieuwe topics meer. Dat laatste is onzichtbaar maar gebeurd het meeste.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:47

Ik zeg niet wachten maar terzake doende opmerkingen of vragen plaatsen , word er dan nog steeds gegrapt of oid dan kun je via Pb rustig diegene om iets vragen. Maar meestal word het in het topic gesmeten en gaat het van kwaad tot erger.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:47

bigone schreef:
Dus de grappenmakers hebben het gedaan en de serieuze er op in hakkers treft geen enkele blaam?
Wanneer mensen zich niet zo op laten naaien en terugslaan is er niets aan de hand. Je kunt als serieus persoon ook gewoon zaken neerzetten die bij de topicvraag horen ipv eerst een robbertje vechten.

Daar heb je helemaal gelijk in, hakken is nooit goed :)
Ik vind wel dat er nog een verschil is tussen iemand die uit pure frustratie iets roept en mensen die er een sport van maken de boel op te jutten.
Waarbij het natuurlijk weer moeilijk is exact het onderscheid tussen beiden te maken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:50

bigone schreef:
Ik zeg niet wachten maar terzake doende opmerkingen of vragen plaatsen , word er dan nog steeds gegrapt of oid dan kun je via Pb rustig diegene om iets vragen. Maar meestal word het in het topic gesmeten en gaat het van kwaad tot erger.

Ook al eens gedaan langer geleden al. Heeft het niet beter gemaakt zeg maar :n heb daar nu de gevolgen nog van

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:55

Welke gevolgen, als ik dat vragen mag?

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:57

Gini schreef:
Goh ja, de betekenis van 'iemand op de vingers tikken' is 'iemand licht berispen'. Misschien nog wat sterk uitgedrukt, maar op zich vraag je wel op een iets dwingende manier van iets niet meer te doen.


Nee, ik vroeg het. Niet op een 'dwingende manier' maar gewoon op een vragende manier, en bovendien was de bewoording niet door mij maar door Ailill opgesteld.

Citaat:
Je verwoording is daardoor misschien ook anders dan wanneer je het bericht wel met een spontanere intentie had geplaatst.


Het topic is dan ook een topic dat gaat over wat je kunt in topics op bokt, waarmee de inhoud en meta door elkaar lopen en soms spiegels van elkaar zijn. In 'gewone' topics over paardenonderwerpen zou ik echt niet op deze manier iets verzoeken, maar tegelijkertijd illustreert de weerstand tegen zo'n verzoek dat er heel weinig ruimte is, bijvoorbeeld voor een topicstarter, om te voorkomen dat diens topic onder de voet gelopen wordt.


Citaat:
Voor mij is dit geen feit, maar eerder een mening/gevoel.


Want feiten zijn ook maar een mening of wat? Ik link er nota bene een heel boek bij van een MIT-onderzoeker die dat heeft onderzocht. }:0 (En zelfs dan zou ik het niet plaatsen als ik niet ook nog flink wat onderzoek heb gelezen naar de context van de memecultuur/gifjes/trolling/online dynamiek en andere dingen.)

[qutoe]Maar dat gebeurt in het dagelijkse leven ook: iemand die een flauw mopje maakt op een moment dat het niet past. Dan lach je even flauw en ga je verder met het gesprek.[/quote]

Je hoeft niet altijd flauw te lachen, en er moet ruimte zijn om verder te gaan met het gesprek en soms om even te zeggen 'nu even niet.' Het probleem is dat die ruimte en bereidheid er niet zijn. Men laat zich niet aanspreken. Dat heb je in het echte leven soms ook, en ook daar kan het heel vervelend zijn: de buren die de muziek keihard aanzetten en zich niet laten aanspreken, hangjongeren die iedereen naroepen, mensen die midden op de weg gaan staan praten en boos reageren als je vraagt of je er even langs mag...

Citaat:
Ik zou er eigenlijk niet aan denken om op dat moment in real life die persoon even te vertellen dat zijn grapje echt wel flauw is en dat ik dat niet fijn vindt, dus gelieve dit niet meer te doen.


In real life heb ik het ook gedaan, en in vergelijkbare situaties, namelijk als het steeds weer gebeurt. Een keer een geintje is prima. Als het steeds weer gebeurt aanmerkelijk minder. Als het een structureel karakter krijgt en tegen bepaalde personen gericht is die niet meer kunnen zeggen dat ze het niet leuk vinden, dan heb je pesten.
Dan krijg je trouwens ook exact dezelfde verdedigingen, kan ik me nog herinneren.

(Maar ik wil vooral ook benoemen dat ik in 'real life' eigenlijk vooral omgevingen ken waar het helemaal niet zo normaal is dat je dat allemaal maar moet accepteren. Waar je wel degelijk kunt aangeven dat je iets flauw vindt, en dat mensen dan bereid zijn om daarin rekening te houden met elkaar. (En niet op een 'nou heb ik iets gedaan dus nu kan ik van jou iets eisen'-manier.)
Waar er eigenlijk voornamelijk constructief of begripvol gereageerd wordt en met veel respect voor elkaar. Soms lijkt het alsof dat voor mensen heel erg moeilijk voor te stellen is en zelfs gezien wordt als iets negatiefs... maar mijn ervaring is dat het aan alle kanten veel meer biedt: meer ruimte voor diepgang, meer interessante visies, meer humor, meer vriendschap, meer pijn, meer verdriet, meer mooie momenten, meer steun.

Om een of andere reden lijkt het idee soms te zijn dat we niet meer hoeven te willen van Bokt. Maar ik zie dus niet in waarom. Waarom willen mensen die benadrukken dat het maar internet is, en dat het elders ook zo is, dat zo graag op Bokt dan? Ik wil het anders juist omdat ik Bokt belangrijk vind en denk dat het een stuk leuker en interessanter kan zijn. Dat er zoveel leuke gebruikers zijn van wie ik graag meer zou lezen, en dat ik die graag de ruimte wil geven. OOK als dat mensen zijn die gevoelig zijn voor de opmerkingen van anderen, of als ze onzeker zijn, of onhandig reageren. Daar wil ik bewust plek voor maken. Ze hoeven niet door een ballotagecommissie of ze wel 'goed genoeg' zijn. Wat ik zou willen is vooral een plek waar die dingen makkelijk naast elkaar kunnen. Dus de mensen die gifjes willen plaatsen: maak zoveel HK en KH-topics als je wilt, pb elkaar, doe het in elkaars topic als duidelijk is dat jullie het allemaal ok vinden! Het mooie van online is dat dat gewoon naast elkaar kan bestaan.

Maar creeer dan wel een context waarin je ook kunt kiezen om er niet aan mee te doen, zodat mensen in hun eigen topics kunnen zeggen 'nu even niet' en dat dat aanvaard wordt zonder dat je belachelijk gemaakt wordt of persoonlijk aangevallen omdat je daarvoor kiest.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:00

Gaat dat inhakken over mij? Dus de mensen die iets aan de orde stellen zijn inhakkers en de trollen zijn loltrappers? Vind nog steeds dat er behoorlijk op mij ingehakt word, dat dat erg persoonlijk wordt, nogmaals ik word daar niet warm of koud van hoor, maar blijf het wel erg bijzonder vinden. Ga op een hoop opmerkingen ook maar gewoon niet in, dan zou het ruziën worden. Ik zit nog steeds op toelichting van het beheer te wachten

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:06

MarcoBorsato schreef:
Welke gevolgen, als ik dat vragen mag?

Simpel. De reden dat ik geen topics zelf over serieuze zaken meer ga openen voor een lange tijd of ga vragen graag weer ontopic omdat ik de bewuste pesterijen en oude koeien zat ben. Aantal mensen ooit per pb aangesproken en dat merk ik nu nog. Bewust reacties op en over de grens van wat fatsoenlijk is. Anderen opstoken nog valser te reageren. Echt bewust cyberpesten op bokt dus. :r

Feit dat ik hier nog reageer is dat dat gewoon moet stoppen. Bewust lopen stoken gewoon omdat het kan. Mensen worden er flink door geraakt, gekwetst en tekeurgesteld. Ik ook dus daar ben ik eerlijk in. -O-

Verder trek ik me hier weer even terug. Het raakt me teveel hoe mensen met elkaar omgaan. De haat, de nijd.
Laatst bijgewerkt door karuna op 04-10-19 13:08, in het totaal 2 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:06

Ik vind dat je alles teveel op jezelf betrekt luxx!
Er staat geen naam bij dus voel je niet aangesproken.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:13

luxx schreef:
Gaat dat inhakken over mij? Dus de mensen die iets aan de orde stellen zijn inhakkers en de trollen zijn loltrappers? Vind nog steeds dat er behoorlijk op mij ingehakt word, dat dat erg persoonlijk wordt, nogmaals ik word daar niet warm of koud van hoor, maar blijf het wel erg bijzonder vinden. Ga op een hoop opmerkingen ook maar gewoon niet in, dan zou het ruziën worden. Ik zit nog steeds op toelichting van het beheer te wachten


Onder andere, want jij word behoorlijk persoonlijk. En op de vraag om zelf ook eens in de spiegel te kijken, die ontwijk je blijkbaar. Je word dan wel niet warm of koud ervan maar het inhakken komt van twee kanten alleen zie jij je eigen kant blijkbaar heel erg slecht.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:18

karuna schreef:
[

Feit dat ik hier nog reageer is dat dat gewoon moet stoppen. Bewust lopen stoken gewoon omdat het kan. Mensen worden er flink door geraakt, gekwetst en tekeurgesteld. Ik ook dus daar ben ik eerlijk in. -O-

Verder trek ik me hier weer even terug. Het raakt me teveel hoe mensen met elkaar omgaan. De haat, de nijd.


Ik snap je en ik vind het naar voor je. Maar tegelijkertijd heeft het topic op slot gestaan omdat jij een nare persoonlijke reactie plaatste die de discussie stoorde en dat kan ik dan niet helemaal lijmen met elkaar.

Pesten is afschuwelijk. Zonder meer. Maar soms helpt het ook om naar je eigen schrijven te kijken en jezelf af te vragen wat het nu is dat mensen zo triggert.

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:20

Ik ben absoluut geen BB (wat een stomme term eigenlijk :') ), zit niet in een kliekje/groepje of wat dan ook. Toch heb ik hier meerdere keren inhoudelijk gereageerd en geprobeerd aan te tonen dat het niet alleen aan één groep ligt. Degene die de gifjes leuk vinden zijn soms inderdaad irritant en neit passend, maar degene die daar op in moeten gaan dat het irritant is en niet passend ook. Dát wordt aangetoond in dit topic. Er wordt na de vraag nog één plaatje gepost, verder ontopic weer gegaan, maar vervolgens komen er weer mensen op terug. De inhoudelijke reacties worden ook door die mensen genegeerd, maar die zien blijkbaar niet in dat zij ook een aandeel hebben in een topic volledig off topic te laten gaan. Er is naar mijn mening niet aangetoond dat een gifje/plaatje/geintje een topic laat ontsporen en ook niet dat er niet gereageerd wordt op vragen. Wel dat degene die het irritant vinden er tegen blijven mopperen en daarbij zelf ook absoluut niet meer ontopic reageren. Ja, zo escaleert een topic, niet alleen door de 'geintjes'.

Vervolgens moet iedereen naar zijn eigen aandeel kijken, behalve een paar posters die in hun ogen niks fout doen. Het beheer is fout, omdat ze niet ingrijpen op de manier dat de ene passend vindt, terwijl de ander het terecht vindt. Het beheer zal het dus nooit goed doen. Ondertussen is een inhoudelijke discussie niet meer mogelijk, omdat het over een compleet ander onderwerp gaat. En dat komt niet alleen door de gifjes.

Aan de andere kant, in deze hele discussie heb ik wel een antwoord op de vraag van TS gevonden. Blijkbaar mag je inderdaad niet kritisch zijn, dan komen er beschuldigingen van trollen, van persoonlijke hetzes, meningen die weggezet worden of genegeerd worden omdat het niet aansluit. En worden mensen persoonlijk / onredelijk.

De post van Apple waarin geschreven werd over feedback meer vragend of meer uit jezelf schrijven zou ook in dit topic veel beter werken. Geen feiten maken van een eigen mening of een mening van meerderen. Ik heb geen problemen met topics die ik open, maar dat betekent niet dat ik dat niet zie gebeuren. Maar in mijn ogen is dat altijd door twee 'groepen', niet door maar één. Gebruik de foeiknop als je mensen zo vreselijk vindt ipv offtopic op elkaar te gaan hakken. Of dat nu over trollen is of over geintjes die te vaak in te veel topics komen naar jouw mening... Ik heb ook bokkers waar ik niet meer op reageer, omdat we er toch niet uit gaan komen en ik hun manier van reageren/discussiëren vervelend vind.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:21

Ik heb ergens een mening over, en wel dat er trollen aanwezig zijn, wanneer die mensen zich op een dusdanige manier manifesteren dat dat 1 op 1 textbook trol gedrag is dan spreek ik dat uit. Dat is ook waar het over gaat, ik zie dat niet als persoonlijk worden. "je gaat nu niet meer zo lekker" "ik heb al mijn respect voor je verloren" en ga lekker in je Webcam koekeloeren " is persoonlijk worden. Mijns inziens heb ik dat niet gedaan, maar wanneer je met met een voorbeeld kunt verbeteren zie ik dat graag

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:23

Dus jij werd niet persoonlijk tegen Ailil, luxx? Door hem trol te noemen en allerlei verwijten toe te gooien?

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:24

Shaggy09 schreef:
Dus jij werd niet persoonlijk tegen Ailil, luxx? Door hem trol te noemen en allerlei verwijten toe te gooien?

Die even een quote alsjeblieft, dit is te vaag

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:25

luxx schreef:
Ailill schreef:
Ik voel me hier echt totaal geen slachtoffer. Maar jij hebt blijkbaar het beeld van bepaalde mensen dat ze geen leven hebben/zeer triest in het leven staan/de ellende van een ander nodig hebben/dit bij anderen zoeken ter bevestiging?

Tja, als je het echt zo ziet, dan kan ik gaan banketstaaf als Brugman. Dan ga/wil je het niet anders zien.

Maar zolang je niet naar jezelf durft te kijken, hoop ik dat Bokt je berichten met een hele grote korrel zout neemt.

Dat heb ik allemaal niet gezegd maar in mijn bericht lezen dat ik denk dat mensen geen leven hebben is wel in de slachtoffer rol kruipen, just saying. Ik zeg dat jij een trol bent, of in ieder geval ik ervaar jouw gedrag als trollen, zoals ook omschreven op de Wikipedia, en in de link die Shadow eerder aanhaalde

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:27

Jongens zullen we hoofdstuk Luxx afsluiten? Dat escaleert alleen maar verder.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:28

Dani, het is helemaal niet zo gemakkelijk en ik begrijp je stuk, want zo is het in mijn ogen inderdaad.


karuna schreef:
Echt bewust cyberpesten op bokt dus. :r
Dit wordt vind ik te gemakkelijk gebruikt. Cyberpesten is https://www.medianest.be/wat-cyberpesten

Gisteren keek ik naar Pauw. Gesproken werd daar dat mensen zich tegenwoordig enorm snel gekwetst voelen en dat dit gevoel vele male is toegenomen vergeleken met vroeger. Hoe dit komt weet men niet, maar de herkenning aan de tafel was groot. Ik moest toen gelijk aan dit topic denken.
Hoe komt het bijvoorbeeld dat ik me zelden of nooit gekwetst voelt hier op Bokt en iemand als Karuna zich gepest voelt net als Luxx hier op Bokt en zij hebben het zelfs over cyberpesten dat toch echt wel een heel erg groot woord is.
Dat betekent dus dat zij vinden dat zij:
1. Vinden dat de dader hun bewust wil kwetsen;
2. De dader meer macht heeft als zijzelf;
3. Dit negatieve gedrag vaak voor komt.

In datzelfde artikel staat de vraag:
Wat als iemand zich gekwetst voelt ook al was dat niet zo bedoeld? en het antwoord is dan

Dat is eerder een (uit de hand gelopen) plagerij, grap, misverstand of ruzie.

Tevens valt er te lezen:
Een onbekende stuurt mij beledigende berichten. Word ik dan gecyberpest?

Meestal noemen we dat 'trolling'. Dat gebeurt wanneer een onbekende beledigende berichten over jou verspreidt op het internet. Bij cyberpesten gaat het meestal om iemand die je kent, maar die anoniem of onder een valse naam berichten stuurt.


Cyberpesten is zo een groot woord, dat ik daar deze relativerende kanttekening bij wil plaatsen. Het is dus maar de vraag of hier sprake is van cyberpesten. Ik denk eerder een ruzie, misverstand cq trollen.