[Uitgelicht] 'uitgelicht'

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:03

Leuke uitleg en je kan inderdaad al doorklikken naar dit topic via een linkje onder de uitgelichte foto's.


Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:13

Ik denk dat dit te maken heeft met de veranderende digitale wereld. Instagram is enorm opgekomen de laatste jaren en er is geen simpeler manier om foto's snel te delen en toch veel likes en reacties te halen. Wordt nog een hele kluif om een manier te vinden om Bokt daarin aantrekkelijker te maken. Je zou al echt een uniek 'selling point' moeten hebben.

Even snel gebrainstormd op mijn eentje: het Boktteam kan zelf met wedstrijden komen 'post je mooiste winterfoto bv.' en daar prijzen aan verbinden. Of met thema's werken: heb jij ook een modderpaard? Post hieronder je foto. Wie doet aan endurance? Plaats hier je mooiste endurance-foto. Maar dan heb je dus meer fotoverzameltopics en dat is moeilijker voor uitgelicht. Je kan ook iets doen als: iedere maand een prijs uitreiken en het topic (dat in uitgelicht geweest is) met de meeste reacties ofzo wint. Of thema van de maand is 'jumping', post een fototopic met springfoto's (op het einde van de maand zou je dan ook een prijsje kunnen uitreiken aan het topic met de mooiste foto's of meeste reacties).
Je zou bovenstaande ideeën ook interactief kunnen maken door andere bokkers openlijk laten stemmen op fototopics (of foto's).

Ik denk dat de oplossing vooral ligt in het 1) eenvoudiger maken (snel 1 foto posten in een verzameltopic is sneller en daardoor aantrekkelijker dan een heel eigen fototopic met verhaaltje eromheen posten) en 2) 'what's in it for me' onder de loep nemen (vroeger waren de vele reacties voldoende motivatie voor een Bokker om een fototopic te openen, nu alle tijd en moeite in een fototopic steken voor 5 reacties wordt niet meer gedaan). Uiteraard hebben punt 1 en 2 veel met elkaar te maken, hoe groter de return hoe meer tijd men wil spenderen aan het maken van een fototopic. En de return kan je groter maken door vanuit het Boktteam zelf meer interactie uit te lokken.

Op korte termijn: is het voor nu geen oplossing om alle topics in uitgelicht te laten staan totdat je 5 nieuwe topics hebt? Dus niet dat je iedere dag 2 topics aanpast, maar dat je echt gaat opsparen totdat je 5 verse topics hebt.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 13:02

De witjes waren me ook opgevallen, maar ik had de link niet gelegd. In België komt de sint op 6 december. :D

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 18:36

IM mag van mij een sereen plekje op Bokt blijven.
Los van toeters en bellen, een plek waar iedereen zijn verdriet kan delen op zijn of haar manier (met tekst, met een gedicht, met een foto) en waar het belang van jouw verdriet niet getoetst wordt aan het aantal likes.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 08:39

Ibbel schreef:
Onder 'uitgelicht' een extra kadertje met 'over de regenboog' oid. Er is plek, als ik daar zo naar kijk.

Kan je als team daar dagelijks een IM topic in plaatsen, weet iedereen wat er bedoeld wordt en als je niet wilt weten wie er dood is kijk je er niet naar.

Mensen die een IM topic aanmaken zouden dan aan kunnen vinken mag wel/niet in 'over de regenboog' geplaats worden.


Als er dan iets moet veranderen vind ik dit wel een heel mooi idee. :)
Omdat dat plekje dan losstaat van de criteria van Uitgelicht, zodat niet alleen de gaafste of beste foto een plek krijgt.

Maar ik blijf het ergens "gevaarlijk" vinden om het verdriet van 1 iemand boven dat van alle anderen te stellen. Jouw overleden paard verdient een plek in de kijker en jouw paard niet. Maar dat, geef ik toe, is puur eigen gevoel.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 09:30

IM-topics zijn in principe ook niet per sé fototopics. Als iemand het afscheid enkel met een gedicht wilt delen kan die niet in Uitgelicht komen. Daarom vind ik het idee van een apart plekje dat helemaal anders opgezet wordt met andere regels dan die van Uitgelicht, een beter idee.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:09

NadjaNadja, ik begrijp je. Je probeert op zijn minst een duidelijke uitleg te geven. Daar hoeft niet iedereen het meteen mee eens te zijn, daarvoor is een discussie het ideale middel. Maar als de eerste reactie dan zo een sarcastische sneer is...goh, als ik mod was zou daar op dat moment iedere zin om samen te werken en erover na te denken als sneeuw voor de zon verdwijnen. Maar oké, daarom ben ik waarschijnlijk ook geen mod. :D

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:32

Dat is een supermooi idee!

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 16:10

Maar ergens is het toch ook niet de bedoeling om random foto's te verzamelen waarvan de persoon in kwestie noch de gebruiksrechten heeft en niet het model of de fotograaf is en daar een fototopic van te maken? Dit is eerder iets wat past in de Wiki.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:53

Ik kan me indenken dat wanneer het een fototopic is met 10 professionele foto's van de website van de hengstenhouder en dan een drietal foto's van de merrie van de Bokker in kwestie dat het topic ook niet lang zal openblijven.
Sterker nog: ik herinner me een voorval waarbij juist de enige professionele foto van de dekhengst per abuis in Uitgelicht terecht kwam, terwijl het topic dus voornamelijk foto's bevatte van de merrie en daar ook over ging. Dat werd toen nog hier of in een ander topic op Forumzaken door Bokkers gemeld dat dat maar raar en niet oké was.

Want hoe zou jij het dan eigenlijk zien als Bokt dergelijke topics zou toelaten? Er moet toch een minimum aan regels zijn om niet in het gedrang te komen met copyright en portretrecht?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 4 bezoekers