[Uitgelicht] 'uitgelicht'

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

[Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-14 19:19

Op verzoek van velen, een informatief topic over Uitgelicht.
Oftewel: Uitgelicht 'uitgelicht'.

Wat is Uitgelicht?
Uitgelicht is een van de rubrieken op de voorpagina van Bokt. Elke dag worden hier topics Uitgelicht met een foto. Uitgelicht is het eerste dat je ziet als je de hoofdpagina opent en daarmee het visitekaartje van Bokt.nl. Het vertelt eigenlijk in 5 foto's wat Bokt is.

Wat zijn de criteria voor foto's in Uitgelicht? Hoe worden deze gekozen?
Een veelgestelde vraag. :)

We hanteren een aantal criteria waar de foto's en topics aan moeten voldoen:
- Heeft een topic bijzonder mooie of sfeervolle foto's?
- Is het iets waar je zelden foto's van op Bokt ziet?
- Heeft iemand een gave prestatie geleverd?
- Is iemand de eerste/beste/jongste/etc die iets doet?
- Zit er een mooi verhaal aan het topic vast?
- Et cetera, et cetera.

Verder zijn er een aantal fototechnische voorwaarden:
- Scherpe foto's.
- Niet over-/onderbelicht.
- Geen grote copyright door de foto.
- Geen andere dieren dan paarden of ezels.
- Geen potentiële reltopics (denk aan opengesperde monden, grof spoorgebruik, enz.).
- Zoveel mogelijk liggende foto's, er moet een uitsnede gemaakt kunnen worden (na verkleining) van 280x150.
- Topics mogen maximaal 10 dagen oud zijn.
- Voor caps geldt: liever wel, maar geen verplichting. Bij 'gewoon' rijden is het een minpunt, als we moeten kiezen tussen twee topics die even leuk zijn, dan nemen we het topic met cap. Maar geen cap is geen showstopper als het topic voor de rest gewoon erg leuk is, of behoorlijk origineel, erg mooie foto's, etc. Voor dingen waarbij cap niet 'hoort' ('hoedjesdressuur, voltige, western, fotoshoots met jurken, poseerfotos met iemand ernaast) wegen we het niet mee.

Filmpjes mogen ook, mits het filmpje van dusdanige kwaliteit is dat er een mooie screenshot uit gepakt kan worden. Je herkent de filmpjes op Uitgelicht altijd aan het filmicoon.

Er is geen 'max' aan aantal keer uitgelicht worden. Als er weer geniale foto's van die Tunesische hengsten voorbij komen, of die ene fotograaf heeft weer een gave shoot gehad, dan kunnen deze dus vaker voorbij komen. Wel is het zo dat we iedere dag een zoveel mogelijk afwisselend beeld laten zien. Variatie is belangrijk, dus geen 5 fjorden op een dag, geen 5 dressuurtopics, 5 fotoshoots, et cetera.

Uitgelicht en populariteit of vriendjespolitiek
Zoals al eerder genoemd is Uitgelicht het visitekaartje van Bokt en geen populariteitswedstrijd. Sterker nog, er wordt vaak niet eens gekeken wie de topicstarter is. Iemand met 100 posts en 1 topic per jaar kan dus net zo goed op Uitgelicht verschijnen als iemand met 10.000 posts en 1 topic per week.

Temmen voor Uitgelicht
Naar aanleiding van dit topic is er een Temfunctie gemaakt voor Uitgelicht. Het doel van deze Temfunctie is om topics zichtbaar te maken die normaal niet zouden opvallen. Daarnaast worden topics vanuit een lijst geselecteerd. Deze lijst laat alleen topics zien met meer dan 4 foto's en door de Temmen, verschijnen ook de topics met minder foto's in deze lijst. Ook voor de Temfunctie geldt: het is geen populariteitswedstrijd. Oproepen voor Temmen in topics heeft dan ook weinig zin, want het is niet zo dat de topics met de meeste stemmen in Uitgelicht verschijnen. Het kan alleen helpen bij het onder de aandacht brengen van topics die niet in de lijst komen.

Uitgelicht het afgelopen jaar
Inmiddels draait Uitgelicht alweer bijna 2 jaar. In deze 2 jaar hebben we dankzij jullie een aantal verbeteringen doorgevoerd om Uitgelicht echt het visitekaartje te laten zijn waar het voor bedoeld is.
Deze topics zijn daar goede voorbeelden van:
[FZ] Kritischer zijn betreft Uitgelicht?
[FZ] Uitgelicht, waar gaat dit nu precies om?

Uitgelicht is een afwisseling geweest van internationaal presterende dressuuramazones, een bokker die haar eerste crossles reed, een filmpje waarbij we op de rug van Megan een TREC parcours reden, Nederlands Kampioen dameszadel, een bokker die haar eerste westernles had, heel veel fotoshoots en fotomeetings: *klik*, *klik*, *klik*, *klik* en nog veel meer.

Hopelijk kunnen we Uitgelicht het komende jaar nog meer verbeteren en laten we zien wat Bokt is en Bokkers zijn!

Voor vragen en opmerkingen over uitgelicht kun je Melissa0304 of NadjaNadja benaderen.
Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 27-04-21 09:21, in het totaal 5 keer bewerkt
Reden: informatie toegevoegd

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3


NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-20 10:24

Wat fijn dat het gewaardeerd wordt! :D De thumbnail linkt automatisch naar de openingspost van het topic, terwijl wij zelf de foto kiezen. Maar ik begrijp dat je het bij een volgtopic prettiger zou vinden om via de thumbnail bij de laatste update of de update van de foto terecht te komen?

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-20 21:02

Bedankt voor je feedback! Geen idee wat er eventueel mogelijk is op dat gebied, maar we kunnen het in ieder geval wel eens bespreken :j

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-20 20:01

Laten we het hier vooral leuk houden dames :)

Uitgelicht is inderdaad uitsluitend voor paarden bedoeld, omdat we in de basis toch echt een paardenforum zijn. Daar gaan we ook niets aan veranderen, maar ik begrijp de vraag en het is goed dat je hem stelt :j

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-20 09:33

Er stond vandaag een topic in Uitgelicht ([UK] [TEK] Terug aan de slag met tekenen) waarvan de foto's helaas niet meer werkten. Ik heb het zojuist aangepast, dus schrik niet als jullie ineens een verandering hebben gezien op de voorpagina! :D

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-20 10:49

Bedankt voor jullie complimentjes! :D

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-20 07:45

Daihyo schreef:
Vandaag staat er een topic uit maart in Uitgelicht. Laatste update van TS is van 6 augustus. Is dat bewust gekozen?
[BKR] Even voorstellen...mijn knappe Spaanse valk!


Nee, dat is er een beetje tussendoor geglipt inderdaad, scherp! Door de nieuwe reacties was hij bij ons omhoog gekomen, maar we hadden inderdaad even moeten checken hoe en wat. Voor nu laten we hem staan, maar wel een leer voor de volgende keer :j Bedankt voor het melden in ieder geval! :D

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-20 20:57

De regels zijn niet aangepast, maar we gaan er op dit moment wel een beetje creatiever mee om. Het aanbod aan fototopics is de laatste tijd erg beperkt, dus moeten we soms een beetje 'out of the box' denken om ervoor te zorgen dat we niet dezelfde topics dagenlang in Uitgelicht hebben staan. In dit geval zijn het inderdaad topics die al een tijd geleden gestart zijn, maar waar recentelijk nog in gepost is :)

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-21 06:39

Bedankt voor je oplettendheid, dat is inderdaad niet helemaal goed gegaan! Ik heb het nu aangepast en als het goed is, zal op die plek zometeen gewoon weer een afbeelding van een paard verschijnen :j

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-21 08:36

In Memoriam is een subforum dat we voor Uitgelicht nooit meenemen. Dat is inderdaad met de achterliggende gedachte dat mensen het misschien niet prettig vinden om met zo'n topic in Uitgelicht te komen. In jouw geval is dat dus anders. De hoeveelheid tems kijken we bij IM dan ook eigenlijk niet naar, want we kunnen niet zien wie temt. Dus dan kan een IM-topic wel veel getemd worden, maar dat vertelt ons nog steeds niet of de TS er zelf ook oké mee zou zijn. Wat denk jij dat goed zou zijn? Moeten we wel kijken naar de tems op IM-topics en dan eventueel een PB sturen naar de TS of het in Uitgelicht mag? Of zou dat voor sommige mensen ook juist weer te confronterend zijn?

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-21 10:28

Ik heb geen idee wat exact te reden is om IM niet mee te nemen in Uitgelicht. Toen ik bij het team ben gekomen, stond dat in de uitleg, dus dat heb ik maar gewoon gevolgd. Maar ik begrijp dat daar verschillende gedachtes en ideeën over zijn. Ik zal het binnen ons team even opgooien, want misschien moeten/kunnen we daar inderdaad wel iets mee :j Ik zal dan ook kijken of ik kan uitzoeken waarom in eerste instantie besloten is om IM niet mee te nemen in Uitgelicht. In ieder geval bedankt voor het aankaarten, dat is altijd goed!

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-21 18:07

In dit topic werd helder dat er onduidelijkheid is over In Memoriam-topics in Uitgelicht, zowel bij jullie gebruikers als bij ons moderators. Zulke onduidelijkheid is natuurlijk niet wenselijk, dus we zijn hierover in gesprek gegaan. In onze ogen zou het goed zijn om hierover afspraken te maken, zodat het voor iedereen duidelijk is hoe we hier in de toekomst mee omgaan.

We hebben besloten om topics van In Memoriam niet mee te nemen in Uitgelicht. We hebben die beslissing genomen op basis van verschillende factoren. Allereerst vindt niet iedereen die een topic opent op IM het prettig om er mee geconfronteerd te worden in Uitgelicht. Dit zouden we kunnen ondervangen door de TS een bericht te sturen, maar we merkten dat hier voor het Uitgelicht-team een aantal haken en ogen aan zitten (waar met name tijd een rol speelt). Daarnaast zijn er ook gebruikers die in het verleden hebben aangegeven het niet prettig te vinden om via Uitgelicht ineens in een IM-topic terecht te komen, zonder dat zij daar vooraf van op de hoogte waren. Dit hangt tevens samen met de laatste factor voor onze beslissing: wij vinden dat Uitgelicht de gebruikers moet leiden naar leuke en grappige topics. We kunnen ons voorstellen dat het voor gebruikers niet altijd even prettig is om ineens in een vrij zwaar beladen topic terecht te komen, terwijl ze bijvoorbeeld tijdens hun lunchpauze even luchtig wat fototopics willen bekijken.

Tegelijkertijd kunnen we ons wel voorstellen dat er vanuit de Bokt Community behoefte is aan een plek waar hun overleden (huis)dier nog voor een laatste keer kan stralen. Wij denken dat Uitgelicht daar in dit geval niet een geschikte plek voor is, maar wellicht is er behoefte aan meer dan alleen een topic op IM? Mochten jullie hier ideeën of meningen over hebben, dan zou het fijn zijn als jullie die met mij willen delen via PB (om dit topic op Uitgelicht gericht te houden), zodat wij daar achter de schermen over na kunnen denken :j

We hopen dat we jullie zo voldoende hebben meegenomen in het nemen van onze beslissing. Niet iedereen zal achter deze beslissing staan waarschijnlijk, maar we hopen hiermee wel duidelijkheid te bieden. Op deze manieren weet iedereen waar we in de toekomst aan toe zijn. In ieder geval bedankt voor het aanhalen van deze kwestie en jullie inbreng daarover, dat wordt erg gewaardeerd! :)

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-21 13:19

We zijn als Uitgelicht-team inderdaad meer gaan samenwerken met het Evenemententeam. In het kader van Pasen leek het ons leuk om Uitgelicht met een voorjaarsthema te hebben op 1e en 2e paasdag. Vandaar dat er gisteren en vandaag alleen maar veulentjes in Uitgelicht te zien zijn. Dit zijn inderdaad oudere topics die al eerder in Uitgelicht hebben gestaan, maar in onze ogen is dat niet minder leuk. Een andere foto had inderdaad gekund, maar daar is dit keer niet voor gekozen. Topics bewaren zou kunnen, maar dat betekent dat andere fototopics vaak nog langer dan 2 dagen in Uitgelicht staan. Daarnaast kunnen we natuurlijk topics alleen bewaren als we weten dat zoiets op de planning staat.

Ik weet dat er in ieder geval sinds juli 2020 (toen kwam ik bij het Uitgelicht-team) geen IM-topics in Uitgelicht hebben gestaan. In de 'handleiding' stond namelijk dat dit niet werd gedaan. Hoe en wanneer dat precies in die handleiding is gekomen, weet ik niet, want ik heb het niet geschreven. In de praktijk zal er echter voor jullie dus niet heel veel veranderen, want dit is hoe we het de afgelopen maanden al hebben gedaan. Dat we dat nu hier ook uitgesproken hebben, zorgt niet voor een verandering van Uitgelicht zoals jullie die de afgelopen maanden steeds hebben gezien.

Het staat jullie natuurlijk vrij om het oneens te zijn met de duidelijkheid die we hier hebben gegeven. Wij denken echter dat dit de beste beslissing is, die het beste past bij wat wij willen uitdragen met Uitgelicht. De beslissing zal dan ook niet veranderen, in ieder geval niet op dit moment. Wellicht dat daar in de toekomst nog verandering in zit (want zoals Ymor ook aangaf, tijden veranderen), maar voor nu zullen wij doorgaan met Uitgelicht zoals we dat de afgelopen tijd ook hebben gedaan.

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-21 13:38

Ik vind zo'n reactie oprecht jammer. Ik doe mijn best om hier de dingen uit te leggen en een beslissing te motiveren. Ik geef aan dat we ons kunnen voorstellen dat er toch meer behoefte is aan aandacht voor IM-topics en ik vraag mensen met ideeën om mij te benaderen. Nu zijn hier natuurlijk een hoop ideeën geopperd en daar gaan we ook zeker nog wel naar kijken. Maar soms weet ik als moderator echt niet meer wat ik moet doen om het 'goed te doen' als ik iets moet delen waar een gebruiker het misschien niet mee eens is.

Dat jij je niet kunt vinden in een beslissing is natuurlijk je goed recht. Maar om dan vervolgens een sarcastische reactie te plaatsen over democratie, vind ik gewoon niet zo netjes en eerlijk. Op basis van de reacties hier besluiten om IM-topics wel mee te nemen in Uitgelicht zou ook geen democratie zijn namelijk. Als forum nemen we nou eenmaal zo nu en dan beslissingen en die zullen niet altijd passen bij alle gebruikers. Sorry daarvoor, maar we kunnen het niet iedereen naar de zin maken helaas.

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-21 07:02

Wat leuk dat het jullie is opgevallen! :D

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-21 19:27

Em_ schreef:
Wat word ik vrolijk van al die veulens in uitgelicht!


Wat leuk om te horen! Wij worden er ook helemaal blij van :))

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-21 08:58

Goede vraag Mkango! :j
In principe gaan wij er vanuit dat gebruikers zelf verantwoordelijk zijn voor wat ze plaatsen en dat ze daarvoor dus ook toestemming hebben (gevraagd) . Voor ons is het natuurlijk onmogelijk om bij iedere foto te controleren of er toestemming is van de fotograaf, dus ligt die verantwoordelijkheid bij de plaatser.

Als je dat doortrekt, betekent dat ook dat wij niet voor elke foto die in Uitgelicht komt bij de plaatser gaan vragen of er toestemming is van de fotograaf. In de praktijk betekent dat dat wij elke foto op Bokt in Uitgelicht kunnen gebruiken.

Nu is het wel zo dat wij natuurlijk gerust willen meedenken als blijkt dat het ongewenst is om een foto in Uitgelicht te hebben. Dat zal dan echter wel van de originele plaatser of de originele fotograaf moeten komen, want wij veranderen of verwijderen niet iets op verzoek van derden.

Heb ik zo je vraag beantwoord? :)

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-21 19:54

Ibbel schreef:
Je zou natuurlijk als 'uitgelicht' mod kunnen beginnen met niet de overduidelijke promo-foto's van hengsten(-houders) te kiezen (ook al zijn die meestal het mooiste) bij aankondigingen van veulens, maar de foto van de merrie te nemen. Dat scheelt een hoop copyright-issues.


Dit is uiteraard weer een hele andere kwestie, maar je hebt wellicht wel een goed punt. Het is wel zo dat we ook met bepaalde afmetingen en uitsnedes moeten werken, waardoor het niet altijd mogelijk is om alle foto's te gebruiken. Maar ik denk dat je een goed punt hebt en dat gaan we ook zeker in het team bespreken! :j

Ibbel schreef:
En nu ik hier toch ben, het viel me een paar weken/dagen geleden op dat ook de nieuwsberichten-met-veel-foto's opeens opdoken in uitgelicht. Is dat niet wat dubbelop?


Soms is er een 'tekort' aan nieuwe fototopics van onze gebruikers, waardoor wij niet altijd Uitgelicht kunnen vullen met nieuwe topics. We gebruiken topics wel eens twee keer, maar vaker proberen we te voorkomen. Als er dan op dat moment een nieuwsbericht is met een leuk fotoverslag, dan nemen we die inderdaad ook wel eens mee. Wel hebben we recent afgesproken om topics van eigen gebruikers voorrang te geven, tenzij het echt fotoverslagen zijn vanuit ons eigen fotografenteam (want dat zijn immers ook eigen gebruikers :) )

Captain schreef:
Dit vind ik ook vreemd. :') Iemand opent een topic en is trots op haar prachtige merrie, het is overduidelijk dat het daarom gaat. En dan wordt de foto van de hengst gebruikt?? Is wat vreemd.. :')


Zoals ik hierboven al heb aangegeven is het wellicht inderdaad een goed idee om dergelijke hengsten-promotie-foto's uit Uitgelicht te laten. Echter is het ook een kwestie van smaak en daarover valt niet te twisten, dus de meningen zullen daarin verschillend zijn. Daarnaast hebben we ook te maken met bepaalde afmetingen voor uitsnedes, waardoor bijvoorbeeld staande foto's vaak niet goed bruikbaar zijn.

Ik hoop dat ik jullie vragen/opmerkingen zo een beetje heb beantwoord en anders hoor ik het graag van jullie! :j

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-22 09:54

Bedankt voor het melden 9jinte9. Het betreffende topic is inmiddels uit de lijst gehaald. In dit geval heb ik Uitgelicht klaargezet en had ik hier scherper op moeten zijn.

Wat betreft het demotiveren: het is niet mijn subforum, maar over heel Bokt gelden natuurlijk wel bepaalde regels die we hanteren. Dit kan wellicht in sommige gevallen demotiverend zijn, maar zorgt er ook voor dat alles in goede banen wordt geleid.

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-22 09:32

oomens schreef:
Klopt het dat nu zelfs de nietszeggende foto's uit eigen collectie die random bij 'nieuws'artikelen geplaatst worden door de NR "omdat dat moet voor de opmaak", in Uitgelicht komen?

Kunnen we die rubriek dan niet beter gewoon opdoeken? Of uiteraard de opmaakvereisten voor de voorpagina aanpassen zodat niet ieder artikel voorzien moet worden van een verplicht paardenoog-in-schaduwlicht
("Disclaimer: Foto slechts ter illustratie - niet het paard uit dit bericht en ook in de verste verte niet een vergelijkbare situatie als waarover we schrijven google-translaten.")


Het klopt dat wij soms een foto uit een nieuwsbericht meenemen in Uitgelicht. Dit zijn dan echter wel altijd nieuwsberichten waar door de NR veel tijd en moeite in is gestoken (fotoverslagen, vertaalde artikelen, etc.) en waarvan wij denken dat het interessant is voor onze gebruikers om te lezen.

Overigens zou ik je willen meegeven dat bovenstaand bericht niet prettig geformuleerd is en dat het in de toekomst fijn zou zijn als je dit anders zou kunnen formuleren. Wij zijn allemaal vrijwilligers en doen allemaal ons best om voor iedereen een leuk Bokt neer te zetten. Dat we het daarbij niet altijd iedereen naar de zin kunnen maken is jammer, maar helaas wel de realiteit. Je bent natuurlijk vrij om jouw mening daarover te ventileren en eventuele feedback te geven, maar wij kunnen eigenlijk weinig met een dergelijk cynisch bericht. We willen echt graag luisteren en leren, maar daarvoor is (in mijn ogen) wederzijds respect toch wel een basisvoorwaarde en dat mis ik nu eigenlijk wel in jouw bericht.

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-22 09:51

purny schreef:
Ik vind het jammer dat er vaak dezelfde topics in uitgelicht staan. Het plezier is er voor mij een beetje af


Wij vinden dat ook jammer, maar dat is helaas het gevolg van het afgenomen aanbod. We zijn wel aan het kijken of het technisch gezien mogelijk is om 3 of 4 topic in uitgelicht te plaatsen in plaats van 5. Dat zou mogelijk een oplossing kunnen zijn!

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 6581
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-22 06:53

fleurtjeuh schreef:
Ik zat eens te denken, is er een mogelijkheid om de uitgelichte foto te veranderen als een topic meerdere dagen in uitgelicht blijft staan?
Dan is er toch steeds een nieuwe foto(indien mogelijk) als er niet genoeg nieuwe topics zijn


Technisch gezien is dit in principe mogelijk, maar praktisch gezien is dit eigenlijk bijna niet te doen. Wij maken een uitsnede van een foto, die uploaden we dan en vervolgens zie je die foto op de voorpagina. Zodra wij een uitsnede van een andere foto zouden uploaden, komt die foto op de voorpagina. We kunnen dus geen andere foto klaarzetten voor de volgende dag, want de foto wordt dus direct veranderd. Afhankelijk van het moment waarop we Uitgelicht klaarzetten, zou je dan dus alsnog dezelfde foto's zien op de voorpagina.

Overigens zijn we er mee bezig dat Uitgelicht wordt teruggebracht naar 3 of 4 topics, zodat we minder topics hoeven "hergebruiken". Dit wordt echter meegenomen met een andere verandering van de site, waardoor het nog even op zich laat wachten.

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Just_Natural en 6 bezoekers