Wat voor kleur denken jullie dat deze QH is?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tinniie
Berichten: 4661
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:18

Tja doe een test en dan weet je het zeker. 95 $ voor alle genen..
terwijl ik durf te wedden dat je het met $25 voor enkel agouti ook had geweten… verder gaat er enkel ee uitkomen.

Ik ken echt veel vossen en red duns met sooty die zo’n donkere en gemarmerde benen hebben.

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat voor kleur denken jullie dat deze QH is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 23:36

Staan de aftekeningen wel goed ingevuld? Papier kan ook nog niet bij dit paard horen. Dat gebeurt ook...........

En niet iedereen verdiept zich in de kleur. Ben wel quarters tegengekomen in deze kleur die als palomino geregistreerd waren.

Ik zou dan ook testen. Dan weten ze het, maar ook voor evt nakomelingen bijv. Stel er staan mensen op het papier als sorrel, terwijl de kleur niet klopt en mensen het papier gebruiken om te kijken welke kleuren voorkomen, kan je wel eens fout zitten.

Sansa
Berichten: 45
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 23:40

Ik ben ervan overtuigd dat dit een sooty palomino is. Ze mist namelijk ook de typische zilveren wimpers en zoals andere bokkers ook al hebben aangehaald, is het zeer onwaarschijnlijk dat dit paard überhaupt zilver draagt. :j

“Treat people as if they were what they ought to be and you help them to become what they are capable of being.” - Johann Wolfgang Von Goethe

rina
Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 23:56

Ik zeg hetzelfde als Tiniie. En als er iemand hier iets van kleuren bij de Quarters afweet is zij het wel :j
Zilver komt bijna niet voor bij de QH's.

Maar je kan hier ook speculeren wat je wilt, iedereen zal wat anders zeggen, de enigste manier om het ook echt te weten is testen op kleur.

Als je overigens mijn profiel bekijkt, daar staat een QH vos met flaxen in. Dat maakt de manen en staart lichter van kleur.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-21 06:34

superpony schreef:
Staan de aftekeningen wel goed ingevuld? Papier kan ook nog niet bij dit paard horen. Dat gebeurt ook...........

En niet iedereen verdiept zich in de kleur. Ben wel quarters tegengekomen in deze kleur die als palomino geregistreerd waren.

Ik zou dan ook testen. Dan weten ze het, maar ook voor evt nakomelingen bijv. Stel er staan mensen op het papier als sorrel, terwijl de kleur niet klopt en mensen het papier gebruiken om te kijken welke kleuren voorkomen, kan je wel eens fout zitten.

Papier hoort bij het paard. Het is ook best een bekend paard in de sport in Italië.

Sophie154
Berichten: 95
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 06:56

Dat lijkt me toch echt een sooty palomino, net als mijn merrie en haar vader. Ze beginnen vaak licht en worden donkerder met de jaren. Ook zomer- en wintervacht verschilt nog wel eens, mijn merrie is in de zomer vaak donkerder.

Dit is mijn merrie:
[ img ]

En dit is haar vader:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

c_alsemgeest
Berichten: 20565
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:23

Maar zon e.d. doet ook echt veel met kleur... voor hetzelfde geld is het een hele donkere koffie/zweetvos... dus kool/koffievos op het lijf en blondere manen die ook nog eens opgelicht is door de zon :+
DNA test zal de enige duidelijkheid geven ben ik bang :D
vanaf de papieren zou ik gokken op een sooty palomino.

Rennie89 schreef:
Palomino gok ik idd. Er komt geen zilver voor bij quarters naar mijn weten. Wat voor kleuren hadden de ouders?

Mwah...
bij kwpn'ers ook niet volgens zeggen... en ik ken toch echt een zilverappel bruine (voice) en een zilverappel zwarte (Gribaldi).
Daar kan je ook geen creme terugvinden in de 'papieren' maar het zat er wel in.
En als ik het met hun vergelijk zou ik mijn geld zetten op zilver appel bruin. :Y)

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Thioro
Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:34

Vos kan ook grijze manen hebben ipv blonde, al komt het minder voor.
Verder duidelijk sooty maar of het vos of palomino is durf ik niet met zekerheid zeggen.

Cer
Berichten: 30031
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat voor kleur denken jullie dat deze QH is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:44

T papier zal best bij het paard horen... maar mijn ervaring (en dat zegt niks hoor) is dat er bij babypaarden (en QH's ook) op dat moment een kleur opgegeven wordt.. en als het dan na een jaar of wat een beetje verkleurt, dan kijkt er verder bijna niemand meer naar (ook want stamboek in de USA en paard in Europa). Behalve als het een bijzonder kleurtje is natuurlijk zoals buckskin oid...

En verder maakt het ook niet veel uit denk, op kleur kan je niet rijden, en het lijkt me verder een prima paardje (net een proefje gezien). Ik kan me voorstellen dat mensen de juiste kleur willen, maar als ze geen kleur willen testen, nou ja, dan niet... toch?

Elisa2
Berichten: 36669
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 07:45

janderegelaa schreef:
Dag allemaal, ik was dit weekend bij vrienden in Italie en die hebben deze QH merrie staan. Sorrel op papier maar feitelijk niet vos maar bruin met een soort wolkachtig zwart over haar benen en lijf. Grijze manen en staart. Ogen LIJKEN heel ietsje lichter. Is dit toch gewoon vos of is het iets anders (ik ben niet zo thuis in QH kleuren). Zelf dachten ze trouwens dat het een palomino is.

[ [url=m/CYBmYz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Df1CIe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D7DDsD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/j0MVbo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KVIBRW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/k2xNgd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h8yTOW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KNArJ3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/E43hJT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QBMULy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk een donkere palomino, heb ook een donkere palomino gehad en de kleur lijkt er heel erg op. (foto's in profiel) Deze werd donkerder of lichter gedurende de verschillende jaargetijden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:59

Cer schreef:
T papier zal best bij het paard horen... maar mijn ervaring (en dat zegt niks hoor) is dat er bij babypaarden (en QH's ook) op dat moment een kleur opgegeven wordt.. en als het dan na een jaar of wat een beetje verkleurt, dan kijkt er verder bijna niemand meer naar (ook want stamboek in de USA en paard in Europa). Behalve als het een bijzonder kleurtje is natuurlijk zoals buckskin oid...

En verder maakt het ook niet veel uit denk, op kleur kan je niet rijden, en het lijkt me verder een prima paardje (net een proefje gezien). Ik kan me voorstellen dat mensen de juiste kleur willen, maar als ze geen kleur willen testen, nou ja, dan niet... toch?


TS zegt dat het erbij hoort, dus dan is het zo.

Maar het komt ook voor dat het niet klopt. Het is een optie die je dan even kan bekijken.

Heel veel quarters zullen niet correct op papier staan qua kleur. Dat is niet erg. Ik vind kleur ook niet belangrijk.

Maar als mensen het voor de fokkerij willen weten en dan gaan uitzoeken welke kleuren in lijnen voorkomen, zit je op een verkeerd spoor als alles verkeerd ingevuld is.
Hier reageren mensen ook op welke kleuren voorkomen bij de voorouders, maar dan moet het wel allemaal kloppen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker