Gezocht cremello dekhengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:50

Peterina schreef:
Het is wat je liever ziet denk ik. Een goed bewegend hengst die goed presteert in dressuur en springen met een uitmuntend karakter of een hengst die bodem HEEL wijd is en daar ook naar draft.

En daarbij de TS vroeg voor een all-rounder … niet bepaald met de Q lijn terug te vinden.

Alasdair GF draaft niet goed. Hij heeft leuke techniek in zijn benen maar je kunt hem een Z dressuurproef niet door rijden want je kunt hem nooit sluiten en gewicht op het achterbeen laten brengen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:19

Ik kan qua sportprestaties niks vinden over Alasdair zelf, zijn vader- of moederlijn
Dan kan je wel reg a papier krijgen bij bijv een KWPN maar met een hengst hoef je daar dan niet aan te komen
In tegenstelling tot de Q-lijn waar al wel veel goede sportpaarden uit zijn gekomen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 18:40

[***] schreef:
Ik kan qua sportprestaties niks vinden over Alasdair zelf, zijn vader- of moederlijn
Dan kan je wel reg a papier krijgen bij bijv een KWPN maar met een hengst hoef je daar dan niet aan te komen
In tegenstelling tot de Q-lijn waar al wel veel goede sportpaarden uit zijn gekomen

Alasdair GF is ook bijna 87% volbloed dus echt raar is het niet dat hij een functionele galop heeft en springtechniek heeft.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:16

[***] schreef:
Dat valt best mee
Quasi Gold
[ [url=m/phhJ9S.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AyPSpL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is de cremello's vader en was eerst uitgebracht in dressuur, zonder veelal succes, en toen hebben ze cross probeert … blijkbaar wat hem beter ligt. Het springen komt hier wel van de moederlijn!

Alasdair GF zit zowat op hetzelfde niveau Military als QG … S, oftewel te vergelijken met Z in NL (?).
Zijn draf is gedragen … maar nogmaals het is wat je graag ziet: een goed functionele achterhand of eentje waar je een auto kan door rijden in draf.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 14:33

Alasdair GF:

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:05

Wat ik al zei, galop prima functioneel maar zijn draf is echt niet gedragen maar juist heel erg op de voorhand.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:06

Ik vind hem ook totaal niet gedragen lopen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:28

Peterina schreef:
[***] schreef:
Dat valt best mee
Quasi Gold
[ [url=m/phhJ9S.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AyPSpL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is de cremello's vader en was eerst uitgebracht in dressuur, zonder veelal succes, en toen hebben ze cross probeert … blijkbaar wat hem beter ligt. Het springen komt hier wel van de moederlijn!

Alasdair GF zit zowat op hetzelfde niveau Military als QG … S, oftewel te vergelijken met Z in NL (?).
Zijn draf is gedragen … maar nogmaals het is wat je graag ziet: een goed functionele achterhand of eentje waar je een auto kan door rijden in draf.


Quasi Gold wordt momenteel nog steeds S dressuur gestart met een jong meisje als ik het goed heb. Dus die info klopt niet. Qaside zelf wordt ook gestart. En belangrijker nog zijn veulens kunnen echt fijn bewegen hebben al meerdere voorop gestaan op de keuring.

QG recent:

[ img ]


Die Alasdair ziet er in het veld in galop goed uit, de cross zal wellicht hem dus juist beter liggen maar ik vind hem verder enorm ponyachtig, op de voorhand en krabbelig bewegen en om een allround sportpaard te fokken kies ik dus liever voor de Qlijn. Daar komen veel sportpaarden uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:39


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 15:58


Anoniem

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:19

Die eerste <3

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 17:23

_San87_ schreef:
Ik las dat ze m niet laten testen omdat kleur niet belangrijk is voor een goed paard, ik vind dat een beetje een zwaktebod :=.


Met zijn kleur betekent zoiets dat hij gewoon hartstikke schimmel is. :')

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:57

Zoals ik al zei het is wat je graag ziet.

Ik ken de keurings en sport geschiedenis van alle drie hengsten en toch als ik, zoals de TS, een all-rounder zou zoeken die voldoet aan sport- en gezondheids- eisen, dan zou ik met een geschikte merrie eerder Alasdair GF kiezen.
Nadruk is hier op de woorden: TS, all-rounder, gezondheid, geschikte merrie. ;)

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 18:58


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:25

Peterina schreef:
Zoals ik al zei het is wat je graag ziet.

Ik ken de keurings en sport geschiedenis van alle drie hengsten en toch als ik, zoals de TS, een all-rounder zou zoeken die voldoet aan sport- en gezondheids- eisen, dan zou ik met een geschikte merrie eerder Alasdair GF kiezen.
Nadruk is hier op de woorden: TS, all-rounder, gezondheid, geschikte merrie. ;)

Ik denk dat je jezelf zand in de gooien strooit als je hem een goede allrounder vindt Peterina. In de lagere dressuur kan hij leuk mee maar zodra verzameling vereist wordt kan hij het echt niet.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:35

En dit baseer jij op een video? En wie strooit dan met zand …..

Hij is individueel geklasseerd in een hogere klasse dressuur dan QG, voordat deze laatste even een rust pauze was ingelast en hij omgeschoold (?) is naar eventing.

Maar dit is een eindeloze discussie … het is de vergelijking van appelen met peren … een spring gefokt paard met een dressuur gefokt paard (met alle verschillen die je daar bij gaat krijgen, laat staan smaak!) … en de TS heeft haar keuze gemaakt.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:53


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 19:58

bobje26 schreef:
Die eerste <3


1 week oud daar

Suzanne F.
Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:03

Wat een knap dingetje Janne! Hengst heeft ook echt verbeterd op de merrie zo te zien.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:08

Peterina schreef:
En dit baseer jij op een video? En wie strooit dan met zand …..

Hij is individueel geklasseerd in een hogere klasse dressuur dan QG, voordat deze laatste even een rust pauze was ingelast en hij omgeschoold (?) is naar eventing.

Maar dit is een eindeloze discussie … het is de vergelijking van appelen met peren … een spring gefokt paard met een dressuur gefokt paard (met alle verschillen die je daar bij gaat krijgen, laat staan smaak!) … en de TS heeft haar keuze gemaakt.

Nou... een video is perfect daarvoor. Het is gewoon een duikboot.

Kabayo
Berichten: 13745
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:12

Wat een krabbelaar die dekhengst hierboven. Die zou ik nooit willen gebruiken. Ben benieuwd hoe vast die in zijn rug zit...

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Anoniem

Re: Gezocht cremello dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:15

Nou aan het springen te zien zit hij niet vast, dat is goed genoeg. Het is zijn type (bloedpaard)

Ik kan overigens nergens zijn niveau in dressuursport vinden. Niet dat zijn basisgangen daarvan veranderen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 20:22

[***] schreef:
Nou aan het springen te zien zit hij niet vast, dat is goed genoeg. Het is zijn type (bloedpaard)

Ik kan overigens nergens zijn niveau in dressuursport vinden. Niet dat zijn basisgangen daarvan veranderen

Als ik een basis springpaard zou willen fokken met een mooi kleurtje dan durf ik hem gerust te gebruiken.

caspertjeP
Berichten: 73
Geregistreerd: 29-03-10
Woonplaats: malleret-boussac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:36

mijn Friese merrie is drachtig van Ice Cream *\o/*

ik heb voor hem gekozen vanwege de maat, barokke bouw, en super karakter.
ik wilde perse een valk fokken maar ik vind karakter, bouw en maat belangrijker dan kleur.

Welkom op onze vakantieboerderij www.lerianon.nl in het groene hart van Frankrijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers