Zilverappel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:56

Jolynne schreef:
Zilver is inderdaad niet te zien op het blote oog, zelfs niet aan de manen en staart..hier in ieder geval niet, terwijl die wel zilvervos kleurgetest is.

Bovenstaande pony vind ik ook gewoon bruin.



Silver toont nooit op vos. Dus als de jouwe vos is en het silvergen draagt, zie je inderdaad niks. :)

Op zwart en bruin basis is het zeker wel te zien irl. Van een foto kan het al een stuk lastiger worden.

Verder vind ik het paard op de foto van Peterina al niet helemaal zwart om te zien. Irl zal het nog weer anders tonen.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 08-05-19 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:00

pillow schreef:
Dat is onzin, een zilverappel vos (of bruin) heeft zilverkleurige staart en manen. De hengst Ditisem is duidelijk vos en zilverappel.

Oh, er bestaan wel vossen die zilver dragen. Alleen kun je dat aan de buitenkant van het paard niet zien.

Zilverappel toont alleen op paarden die als basiskleur zwart hebben. Dus ook de paarden die zwart + agouti zijn (bruine paarden), al dan niet met een verdunning (creme en/of wildkleur).

En flaxen toont alleen op vossen. En die noem je dan zweetvos. Bij vossen met een verdunning (palomino, leemvos) is flaxen niet of nauwelijks te zien aan het fenotype.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:02

pillow schreef:
Dat is onzin, een zilverappel vos (of bruin) heeft zilverkleurige staart en manen. De hengst Ditisem is duidelijk vos en zilverappel.



Ditisem is genetisch gezien zeker geen silver.
Dat mensen hem allerlei kleuren toedichten is wat anders.
Er is ook een topic over de kleur van Ditisem.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:49

Coloured schreef:
Jolynne schreef:
Zilver is inderdaad niet te zien op het blote oog, zelfs niet aan de manen en staart..hier in ieder geval niet, terwijl die wel zilvervos kleurgetest is.

Bovenstaande pony vind ik ook gewoon bruin.



Silver toont nooit op vos. Dus als de jouwe vos is en het silvergen draagt, zie je inderdaad niks. :)

Op zwart en bruin basis is het zeker wel te zien irl. Van een foto kan het al een stuk lastiger worden.

Verder vind ik het paard op de foto van Peterina al niet helemaal zwart om te zien. Irl zal het nog weer anders tonen.

Weet ik hoor, het gedeelte over mijn vos is als reactie op Pillow en het onderste gedeelte is over de pony in de op :)

LaDonna75

Berichten: 2126
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Zilverappel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 21:20

Ik wacht het wel af. Ik weet van de merrie niet zeker of ze heterozygoot of homozygoot schimmel is. Ze heeft 4 veulens gehad, allen schimmel, maar dat kan toeval zijn natuurlijk.