Sjabrakbonte Pony krijgt witte vlekken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CoRiNa1983
Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Sjabrakbonte Pony krijgt witte vlekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-19 18:45

Ik heb vorig jaar een bruine pony met een klein beetje wit haar op haar rug soort aalsteep die wit was gekocht ze was toen 11 maanden oud.

[ img ]

Na verharen kreeg ze steeds meer wit en werd ze bruinig sjabrakbont.

[ img ]

[ img ]


En sinds een maand of anderhalf a 2 krijgt ze witte vlekken erbij. Boven 1 van haar ogen en 1 op haar wang/mond en op haar borst 2. Kan iemand mij zeggen wat dit inhoud?
Ze is nog niet in de rui ofzo.

Hierbij de vlekjes op haar wang/mond en boven haar oog.
[ img ]

Ook heeft ze een witte pluk in haar manen gekregen sinds kort

[ img ]

Leuke cadeautjes, https://www.yoursdesign.nl Of een toffe fotoshoot bij @maikesmitsphotography op insta gram, met BRAM10 krijg je een leuke korting.


juval
Berichten: 13087
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Sjabrakbonte Pony krijgt witte vlekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:50

appaloosa's zijn nu eenmaal toverballetjes. kan heel goed dat ze nog veel meer stippels gaat krijgen.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Jolien87
Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:51

Wat een leukerd!

Dit is geen uitzondering. Om antwoord te geven op je vraag: het houdt in dat je een heerlijk toverballetje hebt gekocht. :)

Annie_23
Berichten: 61
Geregistreerd: 16-03-16
Woonplaats: Vlak bij de Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:26

Wat een super leuke toverbal!! <3 ik ben benieuwd hoe deze ouder wordt! En van de zomer wordt dat super leuk in een mooie zomervacht!

Volg ons op insta voor leuke updates @odje_annie

ApoCowlypsee
Berichten: 127
Geregistreerd: 17-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:34

Appaloosa's zijn sowieso grote toverballen, maar staan er ook om bekend dat ze verder in hun leven steeds meer witte haren krijgen. Hoe het precies eruit komt te zien kan je niet voorspellen, maar het kan inderdaad zo zijn dat ze steeds meer witte haren krijgt!
Dit kan ook per seizoen een beetje verschillen, net als dat je met roans wel eens verschillen hebt per seizoen.

Ben heel benieuwd hoe ie er later uit komt te zien :)

CoRiNa1983
Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Sjabrakbonte Pony krijgt witte vlekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-19 14:52

Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik ben ook erg blij met haar ze is echt een erg leuke en lieve pony.
Dat het een toverballetje is dat had ik al wel opgemerkt.
Ben beniewd of er nog meer witte stippen komen of wat ze nog meer gaat laten zien in haar vachtkleur.
Ben helemaal niet thuis in kleurtjes en kleurpatronen. Heb voorheen altijd hele bruine of zwarte paarden en pony's gehad.

Leuke cadeautjes, https://www.yoursdesign.nl Of een toffe fotoshoot bij @maikesmitsphotography op insta gram, met BRAM10 krijg je een leuke korting.

CoRiNa1983
Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-19 11:19

Nou Magic is kwa kleur een heel andere pony geworden, het bruine is er bijna af alleen hoofd en benen hebben nog een bruine tint rest is er veel wit te zien nu.
Ik zal snel weer eens een foto plaatsen hier

Leuke cadeautjes, https://www.yoursdesign.nl Of een toffe fotoshoot bij @maikesmitsphotography op insta gram, met BRAM10 krijg je een leuke korting.

Kimmiee_D
Berichten: 1464
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:23

Lang leve de appie toverballetjes haha. Heb er zelf ook 1. Elk seizoen heb ik een andere pony. En elk jaar wordt ze ook lichter. Dat is het lot van een appaloosa toverbal.

Mijne is zonder spikkels op neus geboren en nu heeft ze een heerlijke sikkelsnoetje.

Zo is Nadja geboren

[ img ]

En zo is ze nu

[ img ]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 2 bezoekers