Cremello en Perlino fanclub!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Femek2902
Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:38

haffiefreak schreef:
Wat een ontzettend mooie paarden/pony's komen hier voorbij.
Even een vraagje van mij, ooit hoop ik ook een paard te kopen met zo'n mooie kleur. Maar is een paard met zo'n kleur nog (veel) duurder dan een vos/bruine/zwart


Ik denk het wel een beetje. Ze zijn natuurlijk een stuk zeldzamer dan de 'gewone' kleurtjes en ze zijn wel best gewild. Maar volgens mij scheelt het geen 1000den euro's. Uiteindelijk betaal je vooral voor de andere kwaliteiten van het dier, zoals bouw, gangen, karakter en opleiding.


Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 00:01

Femek2902 schreef:
haffiefreak schreef:
Wat een ontzettend mooie paarden/pony's komen hier voorbij.
Even een vraagje van mij, ooit hoop ik ook een paard te kopen met zo'n mooie kleur. Maar is een paard met zo'n kleur nog (veel) duurder dan een vos/bruine/zwart


Ik denk het wel een beetje. Ze zijn natuurlijk een stuk zeldzamer dan de 'gewone' kleurtjes en ze zijn wel best gewild. Maar volgens mij scheelt het geen 1000den euro's. Uiteindelijk betaal je vooral voor de andere kwaliteiten van het dier, zoals bouw, gangen, karakter en opleiding.

Door speciaal kleurtje vooral zoals perlino of cremello komt er idd altijd wel een toeslag op de prijs. Het is gewild, ook voor de fok omdat er standaard leuke kleurtjes uit komen.


Hiebij mijn hengstje die bijna een jaar is nu. Word met elk bezoek gekker en gekker op hem.
[ img ]

[ img ]

Charica
Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-17 08:03


Facebook-pagina over mijn eigen Cremello Bugatti : https://www.facebook.com/Bugatti-Spirit-Walker-1674413049499430/?ref=hl
Facebook-groep over Cremello's en Perlino's : https://www.facebook.com/groups/1641852432748699/

juuljb
Berichten: 751
Geregistreerd: 30-05-17
Woonplaats: Kaapstad, Zuid-Afrika

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:09

Jeetje wat een droompaarden allemaal!

Zelf heb ik geen cremello of een perlino maar ik droom lekker verder <3

Spritz
Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 12:49

Daphneeej; staat die toevallig bij Equus in de opfok? Die van mij loopt daar in een groepje met een die sprekend op die van jou lijkt!

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:01

Spritz schreef:
Daphneeej; staat die toevallig bij Equus in de opfok? Die van mij loopt daar in een groepje met een die sprekend op die van jou lijkt!

Ja dat klopt! Hij staat bij equus in zwolle in de opfok :) hij valt ook wel op haha.

Spritz
Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:05

Ah dan is dat t maatje van die van mij haha! De andere die opvalt, t valkje. Heb laatst nog foto's van ze samen gemaakt, toevallig dat ik de eigenaar zo tref haha! Zal ze als ik weer thuis ben(nu op vakantie) naar je sturen.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:06

Spritz schreef:
Ah dan is dat t maatje van die van mij haha! De andere die opvalt, t valkje. Heb nog laatst nog foto's van ze samen gemaakt, toevallig dat ik de eigenaar zo tref haha! Zal ze als ik weer thuis ben(nu op vakantie) naar je sturen.

Oh leuk! Ik heb ook nog wel foto's dan! Zal ze je sturen. Ze zijn maatjes sinds de 1e dag :)

Spritz
Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:32

[ img ]
Vriendjes :D
Vond het al grappig dat hij bij die van jou ging staan, zijn mama is nml perlino.

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 13:43


Prispresley
Berichten: 6
Geregistreerd: 12-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 00:34

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hay allemaal

Ik zag dit topic wat leuk !
Sinds vandaag ben ik trotse eigenaresse van een prachtige Andalusier ruin genaamd Limitado
In paspoort staat kleur Perla als goed is is het Perlino
In de zon is ie echt parelmoer
Wat vinden jullie ?

Groetjes
Priscilla

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 01:39

Zo te zien heeft het paard geen blauwe of groene ogen klopt dat? Zit eerder te denken dat het een palomino is met het pearlgen dat tot uiting is gekomen. vaak gebruiken ze Isabel als aanduiding voor cremello/perlino etc.
Hier een linkje over het pearl gen en wat voor vachtkleuren het geeft.

http://www.dilutesaustralia.net/Shades-of-pearl.html

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 12:48

Een paar foto's uit een gewonnen fotoshoot door CaVaLa Photography.

Fancy, aka Fantasy Lady, cremello, BWP, moeder van oa ggk hengst Don Fascination ... en mijn grote schat!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hier met haar hengstenveulen van dit jaar: Majestic Golden Boy (KWPN, van Blue Hors Don Olymbrio)


[ img ]

Charica
Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 11:50

Prachtig paard en veulen!

Facebook-pagina over mijn eigen Cremello Bugatti : https://www.facebook.com/Bugatti-Spirit-Walker-1674413049499430/?ref=hl
Facebook-groep over Cremello's en Perlino's : https://www.facebook.com/groups/1641852432748699/

Charica
Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 11:51

Daphneeeej schreef:
Zo te zien heeft het paard geen blauwe of groene ogen klopt dat? Zit eerder te denken dat het een palomino is met het pearlgen dat tot uiting is gekomen. vaak gebruiken ze Isabel als aanduiding voor cremello/perlino etc.
Hier een linkje over het pearl gen en wat voor vachtkleuren het geeft.

http://www.dilutesaustralia.net/Shades-of-pearl.html


Die onderste zijn behoorlijk sexy! <3 <3

Facebook-pagina over mijn eigen Cremello Bugatti : https://www.facebook.com/Bugatti-Spirit-Walker-1674413049499430/?ref=hl
Facebook-groep over Cremello's en Perlino's : https://www.facebook.com/groups/1641852432748699/

vientijntje
Berichten: 295
Geregistreerd: 19-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:07

Hallo :)
Mag ik even kort inbreken met een vraag?
Heeft het zin om een cremello merrie te laten testen op kleur? Ik bedoel dan op welke kleuren ze nog meer bij zich draagt?
Ben een leek op kleurengebied.....

Heb een prachtig cremello merrietje gekocht van Le Matsjo, moeder is onbekend, en wie weet wil ik daar ook ooit een veulentje bij fokken. Maar eerst eens wat meer leren over de kleurengenetica :o

Charica
Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 18:12

Ik zal helaas hier wat minder reageren... :(
Bugatti heb ik verkocht 2 weken geleden... :(

Facebook-pagina over mijn eigen Cremello Bugatti : https://www.facebook.com/Bugatti-Spirit-Walker-1674413049499430/?ref=hl
Facebook-groep over Cremello's en Perlino's : https://www.facebook.com/groups/1641852432748699/

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:17

Charica schreef:
Ik zal helaas hier wat minder reageren... :(
Bugatti heb ik verkocht 2 weken geleden... :(

Ach wat jammer! Goede verkoop of was de verkoop reden niet zo leuk?

mooneyJarig
Berichten: 7772
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:27

vientijntje schreef:
Hallo :)
Mag ik even kort inbreken met een vraag?
Heeft het zin om een cremello merrie te laten testen op kleur? Ik bedoel dan op welke kleuren ze nog meer bij zich draagt?
Ben een leek op kleurengebied.....

Heb een prachtig cremello merrietje gekocht van Le Matsjo, moeder is onbekend, en wie weet wil ik daar ook ooit een veulentje bij fokken. Maar eerst eens wat meer leren over de kleurengenetica :o

Als je zeker weet dat het een cremello is zou het interessant kunnen zijn om op agouti te testen, dat toont niet op vosbasis.
Als je het niet zeker weet (aangezien je kleur van de moeder niet weet) zou ik ook nog testen op extension/rood factor voor het geval het een lichte perlino (of smoky cream is).
Crème weet je al, dus dat hoeft niet. Pakketje extension + agouti is vaak niet zo duur.


Charica
Berichten: 1263
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 18:28

Daphneeeej schreef:
Charica schreef:
Ik zal helaas hier wat minder reageren... :(
Bugatti heb ik verkocht 2 weken geleden... :(

Ach wat jammer! Goede verkoop of was de verkoop reden niet zo leuk?

Verkoop voelt wat raar... Mensen zijn niet heel spraakzaam. Stuurde ze vorige week een appje met hoe het ging, maar nog geen reactie. :( Reden is dat ik ben bevallen van een schattig zoontje met een aangeboren hartafwijking. We zitten dus flink in de molen met allerlei ziekenhuis afspraken :(

Facebook-pagina over mijn eigen Cremello Bugatti : https://www.facebook.com/Bugatti-Spirit-Walker-1674413049499430/?ref=hl
Facebook-groep over Cremello's en Perlino's : https://www.facebook.com/groups/1641852432748699/

vientijntje
Berichten: 295
Geregistreerd: 19-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:45

mooney schreef:
vientijntje schreef:
Hallo :)
Mag ik even kort inbreken met een vraag?
Heeft het zin om een cremello merrie te laten testen op kleur? Ik bedoel dan op welke kleuren ze nog meer bij zich draagt?
Ben een leek op kleurengebied.....

Heb een prachtig cremello merrietje gekocht van Le Matsjo, moeder is onbekend, en wie weet wil ik daar ook ooit een veulentje bij fokken. Maar eerst eens wat meer leren over de kleurengenetica :o

Als je zeker weet dat het een cremello is zou het interessant kunnen zijn om op agouti te testen, dat toont niet op vosbasis.
Als je het niet zeker weet (aangezien je kleur van de moeder niet weet) zou ik ook nog testen op extension/rood factor voor het geval het een lichte perlino (of smoky cream is).
Crème weet je al, dus dat hoeft niet. Pakketje extension + agouti is vaak niet zo duur.


Dankjewel voor je reactie ;)
Eigenlijk weet ik bijna zeker dat ze cremello is. Het gaat om merrietje Sierra, die hier al eerder eens voorbij is gekomen in dit topic. Heb haar van mijn vriendin gekocht.
Ik heb enorm veel aan je antwoord. Super bedankt! Ga een test regelen, dan weten we het zeker ;)

Meissieline
Berichten: 259
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:45

Heey!
Ik ben al in geen tijden meer op bokt geweest.. maar nu zit ik met een dillema
Ik heb een merrie op het oog, gisteren bij toeval tegenaan gelopen
Handelaar zei dat het cremello was
Maar ik twijfel, heb zo gauw even geen foto.
Ogen waren lichtgroenig.. staart leek iets donkerder, maar ze was ook een beetje vies. Dus dan zou het ook een perlino kunnen zijn? Is dit alleen te achterhalen door het te testen?
En, dan nog een vraagje.. zijn deze paarden gevoeliger voor bijv huidkanker e.d?
Ze heeft flink wat look a like bijtwonden over het lijf. Wat volgens de handelaar kwam door in het koppel staan.. maar aangezien ik niet iedereen zomaar op zijn/haar woord geloof...
Alvast bedankt!
Ik hoop er vanmiddag nog even langs te gaan, dan zal ik ook foto's maken

Loop op je eigen pad, dan verdwaal je nooit

Daphneeeej
Berichten: 2999
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Re: Cremello en Perlino fanclub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 09:51

Naar mijn weten hebben cremello, perlino en smoky cream altijd blauwe ogen. Groenig past meer bij een champagne kleur dacht ik.

Meissieline
Berichten: 259
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 14:18

Ik ben te lang niet hier geweest.. krijg de foto's niet geupload :(

Loop op je eigen pad, dan verdwaal je nooit

StormMilagro
Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:30

Hoi allemaal! Ik heb wellicht eindelijk mijn perfecte paardje gevonden! Een prachtige perlino merrie. Ik ben gisteren gaan kijken en proefrijden en ik ben helemaal enthousiast!

Nou twijfel ik alleen een beetje over de prijs. Is hier iemand die via PB met me mee kan kijken/mee kan denken of het een beetje oke is?
Alvast bedankt! :)

Edit: foto van de knapperd <3
[ img ]

Night gathers and now my watch begins - The world is not in your books and maps, it’s out there - May we meet again
:¨·.·¨:
`·. Montana & Rio


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ImLucky en 20 bezoekers