Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 19:20

[ img ]

[ img ]

Is there some movement over here?? :D

Eergister en vandaag.. Tepels lijken wijder uit elkaar te staan..


dovish
Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Re: Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:35

Oh, spannend zeg! Ze ziet er in ieder geval véél drachtiger uit dan mijn merries die halverwege april zijn uitgerekend. Maar je kan je er ook in vergissen, toen ik een geïmporteerde merrie had en op haar veulen zat te wachten zei iedereen in maart al 'dat komt bijna', uiteindelijk tot de laatste dag van augustus gewacht, haha!

Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 19:39

dovish schreef:
Oh, spannend zeg! Ze ziet er in ieder geval véél drachtiger uit dan mijn merries die halverwege april zijn uitgerekend. Maar je kan je er ook in vergissen, toen ik een geïmporteerde merrie had en op haar veulen zat te wachten zei iedereen in maart al 'dat komt bijna', uiteindelijk tot de laatste dag van augustus gewacht, haha!

Wow haha..
Ja ik denk dat zij ook kort hiervoor al een veulen gehad heeft. Toen zij begin augustus bij ons kwam waren haar tepels een stuk groter. Dus als dat zo is geweest dan krijgen ze ook veel sneller een dikke buik lijkt mij.

Dit waren haar tepels 4 maanden geleden.
[ img ]

KittyDylan
Berichten: 8856
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:43

Mijn merrie die begin april moet is toch ook al zo rond :j Dus pin je nergens op vast. Heeft die dierenarts geen schatting kunnen geven?

Ben benieuwd :)

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Re: Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 19:44

Nee dat durfde ze niet aan.. Wel dat ze al aardig eind op weg is.. En waarschijnlijk vroeg voorjaar maar ze ook niet uitsluiten dat het nog dit jaar geboren wordt.. Tsjaaaa..

PineApple
Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 08:22

Spannend hoor! Ik leef met je mee. Ze is wel echt heel erg rond :D

Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Re: Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-21 18:23

[ img ]

Volgens mij ligt baby links vandaag haha jeetje..

Babootje
Berichten: 26020
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:31

Leuke pony hoor. Beetje type welshcob. Ben benieuwd wat er straks gebakken is.

01San
Berichten: 18750
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:31

Ahhh wat een super mooie leuke pony is ze!
Ik volg mee met deze verrassing!!!! <3

Appeltje_1
Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 18:44

Knappe pony zeg! <3
Ik ben heel erg benieuwd wat er uit komt! Ik volg lekker

Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-21 19:14

Leuk dat jullie mee 'verwachten'!!

Babootje schreef:
Leuke pony hoor. Beetje type welshcob. Ben benieuwd wat er straks gebakken is.


We hebben geen idee wat ze is.. Ze lijkt idd wel veel op Welsh cob maar ze heeft wel echt heel veel beharing beetje ala tinker (vorige eigenaar had alles eraf geknipt)
Dus ik ben ook zo benieuwd wat eruit komt.. Stel ze komt uit een kudde tinkers? Is er dan kans op een bontje of is vos wel dominant? Ik heb hier niet veel kaas van gegeten haha.

BrechtCarlos
Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 19:50

Ohh wat leuk ik volg. En wat een geweldige pony zeg, die had ik zelf ook zo uitgekozen.

Carlos <3

Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Re: Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-21 20:55

Leuk om te lezen dat jullie haar ook zo leuk vinden.. Ik was opslag verliefd op haar. En qua karakter is ze ook fantastisch.. Gewoon een heerlijke pony. Hopelijk is dat erfelijk haha.

01San
Berichten: 18750
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 21:09

Hoe hoog is ze.. ongeveer stokmaat

Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Re: Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-21 22:30

125cm.. B pony

MissJG
Berichten: 381
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:35

Zo spannend. Ik volg mee <3

herr_balou
Berichten: 1430
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 01:01

Leuke pony.
Nou vind ik heel veel ponies en paarden te dik maar als ik haar ingevallen kontje en die bolle veulenbuik zie vraag ik me af of ze niet wat extra's kan gebruiken. Met name gezien de huidige temperaturen.

996981
Berichten: 9614
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 01:09

herr_balou schreef:
Leuke pony.
Nou vind ik heel veel ponies en paarden te dik maar als ik haar ingevallen kontje en die bolle veulenbuik zie vraag ik me af of ze niet wat extra's kan gebruiken. Met name gezien de huidige temperaturen.

Ingevallen kontje? Waar? Je weet dat de banden bij een (ver) gevorderde dracht slapper worden?

Leuke pony ts! Ben benieuwd wat eruit komt. Altijd spannend zo’n verrassing

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

herr_balou
Berichten: 1430
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 01:25

996981 schreef:
herr_balou schreef:
Leuke pony.
Nou vind ik heel veel ponies en paarden te dik maar als ik haar ingevallen kontje en die bolle veulenbuik zie vraag ik me af of ze niet wat extra's kan gebruiken. Met name gezien de huidige temperaturen.

Ingevallen kontje? Waar? Je weet dat de banden bij een (ver) gevorderde dracht slapper worden?

Leuke pony ts! Ben benieuwd wat eruit komt. Altijd spannend zo’n verrassing

Tja, verder zien we tietjes foto's. Maar het dijbeen vind ik ook karrig. Als het zomer was zou je me er niet over horen, maar het is winter...

Annefleur200
Berichten: 1647
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 05:43

Wat spannend! En wat leuke pony <3

- Anne - Fleur - Nikita - Madee - Jill -
Instagram: shetlife5

Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-21 07:28

Nou ik zie ook echt geen ingevallen kontje en haar ribben kun je niet eens voelen dus beetje jammer van die opmerking. Verder krijg ze onbeperkt ruwvoer en 2 keer zoveel metazoa brok als dat ze nodig zou hebben. Dus nee ze komt niks te kort en ik vind het bijzonder dat je dat denkt te kunnen zien van 1 foto.. Ik zou zeggen kom eens langs Ipv mijn topic te vervuilen.

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 08:03

Probeer niet zo heethoofdig te reageren. Ik kan me voorstellen dat als jij al ontzettend goed op weg bent met het zorgen voor je pony dat je je een beetje op je ziel getrapt voelt, maar als buitenstaander zie ik niets anders dan een goedbedoelde opmerking.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-21 08:17

Iris82 schreef:
Probeer niet zo heethoofdig te reageren. Ik kan me voorstellen dat als jij al ontzettend goed op weg bent met het zorgen voor je pony dat je je een beetje op je ziel getrapt voelt, maar als buitenstaander zie ik niets anders dan een goedbedoelde opmerking.


Ja het zal misschien goed bedoeld zijn. Dat kan zeker.
En ja ik voel me idd op mijn ziel getrapt omdat ik weet hoe ze is.. Ik zie haar elke dag en hou haar heel goed in de gaten. Ik zie helemaal niks van wat diegene zegt en is gebaseerd op 1 foto. Dus ik snap het gewoon niet zo. Wat al ik eerder zei.. Je kunt haar ribben niet eens voelen.. Ze heeft een dikke hals, hele dikke vacht en zeker geen ingevallen kont..ze heeft wel een kort/klein achterwerk maar dat is heel wat anders. Sinds een week zie ik dat haar lichaam wat veranderd, het valt wat meer in achter haar buik.. Alsof het veulen anders ligt, dieper.. Maar dit lijkt me normaal?
Maar wat is een karig dijbeen?

996981
Berichten: 9614
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 08:32

Evalien86 schreef:
Iris82 schreef:
Probeer niet zo heethoofdig te reageren. Ik kan me voorstellen dat als jij al ontzettend goed op weg bent met het zorgen voor je pony dat je je een beetje op je ziel getrapt voelt, maar als buitenstaander zie ik niets anders dan een goedbedoelde opmerking.


Ja het zal misschien goed bedoeld zijn. Dat kan zeker.
En ja ik voel me idd op mijn ziel getrapt omdat ik weet hoe ze is.. Ik zie haar elke dag en hou haar heel goed in de gaten. Ik zie helemaal niks van wat diegene zegt en is gebaseerd op 1 foto. Dus ik snap het gewoon niet zo. Wat al ik eerder zei.. Je kunt haar ribben niet eens voelen.. Ze heeft een dikke hals, hele dikke vacht en zeker geen ingevallen kont..ze heeft wel een kort/klein achterwerk maar dat is heel wat anders. Sinds een week zie ik dat haar lichaam wat veranderd, het valt wat meer in achter haar buik.. Alsof het veulen anders ligt, dieper.. Maar dit lijkt me normaal?
Maar wat is een karig dijbeen?

Niks van aantrekken! Zoals degene met commentaar zelf ook aangeeft; er wordt geoordeeld aan de hand van 1 foto. Het dijbeen heb ik even omcirkeld op dit plaatje. Mocht je het interessant vinden kun je op Google natuurlijk makkelijk foto’s vinden van het skelet. Op die plek wil je absoluut geen vet hebben. Een paard dat vet heeft op het dijbeen is obese… wat je het liefste wil zijn spieren daar. Maar gezien Roosje een drachtige recreatiepony is, is het volkomen normaal dat ze (daar) vrij onbespierd is.

Hoe gaat het nu met Roosje? :)


[ img ]

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Evalien86
Berichten: 132
Geregistreerd: 27-03-21

Re: Onze Roosje is toch een verrassingsei!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-21 08:54

Ja dat gaat dan meer om bespiering.. Dat is idd weinig te vinden bij haar.. Gaan we straks mee aan de slag. Anyways ik had iid minder heethoofdig kunnen reageren daar heeft iris wel een punt.

Met roosje gaat het goed.. We hebben de stal bijna klaar dus daar mag ze fan af en toe even wennen en geurtjes afgeven :)
[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CaroR, Charlotte446, flora en 7 bezoekers