Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Mars

Berichten: 466
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:26

Joh! Ik had in mijn hoofd dat ze aan huis stonden. Nieuwe plekje ziet er in ieder geval goed uit!

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 21:46

_Mars schreef:
Joh! Ik had in mijn hoofd dat ze aan huis stonden. Nieuwe plekje ziet er in ieder geval goed uit!


Nee was het maar zo... Ik huurde deze plek. Straks heb ik een unit op deze accommodatie. Met regelmaat zijn hier wedstrijden. Kan ik weer echt trainen :j

Florenzzo is gisteren ook vertrokken naar zijn nieuwe stal. Even veel veranderingen nu... Dan kan ik me straks echt focussen op de paarden die getraind moeten. En natuurlijk het veulen en dekseizoen.

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 01:31

Gelukkig Nieuwjaar iedereen Afbeelding

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 01:37

Ook voor jou en je paardenkinderen de allerbeste wensen **\O/**

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 08:47

Gelukkig Nieuwjaar! :) Is het erg met vuurwerk bij jou in de omgeving, TS?

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 14:05

Was hier behoorlijk wat vuurwerk -O- helaas. Bij de paarden kon ik niet meer doen als radio aan.
Thuis bij de honden hebben we er één in de bench moeten doen voor haar veiligheid. Ze stond in de overlevingsmodes. Wilde door de ramen naar buiten vluchten. Dit was zo zielig ;(

We hebben het gelukkig weer overleefd.

Dankjewel voor de beste wensen. Voor jullie natuurlijk ook, de beste wensen.

Ik heb net een video ontvangen van White Dream. Voor de eerste keer in de bak onder het zadel <3
https://www.instagram.com/_am_stables_/p/CYL7PNfMHaY/?utm_medium=copy_link

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 17:08

Wat goed zeg :wow:
Of hij nooit anders gedaan heeft maar dat vermoedde ik ook wel :j

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 17:35

Ik vergeet altijd dat WD nog maar zo jong is. :wow: Hij heeft al zo'n ervaren uitstraling!

Wel balen van dat vuurwerk. Gelukkig is het maar één nacht in het jaar zo heftig.

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 18:37

Jaa alsof hij het altijd doet :))
Heel blij mee, kan hij lekker sterker worden en ontwikkelen. Over een tijdje ken je hem ook onder het zadel niet meer terug.

Ik moet idd wel goed opletten, hij werkt en doet alles zo braaf. Niet vergeten dat hij nog maar 3.5 is. Dus rustig aan, kleine stapjes.

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:42

Ik vroeg mij iets af he :)
Volg je topic in stilte en super vervelend van het veulen van Sammie. Was erg benieuwd na dat veulen.

Jij zei dat hij A/A is en dat je daar heel blij mee bent.
Als hij A/a is en je er dus zwart mee zou kunnen fokken dan is dat toch ook interessant of zeg ik nu iets heel doms? :)

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:51

JesdaJinn schreef:
Ik vroeg mij iets af he :)
Volg je topic in stilte en super vervelend van het veulen van Sammie. Was erg benieuwd na dat veulen.

Jij zei dat hij A/A is en dat je daar heel blij mee bent.
Als hij A/a is en je er dus zwart mee zou kunnen fokken dan is dat toch ook interessant of zeg ik nu iets heel doms? :)

Zwart met creme is een beetje vervelend commercieel gezien, dan krijg je namelijk smoky black en dat ziet er in principe hetzelfde uit als een gewone zwarte. Dat is foktechnisch dan nog wel grappig, maar als ze voor de sport zijn vang je dan niet extra op de kleur zeg maar. Mensen die een dubbel verdunde hengst gebruiken, doen dat vaak deels omdat ze een 'speciaal' kleurtje willen. Dan heb je dus veel liever een palomino of valk en geen smoky black.
Daarom is het commercieel gezien veel interessanter als een hengst AA is.
Persoonlijke smaak is natuurlijk een ding, sommigen vinden een smoky black wel leuk en anderen hebben het liefst zo veel mogelijk verschillende opties. Dat zijn mensen die wel graag Aa zien. Maar in de breedte genomen zie je liever een cremello met AA dan eentje met Aa.

Ik kan natuurlijk niet voor AM_Horses praten, maar dat is even het perspectief van iemand die in de kleurgenetica zit.

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 18:54

Ah op die manier. Dat klinkt inderdaad wel logisch. Smokey Black en zwart lijkt vrij veel op elkaar inderdaad.Ik zie ook liever palomino of valk :P

Thanks voor je uitleg en ben ook benieuwd wat AM er zelf van vindt :)

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 20:08

Precies wat Mooney zegt :j dankjewel voor de goede verwoording.

Ik heb altijd gezegd niet op kleur te fokken. Formidable was een schimmel, en dat willen veel mensen niet. Nu we een kleurtje hebben, fok ik natuurlijk ook kleur. Maar ook zeker met kwaliteit, dat mist vaak nog in de paarden 'kleuren' fokkerij.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:20

Ik fok dus wel op kleur en wil dus ook graag een kwalitatief goed dressuurpaard met een een kleurtje fokken en dus ook geen SB. Ik heb een merrie die wel bij WD zou passen, maar ik wil eerst dat hij bij een fatsoenlijk stamboek wordt ggk ;)

Nigrante past nog steeds in mijn collectie :D zeker in gepaneerde toestand :D ik heb nog 3 van die varkens staan ;) kan prima :D

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:56

Mer1980 schreef:
Ik fok dus wel op kleur en wil dus ook graag een kwalitatief goed dressuurpaard met een een kleurtje fokken en dus ook geen SB. Ik heb een merrie die wel bij WD zou passen, maar ik wil eerst dat hij bij een fatsoenlijk stamboek wordt ggk ;)

Nigrante past nog steeds in mijn collectie :D zeker in gepaneerde toestand :D ik heb nog 3 van die varkens staan ;) kan prima :D


Hier volledig mee eens :j
Wij willen onze Edi (is van TS geweest) graag door WD laten dekken, maar ik wil toch ook graag gewoon kwpn reg A papieren erbij krijgen dus dan zou hij inderdaad eerst bij een amder stamboek ggk moeten worden.
Maar ik heb begrepen dat TS mikt op de hk van het AES en als WD daar goedgekeurd wordt, dan weet ik zeker dat onze Edi een prachtig en vooral goed veulen gaat geven van WD met een goed papier erbij *\o/*

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:02

Op Edi kun je iedere hengst gooien dat paard geeft allemaal bewegingswonders niet normaal <3 ga je Edi ook nog voorbrengen?

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:20

Mer1980 schreef:
Op Edi kun je iedere hengst gooien dat paard geeft allemaal bewegingswonders niet normaal <3 ga je Edi ook nog voorbrengen?


Dit weet ik nog niet haha.
Moet even kijken wat we met de keuringen gaan doen, heb nog een merrie die ik graag wil voorstellen maar die krijgt in april een veulen...had ze dan liefste samen heen gedaan, maar dat moet dan even wachten haha

welmoed__

Berichten: 6552
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:33

Jij hebt nu allemaal van die knappe paarden staan Kim!

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-22 10:40

Edi heeft zich als fokmerrie meer dan bewezen. Ik heb 2 hele gave merries in combinatie met Formidable. Hoe het veulen van dit jaar is weet ik niet zo goed. Op de foto vond ik het een aansprekend veulen. Mooier dan de rest van de veulens dat deze hengst heeft gegeven.

White Dream was echt nog niet klaar voor een ander stamboek. Nrps komt te vroeg. Daarom gaan we nu voor aes. Kan hij zich net wat meer gaan ontwikkelen. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit gaat lukken.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:54

Ik ben er van overtuigd dat WD het goed gaat doen op AES en dan krijgt Edi gegarandeert een mooi kwakje van WD dit jaar *\%/*

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-22 14:21

kim_1990 schreef:
Ik ben er van overtuigd dat WD het goed gaat doen op AES en dan krijgt Edi gegarandeert een mooi kwakje van WD dit jaar *\%/*


Daar gaan we voor *\o/*
Waarschijnlijk gaan we haar dochter Odilia ook met hem dekken.
Nigrante denk ik even leeg laten en sporten. Bij Wild Thing moeten we even kijken. Als alles goed gaat wellicht ook terug dekken.

Ik hoop dat ik bij van reesink een tegemoetkoming krijg. Dan wil ik Liezella ook dekken. Maar hengstenkeuze vindt ik voor haar heel lastig. Dus even heel goed nadenken, misschien ook nashville. Is alleen best een bloederige hengst. Liezella heeft 50% volbloed dus even goed over nadenken :')

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-22 21:49

De dikke varkentjes hadden er zin in vandaag :') <3

Afbeelding
Dik renpaard :')
Afbeelding
Vloer is lava
Afbeelding
Wild krijgt ook echt buikje
Afbeelding
Ze blijft geweldig <3

In een rijtje
Afbeelding
Afbeelding

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 21:52

Mens wat een mooie paarden heb je toch <3

AM_Horses

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-22 13:47

Tja je ziet het vaak niet. Maar idd we hebben geweldige paarden staan <3 zelfs als ze in de modder aan het spelen zijn, zijn ze nog best knap :')

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 15:01

Absoluut heel knap <3