Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 17:17

Ik weet niet of mijn frans daar voldoende voor is. :o

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 09:29

Ohhh joh, ik noem mijn paard ook Ezeltje. :D Is zijn koosnaampje! :')

En we zeggen ook altijd dat hij moet uitkijken voor de 3 M's Mora, Marktplaats, McDonalds :')

poetser
Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:05

Jess haar naam gebruik ik ook niet echt. Enkel tijdens longeren. Voor de rest is het Mie, Mieke, Flinke Meid, knapperd, Dikkie, Dikzak (als ze aan het schooien is) en als ze vervelend is dan noem ik haar voornamelijk Dikke Trol en Lompe Koe. Al een geluk dat ze op stal weten hoe gek ik ben op dat beest :+: Want ik hoor ze vaak lachen als we weer eens in vorm zijn :')

Frans ken ik helaas niet, begrijp de echte basis, maar spreken of lezen totaal niet (ben dan ook geen echte Belg natuurlijk). Zo wist ik dus ook niet hoe je Rêve moest uitspreken :o Met namen kan ik dus ook niet helpen.

Ik heb een mentale beperking en kan daardoor soms vreemd reageren

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 10:15

:)) Toen ik nog met Sam op pension stond hebben ze ook vaak staan lachen. Maar ook hier is het vrijwel altijd redelijk goedmoedig. Zolang ze me niet aan het verongelukken zijn kan ik veel hebben. :')

Op wedstrijd ben ik wel eens enigszins geërgerd geraakt deels op Sam en deels op de mongolen die op het verhoogde terras onnozel stonden te doen terwijl het mijn eigen clubleden waren die dus wisten hoe Sam was en ook dat het zijn eerste wedstrijd was en hem zagen schrikken (en als Sam toen schrok was het echt all hands on deck om niet te verongelukken. Dat wisten ze goed genoeg gezien de binnenkomst van Sam in de piste veelal betekende dat al de rest spontaan de training af rondde.) Dus bij de keer er op toen ik ongeveer passeerde siste ik "maak da ge verdomme stil staat of ge gaat willen thuis zijn tegen dak van die k*tbok af ben! En Sam loop verdomme door!" en spontaan was het hele terras stil. :o Aangezien ik dat luid genoeg zei dat ik van vrij ver al kon beginnen praten (want zo lang heb je niet met passeren.) had de jury dat dus ook gehoord. Maar ze had er begrip voor gezien Sam zijn reactie. Ze vond het vrij respectloos ook hoe ze bezig waren. Kijk mensen hoeven echt niet muisstil te zijn langs mijn proeven, maar als ik zie dat iemand met een jong en gespannen paard bezig is en weet dat het die zijn eerste keren zijn op wedstrijd, dan hou ik daar wel rekening mee zodat dat dier en goede ervaring kan hebben. Ik ga niet halvelinge met stoelen gooien op een verhoogd terras (dat dus ongeveer op schofthoogte van Sam was waardoor het voor hem natuurlijk nog enger was.)

Maar buiten dat ben ik meestal best lief. _O- Ik heb alleen een beetje anger management issues. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:17

poetser schreef:
Jess haar naam gebruik ik ook niet echt. Enkel tijdens longeren. Voor de rest is het Mie, Mieke, Flinke Meid, knapperd, Dikkie, Dikzak (als ze aan het schooien is) en als ze vervelend is dan noem ik haar voornamelijk Dikke Trol en Lompe Koe. Al een geluk dat ze op stal weten hoe gek ik ben op dat beest :+: Want ik hoor ze vaak lachen als we weer eens in vorm zijn :')
Frans ken ik helaas niet, begrijp de echte basis, maar spreken of lezen totaal niet (ben dan ook geen echte Belg natuurlijk). Zo wist ik dus ook niet hoe je Rêve moest uitspreken :o Met namen kan ik dus ook niet helpen.

In die trant zou ik voor de naam Yambon kiezen :Y) (hoort natuurlijk met een 'j', maar who cares)

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 10:18

Oh hell no! :+

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Thioro
Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 10:23

Dat doet mij te veel denken aan een politieker :+ .

Manman, ik had die omstaanders toch ook een flinke veeg uit de pan gegeven hoor, dus niks anger-issues maar gewoon groot gelijk.

pien_2010
Berichten: 43112
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:37

Tallie1979 schreef:
En we zeggen ook altijd dat hij moet uitkijken voor de 3 M's Mora, Marktplaats, McDonalds :')

Ik moest hier even over nadenken voordat mijn lach schalde hier.

Mijn dochter maakte ooit mee dat een kind achter het schot tijdens de proef echt keihard mama gilde. Zelfs Hercule vond het griezelig en hij was zo bomproof. Horen en zien verging. Toen hij even stil was om adem te halen schreeuwde mijn dochter kei hard "en nu verder stil zijn, ik kan mijn proef niet horen", waarop het mannetje heel zachtjes verder snikte om zijn moeder :knuffel:
De jury had geschreven "goed gedaan" op het protocol. Zoo bizar, tussen het geschreeuw las ik de proef althans probeerde het.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 14:19

Leuk he! Wedstrijd rijden. _O- _O-

Thioro volgt de vlaamse politiek precies! :)) :))

Ik ga zo de moeder-to be licht trainen. Ik hoop er in te slagen om ook een foto van haar te maken. _O- Maar als ik een standfoto wil maken lijkt ze altijd haar uiterste best te doen om zo debiel mogelijk te gaan staan. :))

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Cynthia82
Berichten: 9298
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:28

Tuurlijk volg ik het halfbroertje/zusje van Fi dr 2021 baby mee! <3

Draagt Rêve dun? Misschien is het al gevraagd, ik heb niet alles gelezen :o

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 14:32

Geen flauw ide, ze is nooit getest... Ze is wel een hele donkere palomino maar dat kan ook van sooty komen. Als ik dunalino's op zoek dan herken ik het "donker patroon" wel maar dat zegt niks natuurlijk. :+

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Cynthia82
Berichten: 9298
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:33

Ik denk het niet :) En Cassanova is geen wildkleur perlino. Hij is perlino met wildkleur kenmerken, dus je kan wel streppjes op de benen kirjgen bijvoorbeeld, maar niet dun. Dus daarmee worden je kleurkansen anders :)

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

Thioro
Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:38

Ayasha schreef:
Thioro volgt de vlaamse politiek precies! :)) :))


Ik aanhoor het gemopper van mijn moeder over 'die politiekers', that's all :+ .

Dus je kan wel wildkleur kenmerken hebben en toch geen dun zijn? Weer wat geleerd.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 14:42

ah, ja, dat kan. Ik heb gewoon overgenomen wat op de site staat bij zijn uitleg. :o Nu boeit wildkleur me ook niet heel erg dus voor mij maakt het eigenlijk echt niet uit of ze het nu wel of niet kunnen doorgeven. :o Bij Rêve ben ik altijd uit gegaan van sooty omdat ik behoorlijk zeker ben dat de merrie Sooty droeg. :) (niet getest maar goed, dat ze iets draagt dat de kleur elk jaar donkerder maakt is inmiddels wel duidelijk.) Kan de calculator wel opnieuw invullen maar dan moet ik een mod pb'en om het te wijzigen denk ik?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Cynthia82
Berichten: 9298
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:44

Niet dat ik zo intelligent ben hoor, ik heb het ook mnaar net geleerd in het Cassanova-topic :)

nd2 is "gewoon", nd1 is eventueel wel een aalstreep, streepjes op de benen of andere aftekeningen die bij wildkleur horen maar niet de verdunning van wildkleur.
"D" is de echte wildkleur, waar je die aftekeningen + wildkleur verdunning hebt.

Klopt dat je dan even een Mod moet PB'en. Ik ben wel zo'n freak :+

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

MissYvette4u
Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:15

Ayasha schreef:
.... Gebaseerd op mijn contact met het stamboek zou de naam met een Y moeten beginnen en dat lijkt een haast onmogelijke opdracht. Dus ideën voor namen zijn welkom!

Liefst had ik de mogelijkheid om in het frans te blijven maar of dat met een Y gaat lukken betwijfel ik. Hoe dan ook heb ik graag namen met betekenis en geen mensennamen. :o
.....


Euh hallloooooooo een supermooie én Franse naam én niet perse alleen maar een mensennaam is Yvette natuurlijk!! :D 8)7
Het betekent boogschutter, leven B-) :D

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 15:25

Nee! Geen mensen namen want ik krijg al veel te vaak bedenkelijke blikken als ik het heb over ‘op Sam gezeten’ of ‘Sam gereden.’ >;)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-09-20 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Cynthia82
Berichten: 9298
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:27

_O-

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

MissYvette4u
Berichten: 2984
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:18

Ayasha schreef:
Nee! Geen mensen namen want ik krijg al veel te vaak bedenkelijke blikken als ik het heb over ‘op Sam gezeten’ of ‘Sam gereden.’ >;)


_O- _O-

En jouw naam maar zonder a; Yasha? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:08

Ayasha schreef:
(en als Sam toen schrok was het echt all hands on deck om niet te verongelukken.

Als die kleine demoon er ook zo één wordt, dan kan je ook voor 'Yeehaa' gaan ~~}>

Nee, geintje. Mijn Frans is stuk, maar ik ben onwijs benieuwd wat ze ervan gaat bakken!

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 21:10

:') Sam was echt niet grappig in zijn jongere tijd. _O- Nu soms nog niet maar kan het veel beleid wel in goede banen leiden nu. :')

Ik mag in Rêve haar topic wel Rêve foto's spammen he?

Ik heb vandaag dus standfoto's proberen te maken maar dat is dus onbegonnen werk als ik alleen ben met 'r. :')
Ze vindt het NIET grappig en ze wil dus ook NIET normaal staan. := Een vriendin en niet nader te noemen bokker heeft me zitten uit lachen met haar poses. _O- Maar het gaat om de (nog mankerende) buik dus whatever. :')
[ img ]
[ img ]

Beetje moodswings:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

één ding is áltijd oké en leuk sinds ze drachtig is:
[ img ]
In baasje haar persoonlijke ruimte mogen komen en kroelen. :j :+:

Ook heel fijn als ze gekapt moeten worden en je smid zegt "laat Rêve er maar bij dan is Sam kalmer" (dat is ook zo) maar Rêve vervolgens dus soort van liefst in mijn broekzak wil. :))

Mijn man zei trouwens toen ik haar aan het afzadelen was "ik denk dat die een hangpens gaat krijgen." (een oneerbiedige term voor hangbuik dus). Waarop Rêve haar oren al plat legde. Dus ik zeg "hoe komt ge daar bij?"
En hij: "omdat ze die nu ook al heeft." en ik heel rustig "vindt ge het echt gek dat dat beest u bijt als ge bij haar komt als ge zo over haar praat? >;)"

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Thioro
Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:32

Ik wil Rêve
En indien dat een niet te overwegen offer is, dan wil ik het lijntje (ok, de kleur mag ook) van Rêve O:) .

Mijn merrie is nìet drachtig en heeft een (veel) dikkere hangbuik dan Rêve :x .

Dusja, ze mag best beledigd zijn als je man dit een hangbuik vind.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57913
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 21:41

Ik houd zielsveel van haar maar vrees dat je haar snel terug zou brengen. _O-

Dochter van mijn smid kwam mijn nichtje halen want Rêve vond nichtje erg interessant maar dat gevoel was geheel niet wederzijds. :(:) (mijn smid is de nonkel van mijn man.)
Dochter wilde Rêve even aaien en zij na drie seconden ‘amai da’s ook een echte merrie hè?’
En ze was amper uit gesproken toen Rêve haar neus op mijn schouder legde. := ze is vrij Uhm,., selectief sinds ze drachtig is. _O-

Volgens mijn trainer heeft Rêve (deels) ingeprent op mij. := ik zelf zie het niet zo maar ik hoor constant dat Rêve blijkbaar erg gehecht is aan mij. Maar soms is het ook ‘though Love’ want ze brak als 3 jarige vrij bewust een stel ribben. :=
Als het zo is, is het trouwens niet bewust geweest maar haar moeder maakte de zak niet verder stuk en Rêve kreeg moeite met ademen dus ik heb haar neus vrij gemaakt uit bezorgdheid...

Inmiddels kan ik wel echt lezen en schrijven met haar en zeker onder het zadel is het een droom van een paard. :+:
Galop blijft wel een moeilijk punt hoewel mijn trainer zegt dat haar galop op zich van goede kwaliteit is. Maar ik krijg het voor mijn gevoel maar niet voor mekaar om hem echt te bewerken.

Ze heeft snel de neiging van iets te slank te worden in mijn mening dus ze krijgt ook nu al merrie brok, hoop haar wat reserve te laten op bouwen voor de kleine echt gaat mee vreten.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Thioro
Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:52

Ok dan, je mag haar houden.
Maar ik wil wel nog steeds haar lijntje.
De mijn eet alleen hooi en echt die is 3x zo dik. Normaal valt die ook snel in maar nu staat ze echt moddervet.

Lieuwkje_90
Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:22

Ik ga ook volgen! Super leuke combi lijkt het me. Ben benieuwd naar het kleurtje van de bébé.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rivendell en 26 bezoekers