Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 08:30

:+: Ben ook erg benieuwd wat ze er van gaat maken. :D

Thioro: ander type hooi?
Ik heb me al zitten af vragen of ik haar misschien iets van voor droog ofzo zou moeten geven op stal zodat ze wat meer energie binnen krijgt? Want naarmate de dracht vordert gaat ze meer nodig hebben natuurlijk.

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:07

Normaal heeft een merrie voor de 9de maand dracht niets extra nodig voor het veulen hé (uiteraard wel een gewone evenwichtige basisvoeding).
Te vet is ook niet goed voor de dracht (en het veulenen).
Nu staat Rêve best goed vind ik en als je zegt dat ze makkelijk invalt begrijp ik je oplettendheid qua voer.

De mijne staat dus moddervet op gewoon hooi. Op de stal waar ze stond was het goede hooi voor de koerspaarden, de rest kreeg het drogere/armere hooi.
Nu op de nieuwe stal ziet het hooi er ook heel goed uit maar ze is hier vet aangekomen.
Werken moet dat beest ~~}> .

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 09:11

_O-
Pret was door de dracht erg af gevallen en kwam heel moeilijk weer aan. Dus ben nu bang dat Rêve dat probleem ook gaat hebben en ik hoor nu wijzer te zijn. Dus zou dat willen voorkomen. Ik snap dat ze wel wat gaat invallen. Maar liefst niet zoals Pretty. En die gaf zoveel aan Rêve dat Rêve vooral dikker werd van de extra’s ipv Pretty. :=

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:15

Dat de merrie alles aan het veulen geeft is genetisch, kan je niks aan doen.
Behalve er voer in blijven kiepen in de hoop dat de merrie het volhoudt tot de veelvraat er uit gefloept is.

Misschien is Rêve zoals Pretty, misschien ook niet. Je kent je paard het beste en zal het snel genoeg kunnen aanpassen indien nodig.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-20 15:40

Thioro schreef:
Dat de merrie alles aan het veulen geeft is genetisch, kan je niks aan doen.
Behalve er voer in blijven kiepen in de hoop dat de merrie het volhoudt tot de veelvraat er uit gefloept is.

Misschien is Rêve zoals Pretty, misschien ook niet. Je kent je paard het beste en zal het snel genoeg kunnen aanpassen indien nodig.

Momenteel zit ze iig goed in haar vel. Ze mocht sowieso iets meer vlees op de ribben en dat is nu gelukt. :j
Ze is wel erg kieskeurig geworden kwa eten. :roll:

Gisteren en vandaag loopt ze voor mijn ide wat stijf achteraan. Ze hebben eergisteren wel vrij ruw met elkaar gespeeld... ik kijk het even aan omdat ik niet weet of mijn DA het überhaupt gaat zien. (Wij zien het omdat we weten hoe ze normaal stapt maar het is echt meer de pas niet helemaal afmaken.) maar als het over een paar dagen niet beter is komt de DA toch. :j

Ze is wel erg knuffelig sinds ze aan een baby bezig is. :+:

Afbeelding
(Hierna heeft ze zo’n 10 minuten met haar hoofd tegen me aan gestaan en moest ik haar kroelen. Ze vindt het normaal al veel gevraagd om tien minuten per keer stil te staan bij de smid. _O-)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 20:54

We hebben land bij kunnen krijgen aan ons huis. Waar ze normaal staan kunnen we nu terug in zaaien. Terror vond dat prachtig. :D
Mama to be is nog steeds pisnijdig op mijn man. := en poeslief met mij. :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sammie ook even. Die heeft momenteel een blessure. :(:)

Afbeelding

Afbeelding
Even achter Sam door kijken. _O-

Afbeelding

Afbeelding

Thioro

Berichten: 3989
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:43

Het blijft een knappe karakterkop.
Gaat het goed met op gewicht houden?

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:55

Ze zijn allebei zo leuk :+:

Leuk om ze zo bij huis te kunnen hebben. Ben heel benieuwd wat ze aan het bakken is daarbinnen :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 22:14

Thioro schreef:
Het blijft een knappe karakterkop.
Gaat het goed met op gewicht houden?

Eigenlijk is ze heel mooi op gewicht gekomen nu. Mijn man zei laatst ineens dat ze zo mooi geworden was. Zal zo eens op stal een foto maken als ik de dekens wissel. :j

Aan huis is echt luxe. Kan ook met Sam goed opvolgen. Makkelijk met medicatie toe dienen... (Sam heeft een dikke kaak gehad. DA zei abces maar ik denk dat hij een klap op zijn kaak gehad heeft met spelen. Tweede DA gaf aan dat de behandeling (AB, en Butagran) voor een klap hetzelfde zou zijn dus ik kijk het voor nu aan. Inmiddels us het minder gezwollen maar wel een soort harde ‘schijf’ nog wat mij doet denken aan een bloeduitstorting... als het dinsdag nog zo is bel ik DA2 om langs te komen. (Medicatie heb ik tot vrijdag.)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 23:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja, er hangt een touw aan haar. Ze liep niet echt met toestemming los. :x :roll:
Ik heb de gewoonte van het touw over de hals te leggen ipv aan te binden en normaal kan ik ze zelfs gerust alleen laten om wat te gaan pakken. ‘Blijf’ is blijven. Tenzij mijn man voor haar gevoel achter haar kont de tractor aan zet. := Toen was ze in één sprong in de paddock. :+
Afbeelding

Afbeelding

herr_balou
Berichten: 1449
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 00:12

Ach dat touw, tja. Met regelmaat zie ik een buurpaard met touw eraan volledig uit zijn stekker gaan en da's bij een prof-amateur of is het amateur-prof? Nouja, om het even de paardjes worden duur verkocht.

Een buik heeft knappe madam nog niet echt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 09:02

Ja uit haar stekker ging ze niet maar ik heb haar toch liever niet zo lopen. := Ze schiet normaal niet weg. Maar goed, all is well that ends well.

Het was meer in geval dat iemand het zich zou af vragen dat ik duidelijk wilde hebben dat het dus niet de bedoeling was. :)) :o Op stal foto’s maken lukte niet echt dus heb het dan maar ineens nuttig gemaakt dat ik aan het vangen was. :=

edit; autocorrect terug gecorrigeerd.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-10-20 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:24

Die kop van d'r ook :') Ze ziet er goed uit, hoor! Sneu dat Sammie geblesseerd is, hopelijk knapt ie snel op.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-20 09:32

Ja ze liep heel droog elke keer als ik bijna bij haar was op een sukkeldrafje X meter verder om kantjes te gaan maaien. _O- Je kan ze wat op zo'n moment he. :')

Ja Sammie is balen en ook moeilijk. Want ik weet niet goed wat ik er van moet denken/mee moet doen.

Anoniem

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 17:17

Haha ja, je ziet gewoon dat ze dondersgoed weet wat ze doet :P

Balen van Sam. Die kaak nog steeds?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 10:55

Ja, nog steeds de kaak, het merendeel van de zwelling is weg nu maar hij reageert nog steeds gevoelig. :\
Hij heeft nog antibiotica. Weet niet goed wat ik er mee moet doen. Hij eet wel goed gelukkig. Ook brokken eet hij terug.

Voorproefje van de foto's van Rêve van zondag?
Beetje zonde van de zweep maar dat koppie! <3
Geen idé wat ik aan het doen ben trouwens. Aan het klooien met mijn teugel. :') Gok dat ie achter het "overschotje" van het borsttuig haakte ofzo.
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 14:42

Kleine update die niet zozeer met Rêve te maken heeft maar gezien ik het wel verteld heb;
Vandaag een andere dierenarts laten komen voor Sam omdat ik mijn twijfels had over de diagnose. Hem gewoon verteld hoe ik hem van de weide gehaald had, wat de diagnose van de 1e DA was en hoe de behandeling verlopen is. Had aan telefoon toen ik hem belde voor de afspraak al gezegd dat de zwelling niet meer zichtbaar is maar dat je wel nog "vocht" rond de kaak voelt.

Al na een paar minuten zei deze man dat hij ten zeerste betwijfelde dat er ooit een abces gezeten had. (Dat betwijfelde ik ook al ten zeerste maar omdat hij me bij het 1e contact zei dat in eerste instantie, de behandeling voor een trap hetzelfde zou zijn (antibiotica ivm het wondje en bute voor de ontsteking en de pijn.) hadden we besloten even aan te kijken wat de medicatie deed. Volgens DA 1 had ik vorige week vrijdag al terug kunnen rijden maar dat heb ik natuurlijk niet gedaan. Een wijs besluit gezien de huidige diagnose is dat de zwelling komt door ontstoken botvlies en hij sprak over botwoekering.
Nu krijgt Sam sowieso nog minstens 4 weken equipalazone wat ook gewoon bute is al hoop ik dat hij deze variant wat makkelijker gaat willen eten. En natuurlijk rust.
Die botwoekering legde hij uit als "wanneer je wat breekt maakt je lichaam ook iets te veel kalk aan om het te herstellen" wat ik weet, maar daaruit concludeer ik dus wel dat hij er van uit gaat dat er inderdaad een barstje of kleine breuk zit.

Hij heeft uitgebreid onderzocht, ook in de mond en gevoeld aan de kaak. Hij verzekerde me dat de kaak recht staat.
En nu ben ik dus weer aan het twijfelen of ik nu had moeten aandringen op RX'en of niet. :=

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:59

Ik volg mee! Ik heb nog niet heel veel ervaring wat betreft medisch paardengebied dus daar kan ik niet over meepraten maar ik kan wel hopen dat sammie snel beter wordt :(:)

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 18:19

Bij de diagnose "botwoekering in de kaak" zou ik zelf wel willen RX-en. Om te weten waar die woekering zit, wat dat betekent voor de kiezen die daar zitten en dus wat dat betekent voor het eten en voor het bit.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 18:51

Ja daar zit mijn "ding" dus ook, al zit het wel erg hoog, (als je van het oog een lijn naar beneden zou trekken, waar het jukbeen en de kaak "aansluiten" zeg maar. Weet niet goed hoe het beter te omschrijven. :=
Voor nu ga ik beginnen met eerst maar eens die maand rust en pijnstillers. En dan wellicht de RX, gezien het dan "genezen" zou moeten zijn.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 19:35

We zitten bijna aan de 4 maanden. :D
Nog geen zichtbare buik natuurlijk maar aan de singel en aan mijn heupen te voelen (en ook aan hoe breed ze voelt.) heeft ze duidelijk wat meer kilo’s nu. :D

Afbeelding

Afbeelding
Typische Rêve move. Als ik korter naar haar toe ga stopt ze meteen omdat ze weet dat de voeten dan op de vloer moeten blijven en het hoofd buiten mijn ruimte maar vanop een afstandje maakt ze graag duidelijk dat wachten niks voor haar is. _O-

poetser

Berichten: 4306
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 20:03

Ze is inderdaad nog erg bescheiden. Prachtige donkere kleur heeft ze.

Hoe is het nu met Sam?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 21:22

Sam eet een stuk beter en het is niet meer echt gevoelig... Ik voel wel nog vocht rond de kaak maar de DA had ook gezegd dat in zeker op 4 weken mocht rekenen. Dus ik kijk het aan tot eind van de maand aan. Hij heeft ook nog steeds medicatie.

Hij is erg uit zijn ritme wel. Elke keer als ik Rêve neem om haar te rijden doet hij nijdig op haar omdat hij mee wil. := :(:)

Ze wordt elk jaar donkerder overigens, vroeger werd ze bijna wit in de winter. :=

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 22:59

Deze is van een paar dagen geleden. Nog 198 dagen te gaan. :D
Afbeelding

Haar buik komt inmiddels onder haar deken uit. _O- van opzij oogt ze niet dik maar ze is zeg maar breed. _O-

Ze begint ook stilaan minder happy te zijn onder het zadel heb ik het ide.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 23:08

Ze ziet er nog mooi in proportie uit. Ik kan me wel voorstellen dat het met die groeiende buik minder leuk wordt om gereden te worden.