Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 10:03

Cynthia82 schreef:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik volg mee! Ik ben heel benieuwd naar je palomino baby (met veel wit) <3


Wat leuk!
Jaa hopelijk krijgen we allebei een mooie gave palomino met veeeeeel wit! En jij dan een merrie. <3


Vanmiddag gaan we ze allebei weer ophalen, de andere merrie is afgelopen dinsdag geïnsemineerd, maar woensdag geen eitje eraf, dus donderdag nog een keer geïnsemineerd en vanochtend waren alle 3 de eitjes er mooi af! Hopelijk alleen geen twee of zelfs drieling in de maak. -O-

Heb haar vorige week een hoop valkjes laten zien, dus hopelijk heeft ze het begrepen dat ze een mooie valk (met ook veel wit _O- ) in de maak heeft. :))

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:34

Ja, daar gaan we voor! :
En ik vind een valk of dubbelverdund inmiddels ook helemaaaaaaaaaal niet erg, maar het MOET een merrie zijn!

Als die gekke merrie van je ook drachtig is, maak je dan voor haar ook een volgtopic aan of pas je je OP aan? :)

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 11:29

Cynthia82 schreef:
Ja, daar gaan we voor! :
En ik vind een valk of dubbelverdund inmiddels ook helemaaaaaaaaaal niet erg, maar het MOET een merrie zijn!

Als die gekke merrie van je ook drachtig is, maak je dan voor haar ook een volgtopic aan of pas je je OP aan? :)


Zou zelf een cremello super gaaf vinden! Die hoop ik ooit nog eens te fokken. :))
Maar goed, kleur is heel leuk, maar niet het aller belangrijkste. Ik fok liever een goede gezonde vos dan een slechte cremello haha, maar een goede cremello is helemaal perfect. :')

Ik ga heel hard duimen dat knappe Fi een meisje in de maak heeft. <3
Het gaat in ieder geval een hele knappe zijn, dat kan niet anders.

Denk dat mijn gekkie ook een eigen topic krijgt als ze drachtig is. Verdiend ze wel, want ondanks dat ze stapelgek is, is het wel een onwijs lief meewerkend dier met een beetje eigen wil. :))

En ze kan ook gewoon heel erg knap zijn <3

Afbeelding

Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 16:30

Odie is vandaag 60 dagen drachtig! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Baby is nu zo groot als een hamster. :))

Helaas is ze de enige die volgend jaar een baby krijgt, de andere merrie is niet meer drachtig. Dus daarmee gaan we nu eerst sporten, ook leuk. :D

Maar Odie stresst extreem als ze alleen op stal moet blijven, dus ben creatief geweest in mijn rijbak om de stress nu zo min mogelijk te houden. :))

Afbeelding

Stukje afgezet met hooinet aan de rand. Achja het werkt, ze staat nu rustig te eten en te kijken hoe de ander aan het werk is. _O-

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 18:51

Wat leuk een volgtopic!! Onze merries lopen bijna gelijk op! Super leuk! Kate is 63 dgn! En ook drachtig van een cremello :D Super benieuwd naar dat goude plaatje wat jouw merrie aan t bakken is :)

MariskadeJ
Berichten: 79
Geregistreerd: 18-11-15

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:18

Ik volg mee!

Wat een prachtige combinatie zeg

En vast te weinig gras haha :')

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 22:43

Balou_lover schreef:
Wat leuk een volgtopic!! Onze merries lopen bijna gelijk op! Super leuk! Kate is 63 dgn! En ook drachtig van een cremello :D Super benieuwd naar dat goude plaatje wat jouw merrie aan t bakken is :)


Oh wat leuk! Inderdaad mooi samen op. :D
Heb je ook een topic?

Ben ook echt heel benieuwd! Nog 9 maanden te gaan, haha. Onder tussen wel al uit over de namen. _O-


MariskadeJ schreef:
Ik volg mee!

Wat een prachtige combinatie zeg

En vast te weinig gras haha :')


Leuk! *\o/*

Ja denk ook dat ze te weinig gras hebben... -O-


Afbeelding

Afbeelding

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:14

Nee heb (nog) geen volgtopic... wauw al uit de namen? Knap!! Vind dat zo moeilijk! Wij zijn nog druk op zoek naar namen :D maar hebben gelukkig nog 9 maanden :')

Bellex

Berichten: 9300
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 08:34

Wat jammer dat je andere merrie niet meer drachtig is! Maar fijn dat Odette goed gaat :D

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-20 13:07

Balou_lover schreef:
Nee heb (nog) geen volgtopic... wauw al uit de namen? Knap!! Vind dat zo moeilijk! Wij zijn nog druk op zoek naar namen :D maar hebben gelukkig nog 9 maanden :')


Haha ja, al is de kans er wel dat het nog 10 keer veranderd of als veulen geboren is het totaal niet past. _O-

Maar vind t wel altijd super leuk om namen te bedenken. :))
Maar nog tijd zat inderdaad haha.


knabbelgirl schreef:
Wat jammer dat je andere merrie niet meer drachtig is! Maar fijn dat Odette goed gaat :D


Ja inderdaad jammer! Maar ook wel erg veel pech gehad met haar, uiteindelijk ook maar 1x kunnen insemineren. Maar ook heel leuk om nu eerst met haar te gaan sporten! :))


Afbeelding


Nu alleen even kijken wat we doen, want liever niet 1 veulen alleen, dus kijken of we er een drachtige merrie bij kunnen kopen of straks een jaarling van hetzelfde geslacht als t veulen.

Maar hopelijk zet Odie een gezond en prachtige baby op de wereld. <3
Nog maar 278 dagen. _O-

LaDonna75

Berichten: 2136
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 14:17

Leuke combi, leuk hengstje ook. Wel wat kort in de hals misschien, of is dat de manier van gereden worden? Je merrie heeft lengte genoeg, dat scheelt. Ik volg ook mee.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 15:06

LaDonna75 schreef:
Leuke combi, leuk hengstje ook. Wel wat kort in de hals misschien, of is dat de manier van gereden worden? Je merrie heeft lengte genoeg, dat scheelt. Ik volg ook mee.


Wat leuk! :D

Hij heeft geen super lange hals inderdaad, maar ook niet echt heel kort.

Afbeelding

Afbeelding

Naar mijn idee mooi in verhouding. :))

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 16:14

Balou_lover schreef:
Nee heb (nog) geen volgtopic... wauw al uit de namen? Knap!! Vind dat zo moeilijk! Wij zijn nog druk op zoek naar namen :D maar hebben gelukkig nog 9 maanden :')

Nog steeds niet? :+
Ik had al een naam toen Fi nog niet eens drachtig was :D

Die hengst is echt prachtig! <3

LaDonna75

Berichten: 2136
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:52

Het is denk ik de manier van rijden, op de standfoto valt het inderdaad wel mee.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-20 23:16

Cynthia82 schreef:
Balou_lover schreef:
Nee heb (nog) geen volgtopic... wauw al uit de namen? Knap!! Vind dat zo moeilijk! Wij zijn nog druk op zoek naar namen :D maar hebben gelukkig nog 9 maanden :')

Nog steeds niet? :+
Ik had al een naam toen Fi nog niet eens drachtig was :D

Die hengst is echt prachtig! <3


Voor veulen van Odette had ik ook al heel snel naam voor een merrieveulen en nog steeds is het de eerste naam die goed voelt :)) al heb ik ook een tweede naam die ik ook tof vind.
Hengstjes worden vernoemd naar steden en moet nu dus met de letter M beginnen. Heeeeel veeeeeel kaarten langs gegaan, maar die blijft nog wel lastig.

Hij is prachtig hé? <3
Echt onwijs blij met deze combinatie en heel nieuwsgierig naar het veulen! Hoop dat hij/zij precies de plus punten van mams en paps mee krijgt!
Wilde haar eerst eigenlijk laten dekken door FS Champion De Luxe (of nee mijn aller eerste keus was Dating AT, maar dat was naar Zweden geen optie helaas. Golden Grey vond ik ook heel gaaf, maar ook niet naar Zweden mogelijk), maar denk dat deze hengst haar eigenlijk nog veel beter aanvult! Met name de lossigheid, lichaamsgebruik en souplesse. FS Mr. Right (vader van mangold dus) vond ik ook erg interessant, maar voor nu te klein ondanks dat Odie zelf groot is. Maar met eerste veulen wilde ik t risico toch niet nemen.
Maar wie weet volgend jaar nog Champion De Luxe, eerst eens zien wat er uit komt. :D


LaDonna75 schreef:
Het is denk ik de manier van rijden, op de standfoto valt het inderdaad wel mee.


Denk het inderdaad ook en hij heeft ook niet een hele lange hals natuurlijk. Mijn ervaring is ook wel dat pony's snel en makkelijk wat kort in de hals worden. Zelf altijd continue gefocust op lengte houden, maar allebei de pony's kunnen ook wel makkelijk wat kort worden, maar dat mogen ze alleen echt niet. Odie heeft ook nog een hele brede hals waardoor het helemaal snel kort lijkt als ze niet genoeg lengte neemt. Gelukkig doet ze dat nu eigenlijk nog maar heel weinig en blijft ze meestal heel mooi op lengte. :))

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 00:21

Ik volg deze ook mee! *\o/*
Heeeeeel benieuwd naar wat ze ervan gaat bakken hoor.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 10:09

Selente schreef:
Ik volg deze ook mee! *\o/*
Heeeeeel benieuwd naar wat ze ervan gaat bakken hoor.


Leuk leuk! *\o/*

Wij ook! In ieder geval een palomino, haha. :))

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:15

Is dit een volgtopic? :+

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 10:29

Mijn naam kan voor zowel merrie als hengst, maar ik vind het ergens zonde voor een hengst, omdat die verkocht wordt en de naam verwijst naar Daisy :)

Wist je dat onze veulentjes familie van elkaar zijn?
Champion de Luxe is namelijk de vader van Cassanova :D

Was Champion geen optie voor naar Zweden of Dating AT niet?

Hoeveel dagen moeten we nog op je palominobaby wachten?

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 14:32

Paard_Fjord schreef:
Is dit een volgtopic? :+


Ja. :j
Kom je ook volgen? :))


Cynthia82 schreef:
Mijn naam kan voor zowel merrie als hengst, maar ik vind het ergens zonde voor een hengst, omdat die verkocht wordt en de naam verwijst naar Daisy :)

Wist je dat onze veulentjes familie van elkaar zijn?
Champion de Luxe is namelijk de vader van Cassanova :D

Was Champion geen optie voor naar Zweden of Dating AT niet?

Hoeveel dagen moeten we nog op je palominobaby wachten?


Hoop gewoon dat het een merrie wordt! Mij maakt het niet heel veel uit, maar begin een beetje voorkeur voor een merrie te krijgen. Praktisch gezien ook gewoon iets makkelijker zolang we hier wonen.

Jaa dat wist ik dat ze familie zijn. <3
Cas is ook nog steeds een gave hengst! Maar helaas ook geen optie voor Zweden.

Champion verzenden ze wel binnen de EU (Dating niet), contact met FS is alleen echt drama en denk dat Mangold ook nog beter bij Odie past. Wilde in eerste instantie een bewezen hengst voor haar, lijntje heeft zich wel dubbel en dwars bewezen met heel veel goedgekeurde hengsten, EK pony's, etc. Maar wordt wel haar eerste veulen.

Met Mangold hebben we Champion en Mr. Right in één. :))

Nog best wel heel lang. _O-

Afbeelding

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 11:37

Wat voor App is dat op je telefoon, die aangeeft hoeveel dagen de dracht is?

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:22

Hahaha dat is precies de reden waarom ik de uitgerekende datum er nog niet naast heb staan! Dan lijkt het veel verder weg. :')

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-20 17:18

Secretly schreef:
Wat voor App is dat op je telefoon, die aangeeft hoeveel dagen de dracht is?


Days counter


Selente schreef:
Hahaha dat is precies de reden waarom ik de uitgerekende datum er nog niet naast heb staan! Dan lijkt het veel verder weg. :')


Denk dat ik dat ook nog maar even moet doen. 65 dagen drachtig klinkt ook iets beter dan nog 275 dagen te gaan. _O-

Zebra's vandaag. :))
Afbeelding

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 12:14

Gisteren was ze 75 dagen drachtig!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze doet nu alleen wat licht werk (stap aan de hand) en nu met de hitte alleen heeeel vroeg. Doet ze heel fijn en begint een steeds betere zelfhouding te ontwikkelen.

Heb haar het begin van de jambette geleerd, nu wil ze steeds laten zien hoe reuze knap ze is. <3 _O-
Afbeelding

Cynthia82

Berichten: 9305
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:15

Ik wil ook zo'n bles! <3