Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cynthia82
Berichten: 9297
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 22:04

Test al besteld? Schiet op! :D

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)


Quir
Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-20 12:35

Nog niet. :=
Kan m nergens in Europa vinden (alleen Australië en Nieuw-Zeeland), maar moet sowieso wachten tot 140 dagen. Als ze drachtig is, zit ze rond de 110 dagen.

Maar ga m wel bestellen, ga er maar vanuit dat ze leeg is. Zou wel hele leuke verassing zijn, zeker omdat de hengst niet meer beschikbaar komt...

Jaa heerlijk Selente, behalve als je ze moet poetsen. _O-
Nu elke avond als ze naar binnen gaan maar de tuinslang er op, kan er ook echt niet tegen als ze smerig op stal staan. :+

Op dag 16 geloof ik, dus wel vrij vroeg ivm 2/3ling dracht. Maar ze was niet heel makkelijk te scannen, wel braaf, maar knijpt heel hard.

Wat leuk Truus1957! :D
Ze oogt inderdaad best veel paard, ze heeft voor een pony ook wel erg goede gangen met veel ruimte. Ze heeft ook veel "inhoud"/massa. Ben echt heel benieuwd hoe haar veulen gaat zijn.

Grasbuik bij de andere zou best kunnen. :j
Ze staan jaarrond op 10ha gras dat ze niet opkrijgen. Maar moet wel zeggen dat ze dat voorgaande jaren nooit gehad heeft, eigenlijk nooit echt makkelijk dik te krijgen. Maar ze is nu 6 en niet meer zo hard aan het groeien, dus het is absoluut mogelijk. :j

Maart 2020
[ img ]

September 2019
[ img ]

[ img ]


Buik lijkt vooral een hele andere vorm te hebben, maar voor nu is het maar gewoon een food baby. :+


Cynthia82
Berichten: 9297
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:13

Ja, ok, maar je zal hem ook niet binnen een dag in huis hebben, denk ik.

Ik ben zó benieuwd! Ik hoop het zo voor je <3

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

Quir
Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-20 10:16

Helaas niet binnen een dag binnen nee. :=

Buik foto tijd. <3

[ img ]
[ img ]
[ img ]
Haar schaduw hier is vooral dik. :+

Vandaag is ze 155 dagen, nog 2 weken en dan zijn we op de helft. :))

En die andere ook maar even.
[ img ]
[ img ]

Ben ze maar aan het leren dat ze op afstand stil moeten blijven staan ook als ik weg loop, liefst komen ze met je mee. :+
Maar foto's maken als je alleen bent lukt dan helemaal niet haha.

Cynthia82
Berichten: 9297
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:30

Lekker pensie krijgt ze al <3

Ik ben zo benieuwd naar Liberty, maar soms zie je ook wat je wil zien natuurlijk. Maar ik hoop het nog steeds voor je!

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

Selente
Berichten: 1861
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:19

Ik ben ook heeeel benieuwd! Hoe ver zou ze anders nu moeten zijn? Zit op mn telefoon, dus minder makkelijk om terug te lezen als het al gezegd is haha

Quir
Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-20 13:09

Cynthia82 schreef:
Lekker pensie krijgt ze al <3

Ik ben zo benieuwd naar Liberty, maar soms zie je ook wat je wil zien natuurlijk. Maar ik hoop het nog steeds voor je!


Ja he <3

Vraag me af vanaf wanneer je het veulen zou kunnen gaan voelen. Als ze staat te eten, lijkt haar buik veel actiever dan normaal. _O-

Ze plast ook steeds vaker en kleinere beetjes, ook eet ze rustiger en minder hooi... Ze krijgen binnen en buiten onbeperkt hoge kwaliteit hooi, maar ze eet duidelijk minder. De andere eet sowieso al een stuk minder hooi. Maar goed, goed in de gaten houden en anders maar bij voeren. :))
Ze krijgt nog niet zo heel veel, 2x 250 gram brok (slow release energy en gemiddeld hoge eiwit) en 2x 250 gram proteïne muesli.

Iemand vroeg of ik wat haver wilde, dacht dat lusten ze wel graag, dus af en toe wat haver geven als extraatje zullen ze vast wel waarderen. Krijg ik een bak met 150kg haver. _O-

[ img ]

Dit vind Odie er van:

[ img ]
Geef verdorie die bak hier!

Dus nu krijgen ze maar elke dag een schepje van 300 gram haver erbij. Kunnen we wel even mee vooruit hahaha.

Je gaat zeker zien wat je wil zien (en ja zou heel graag willen dat ze ook drachtig is, niet voor niets laten insemineren haha). :j
Moet wel eerlijk zeggen dat het mij in eerste instantie niet opviel eigenlijk. Mijn buren zeiden dat Odie al een mooie buik kreeg en Libs dus ook, of ik wel zeker wist dat daar geen baby in zat. :+

Toen foto's terug gaan zoeken en inderdaad heeft ze wel een rondere buik dan normaal. Maar nu is ze 6 jaar en dus de meeste groei is nu wel voorbij, dus dat ze dan energie die ze binnen krijgt omzet in een dikke pens in plaats van groeien, is zeker mogelijk. :j

Ze werken op dit moment ook niet zo veel, dus dat helpt vast ook niet. Maar ze krijgt ook niet zo heel erg veel te eten, onbeperkt hooi binnen en buiten, verder alleen 2x per dag 250 gram brok. En dan nu haver. _O-


Selente schreef:
Ik ben ook heeeel benieuwd! Hoe ver zou ze anders nu moeten zijn? Zit op mn telefoon, dus minder makkelijk om terug te lezen als het al gezegd is haha


Ongeveer 115 dagen. :D
Ben ook heel benieuwd, maar wil mezelf ook nog niet te blij maken. Haha

Selente
Berichten: 1861
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:42

Oh maar dan is ze ongeveer gelijk aan die van mij! Ik heb mijn merrie vanaf 4, maar die werd nooit dik... Elke keer als ik op een andere stal kwam zeiden de eigenaren elke keer were dat zij haar dit keer wel eens voller gingen gaan krijgen... :+
Zelfs met meer of minder werk maakte voor haar geen verschil eigenlijk. Heb maar 1 soort voer waar ze echt van aanzet en dat is bonpard muscle en enkel via de da te krijgen (en 25 euro de zak, dus beetje prijzig... 15 kilo). En blijkbaar werkt een veulen dus ook. :=

Heb je de test inmiddels kunnen bestellen? Snap dat je voorzichtig positief bent haha, zou anders weer een flinke domper zijn natuurlijk.

Quir
Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-20 15:03

Oh prijzen voor brok/muesli, zeg maar niets. _O-

Betaal voor brok 25 euro per 20kg en muesli 30 euro per 20kg. Heb zitten kijken om Pavo te voeren als ze straks wat verder in de dracht is, maar dat is 35 euro per zak en voedingswaarde passen ook niet bij ruwvoer in Zweden (bepaalde stoffen krijgen ze dan te veel en andere veel te weinig). Dus dat gaat m toch niet worden.

Vaak als ze drachtig zijn worden ze ook makkelijker dik, niet alleen door het veulen maar ook slaan ze alles wat makkelijker op. Maar wel fijn dat ze nu wat voller wordt, beter nu wat opslaan, want ze heeft straks nog genoeg nodig. :j

Testen bestellen gaat heel moeilijk nu door de corona, in EU kan ik ze nergens vinden en bij Wee Foal checker zelf:

[ img ]

Maar nog verder aan het zoeken. Even kijken wanneer de dierenarts komt om te enten (vind het dood eng met Odie := die reageerde laatste keren zo enorm heftig op de enting), maar ga haar vragen of ze dan niet bloed kan testen.


Snoopysnoep
Berichten: 88
Geregistreerd: 17-12-19
Woonplaats: Onder een steen

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:14

Oops :+

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:23

Haha

‘Cause today ain’t tomorrow
So hey, follow, wherever the wind goes
When the day ends, the sun sets
I thank God It ain’t luck <3

Balou_lover
Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:30

Knappe Odette!! Ben toch ook benieuwd of er wat in Liberty zit... :D

Heavenlysmile’s Kate 27-3-2015

Dendi’s Cara Mia 20-5-2021

Cynthia82
Berichten: 9297
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:40

Hahahaha, en dat is dan de niet drachtige :+

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

thequeensmum
Berichten: 3509
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:02

Volgens mij zit er een veulen in de niet drachtige merrie

Selente
Berichten: 1861
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:30

Hooooooooooly moly! Is ze dit nu?! Die is nog breder dan die van mij joh. :')
En nog een keer bijna in m'n nootjes gestikt betreft de prijzen van het voer bij jou... Ik kijk er echt naar uit om straks zelf het rantsoen van mijn paard(en) te gaan kunnen bepalen. Mis dat toch wel zeg.

Ugh, die testen schieten dus niet op... Hopelijk snel weer op voorraad zodat je kunt bestellen en zekerheid kunt krijgen! Of het moet straks gewoon lekker duidelijk worden door een ronde buik. :+

KuilderR
Berichten: 374
Geregistreerd: 19-06-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:28

Quir schreef:
:+

[ [url=m/X6ksdp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Euhmmm... zeker dat je de juiste merrie hebt laten insemineren?

Of misschien een speed date met een knappe buurhengst?

Quir
Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-20 12:54

Ze is ook geinsemineerd geweest, maar met de laatste scan niet drachtig (wel redelijk vroeg nog, dag 15 of 16 als ik het goed heb).
Date met de buur hengsten ga ik niet vanuit, heb mijn stal thuis en weet vrij zeker dat ze daar niet geweest is haha.

Maar maandag de dierenarts bellen, of ze haar op één of andere manier kan controleren op dracht. Bloed testen oid, even vragen wat ze kan en mag hier thuis, anders toch maar even een ritje naar de kliniek 100km verderop.

Was wat aan het lezen geweest, nooit heel verstandig natuurlijk :+ maar als ze wel drachtig is, maar vruchtje niet in de baarmoeder zit of iets (omdat op de laatste scan niet meer gezien is), kan dat heel gevaarlijk zijn... Dus wil nu wel even weten hoe en wat. Of als ze gewoon niet drachtig is, moet ze echt op dieet ook al krijgt ze niet eens zo veel te eten en ze is verder ook niet echt vet of iets. _O-

Weet eigenlijk ook niet of een paard schijndrachtig kan zijn? :\

Had 2 maanden geleden buik opgemeten van Odie, gewoon omdat het kan en leuk vond haha, en Libs toen ook. Maar Odie is maar 5cm gegroeid en Libs ruim 30cm...

Maar goed, toch maar even laten controleren. Zeker weten dat het goed zit, of niet drachtig of gewoon normaal drachtig. Hopelijk. :+

Ander klein dikkie even onder de douche voor ze naar bed mocht gisteren avond, paarden gaan hier echt nooit modderig naar bed. _O-
Het is hier helaas zo'n drek zooi op het moment.
[ img ]
Ze hebben 3 nieuwe buren erbij sinds gisteren middag, was ze enorm door gefascineerd haha.

Cynthia82
Berichten: 9297
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:15

En en en?? Wat zei de dierenarts?

Dat soort dingen moet je inderdaad niet lezen :) Er stond zeker niet bij dat de kans daarop ongeveer 0,000000000000001% is? ;)

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

Selente
Berichten: 1861
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 11:54

Cynthia82 schreef:
En en en?? Wat zei de dierenarts?


Ook benieuwd!

Oeps, Google is inderdaad voor dit soort dingen niet echt de juiste bron om te gebruiken als het om geruststelling gaat. :+

Ze lijkt op deze foto stiekem een pony. Dat zal alleen maar erger worden naarmate haar buik gaat groeien haha. Maakt haar niet minder knap! <3

Quir
Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-20 13:12

Ik ken mijn eigen geluk qua medische dingen wel een beetje hahaha. Maar inderdaad kans is heel erg klein, maar wil wel even duidelijk hebben.

Dierenarts gaat kijken of ze zelf bloed kan testen op dracht, doet ze niet zo vaak of eigenlijk nooit, dus moest even kijken hoe en wat precies en of ze het zelf kan of bloed naar lab moet sturen. Deze week of volgende week, het is verder ook niet acuut natuurlijk, dan worden ze ook meteen ingeënt (weer slapeloze nachten pff, kijk daar echt zo tegen op... := ).

En dan is het maar even zien of ze gewoon heel streng op dieet moet of toch nog naar de kliniek om verder te controleren. :+

Haha ja Selente, niet de meest voordelige foto, dik pak haar erop ook, echt niet normaal en ze is ook nog een pony met best wat Arabisch bloed erin. :))

Selente
Berichten: 1861
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:19

Oh joh, hoe groot is ze dan?! Ik dacht dat ze ook gewoon een klein paard was.

Pff, duurt dus nog wel even voordat je duidelijkheid hebt. Kan me voorstellen dat je er alles behalve rustig van wordt. Beter deze week nog!! Ben echt heel benieuwd. :):)

xelodiJarig
Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:29

Ik volg mee! Het is wel spannend zeg hihi

"Love the life you live, live the life you love."

Quir
Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-20 13:33

Ze is een (grote) D pony, 1,48m. :))
De andere is ook maar 1,47m dus ook maar een kleintje.

Ja hoop ook zo snel mogelijk. :j
Maar hoop zelf ook altijd als je iets acuut hebt, dit soort dingen dan toch even mogen wachten haha. Dierenarts heeft t altijd super druk, één van de weinige in de (wijde) omgeving die aan huis komt en überhaupt diensten doet. Vorige keer kwam ze op vrijdag avond 21 uur enten. :+

Maar wel heel blij met haar. :j
Zelfs Odie vind haar wel leuk en die moet echt niets hebben van vreemde.

Wat leuk xelodi! Ja best spannend. :))

Selente
Berichten: 1861
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:36

Ja, groot gelijk hoor. Oh, vind ze nog best groot ogen eigenlijk! Je zal maar DA zijn bij jou in de omgeving... Dan ben je toch veel onderweg he, elke dag. :Z


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, _Mars, Dries1990, EveliNero, Miran, pamts1, VenoSnorlax, xSuuzerd en 53 bezoekers