Wordt 2020 een jaar voor champagne?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:07

Dat is een best veulen en jeetje precies op de stoep zeg.

Zack
Zeno
Zeger

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.


vigo_is_lief
Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Re: Wordt 2020 een jaar voor champagne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:24

Wauww prachtige veulens <3

Volg ons op instagram!! > @vigoritahorsita

amanda09
Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wordt 2020 een jaar voor champagne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 17:34

Gefeliciteerd!!

Kwa namen, altijd leuk om in mee te denken.
Roses is een stad in Spanje. Daar vond ik de volgende 2 namen, een straatnaam en een discotheek met een z

Zurbaran
Zodiac (ook een film)

Verder nog een losse namen
Zenzational/Zensational
Zanzibar
Zigzag
Zazu (vogel uit the lion king)
Zeus (uit hercules en griekse god)
Zephyros (westenwind god)
Zelus/Zelos (Griekse god)
Zohan (film you don't mess with the Zohan)
Zhane (powerrangers)

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 00:00

Hoe is het nu met het kroost?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Doef
Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 00:25

Ben benieuwd hoe het nu gaat :)!

''Even the smallest person, can change the course of the future.''

Faline
Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-21 00:51

Sorry voor de late update! Helaas is mn gezondheid niet wat het zijn moet, dus vandaar (heel) wat minder actief met alles.

Nova is naar een super goed thuis gegaan bij mensen hier in de buurt. Ben ik erg blij mee, gezien vorige veulentjes oa naar Oostenrijk zijn gegaan. Die volg ik nog wel via sociale media maar even op bezoek gaan is natuurlijk wat lastig. Nova staat hier een klein half uurtje vandaan <3
Haar moeder Nina helaas ook moeten verkopen ivm mijn gezondheid, maar dat lag ook al in de planning, de komende jaren inkrimpen.
Auri zou eigenlijk ook verkocht worden, maar zoals jullie weten is het afgelopen jaar met haar veulen helaas niet goed gegaan. Van de hengstenhouder hebben we daarom een nieuwe dekking aangeboden gekregen en die kans hebben we natuurlijk met beide handen aangenomen. Auri is dus opnieuw drachtig van El maymoun <3
Ze is uitgerekend voor 15 mei. Heel spannend uiteraard.
Nina haar dochter, Dycharona is ook drachtig van El maymoun. Voor haar wordt het haar eerste veulen, dus ook mega spannend.
Rose haar veulen Zennyatto wil ik eigenlijk aanhouden tot sowieso 2,5 a 3 jaar, kijken hoe hij uitgroeit en dan wellicht naar de hengstenkeuring en wie weet is het een super dressuurtalent in de dop. Dan hoop ik met hem de parasport in te kunnen. Maar dat is natuurlijk afwachten. In principe staat ie theoretisch gezien wel te koop, maar gaat alleen weg als het goed voelt en voor een heel goed bod.
Rose is voor dit jaar ook weer drachtig, maar ik hou nog even geheim van welke hengst. Het kan wel gezien worden als een beetje controversieel :+ maar als er uit komt wat ik hoop... dan wordt het een hele mooie!
Dycha en Rose zijn beide in juni uitgerekend. :j

Smee__
Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Wordt 2020 een jaar voor champagne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 07:01

Jeetje Dycharona ook al een eigen veulen! Volgens mij heb ik die nog als veulen op de foto gezet :D

[o]

joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: Wordt 2020 een jaar voor champagne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:22

faline allereerste veel beterschap voor jezelf gewenst .

Ik ben erg benieuwd naar je veulentjes van 2021 . Je fokt elk jaar weer prachtige veulens.
Fijn dat Nova in de buurt staat , zo kun je haar met eigen ogen zien opgroeien.

En nu op naar de 2021 veulentjes. Enne je hebt me nu wel nieuwsgierig gemaakt naar welke hengst je voor Rose hebt gebruikt.. Maar we wachten geduldig :o .

Daihyo
Berichten: 88038
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Wordt 2020 een jaar voor champagne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 09:24

Dycharona heb ik toen ook nog op de foto gezet. Wat bijzonder dat zij nu ook drachtig is. Ik ben benieuwd wat ze er van gaan maken :j
Vind je het met Rose niet extra spannend nu?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Gigixponys
Berichten: 2744
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Wordt 2020 een jaar voor champagne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:40

Nina verkocht, dat had ik niet verwacht.

En ooh is Dycharona alweer zo oud. Wat vliegt de tijd. Ben benieuwd wat ze bakt. Maar kan alleen maar mooi worden met die combi. Haar ga je wel sowieso nog houden dan?

Ben nu ook wel benieuwd naar de date van Rose.

Heb je recente foto's van de kudde?

./)/). 2012: Wokkels,Xini. 2022: Mokka,Chili,Pesto.
( ';' ) 2015: Flou,Flynn,Prim,Pooh.
(")(") 2018: Willow,Feather,Autumn,Marble.

KuilderR
Berichten: 374
Geregistreerd: 19-06-16
Woonplaats: Overijssel

Re: Wordt 2020 een jaar voor champagne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:11

Nu ben ik heeeeel erg nieuwsgierig naar de hengst die je voor Rose hebt uitgekozen (zolang het geen inteelt is, oordeel ik niet).

Faline
Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-21 17:09

Dankjewel voor de beterschapswensen! +:)+
Ik hoop ook snel weer een beetje op te knappen, maar heb nog wel een weg af te leggen voor ik weer een beetje bij ben. Geen corona trouwens hoor, maar dis ook niet veel beter, speelt helaas al sinds mijn gebroken schouder vorig jaar. Door de hele corona situatie helaas wel veel vertraging in medische hulp ed.

Maar goed, staan we niet te lang bij stil, heb hopelijk komende zomer 3 prachtige en vooral gezonde veulens in de wei lopen. <3
Vind het inderdaad wel erg spannend dit jaar, Dycha haar 1e veulen en met Auri natuurlijk helemaal spannend gezien hoe het afgelopen jaar ging. Alle drie krijgen ze sowieso weer zo'n alarm ingehecht en uiteraard goed onder (camera-)toezicht! En gelukkig zit onze DA vlakbij in geval van nood.

Ja Nina inderdaad verkocht, zelf ook nooit gedacht, maar ivm ziekte toch besloten keuzes te maken. Het eind doel is om over een paar jaar nog maximaal twee paardjes aan huis te hebben. Zal erg moeilijk worden, want wil ze allemaal niet kwijt, maar moet ook eerlijk blijven tov hun. Ze staan nu ook al maanden niks te doen, behalve drachtig zijn dan en de verzorging komt grotendeels op de schouders van mijn vader en zusje. Niet hoe ik het voor ogen had voor ze, en heb ook wel bijrijders geprobeerd, maar helaas is het erg moeilijk een betrouwbaar persoon te vinden die een beetje aansluit op mijn gedachtengang wbt omgang ed en die ook daadwerkelijk een paar keer in de week komt. Heb zelfs geprobeerd om iemand te vinden die het voor betaling wilde doen, maar ook dat was geen succes.
Gelukkig hebben we hier een goede droge paddock met uitloopstal, dus ze kunnen wel lekker rondlopen het hele jaar door.

Rose haar date blijft nog even geheim ja hihi, maar het is geen inteelt, daar ben ik ook geen fan van. Al zou haar zoon, die nu in Oostenrijk staat wel een perfecte match zijn voor haar.. als het haar zoon niet was :+
Daarom toen ook verkocht, want zijn vader is kharamel en zo dus familie van zo'n beetje de hele kudde. Erg jammer, want hij is qua kleur net zo mooi als kharamel en qua bouw en beweging wat groter en meer sporttype. Echt super mooi <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mirjam79 en 44 bezoekers