Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-20 20:48

Vandaag is Binky 3 maanden!
Hallo :wave:
[ img ]

[ img ]

Met z’n vriendinneke. Ze zijn zo aandoenlijk samen. Als ie ligt te slapen, staat Jet er vaak bij. Mama Jula doet geloof ik alleen nog maar dienst als melkbar :D
[ img ]

Geen actiefoto’s, daar doet Binkermans niet aan _O- Ik had de longeerzweep eens gepakt, ik dacht als ik daar mee zwiep (vanwege het geluid, niet om hem van dichtbij mee op te jagen natuurlijk) dan komt er wel beweging.
Nuh uh :') Zelfs toen ik hem er mee aanraakte en de slag over z’n oren hing was ie niet onder de indruk. Terwijl Jet op de achtergrond gealarmeerd stond te snuiven haha.
Het is maar goed dat ik hem niet wil verkopen want zonder fatsoenlijke actiefoto’s lukt dat natuurlijk nooit :+

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."


jolandje
Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:43

haha, onverstoorbaar typje, hij word echt heel mooi, lekker nekje ook :)

Sprinkle kindness around like confetti <3

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:12

knapperd <3
heerlijk toch dat hij zo relaxt is :j

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-20 19:10

Update'je :)
We zijn een weekje met vakantie geweest, ondertussen zijn de pony's goed verzorgd :) Was fijn om ze weer terug te zien.
Niks te kort gekomen geloof ik :') O:) Spekkies
[ img ]
Ben zo blij met zijn kleurtje!

Niet gaan lopen etteren, of je kan een lel krijgen _O-
[ img ]

Zonneklep past ook nog steeds. Echte mannen dragen roze!
[ img ]

[ img ]

(vergelijk:
[ img ]
<3 <3 <3 )

Gisteren lekker getroeteld met Jula, vond ze heerlijk. Ik geloof dat ze er niet rouwig om zal zijn als Binky in het najaar weg is. Ben blij voor haar dat ze het ouderschap met Jet kan delen, ik denk echt dat ze weer een beetje op zal leven als ze van die terrorist af is :')
Vanmorgen een poging tot longeren, vanwege die enorme buik := Ik weet al niet eens meer wanneer ik dat voor het laatst met haar gedaan heb. Ik was in elk geval glad vergeten dat we allebei niet erg van longeren houden :=
[ img ]
Nou ja. Ze glimt wel als een spiegel :o

We gaan veel liever het bos in, sprongetje maken, heuveltjes klimmen en een rondje voor de wagen :j

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

KittyDylan
Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:21

Hij word ook al groot! Mooi stekelharig.

Jula kijkt ook zo vrolijk :=

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-20 19:25

Nee dit is duidelijk niet aan haar besteed :')
Grappig genoeg vind ze een beetje rondsturen (als ik er achter loop) veel leuker, ze let dan ook veel beter op en heeft meer looplust.
Ik wil haar eigenlijk weer eens inspannen en dan op het andere deel van de wei rijden. Weet alleen niet of ze met die pens nog tussen het lamoen past _O-

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

KittyDylan
Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:28

Heb je er zo af denk ik. Bij Fflur ging dat heel snel, combi van beetje trainen en Fenrir die haar leeg drinkt.
Of gewoon eens tussen zetten :+

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Janinevv
Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:33

Ohh knapperd!

Haha en die buik is ook zo mega nog bij Goldy.

[o]

jolandje
Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:49

knap kind hoor, hier heeft camille ook best nog een buik, die foto's met die pet op haha :+

Sprinkle kindness around like confetti <3

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 08:18

Gisteren Binky eens goed te pakken gehad }:) :+
Het valt niet mee om de weide hengstveulen-proof te maken/houden, kereltje zit werkelijk óveral aan waar de dames niet naar omkijken. Bijv m’n marathonwagentje, daar staan paaltjes met draad omheen, zodat de pony’s het zeil of de bekleding ofzo niet beschadigen. Staat geen stroom op dat draadje, hoeft ook niet... Nou met Binky dus wel want die gaat overal tussendoor, onderdoor, overheen 8)7 Wagentje staat nu dus achter een hek.
Het land is verdeeld met prikpaaltjes en stroomdraad, maar de accu was leeg. Ik denk, dat kan wel even. Maar jawel natuurlijk had Binky dat ontdekt en stond met het draad te klooien. Meteen een nieuwe accu gehaald.
Had ie het draadje in z’n mond toen ik de schakelaar omzette :oo Dus dat ging van Pats en toen stond Binky ineens 20m verderop :')
banketstaaf, maar een goeie les! Hopelijk heeft ie z’n lesje geleerd, voorlopig.
Dadelijk maar eens gaan kijken hoe alles er bij staat, het is hier bij ons behoorlijk onstuimig geweest vannacht.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Valuna
Berichten: 485
Geregistreerd: 25-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:36

Oh is Simba niet de enige haha

Wij geven elke dag gras bij blijkbaar is het gras aan de andere kant lekker zonder dat je er zelf in staat zodra je het verzet heeft hij de kop er aldoor.. net verhuisd op het vorige stuk stond er op 1 of andere manier weinig of geen stroom op stond vaak aan de andere kant te grazen

Als je bij het draad staat en er moet een pony in of uit is hij er zo door terwijl hij hier thuis het draad wel paar keer flink geraakt heeft

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-20 15:23

Ja 't zijn draakies die hengstjes :+

Gisteren voor het eerst een ontmoeting met een banaan
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Dat lust ie dus niet...
Gelukkig weet moeders er wel raad mee :')
[ img ]

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-20 14:22

Zooo trots op m'n kleine smurf, hij doet het zo goed allemaal! <3
Volgt mij zonder problemen de wei uit, uit het zicht van z'n mama (die daar trouwens ook echt niet rouwig om is)
[ img ]

Onder het afdak van de opslagplaats, tussen de zooi. Ook geen enkel punt
[ img ]

Poging tot poseren voor een standfoto, er kwam een teckel puppy aangerend :')
[ img ]

We maken even een kort rondje over de oprit van Jan en dan weer terug de wei in, ik wil graag positieve ervaringen waarbij ik in de lead ben en ga daarom terug vóór tot ie ongeduldig of opstandig wordt. Steeds een beetje uitbreiden.
Andersom blijft hij ook heel kalm hooi eten als moeders de wei verlaat, ik kan gerust 15-20min met haar wegblijven.
Fijn vooruitzicht voor het afspenen over een tijdje :)

Gisteren op wandeling kwamen we voorbij een parkeergarage waar je zo in kon, er is daar niemand op zondag, dus waarom niet even in- en uitchecken haha :o
[ img ]

Dit is trouwens z'n standaard reactie als er fietsers voorbij komen _O- Flap meteen de staart op z'n rug
[ img ]

Dan, er komen hier waarschijnlijk toch wel wat grote veranderingen dit najaar... Ik wil Binky heel graag aanhouden en zeer waarschijnlijk ga ik de merries verkopen en komt er een grotere ruin voor in de plaats.
Het liefst een Welsh C <3 :o Als maatje voor Binky, en voor mij+de kids om op te kunnen rijden.
De dames staan nu nog niet actief te koop aangezien met name Jula nog even bij Binky mag blijven, tot ergens in oktober.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Kimm4
Berichten: 790
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 21:07

Wat doet hij het goed. Wordt steeds mooier!
Leuk om te zien.

http://www.stalscheerdonk.weebly.com
Welsh mountain pony's
Ter dekking: de super bewegende, zwarte welsh A hengst, Perlhof Gable! (V. Kampioenshengst Powys Shon)

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:48

haha klein draakje dat stroomdraadlesje heeft hopelijk geholpen.
Super dat hij verder zo braaf is.
grote stap om de merries te verkopen maar ik begrijp het wel.

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-20 07:37

Verdorie, ik had veulenbrokjes gekocht maar Binky heeft zich nu al 2 keer verslikt :(:) Het leek alsof ie stond te kokhalzen, zag er niet fijn uit. Maar gelukkig wel binnen enkele minuten weer helemaal in orde.
Hij eet normaal mee met de grasbrokjes en merriebrokjes en dat gaat altijd goed, maar de veulenbrokjes zijn kleiner.
Ik wil het vandaag nog wel proberen met een scheutje water erbij en anders weet ik het ook even niet... Was een zak van 25kg 8)7

Afgelopen zondag was het manneke 4mnd, dit was poging #93 voor een poseer foto :')
[ img ]

Maar als je graag een foto in een mooie houding wil moet je natuurlijk gewoon een aanhanger met hooi in de wei zetten :D
[ img ]

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:02

oohh wat naar dat verslikken dat gebeurd hier ook zeker met lucerne dus dat krijgen ze zoiezo niet meer.
Ik haal fien er nu geregeld uit om een beetje brok te eten en bij moeders weg te zijn.
Die kleine brokjes vind ik ook wat engig die grotere merriebrok ging puur rustiger.
Handige truc voor het goed op de foto staan whaha

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-20 08:12

Ja joh het is net konijnenvoer, die kleine brokjes. Ik meng ze wel met de andere brokken omdat hij daar aan gewend is.
De eerste keer had ik meteen de d.a al aan de lijn maar na een paar minuten rondlopen en 2x mesten en een grote snottebel was ie ineens weer okee, dronk uit de waterbak en nam z'n vaste plekje in bij het hooinet.
Gelukkig helpt een scheutje water over de brokjes goed :)

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

KuilderR
Berichten: 371
Geregistreerd: 19-06-16
Woonplaats: Overijssel

Re: Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 21:47

Hier eet mijn monstertje gewoon mee met mama's eten (merriebrok en basismuesi met lucerne-munt snacks).
Gaat tot nu toe helemaal prima.

Janinevv
Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:19

Ahh wat een knapperd en ook al zo groot !

Verslikken doen ze hier eigenlijk niet. Hopelijk snapt hij gewoon snel hoe die die kleine op moet kauwen :)

[o]

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-20 13:41

Ja KuilderR, hier eet/at hij ook mee met mama en tante en dat gaat goed, maar met het oog op afspenen wilde ik alvast veulenbrok introduceren :)

Ik heb een Subli lik-emmer gekocht met zo'n mineralen mengsel. Dus geen zoutsteen, maar van dat donkerbruine kruidenspul (zoiets als Horslyx).
Ik moet 'm nog meeslepen naar de wei (is 20kg) :D
Mag ik dat onbeperkt aanbieden als er een veulen van 4,5mnd bij loopt? Of is dat ongezond/gevaarlijk?

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-20 14:08

Menneke is vanmiddag eindelijk geschetst en gechipt, dat laatste was letterlijk in een oogwenk gebeurd. Hij (en ik :o ) had niet eens door dat de chip er al in zat haha.
[ img ]
Hij is alweer druk bezig met een dikke wollen vacht maken voor de winter... De nachten zijn al fris. Helaas heeft ie maar eventjes echt glad in z'n haar gezeten.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

jolandje
Berichten: 14286
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 11:23

wat een kanp ventje si het toch en idd, ook al dik in het haar , nu weer lang wachten tot je eindelijk de echte vacht gaat zien :)

Sprinkle kindness around like confetti <3

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-20 11:20

Ja hij heeft ook echt een baardje al.
En pluimpjes uit z'n oren, dat heeft ie van mama denk ik <3
Vanmorgen weer even met hem aan de slag geweest. Zo fijn! Hij loopt super goed mee. We oefenen met halthouden, aanstappen en een paar pasjes terug. Hooguit een paar minuten hoor. Ik zeg het commando hardop en dan doen we het samen. Hij is dan meteen helemaal gefocust en gemotiveerd en als ik hem uitbundig beloon en knuffel dan zie je hem bijna stralen <3 Daar word ik echt zo blij van!

Ondertussen nemen m'n andere plannen voor dit najaar verdere vormen aan :=
[PP] Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:24

knappe binky wat gaat het hard he.
Zo leuk dat hij het zo goed doet.
Hjj heeft zo’n heerlijk ondeugend bekkie *\o/*

Ik heb net snel je topic gelezen over ronnie de pony , ik zal daar even verder induiken en je avontuur volgen :j

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bernadth99, Tati2, Zoolgangster en 6 bezoekers