[VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-19 09:24

Straks een grotere update, maar ze staat er op het moment een beetje ongelukkig bij. Iedere keer haar kont tegen de muur aandrukken, beentjes wisselen en ze heeft al het stro door de hele stal heen verspreid. Op het moment staat ze wel stil maar happy kijkt ze niet. Ik ga er nu weer eventjes heen om melk te testen.

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!


Thestral
Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:16

oehhh en? hoe is het nu met haar?

khirshanta
Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 20:38

Oei...
Ik weet niet wanneer het veulen zich draait, maar zal dat niet aan de hand zijn? Zeker gezien dit geen kleintje lijkt te zijn...

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-19 23:43

Sorry mensen! De update wordt morgen, heb het een beetje drukker gehad als verwacht. Myrthe lag net lekker in stal, ze is momenteel weer rustig. Ik denk dat ze erg last van haar buik heeft gehad, die verandert ook nog steeds met de dag.

Ze hebben het ook vaak over de 10-dagen draai, dat het veulen als het ware gaat voor- proefdraaien. Wellicht dat dat het is geweest, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dan ook daadwerkelijk nog 10 dagen gaat duren :P

[ img ]

Wel een leuke foto van vandaag, iets met de privileges van een drachtige merrie :')

[ img ]

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Speirs
Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 06:39

Hahaha goed zo, verwen dr maar lekker :o

khirshanta
Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:04

Oh, die privilege foto <3

Gelukkig is ze weer rustig gaan liggen :D

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-19 19:29

Hier dan de update!

Dag 328;

Ik heb eventjes lekker wat betere foto's van haar gemaakt, het was natuurlijk lekker weer. De Ph was toen ongeveer 7.25.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]



En weer de privileges :Y)
[ img ]


Dag 329:

Ik ben lekker met de pup naar de paarden geweest, het is de bedoeling dat die ook mee gaat als we gaan waken, dus we zijn lekker veel aan het oefenen met de paarden. Gelukkig trekt ze zich niet zoveel van ze aan en gaat ze gewoon verder met in het stro spelen :D

[ img ]

De spenen beginnen steeds meer te vullen, ze kunnen nog een stuk voller, maar ook hier, het begin is er!

[ img ]

[ img ]

En we hadden last van een stalspin :=

[ img ]

En de Ph-strips kleuren iedere keer nog wat lichter.
[ img ]


Dag 330

Vanochtend werd ik wakker gebeld door mijn vriend, of ik eventjes naar Myrthe wilde kijken, ze was onrustig en stond met haar hoofd tegen de muur aan geduwd. Toen ik keek was ze ook in een hoekje in het stro aan het woelen, eventjes in de gaten gehouden maar uiteindelijk stond ze toch weer rustig te eten. Daar een melktestje gedaan en die was tussen de 6.75 en de 7.0, wel iets lager dus, maar ook haar temperatuur was nog aan de hoge kant. Ik denk dus dat het veulen eventjes vervelend heeft gelegen. Toen ik haar buiten zette ging ze constant achter Mika staan, ze slentert wat rond en ook het hooi eet ze veel minder. Ze is er nu duidelijk wel een beetje zat van. Hopelijk duurt het niet zo lang meer :Y)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Mijn vriend heeft deze week zijn laatste werkweek, daarna is hij voorlopig vrij. Daar ben ik wel een beetje blij mee, want ik moet zeggen dat het toch wel veel energie vreet om iedere controle en het waken zelf te doen :Z We hebben inmiddels ook een manier gevonden om het beeld van de camera op de televisie bij ons in de slaapkamer af te spelen. Die staat dus de hele nacht aan, dus als er iets van onrust is merken we dat vrijwel direct wel op.


Ook zijn wij nu weer druk bezig met de hengstenkeuzes voor dit jaar. We hebben 3 merries om weer te insemineren dit jaar, dus dat is ook weer lekker druk!

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Cerosa
Berichten: 765
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 22:03

Leuke update! Ze heeft wel een beetje een punt buikje hoor :=
Heerlijk, die privileges!
En.. Wat een ongelooflijk lief koppie heeft die pup <3

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-19 22:15

Die punt verandert constant van plek :D maar dat is alleen maar goed, dan is het veulen in ieder geval in beweging!

En we zijn echt ontzettend gek met en op de pup <3

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-19 00:58

Laatste controle voor de nacht, ze is rustig. PH is ongeveer 7.0, haar temperatuur rond de 37.8, wat redelijk gemiddeld voor haar is in de avond. Ik denk dat we een rustig nachtje tegemoet gaan :z ik blijf nog eventjes wakker, en mijn vriend houdt haar morgenochtend vanaf half 7 weer in de gaten.

Zojuist had ze eventjes de buurvrouw op bezoek :+:

[ img ]

Slaap lekker allemaal!

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 01:16

Vandaag was madame weer lekker vlot, ze was ook minder narrig gelukkig. De pH lijkt wel weer te stijgen -O- Maar zowaar leek het vocht uit haar uier vanavond wat wolkeriger en wat geler van kleur, in plaats van doorzichtige vloeistof! Haar uier loopt overdag niet extreem terug, maar ik kan wel voelen dat hij 's ochtends steviger voelt.

Vanochtend lekker in het zonnetje aan het eten <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En haar uier vanmorgen:

[ img ]

+ de pH

[ img ]


En vanavond:

[ img ]

[ img ]


Mijn vriend hoopt heel erg dat ze in ieder geval tot vrijdag avond wacht :)) Hij heeft zijn werk al medegedeeld dat als hij van mij een telefoontje krijgt dat hij direct weg is, of hij nou collega's in de bus heeft of niet :') Maar ik denk dat ze dat wel volhoudt. Is er niet toevallig nog een storm- of onweerbui voorspeld de komende tijd? O:) Dan komt het vast :=

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 01:19

En nu staat ze ineens tussen beide achterbenen heen en weer te dansen, arme merrie :(:)

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Renee_S
Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:14

Ik volg op de valreep nog mee. Mooie combie zeg! Ben heel benieuwd wat ze er van gaat maken

Sodeletuut
Berichten: 21299
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:43

Wordt spannend nu! *\o/*

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

Thestral
Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:48

Wat een heerlijk puppenkind!

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:54

Komt echt dichtbij nu! Ben reuzebenieuwd wat voor moois ze aan het creëren is!

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-19 01:19

Ja, het is ongelofelijk om te bedenken dat je zo lang hebt moeten wachten, en dat het altijd zo lang leek te duren, en dat we er nu bijna zijn! Al mag het van mij nu al wel komen hoor :o

Vandaag weinig nieuws, de uier loopt niet terug maar vult ook nog niet verder, de vocht uit haar uier is nu gelig transparant van kleur, de pH is nu netjes 7 haar temperatuur was vandaag wel iets lager als normaal, maar ook niet schrikbarend, en haar banden zijn aardig los, al mogen die nog wel wat losser denk ik. Waar ze normaal gesproken meerdere keren maximaal 5 minuutjes ligt en weer in de benen komt heeft ze vannacht wel sowieso een half uur aan een stuk door gelegen. Als ze staat is ze vaak over haar achterbenen heen en weer aan het pendelen, vannacht leek het alsof ze een soort piaffe deed, ik denk dat het gewicht wat veel is om lekker op rust te staan. We houden haar gewoon goed in de gaten!

Verder lijkt ze het echt zat te zijn, toen ik haar aan het controleren was vloog ze haar vriendin aan door het stalraampje := Ze ging vandaag vaker heel heftig achter haar aan, terwijl ze dat echt nooit doet. Ik twijfelde om haar vriendin bij de anderen te zetten, maar ze staat ook graag met haar te kriebelen, en ze stonden wel weer samen hooi te eten.... Ik kijk het morgen eventjes aan, als ze dan nog steeds zo heftig doet is het voor haarzelf denk ik fijner als ze alleen staat.

Ze staat nu nog lekker haar bak eten op te eten op stal, ik ga er vanuit dat het een rustig nachtje wordt.

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

khirshanta
Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 01:55

Zwangerschapshormonen?
Heeft ze zin in augurk met slagroom? :+

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-19 10:21

Ik kan het haar voorschotelen :+

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-19 20:51

We hebben een meer melkachtige substantie *\o/* ook is haar uier voller, we gaan dus de goede kant op! De pH is wel nog steeds 7.0.

[ img ]

Ze ligt veel meer en is nog steeds af en toe lekker frusty :=

Ik ga er zo weer heen om te controleren en haar binnen te zetten voor de nacht. Ik ben benieuwd!

[ img ]

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Cerosa
Berichten: 765
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:32

Spannend! Wat een mooie camera heb je trouwens om haar in de gaten te houden. Ziet er scherp uit! :wow:

Myrth97
Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:43

Oeh op de valreep volg ik mee! Prachtige merrie een leuke naam ook :+

Mowgli4
Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 23:03

Ook ik volg op de valreep nog mee *\o/*

Great friends are hard to find, difficult to leave, impossible to forget Mowgli, Blitz & Jay

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-19 00:25

Leuk nog meer volgers! *\o/*

Ladonna, ja, eigenlijk hadden we deze voor in huis, maar omdat de andere camera niet werkte toch deze maar gepakt, en het valt zeker niet tegen! Enigste jammere is dat je hem alleen via een smartphone of tablet kunt bekijken. Die andere hadden we namelijk gestreamd anders.

En Myrth97, ja leuke naam he :)) Je hoort hem bij de paarden in ieder geval niet vaak vind ik :P

Zonet wezen kijken, ze was erg rustig. Wel deed ze erg uhm, hengstig >;) tegen de ruin over het draadje := Ze heeft nog een Ph van ongeveer 7 en de temperatuur was nog 38.0, dus ik verwacht een rustig nachtje :Z Daar ben ik wel al aantoe eigenlijk :=

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Myrth97
Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 05:44

Ik heb hem bij paarden 1 keer eeerder gehoord, die schreven ze als ‘mirthe’. Verder nooit gehoord.

Hihi ze doet t rustig aan, komt wwl een perfect veulen uit :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Fly_high, greendragon, Ilona__, JeRekers, kiko, Kla4tje, Muronia en 40 bezoekers