[VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-19 17:41

Vanochtend had ze nog steeds een pH van 7.0, temperatuur rond de 37.5, redelijk normaal voor in de ochtend. Wel is ze vanochtend erg onrustig geweest. Ze eet daarbij ook bijna geen hooi meer.

Toen we er waren deed ze meerdere keren al weer hengstig, een paar druppen 'plassen' en dan heel erg knipperen. Toen ik ging melktesten kwam er in plaats van een drupje een hele straal vocht uit. Er ontwikkelt dus wel iets.

Vandaar dus ook dat we hebben besloten haar vanmiddag alweer op stal te zetten, dan kunnen we haar toch wat beter in de gaten houden. En nu is ze natuurlijk weer rustig en staat ze te dommelen :')

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!


Aniek23
Berichten: 19
Geregistreerd: 17-01-16

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 18:00

Spannend!!! Zal niet lang meer duren denk ik. Ben echt heel benieuwd!

Cerosa
Berichten: 765
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:33

Spannend :) dat zal inderdaad niet lang meer duren..

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 22:34

Spannend! Ik denk dat ze gewoon netjes tot mijn gokje wacht :+

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-19 01:35

Over gokjes gesproken... We kunnen de eerste alweer afstrepen zie ik :wow:

Goklijstje

Datum // Geslacht // Kleur // Bokker
12 April // Hengst // Valk // welmoed_
13 April // Merrie // Valk // Milan_lover
14 April // Hengst // Palomino // AppleSter
15 April // Merrie // Palomino // Aniek 23
17 April // Merrie // Palomino // (uitstraling van mams) // Algato
19 April // Merrie // Palomino // Salatiga1995


Ze zet ons momenteel eventjes op het verkeerde been geloof ik >;) de ph is misschien iets lager, de temperatuur nog normaal en haar uier mag nog steeds meer vullen. Maar ik ben vanavond eerder maar naar haar toegereden omdat ze zich vreemd gedroeg. Ze ging steeds met haar benen wijd en de staart omhoog staan. Op een gegeven moment leek ze wat persdrang te hebben zonder dat ik zag dat ze wat deed, waarna ze dus met de benen wijd en staart omhoog bleef lopen/staan. Toen ik er was wilde ze me eigenlijk weer de stal uit hebben, waarna ze ineens super knuffelig werd. Ze had daarbij al haar hooi door de hele stal heen gewoeld en veel gemest. En nu staat ze weer rustig >;)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dus ik blijf maar wakker vannacht, ondanks dat de rest er nog niet klaar voor lijkt te zijn, weet je het maar nooit.

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-19 03:13

Ze ligt nu te twijfelen tussen rechtop en plat liggen, terwijl ik haar de afgelopen tijd helemaal niet plat heb zien liggen. Er is dus wel wat aan het rommelen....

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Yaralisa
Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 04:28

Spannend! Hopelijk duurt het niet lang meer :D

Throw kindness around like confetti

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-19 07:39

Na een onrustige nacht tref ik in ieder geval dit aan *\o/* zometeen eventjes de pH meten.

[ img ]

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:18

Zo die zet de vaart erin! *\o/*

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

khirshanta
Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 14:05

Wooow, die zijn een cupmaat gegroeid!

Nu lijkt het toch wel heel dichtbij te komen

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 18:07

Een cupmaat gegroeid :')

Hup pony hup *\o/*

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-19 22:30

Haha ja ze is wel in cupmaat gegroeid inderdaad :') ze heeft ook duidelijk hars aan de spenen. De pH was vanochtend nog wel tegen de 7 aan. Volgens mijn vriend is ze vandaag wel rustig geweest.

Vanochtend stond ze de hele tijd zo heen en weer te dansen :(:)

Het is vanwege de mindere kwaliteit niet heel goed te zien, maar ik zag haar buik vooral iets later echt samentrekken. Toen dat meerdere keren gebeurde en ze ook zo ongemakkelijk stond, dacht ik echt dat ze voorweeën had :=



Ik ga er nu weer heen, kijken hoe ze is en eventjes de pH meten.

We hebben momenteel echt 24/7 ogen op haar, ik doe het snachts en mijn vriend overdag. Omdat ze altijd de rust zelve blijft zou het ons niet verbazen als ze zonder al te veel commotie begint. Dus met deze onrust kijken we liever te veel als te weinig. Ik moet zeggen dat dit zo erg goed te doen is! Vanwege mijn gezondheid slaap ik normaal gesproken toch al slecht, dus ik loop al vaker snachts te spoken :P

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Deb100
Berichten: 190
Geregistreerd: 07-01-07

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 22:39

Stille meelezer hier. Spannend joh!!

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-19 23:41

PH is ongeveer 6.75, temperatuur ook nog normaal, dus ik verwacht het vannacht nog niet. Ze plast wel veel, ze had de hele stal nat en omgewoeld en dan houdt ze haar staart vervolgens 10 minuten met een boog opzij en omhoog :')

Ik mag momenteel ook niet eens wijzen naar haar buik. Ook lijkt haar buik bij de flanken wat ingevallen. Het lijkt er dus op dat het veulen wel aan het verplaatsen is om in de juiste positie te komen. En net stond ze de hele tijd aan me te duwen en trekken om aandacht te krijgen, en kriebels wil ze wel. Volgensmij is zij er ook klaar voor. Ze heeft ook al geoefend op de brom die ze naar hun veulen maken, zo lief <3

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-19 06:01

Het was een hele rustige nacht, ze heeft eigenlijk de hele nacht gelegen en is niet van haar plek gekomen. Ze is nu net een uurtje in de benen en staat nu rustig te eten. Haar gedrag van gisteren was dus echt abnormaal. Ik hoop dat ze ons niet te lang laat wachten haha.

Hier nog een fotootje van gisteren:

[ img ]

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Bloemmeke
Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 07:07

Wat maakt ze het spannend! Hopelijk snel een veulentje!

Cato, Haflingermerrie van 3-5-2015. Sinds 25 januari 2019 van ons
Volg haar op www.instagram.com/insta.cato

Cerosa
Berichten: 765
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:43

Op het filmpje zie je dat het veulen haar echt 'dwars' zit! Hopelijk komt het snel, ik wacht af.. :D

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-19 21:57

Ja, ik hoop niet dat het een dwars veulen wordt hoor :=

Maar we hebben grotere harsjes!! *\o/* *\o/* En natte spenen!
Daarbij lijken de spenen er steeds meer uit te komen en te vullen, en bestaat haar uier steeds minder uit zucht. Ook wordt het steeds moeilijker om alleen maar een druppeltje te melken voor de melktest, het komt er gewoon met stralen uit als ik niet op pas := De 'melk' is wel nog wat doorzichtig, maar heeft nu echt een stroopachtige substantie. Het bleef gewoon als een bolletje op het papiertje staan :+

En, de pH is gezakt *\o/* Nog niet precies waar het moet zijn, maar het papiertje kleurt ook niet meer zo hard door na verloop van tijd.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En vanochtend was goed te zien dat de buik rondom haar flanken inneemt en de buik verder zakt.

[ img ]

Daarbij beginnen de mama-hormonen steeds heftiger te vloeien volgensmij, want waar ze eerder áltijd heel lief was en heel snel over zich heen liet lopen, geeft ze nu, uhm, heel duidelijk haar eigen ruimte aan := Als haar vriendinnetje maar eventjes verkeerd naar haar kijkt of te dichtbij komt weet ze direct dat ze op moet rotten :=

Ze lijkt nu wel veel minder last te hebben van haar buik. Ze zag er niet uit zo stoffig en met al die losse haren van het verharen, dus ik wou haar eigenlijk borstelen, maar gisteren liet ze heel duidelijk weten dat ze dat rondom haar buik absoluut niet wou. Maar vanochtend stond ze toch te genieten van een lekkere poetsbeurt, eventjes quality-time <3

We wachten rustig verder :D Ik hou jullie op de hoogte

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

JesdaJinn
Berichten: 10401
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 02:44

Is het er al? :D

Jesda ♥ Jinn ♥ Jaxx

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 07:41

Nee, dikkie heeft echt de hele nacht lopen eten :Y) voorbereidingen voor het echte werk? <<)

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Sodeletuut
Berichten: 21299
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:42

Pff Myrthe wat maak je het spannend!!!!

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

salatiga1995
Berichten: 1939
Geregistreerd: 15-11-08
Woonplaats: Voorburg

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:46

Haha jemig die merrie weet wel de spanning goed op te bouwen! :roll:

Libelle ~ Z1+5 Dressuur
Oakley's Milagro v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Welsh NWR Keur ~ Op 4 Maart 2022 bevallen van Oakley's Mr. Wickham vE (v. Nieuwmoed's Mr. Darcy)
LA Bella Leila vE v. Leuns Veld's Winston Jr. ~ Geboren op 11 April 2020 ~ Haar 2020 volgtopic! [KS-ITP] LA Bella Leila, een echte Oranje Prinses!

khirshanta
Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:08

Pffff, zeg dat wel!

Het zal ook voor haar zó fijn zijn als het veulen er gezond en wel is...

siskeh
Berichten: 8663
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:23

Ik volg ook hoor, jemig Myrthe maakt nog niet echt haast hé... gewoon ruuustig! Hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten ;)

Niet alle dwalers bennen verdwaald

Milan_lover
Berichten: 6195
Geregistreerd: 26-10-08
Woonplaats: Witteveen

Re: [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 19:54

Nou zeg dat wel!

Ben zonet wezen controleren, de pH is nog 6,5/7, de temperatuur nog hoog. Dus ik wil net naar huis gaan, zet ze haar kont naar me toe, gaat in een soort plashouding staan en begint soort van te persen en knipperen >;)

Nu toch maar thuis want ik moet nog eventjes eten, maar ze staat heel driftig met haar staart te zwiepen en naar haar buik te happen.

We houden het maar weer in de gaten :') haar uier is wel bijna vol inmiddels.

Na 3 jaar proberen verwachten nu eindelijk een veulen van Myrthe (v. Le Matsjo) en Cassanova du Bois (v. FS Champion de Luxe) , volg je ook mee?
[KS-MK] [VOLG] 3 maal is scheepsrecht? Mini-Myrthe on the way!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xColorCross en 9 bezoekers