Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 00:55

Leuk ik volg!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 10:16

Hee leuk, een topic van QT! Ik volg :)

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 16:01

Update time :D :P

QT gaat nu van dik naar nijlpaard kwa breedte :') het is echt niet leuk meer en ze heeft er ook best wel last van. Iemand zei al gekscherend er zitten 2 in. Ik mag echt hopen van niet, dan heeft mijn baas niet goed opgelet met scannen, maar zo dik als ze is voor een maiden........... laat ik het zo zeggen het zou me niks verbazen :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is waar ik me toch wel wat zorgen om maak. De uier is hard en lijkt vol te schieten. Ben bang dat mijn voorspelling van ze gaat (te) vroeg zijn wel uit gaat komen.
Afbeelding

Maar de 1e camera hangt al, er komen 2 op die box anders is hij niet compleet te overzien. En ik kan nu al kijken wat ze zoal snachts doet, en wat dr gewoontes zijn.
Afbeelding

Ze heeft een paar dagen rust gehad van Clips die ik even apart gezet had. Maar omdat ik een nieuw paardje heb gekocht, en die nog niet direct bij de rest kan (ook met name vanwege Clips) moest Chippie terug bij QT. Moet wel zeggen het gaat nu een ietsje beter. Clips loopt nu QT en Champie te verdedigen naar de nieuwe.

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:41

Ze begint het spannend te maken :)

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:39

Ze heeft idd een mega buik!
Het wordt nu 'echt' hè?

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:48

Mmm, ik doe mee

Ik zeg veel wit, met name de voorhand
En dan hengst.
Ondanks dat mam huge is, ga ik voor een gemiddeld of tikkie klein veulen.

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 17:58

Net op de valreep, ik moet mijn favoriete niet Kwpn merrie natuurijk volgen.
<3

xMissMonroe
Berichten: 123
Geregistreerd: 16-12-16

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:16

Zijn haar benen vies of zijn die zwarte vlekjes tussen het wit van haar zelf? Ziet er bijzonder uit!! Sws is die bles geweldig <3

pillow
Berichten: 7802
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:43

die uier is nog lang niet vol toch, kan nog wel weken duren

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:01

Spannend maar ze heeft nog wel even te gaan toch?

Uier moet je niet blind op staren, sommige merries beginnen vroeg, andere zijn laat.

Mijn merrie is als ik me het goed herinner iets eerder dan de jouwe (14 Mei) en begint nu n heel klein beetje uier te krijgen (spenen), 3 jaar geleden was zij n maiden en nog dikker dan jouw merrie.... Dit jaar is ze nu al dikker dan toen en ik krijg ook heel vaak de vraag of ik wel zeker weet dat er maar 1 in zit, uhm... jups want 4x gescand ;)

Ben wel nieuwsgierig wat ze ervan gebakken heeft :D

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 23:58

Cookie222 schreef:
Zijn haar benen vies of zijn die zwarte vlekjes tussen het wit van haar zelf? Ziet er bijzonder uit!! Sws is die bles geweldig <3


_O- _O- _O- _O- _O- Wedstrijdfoto :D
Afbeelding

Die vlekken op de benen horen dus echt zo :D Ook dat komt uit de QT lijn (zie de hengst van Tinniie, die heeft ook allemaal stippen en is ver weg familie). Ze werd op de wedstrijd altijd de wannabee-appie genoemd. Ook omdat de paar wedstrijden die ik met dr gereden heb veelal in de open klasses van de Appiewedstrijden waren :+


Mac schreef:
Het wordt nu 'echt' hè?

Nahhh ik maak me nog steeds niet druk. Irriteer me dood aan het moeten installeren van alle camera's. Iets met onmogelijke lengtes kabel, stekkers die ik ergens verstopt heb en echt niet meer kan vinden. Dus opnieuw moet gaan bestellen, heet zoeken op Ebay, om gek van te worden. En dat alles voor 1 veulen en over een paar maand mag ik het allemaal weer de-installeren.............. -O- (voor diegene die het niet meer snapt, ons huis staat te koop :P )
Wel 1 pluspuntje in alles, 1 van de oude camera's doet het nog *\o/* 10 jaar in de kast gelegen, sluit hem aan en hij funzt. Dus nu kan ik er 5 ophangen, nr 6 moet ook nog een stekker ^)


Knert schreef:
Mmm, ik doe mee

Ik zeg veel wit, met name de voorhand
En dan hengst.
Ondanks dat mam huge is, ga ik voor een gemiddeld of tikkie klein veulen.


Hahaha Knert dan kan dat veulen nu zwemmen met zoveel ruimte daar in die buik _O- En dat witte op de voorhand teken ik voor.


Seven schreef:
Net op de valreep, ik moet mijn favoriete niet Kwpn merrie natuurijk volgen.
<3

:wave: Als het kind er is moet je maar eens langskomen.


pillow schreef:
die uier is nog lang niet vol toch, kan nog wel weken duren


Ik mag hopen dat het nog weken gaat duren. Als het nu komt overleeft het niet, te vroeg. Nee waar ik een beetje bang voor ben is dat de uier heel erg hard is. Iets met my luck en ontstekingen.


CubaLibre schreef:
Spannend maar ze heeft nog wel even te gaan toch?


Ja. Zoals ik heb gerekend is de aller vroegste datum dat het ok is 4 mei.


CubaLibre schreef:
Uier moet je niet blind op staren, sommige merries beginnen vroeg, andere zijn laat.


Ja dat is bekend. Maar een maiden, en ik heb er meerdere gehad, heb ik nog nooit zo vroeg uier zien maken. En wat ik al schreef het is niet dat die nu opzet, maar dat hij zo hard is en hij doet zeer. Ze wilde vandaag bij grote voorkeur krabbelen en krabbelen en krabbelen. Ik bleef haren tuffen zo verhaart ze. maar normaal mag ik ook rustig aan dr tietjes zitten en nu schoof ze me heel snel naar een andere plek. Mijn paarden vertellen waar ik moet krabben, ze schuiven dan zelf vooruit of achteruit om op het plekje te komen waar ze zelf willen. Ik blijf gewoon staan :D

Als ze het doet zoals die bruine, waar ik een foto van liet zien vanwege het rabicano, dan teken ik daarvoor. Maiden en zo klassiek in alle tekenen laten zien voor de bevalling (zweten, rondjes draaien enz) :D Dan is ie makkie. (ik heb toen echt blauw gelegen van het lachen voor de TV :') ) Maar ik heb ze ook al gehad die zo stiekum waren dat je echt op moet letten, dat is vermoeiend ohne ende. Feline, mijn grote paintliefde, had daar echt een handje van. Die heb ik echt wel eens vervloekt dat ze het weer geflikt had het veulen zonder mij erbij te krijgen. Ze heeft bij mij 3 gehad en geen van allen heb ik geboren zien worden. Iso was makkelijker, die ging liggen en keek in de camera _O-

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 08:33

Daar hou ik je aan Rina <3
Camera mee natuurlijk :D

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 13:51

Seven schreef:
Daar hou ik je aan Rina <3
Camera mee natuurlijk :D


Jaaaaaaaa leuk. Wil nog graag een paar Sevenplaatjes.

Anoniem

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 14:18

Ik volg graag mee!

Seven

Berichten: 21197
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 15:09

:D
Ben d'r nooit vergeten ze heeft echt een indruk gemaakt bij me die QT
Ben reuze benieuwd naar d'r kleintje

xMissMonroe
Berichten: 123
Geregistreerd: 16-12-16

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:48

Oh gaaf! Die foto _O-
Ik vind dat soort aparte aftekeningen zooo gaaf <3 De hengst van Tinnie is ook echt GE-WEL-DIG <3

Anoniem

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 16:54

He goh helemaal gemist! Wat leuk!!! Spannend joh!
QT blijft zo gaaf! <3 Benieuwd wat ze gebakken heeft! Kan niet anders dan ook erg gaaf zijn...

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 22:41

Jessica schreef:
He goh helemaal gemist! Wat leuk!!! Spannend joh!
QT blijft zo gaaf! <3 Benieuwd wat ze gebakken heeft! Kan niet anders dan ook erg gaaf zijn...


Ik ben ook niet meer zo actief op het forum, en zit in geen enkele huiskamer meer. Dan is het makkelijk te missen. Maare leuk dat je reageert, alles goed met jou paardjes??


Cookie222 schreef:
Oh gaaf! Die foto _O-

Weet je wat ik nou zo jammer vind. Dat ik alleen maar van dit soort foto's heb van de wedstrijden. Iedereen vond het zo geweldig dat ze dat deed, dat flemen was overigens een teken van vermoeidheid bij haar, ze vond de wedstrijden spannend, en iedereen maakte dus daarvan foto's. Ik heb er echt geen waar ze normaal opstaat.


Cookie222 schreef:
Ik vind dat soort aparte aftekeningen zooo gaaf <3 De hengst van Tinnie is ook echt GE-WEL-DIG <3

Die is ook gaaf. Maar ja te familie voor de mijne. Ik ben niet zo van de line-breeding.



Seven schreef:
:D
Ben d'r nooit vergeten ze heeft echt een indruk gemaakt bij me die QT
Ben reuze benieuwd naar d'r kleintje


Grinnik die kleine zwarte die zooooo cool was op de meeting. En wel urenlang kon staan voor de fotografen. Even zo staan, even zo staan en alle fotografen er omheen. Niks bracht dr uit dr doen, tot die ene bruine merrie wegging :') Ja ik ben ook erg benieuwd wat ze ervan gaat bakken. Maar ja nog even geduld :D

juuljb

Berichten: 753
Geregistreerd: 30-05-17
Woonplaats: Kaapstad, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:40

zijn er nog updates? :Y)

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-19 23:35

:wave: Fyjuul. Wil je een update? Okay update :D
QT is een paar weken geleden behoorlijk ziek geweest. Een alleraardigst pleurisje met groene snot en meer dan een beetje hoesten. Vanwege de drachtigheid mocht ze natuurlijk geen AB en co. Dus met homeopathie, lang leve de echinaforce, hebben we het onder de duim gekregen. Maar ik heb echt wel even in de rats gezeten voor het veulen. Die overigens een aardige slaapmuts is :+ Maar zeldzaam dat je schopt als je qt over de buik krabt :') Heel af en toe zie je beweging, en dus het is ok en leeft. En ik krijg steeds meer hoop op een merrieveulen O:) jinx jinx.
Sinds een paar dagen waak ik, mede vanwege dat ze zo ziek is geweest. Je ziet af en toe wat voorweeën. Maar die zie je eigenlijk al weken van te voren, het kan nog wel even duren.
Meestal gaat QT zo tegen een uur of 2 een kwartiertje liggen, en O wat ben ik blij dat ik geen geluid op de camera heb :') die steunt en kreunt dan alsof het niks is _O-
Ik zal morgen wel even nieuwe foto's maken, ben er gewoon niet aan toe gekomen.

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:56

Oh gatver Rina dat ze zo ziek is geweest. Dat ze dat veulen maar snel gezond en wel op de wereld zet.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 14:21

Ja daar was ik ook niet zo blij mee. De groene snot liep overal, en ze voelde zich ook echt niet lekker. Gelukkig geen koorts anders hadden we andere registers moeten trekken. Nu heeft ze alleen maar extra vitamientjes gekregen naast dat ik dr 2 spuiten intramusculair (van de baas meegekregen) moest geven. En de Echina die daarna het werk moest doen.

Maar de dikke geniet van de wei. Zij mag als enigste. Rust voor haar en lekkere verse grasjes happen is ook goed voor de verkoudheid.
Afbeelding

Buik is weer meer gaan hangen.
Afbeelding

Afbeelding

En de uier begint nu ook echt dik te worden. En ze wil alleen nog maar dat ik de tieties krabbel. Zodra ik ergens anders wil kriebelen wordt ik weer zo gepositioneerd dat ik precies daar achter bij de uier sta :') Daar is het zoooooooooooo lekker.
Afbeelding

Dr achterbenen zijn wat dik, maar ik denk dat dat ook komt omdat ze eigenlijk te weinig gaat liggen. Ze staat een groot deel van de nacht en gaat eigenlijk alleen maar af en toe een kwartiertje liggen.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 10:42

Kleine update: Ze heeft snachts nog steeds voorweeen. Gisternacht meer dan normaal, ze stond te flemen van de pijn. Gelukkig trok het rond een uur of 1 weg, heeft ze even gelegen en ging daarna rustig staan vreten. Dr buik hangt minder dan voorheen, dus kind is onderweg richting uitgang :D hoelang hij/zij daarover nog gaat doen??? De eerste harsdruppels ook al gezien, en het heeft 1 dag wat gedrupt. Zal zo in de stal nog wel even een foto maken, ze lopen buiten met regendeken op, en dan zie je niks :')

RSDICBS

Berichten: 1004
Geregistreerd: 08-03-08

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:47

Dat gaat vast snel gebeurden! Alvast succes :j

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Zwart X zwart = zwart, maar gaat het vlekken hebben??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:52

Oh QT <3
Wat ziet ze er goed uit !

Nog net op tijd om een gokje te wagen.
Merrie veulen met blesje en 2 witte benen en een vlek op kont. :D