Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mooney
Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-16 23:42

*\o/* Voor 2017 mag ik ook een topic aanmaken hier bij merries kijken. Voor 1 keertje, want ik ben zo'n emotionele muts die geen dieren weg kan doen.
Ik heb momenteel twee geweldige, (te) gekke pony's, mijn gepensioneerde Arabische ruin en mijn multi-functionele Welsh merrie. Hoewel mijn ruin nog niet zo oud is (14 jaar momenteel) lijdt hij al bijna zijn hele leven aan artrose en begint het een beetje spannend te worden hoe lang hij nog bij ons zal blijven. Hoewel we hem nog lang niet willen missen, opende dat wel het gesprek over een opvolger.

Na goed nadenken en veel overleggen zijn we ervoor gegaan om te proberen een veulentje te fokken uit mijn merrie Kirsten. Kirsten is een 11 jarige Welsh merrie zonder papier. Kirsten is heerlijk veelzijdig: dressuur (tussen de paarden), springen, cross en mennen; het kan allemaal. Verder is ze super hard, geen blessureleed of ziek zijn (afkloppen! :o ). Als laatste is het een aparte tante qua temperament, lekker expressief en sensitief (en beetje explosief) maar met een goede werklust en hoge intelligentie.
Voor mij eigenlijk al wel een pony die flink wat boxen in de wensenlijst af kan tikken.
Maak kennis met Kirsten:



Met alleen een merrie kom je natuurlijk niet ver. Hoewel mijn merrie geen papier heeft wilde ik graag in de richting van het Welsh pony bloed blijven. Exterieurmatig zocht ik naar een hengst die haar kon verbeteren in haar front en iets meer losgelatenheid in haar lijf kon toevoegen op haar krachtige bewegingen. Aangezien ik uiteindelijk wil proberen of moeder en veulen samen in het tweespan kunnen (geen ramp als dat niet klikt) wilde ik graag stokmaat ongeveer hetzelfde houden. Dan was het karakter nog een puntje, ik hou namelijk wel van karakterpaardjes, dus een flink ego is wel gewenst. Die eisen werden allemaal waargemaakt in de welbekende hengst In de ban van Pjotr, een NAS en WPCV goedgekeurde hengst met 75% Welsh bloed.



Dus ging Kirsten op 5 mei op date. Hier in de kudde staat ze in de lente en zomer (en in de winter als ze op dreef is) altijd flink de sloerie uit te hangen bij de ruinen, dus ik verwachtte dat ik haar met 1 a 2 weken wel weer op kon halen..... Kirsten was alleen duidelijk not amused met haar gearrangeerde huwelijk :+ en tijdelijke verhuizing. Ondanks super goede zorgen daar en de vele versierpogingen van de knappe hunk had ze een dikke maand (en een beetje hulp van de dierenarts) nodig om op te warmen voor haar date. Gelukkig heeft Pjotr het gelijk top gedaan en was ze in 1 ronde drachtig en was er op 18 dagen een mooi vruchtje te zien. Uitgerekende datum: 18 mei!

Ondertussen ben ik al lekker op dreef met elke 30 dagen een foto maken. De eerste paar foto's is er natuurlijk nog maar weinig te zien, maar als überenthousiast pennymeisje (kuch, paardenvrouw) is het een leuke manier om het de hele belevenis vast te leggen. In het echt heeft ze ondertussen al wel echt een buikje en is ze al helemaal overtuigd dat het tijd wordt voor zwangerschapsverlof _O- dus vond ik dat het ook eens tijd werd voor een topic. Hier de buikfoto's van tot nu toe:



Omdat Pjotr natuurlijk een leuk kleurtje heeft en ik een genetica nerdje ben heb ik natuurlijk ook de kleurkansen klaar liggen. Ik ben er gemakzuchtig even vanuit gegaan dat Pjotr homozygoot is voor agouti, dit is niet getest. Mocht hij dat toch niet zijn, behoren zwart en smoky black (al dan niet appaloosa) eventueel ook bij de opties. Maar ik ga uit van de volgende kansen (super penny ingekleurd voor mijn vrienden en familie die niet in de paarden zitten en bij valk een vogel zien en bij vos een harig wild beestje, om van palomino en appaloosa nog maar niet te spreken). Als aftekeningen-fan heb ik stug elk veulentje een blesje gegeven, in de hoop dat Kirsten inspiratie opdoet voor het inkleuren *D .


En waar het uiteindelijk allemaal om draait, het aftellen. Omdat ik te lui ben om mijn onderschrift bij te houden, heb ik geregeld dat iedereen op elk gewenst moment gewoon hier kan spieken hoe lang we nog moeten wachten:


En als leuke afsluiter en waarschuwing :D De aankomstige moeder als pasgeboren lelijk eendje <3



Anoniem

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 23:45

Oh ik volg :D , wat een leuke combi

xAnthea
Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 23:46

Ik volg! Pjotr kindjes vind ik altijd zo tof! <3

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

Carolina87
Berichten: 400
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 23:49

wat een leuke combi. Ik volg

Hoe mooi kan het leven zijn. Het is maar hoe je kijkt. Het is maar wat je droomt
Hoe mooi is jou werkelijkheid Jij bent net zo rijk Zo rijk als je je voelt

mairead
Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 23:52

Leuke Combi! Draagt mams geen Zilver?

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Ciara_Lady
Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 23:53

ik volg :D ik hou van Pjotr veulentjes :o

Verrassend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 23:54

Wat leuk! Ik volg. Mijn pony is op 9 mei uitgerekend!
Is dat buikje al van de dracht? De da zei tegen mij dat dat waarschijnlijk pas later zou komen...

Donja
Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 23:59

Ik volg!! Heb zelf een Pjotr dochter (1 jaar oud) en 2 Pjotr kleindochters (2 veulens van Nimroos, Pjotr's goedgekeurde zoon). Echt fantastische karakters!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

mooney
Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-16 00:15

Wauw wat een reacties al, heel leuk! *\o/* Moet nog oppassen dat Kirs niet naast haar hoefschoenen gaat lopen zo. Pjotr maakt inderdaad prachtige veulentjes.

Mairead : ik denk niet dat ze zilver draagt. Ik weet sowieso dat ze vos is (haar vader en moeder waren vos) dus zelfs als ze zilver zou dragen zou je het niet aan het uiterlijk moeten zien. Vader, moeder en oma zijn vos en haar halfbroer (zelfde moeder) is bruin. Ik denk zelf dat de aparte kleur in haar manen wordt veroorzaakt door sooty.

Belle2000 : wat leuk, zitten we dus rond dezelfde tijd in spanning! Hier zijn al wel subtiele veranderingen te zien die wel toe te schrijven zijn aan dracht (dik ziet ze er anders uit). Maar je dierenarts heeft wel gelijk dat het pas later in de dracht echt heel duidelijk is. Het ligt ook aan de merrie wanneer ze gaan tonen.

@Donja : jouw veulens zijn me bekend inderdaad. Vind je valkje van pjotr echt een dotje, lieve blik heeft die ook. Je Nimroos dochters heb ik in levende lijve mogen aanschouwen op de keuring, nog gefeliciteerd met het kampioenschap!
Je hoort inderdaad veel over de goede karakters, stiekem hoop ik op combi van het macho van pjotr en een beetje terror van mijn merrie }> . Maar volgens mij komt het sowieso wel goed qua karakter :) .


Koper
Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 00:19

Ik volg! Alleen al vanwege je schrijfstijl en de volstrekt logische redenatie van je merrie aangaande zwangerschapsverlof en aanverwante perikelen :D

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

KittyDylan
Berichten: 8873
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 00:26

Ohh er is al verschil in buik te zien hoor :))

Ik volg zelf als stiekem enorme Pjotr fan mee!

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

mooney
Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-16 10:07

_O- Stiekem heb ik gewoon voor Pjotr gekozen omdat ik dan veel aandacht zou krijgen van alle (stiekeme) Pjotr fans op bokt.

Koper: gezellig dat je volgt! Haha, ja mijn merrie is nogal een portret, hoef ik niet erg mijn best te doen om er een leuk verhaal van te maken. Ze typt het nog net niet zelf voor mij (hmm, moeten we misschien toch maar eens gaan leren aan haar).

KittyDylan: Jij hebt natuurlijk ook van die leuke Welsh monstertjes in de wei huppelen, leuk dat je volgt. Nu ben je alleen geen stiekeme fan meer vrees ik :') . Leuk dat je al wat aan de buik ziet :D , ben ik niet helemaal gek .


Anoniem

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:18

Ja ohh leuke combinatie! Ik ga je ook lekker volgen want ik ben gek op de pjotr kindjes en ik wil ooit ook een keer een nakomeling van pjotr bij m'n merrie :D

KittyDylan
Berichten: 8873
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:21

Nee oké het was eigenlijk al redelijk duidelijk in mijn omgeving dat ik Pjotr heel knap vindt :')

Lijkt me ook gaaf om met Pjotr te fokken als mijn merrie(s) oud genoeg zijn, maar dat zie ik tegen die tijd wel :+

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Flinty
Berichten: 136
Geregistreerd: 15-08-14
Woonplaats: Zwolle

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:42

Wat leuk al die foto's zo onder elkaar!
Al zou een vosje denk ik het mooist staan naast mams in het span hoop ik stiekem dat het een mooie donkere valk wordt. Dat zijn altijd zulke plaatjes :D

Discover the Hungarian "puszta" on horseback; www.hunnatura.com/node/2

mooney
Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-16 11:00

xSK: Oh jouw merrie met Pjotr is ook wel een leuke ja, leuk dier is dat. Wordt vast ook een mooie menpony. Gezellig dat je voor nu hier komt volgen :D .

KittyDylan: Gelukkig geen groot geheim verklapt dus :') Jouw dames moeten inderdaad eerst volwassen worden, ben benieuwd hoe die op gaan drogen. Ze moeten wel knap worden als je ze nu ziet :)

Hoi Flinty, ik mis je hier al naast me in het computerhok (ben ook heel productief bezig zo op bokt :') ). Een vosje (wel graag met wat wit op de kop :P ) zou ik ook erg mooi vinden voor in het span, dan wordt het natuurlijk wel een beetje zuur als ze geen mooi team vormen en ze alsnog alleen in het enkelspan gaan haha. Ik hou stiekem wel meer van lichte valkjes dan van donkere, of het moet echt zo'n mooie goude zijn. Maar ik denk dat ik blij ben met elk kleurtje zolang er een gezond en functioneel veulentje uit komt rollen (lekkere dooddoener natuurlijk).


KittyDylan
Berichten: 8873
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 11:29

Ik hoop voor je dat er een mama lookalike voor in het span uit komt rollen :D

Wil je het liefste een merrie of een hengst?

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

mooney
Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-16 12:05

Ik heb voorkeur voor een merrie. Dit omdat ik wel hou van die bitchy/eigenzinnige houding van de meeste merries en omdat er dan een mogelijkheid is om ooit weer verder te gaan met dit lijntje (mocht ik me over een jaar of 10 weer willen wagen aan het fokken :P ). Ook in de groep is het natuurlijk makkelijker, ik ben van plan om het veulen thuis te laten opgroeien en niet naar de opfok te brengen.

Nu is het wel dat ik voor een hengst al een naam heb waar ik helemaal weg van ben... Dus het verdriet is niet heel groot als er een veulen met een slurfje uit komt rollen :') . Maar dan stopt de lijn wel, want dan gaan de ballen er zo snel mogelijk af haha.


timokyana
Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:21

Ik volg ook mee met deze mooie combi.
Ook groot pjotr liefhebber en sinds 2 weekjes mijn eigen pjotr kind van 1,5. ben heel benieuwd wat voor moois ze maken!

Flinty
Berichten: 136
Geregistreerd: 15-08-14
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:38

mooney schreef:
Hoi Flinty, ik mis je hier al naast me in het computerhok (ben ook heel productief bezig zo op bokt :') ). Een vosje (wel graag met wat wit op de kop :P ) zou ik ook erg mooi vinden voor in het span, dan wordt het natuurlijk wel een beetje zuur als ze geen mooi team vormen en ze alsnog alleen in het enkelspan gaan haha. Ik hou stiekem wel meer van lichte valkjes dan van donkere, of het moet echt zo'n mooie goude zijn. Maar ik denk dat ik blij ben met elk kleurtje zolang er een gezond en functioneel veulentje uit komt rollen (lekkere dooddoener natuurlijk).


Ja saai hea.. vorige week heeft onze auto heel de week bij de garage gestaan - turbo kapot en iets met olie-onderdeel wat gescheurd was? - dus heb ik een programma gedownload om thuis te werken. Is toch ook wel lekker hoor :o
Maar volgende week ben ik er waarschijnlijk weer op di en do (iets met thesis ring enzo.. jeej -O- ). Kunnen we weer door met onze paardenpraat!

Citaat:
Nu is het wel dat ik voor een hengst al een naam heb waar ik helemaal weg van ben... Dus het verdriet is niet heel groot als er een veulen met een slurfje uit komt rollen :')

Is je hengstennaam niet een hele leuke uni-sex naam? Moet het wel een stoere merrie worden natuurlijk.. maar met een mama als Kirsten zal veulen vast een echte attitude hebben ;)

Discover the Hungarian "puszta" on horseback; www.hunnatura.com/node/2

mooney
Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-16 12:49

timokyana: Oh jij hebt zeker El Macho gekocht dan! Leuk zeg! Denk dat mijn veulentje wel flink wat groter gaat worden, die van jou komt uit een hele kleine mams toch? Hoe is het nu om zo'n leuk Pjotr kind te hebben, voldoet hij een beetje aan je verwachtingen?

Flinty oh jeetje, van de auto is minder maar thuis werken is inderdaad wel ideaal. Zie ik je wel weer bij de thesis rings :D , ik ben er sowieso ma/di/do dus dan kunnen we elkaar weer goed afleiden inderdaad haha.
De hengstennaam is niet echt unisex helaas, voor een merrie zou ik het ook geen leuke naam vinden :') . Die attitude zou wel goed moeten zitten inderdaad, maar goed zoeken naar een stoere meidennaam nog. Ik heb al wel een lijstje, maar nog geen naam die er echt uit springt.


Goner
Berichten: 295
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:50

Wat schattig! Ik volg ook!

Set_Elkol
Berichten: 14844
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:14

Ik volg natuurlijk, helemaal nu ilya bij zijn of haar broer staat!

mooney
Berichten: 7774
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-16 21:26

Gezellig Katja! Ik zag het al langskomen in het speciale kleuren topic, leuk duo zo samen jouw Ilya en Ragnar samen. Blijft Ilya nog even hengst of is het idee om hem te ruinen en weer in je eigen groep te zetten over een tijdje?


Set_Elkol
Berichten: 14844
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Kirsten x Pjotr: Klein veulen met groot ego op komst in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:58

Ilya wordt dit najaar nog geruind en komt dan thuis :j ragnar is inderdaad echt heel leuk en zo klein naast ilya haha


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geodeo, xMagnum en 51 bezoekers