[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Myrthee_
Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 21:30

Gefeliciteerd Moner! Wat een degelijke tijd.

Ik heb vandaag mijn merrie verplaatst naar haar kraambox. Ook is ze apart gegaan van haar vriendinnen. Ze had het de laatste dagen nogal zwaar ma het binnen komen, dus dacht dat het wellicht te druk was voor haar.

De camera hangt ook, dus dikke buik staren kan ook weer beginnen. Heb nu 4 nachtdiensten achter elkaar, dus mooi moment om haar ritme weer te leren kennen.
[ img ]

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 21:31

Gefeliciteerd Moner *\o/*

Jet
Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 21:43

Jeetje Corina, ook nog een redbag erbij. Drie in 3 uur is sowieso al heftig, maar dan ook nog zo'n heftig iets erbij... Nu alles goed met de drie merries en veulens?

Moner, gefeliciteerd!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

AM_Horses
Berichten: 2584
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 21:52

Moner gefeliciteerd!

Knolselder
Berichten: 4316
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 23:13

Gefeliciteerd!

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 05:48

Moderne gefeliciteerd

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Us2001
Berichten: 33
Geregistreerd: 23-11-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 06:50

Gefeliciteerd Moner!

Uschmalia: Farrington x Wilhelmus Z2 startgerechtigd. ☆15 mei 2018
Gemma (prok):Uphill x Metall L1 +9 (199)
Timberr Imposant EM x Uphill x Metall

Fotsy
Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 06:59

Gefeliciteerd moner met je vosse hengst

Red bag lijkt me ook zeer spannend

Blossoms don't compeed one another, they just blooms.
One life, live it.

Kendra
Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:10

Gefeliciteerd Moner!
Hoop dat alles goed op gang is gekomen!

lideli
Berichten: 2434
Geregistreerd: 21-03-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:13

Gefeliciteerd Moner! *\o/*

shadow33
Berichten: 144
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:14

Gefeliciteerd corine en moner!

Hoe gaat het met libby inge?

En met het veulen van pleun ?

Voraya harst nog steeds lekker door. Ph kan ik niet veel van maken. Lijkt ergens tussen de 6 en 7 te zitten.. ik moet eigenlijk van die strips hebben die op een halve gaan.
Toen ze woensdag begon met harsen en ik kon thuis werken had ik wel een relaxed gevoel. Nu is het al zondag en begin ik m toch wel te knijpen of het er voor maandagavond is.. heb eigenlijk wel een redelijk drukke werkweek volgende week.

Her Highness: voorl keur, prok. Connaisseur x jazz
Saphira: Livius x Connaisseur

_Inge
Berichten: 1409
Geregistreerd: 31-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:20

Gefeliciteerd met de nieuwe veulentjes

Verder even een egopost, zit een beetje met de handen in het haar.
Libby is uit isolatie, bloedwaarden zijn voldoende om naar huis te kunnen,ze kan alleen niet zelfstandig opstaan. Als ze gaat liggen moet ze echt getakeld worden erna.
Dit is natuurlijk een combinatie van alles, ze staat al lang stil, enorm dikke benen, weinig(geen) reserve.
Gisteren naar haar gegaan en echt wel wat geschrokken, haar voorbeen was dik, loopt erg moeilijk, onder de wondjes, en verder een paard wat echt gebroken is mentaal, die isolatie heeft haar echt niet goed gedaan ;( .
Ze zou echt weg moeten daar, maar als ze niet omhoog kan bij ons hebben we een probleem. Rondgekeken bij revalidatiestallen maar niemand heeft een takel.
Is er hier iemand die een stal kent die helpen bij revalideren en een takel hebben?
We gaan nu sowieso elke dag kijken om met haar te stappen, maar hoe eerder ze weg kan hoe beter.
Echt om te huilen als je ziet hoe ze er nu uitziet ten op zichte van het begin..


[ img ]

[ img ]

[ img ]

_Inge
Berichten: 1409
Geregistreerd: 31-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:29


Dagmar11
Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:30

Ach Inge wat ziet ze er uit…… hartverscheurend! Mijn eerste gedachte was: zo snel mogelijk naar huis. In haar vertrouwde omgeving. Maar als ze gaat liggen heb je een probleem. Zou het eventueel met banden kunnen als je meerdere mensen hebt met hulp om haar weer in de benen te krijgen? Ik noem maar wat. Een ding is zeker ze moet zo snel mogelijk naar huis..

Trouwens ik snap dat ze invalt qua bespiering enz omdat ze in isolatie stond maar krijgt ze ook wel genoeg voer? Ze is echt heeeeel mager! Of eet ze niet goed vanwege de stress?

Gefeliciteerd met alle veulentjes! Ik heb alles bijgelegen maar nog geen tijd gehad om te reageren.

Esperado <3 (Indoctro x Columbus)
Ons veulen in de maak: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=2078849

shadow33
Berichten: 144
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:36

Oh wat erg! Ze heeft echt heel veel ingeleverd! Ik zou haar inderdaad zo snel mogelijk weer naar huis willen, maarja als ze niet zelfstandig weer overeind komt.. dat is wel een dilemma inderdaad. Ik weet in ieder geval niks qua stal, sws is de afstand ook te ver weg als ik wel wat wist.

Her Highness: voorl keur, prok. Connaisseur x jazz
Saphira: Livius x Connaisseur

Greeneyez
Berichten: 38
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: In de Franse Cantal

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:42

Oh mennn Inge, ik heb zo met jullie te doen. Wat een drama is dit en wat ziet Libby er slecht uit. Ik zou ook denken dat het beste voor haar is om naar huis te gaan.

Misschien kun je zelf iets (laten) installeren om haar even te kunnen takelen?

Heb even snel gezocht en vond deze: https://m.vevor.nl/elektrische-staalkab ... X-EALw_wcB

stal_HD
Berichten: 3087
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:50

Inge heb je geen boeren bij je in de omgeving? Die zou je kunnen vragen om te helpen.

Ik zou haar per direct ophalen en goed gaan voeren. Dit is echt niet OK. Ik vind het schrikbarend hoe mager ze is. Ik vraag me af hoe goed ze gevoerd hebben....
Ik zou haar echt terughalen naar haar vertrouwde omgeving. Lekker in het land en schaduw bij haar creëren.

Orange
Berichten: 1401
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:51

Inge wat heftig om haar zo te zien. Ik weet wel dat boeren het soms zelf doen, de staleigenaar hier heeft een merrie gehad en die takelde hij zelf omhoog met spanbanden en shovel. Niet ideaal uiteraard maar die merrie is goed hersteld.

Ik zou in overleg met je kliniek of evt andere dierenarts een opbouw/opvoerschema maken, ze moet bewegen om sterker te worden en beter ( of misschien ander) eten om aan te komen. Komt ze buiten? Paarden knappen vaak enorm op van buiten zijn al is het maar even buiten een stukje lopen of grazen.

petraaken
Berichten: 44188
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 09:59

Met Kayto geen probleem gehad om halstertje om te doen. Nu ik kom altijd aan de oren van een veulen vanaf dag 1. HOewel bij deze het was vanaf dat hij terug uit de kliniek was. Ooit zo'n 15 jaar geleden eentje gehad waarbij ik alleen het niet voor elkaar kreeg om haar een halster om te doen. zelfs met 2 in de stal ze proberen klem te zetten ging niet. ZE kroop telkens letterlijk onder moeders buik door. Daar hebben we uiteindelijk als oplossing gevonden. Moeders buiten de box zetten en veulen in de box en dan klem zetten. dit elke dag gedaan voor een week. Dan was het gedaan met het spelletje. Is altijd een karakter ding gebleven al leerde die ook uiteindelijk het veulen abc hoor maar bleef eenkennig en een karaktertje.

Kayto heb ik vandaag voor het eerst eens buiten de box geborsteld. Nog niet vastgebonden maar wel vastgehouden aan het touw. zo kan je dan touw geven als het nodig is. Ook een begin gemaakt met voetjes geven. Dit zal wat meer training vragen dan dat halster.

Quir
Berichten: 17345
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:05

Och Inge wat enorm heftig. :(:)

Heb je een binnen bak waar je een hoekje af kan zetten en dan een tractor met pelletvork of iets dergelijks? Je hebt speciale harnassen die je om kan doen en als ze dan gaat liggen kan je m makkelijk vast klikken en met de tractor omhoog tillen. Maar in een binnenbak heb je wat meer ruimte voor een tractor dan in de stal vaak.

Vriendin had een rhino paard die ze op deze manier in de been kregen, nadat hij uit de hangmat mocht en dus weer mocht liggen maar nog niet zelf overeind kon komen.

Zou inderdaad echt kijken of je haar naar huis kan halen, dat doet ze echt zoveel goeds vaak.

_Inge
Berichten: 1409
Geregistreerd: 31-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:07

Dit was de eerste keer dat ze terug buiten kwam,
Eerst mocht ze niet ivm hematoom lopen zeiden ze.
Dan met de isolatie mocht ze haar stal sowieso niet uit.
In de kliniek hebben ze niet eens weides..zelf hadden we haar ook nooit naar daar gedaan, maar de bevallingsstal werkt met hun altijd.
We gaan sowieso nu een aantal dagen stappen met haar en eisen dat hun dit ook doen. Nu een trailerrit zie ik niet zitten, even beetje soepeler worden en dan zo snel mogelijk weg.
Bij ons staan alle paarden nu buiten, hebben wel stallen maar dan ziet ze de anderen en dan is ze enorm snel in paniek als ze eruit kan. Dus of ze gaat naar een revalidatiestal of buiten bij de rest.
Ik hoop dat de beweging haar soepeler maakt zodat ze kan opstaan..
Het magere, hun woorden zijn dan van er zijn paarden die er slechter uitzien na zoiets en erbovenop komen :(

Haar buikwonde van de keizersnede is wel erg netjes geheeld.

baudyh
Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:12

Pppffff dikke knuffel inge. Arme libby.
Ze heeft gras nodig en zon. Daar knappen ze altijd van op.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.


Cioccolato
Berichten: 6548
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:29

Ach, zo'n kliniek kan er ook niet alles aan doen. Het is nogal een complex geval met daar bovenop nog een ziekte.... :=
Ik hoop dat ze op knapt van wandelen en snel zelf km hoog kan. Ik zat te denken: een shoveltje/verrijker/trekker die kan liften? Soort van takel en zelf prima te doen als ze het voertuig gewend is :j
Kun je ook in de wei doen dus helemaal top.


kiki1976
Berichten: 16821
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:36

Jeetje Inge wat heeft ze onwijs ingeleverd :(:)

Is er geen stal bij jullie in de buurt die bv naast een koeien of landbouw bedrijf zit? Dan heb je in ieder geval iets om te takelen.
Vraag eens rond bij een brandweer in de buurt, die hebben soms wel van die tuigen. Gebruiken ze vaak om paarden uit de sloot te halen. Misschien mag je die tijdelijk lenen?

Hopelijk sterkt ze qua spieren snel aan doordat ze weer mag stappen en kan ze snel weer zelfstandig opstaan.

Wellicht is dit ook nog een optie?
https://www.metaltis.nl/hijsdeken-voor- ... WJEALw_wcB

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

YvonneV
Berichten: 8737
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 10:40


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bente_sat, Gitte_Tosje, majemalo, Trendiction en 12 bezoekers