Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-21 12:08

Jep. Een hele gave :)) ondanks haar grote beweegt ze mega en schakelt makkelijk <3


AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 00:40

Mer. Je bent een trouwe volger, van Nigrante :Y)

Vandaag even kort langs de puppie paardjes gegaan.
Odilia, volle zus van Nigrante
Ik gok nu rond de 1.65
[ img ]

En natuurlijk Rosareina. Oke ik waarschuw, ze is op het moment aangekomen dat ze niet meer zo knap is.... :')
[ img ]
[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 14:20

Dat denk ik ook Mer :j

Ik vind Rosa nog niet echt uit verhouding. Mis alleen een beetje de rondingen. En natuurlijk dat haar :') over 2 jaar worden ze weer knap. Even geduld hebben nog...

Wat Rosa nu heeft en Nigrante ook had. Lelijke fase :+ heeft Odilia dus nooit gehad. Altijd front erop en mooi in haar lijf. Ik ben ook zo benieuwd hoe zij het straks gaat doen :j

Ik heb gisteren foto's binnen gekregen. Alvast voorproefje


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 16:46

_O- die dikke reet en rondingen mist Rosa nu een beetje. Nu lijkt ze zo smalletjes en geen model. Gelukkig trekt het allemaal wel weer bij. :')

Heel blij met de foto's. Oriana gaat dit weekend de stal verlaten. Hebben we nog mooi aandenken :j

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-21 12:41



AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-21 12:54

Goldwynn schreef:
Blijft een gaaf dier! Ik moet zeggen dat ik de vos op de foto's boven die van WD ook echt super gaaf vind, wat een mooi dier, heel aansprekend om te zien zo van de foto!


Dankjewel. Dat is Oriana van Formidable uit Wild Thing. Lijkt soms net een arabier met haar mooie koppie en kleine oortjes <3

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-21 02:07

Gisteren heb ik een Oriana weggebracht naar haar nieuwe huisje. Toen kon Sammie eindelijk weer terug naar stal komen. Alles weer lekker bij elkaar.
Vandaag een mooie mijlpaal voor haar *\o/*
Nigrante is ook al bijna 200 dagen. Wild duurt nog even :')

[ img ]

Ik probeer deze week nog een foto update te maken. Met dit weer was dat even niet te doen, helaas...

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-21 17:50

Even de dames vastgelegd

Nigrante 198 dagen
Het lijkt wel dat ze haar buik inhoud met de foto's maken :')
[ img ]
[ img ]

Sammie 171 dagen
Vond haar toch een beetje dun op haar rug en billen. Nu lekker een dekentje op en goede voeding. Laten haar nu ook rustig lopen aan de longe en zonder zadel.
[ img ]
[ img ]

Wild Thing 138 dagen
Niet veel aan te zien nog. Ze is altijd rond.
[ img ]
[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-21 19:06

Mevrouw heeft net haar pedicure gehad :)) ook White Dream en Liezella hebben nieuwe schoenen gekregen.

Op de foto valt het idd nog mee. Vindt haar net iets te dun op haar rug.
Nigrante is mooi aangekomen met meer voer. Komt bij Sammie ook helemaal goed.

Sammie mag dat met haar leeftijd :')
Al vond ik de buik na het veulenen echt wel weer aardig in model dit jaar.

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-21 19:39

[ img ]

Vandaag het veulen van Nigrante goed gevoeld *\o/* ik kan niet wachten om haar of hem te ontmoeten <3
[ img ]

Sammie begint ook goed bij te trekken :j
[ img ]

En met ze alle, begon al donker te worden
[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 02:20

marley93 schreef:
Wat een rijkdom toch, TS. <3 Ik vind het nog steeds heel bijzonder om de dracht van Nigrante hier te kunnen volgen.


Gaaf he, zo waren we op haar aan het wachten. En nu wachten we op haar veulen.

Leuk om terug te zien https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=238&t=1925874

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 14:11

Dat was hij zeker. Nu ben ik heel blij met zijn nakomelingen. Ik denk dat niet veel paarden hem kunnen evenaren in beweging. Nu denk ik dat Nigrante het voorbeen heeft van Formidable. Misschien dat zij zomaar nog beter wordt straks onder het zadel. Ik vindt haar nu nog te jong om echt te trainen onder het zadel. Eerst lekker mama worden en genieten van het jong zijn. Haar tijd komt nog wel :j

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-21 01:45

Klopt idd. Er gaat zoveel mis en er zijn zoveel paarden veel te vroeg stuk. Waarschijnlijk dekken we aankomend jaar Liezella. Ze lijkt hormonaal wat in de knoop. Nu gaan we regumate proberen. Ik wil niet chemisch castreren of zoiets. Krijg daar echt de kriebels van. Dan liever een veulentje erin :j
Nigrante ga ik dan een beetje aan het werk zetten. Mijn planning is dan ook Odilia dekken en Wild. Dus wordt zoizo weer druk aankomend jaar.

Ik ga morgen de dames weer even op de foto zetten. Als het weer meezit :') vandaag zag ik toch duidelijk groei bij Wild Thing.

Misschien wel leuk om te delen. Ik kreeg vanavond een foto van de moeder van White Dream. ze heeft hier net een lange reis achter de rug van meerdere dagen en veulen aan de voet. Ondanks dat vindt ik haar mooi <3

[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-21 21:14

Knolselder. Gezellig dat je meevolgt, wat een nacht heb je achter de rug. Beetje bij aan het komen?

Vandaag met de drachtige dames op stap geweest. Lekker rondje buiten gereden. Sammie die verbaasde mij een beetje :') jemig wat is ze fit, Wild Thing had moeite om haar bij te houden. Dat doet me goed om te zien, zo fit en sterk op deze leeftijd :j

[ img ]

Gelijk even foto's gemaakt

Wild Thing 150 dagen drachtig
[ img ]
[ img ]

Sammie 183 dagen drachtig
[ img ]
[ img ]

Nigrante 210 dagen drachtig
[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-21 02:59

Knolselder. Nou idd. Goed bijtanken nu. Ze is zo leuk <3

Chanicha. Ja klopt, je ziet de merries echt opknappen/mooier of fitter worden :j nu krijgt Sammie even best wat eten. Maar dat maakt niet uit. We willen dat ze niks te kort komen en mooi de bavalling ingaan en uitkomen. Niet dat ze een hele jas uittrekken, dat zie je nog wel eens.

White Dream hebben we weggebracht om zadelmak gemaakt te worden. Zal wel even gek zijn zonder hem op stal. Kan niet wachten om hem onder het zadel te zien ontwikkelen :):)

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-21 00:57

Het is wel stilletjes zonder hem op stal. Ik verwacht ook dat hij heel braaf is. :j

Sammie is echt weer mooi hè <3 dat is de reden dat ik verliefd op haar werd.

Mer. Dat gaat iets te vroeg zijn. Eerst maar kijken hoe het gaat, misschien in april naar aes.

Vandaag zijn de dames naar de tandarts geweest. Hadden we zo gepland zodat het niet te dicht op de uitgerekende datums zou zijn. En niet te kort drachtig waren ivm de risicos. Het ging heel vlotjes en waren braaf, Sammie zelfs zonder verdoving. Kunnen ze weer even vooruit.

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-21 22:49

Even kijken hoe het gaat en ontwikkeld. Ik heb de indruk dat hij nu ook weer aan het groeien is. Heel het stammetje zouden ook laatbloeiers zijn. Ik wil proberen dit weekend langs te gaan. Kijken hoe het gaat met hem :j

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-21 13:17

Mer1980 schreef:
Die groeit nog wel een tijdje door gok ik, nu met goed voer en management er is al een wereld van verschil toen hij kwam en hoe hij nu is.


Nou dat zeker. Het leek net een jaarling toen hij kwam zo smal. Nu heeft hij daar ook echt alleen in het land gestaan en ik denk niet echt krachtvoer bij gekregen. Zijn ouders zijn ook allebei 1.68, hij nu 1.63 dus verwacht nog wel wat cm erbij :j

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-21 02:50

Earth. White Dream staat nu op een stal waar hij zadelmak gemaakt gaat worden.

Nigrante is zichtbaar aan het uitdijen :') de deken stond ineens een stuk breder. Ik zal morgen weer proberen om foto's te maken.


[ img ]
Sammie gaat richting de 200 dagen
Wild richting de helft
Nigrante bijna aftellen *\o/*

Eergisteren is er een wolf gespot ongeveer 200m van onze wei vandaan. En gisteren ochtend in de straat waar de paarden staan. Vindt het toch wel een beetje spannend. Hij zal niet zomaar een paard aanvallen, maar paniek kan ook grote schade aanrichten. Zometeen met veulentjes ga ik het helemaal spannend vinden.
Nu waren een paar schapen de klos -O- ik hoop dat hij maar snel ergens anders naartoe gaat

[ img ]

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-21 15:04

Helaas geen goed nieuws |( Sammie is haar veulen verloren.

Hengstje 4x wit en blesje. Ik heb contact met de dierenarts hoe nu verder.

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-21 15:50

Sammie is er heel rustig onder. Had het eerst ook helemaal niet gezien.

Dankjewel allemaal

Dierenarts komt zo controleren en eventueel swab nemen.

Vindt het ook heel bijzonder om te zien. Hij is helemaal af mist enkel nog haar. Rond de ogen was er al wel een beetje haar. Je ziet ook aftekeningen. Van achter twee hoge witte benen. Van voren 2 lagere en een blesje. Had hem liever pas in mei gezien, we kunnen het helaas niet terug draaien

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-21 20:23

Dierenarts is geweest. Het lijkt erop dat er verdraaiingen zaten in de navelstreng. Voor de zekerheid wel punctie van de longen van het veulen en een swab van de merrie. Even de uitslag afwachten. De dierenarts verwacht geen rhino, wil het wel zeker weten voor de andere merries.

Sammie maakt het goed. Geen koorts, oogt fit.

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Re: Veulentjes in de maak 'AM Stables' 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-21 01:09

Dankjewel allemaal voor de lieve berichtjes.
Het lijkt me niet gegund of zoiets. Ik mag toch hopen dat 2022 beter wordt

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-21 13:22

Ik heb de uitslag binnen. Het is gelukkig geen rhino. Kan ik weer wat geruster slapen...
Wat baal ik. Ik zei al tegen mijn moeder. Een (zwarte) hengst is mij niet gegund. Eerst die van Wild Thing, nu van Sammie. ;(

AM_Horses
Berichten: 2606
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-21 12:40

Dankjewel. Ik baal ook echt flink. Was zo benieuwd naar deze combi. Ondanks dat hij nog niet af was, had hij al mooi halsje erop zitten.

Ik wil iedereen een fijne kerstdagen wensen. [ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emzel12, kwinney, Leandra, lideli, Maanlicht, majemalo, maroes, marte_kandia, micksage, Nientsje, Pina22 en 57 bezoekers