Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 23:54

ze ziet er top uit en jaaaaa de eerste uierfoto haha.
gelukkig viel het mee met haar oog brr

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl


Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-19 08:33

[ img ]

Afgelopen donderdag plaatste ik deze foto op Instagram met het onderschrift, de laatste 100 dagen zijn aangebroken! *\o/* Count down is ON!

Vervolgens geeft m'n telefoon op vrijdag een herinnering; 'Jula 200 dagen drachtig'
>;) :? :=

Ik was al nooit zo'n ster in rekenen, maar blijkbaar is gewoon tellen nu ook al beyond my capabilities :')
Geen idee waar het misgegaan is, ik hield het hier thuis ook bij op onze papieren kalender, maar m'n man scheurt elke week het blaadje eraf en gebruikt dat als boodschappenlijstje. Dus ik kan het niet meer terugzoeken.
Oh well...
Weet nu dus helemaal niet meer op welke dag ze zit, laten we het maar houden op ruim 7 maanden drachtig :D

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

KittyDylan
Berichten: 8856
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 09:04


Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Janinevv
Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:15

Denk dat je telefoon het fout heeft haha die van mij is ook al 212 dagen

[o]

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:31

je begint je post met 17 okt 150 dagen
dat zou betekenen dat ze vandaag 223 dagen is
of denk ik nu krom haha

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

Kimm4
Berichten: 790
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 11:37

Welke datum was ze ook alweer uitgerekend? Midden april toch ergens? Onze Lorene is 16 april van Gable uitgerekend. Zijn er best wat rond die tijd. Ze groeit in ieder geval goed. Ben benieuwd wat voor knap koppie eruit komt.
Onze merries die van Gable drachtig zijn, staan nu ook in mijn topic (bij uitgelicht).

http://www.stalscheerdonk.weebly.com
Welsh mountain pony's
Ter dekking: de super bewegende, zwarte welsh A hengst, Perlhof Gable! (V. Kampioenshengst Powys Shon)

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-19 14:52

Ha, I love Bokt! Iedereen mee rekenen :)
Ze zat donderdag idd op dag 220 :j mijn telefoon had het dus mis, maar als ik er dan nog 100 bij optel kom ik toch niet uit bij +/- 21 april >;)
Hoe dan ook! Vanmorgen was het weer heerlijk droog, prima weer voor een wandeling in het bos.

[ img ]
(Hoe dikker die hangbuik, hoe korter haar rug lijkt :=)

Een spontane foto van Jetje en mij.
[ img ]
Wat is ze toch leuk <3 (de pony he :') )

Buik-in-actie *D
[ img ]

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-20 17:04

Dag 232 (?! :+ )
[ img ]

Ze lijkt zo wel haast slanker :Y) maar van voren is ze tonnetje rond, dus het veulen zal wel dwars liggen :)
Beide pony's hebben dunne mest, ik ben begonnen met een zandkuur. Als het de komende dagen niet betert vraag ik de da om te komen.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 18:03

w00t! We zijn de laatste 3 maanden ingegaan *\o/*

[ img ]

Ik zie heus verschil met de foto van half december: O:)

[ img ]
Okee, misschien stond ze deze keer gewoon een beetje anders met haar achterbenen :=

Alles gaat goed, moeders is fit en glimt je tegemoet - die ene zeldzame keer dat ze niet bedekt is met een paar kilo modder. En de zon schijnt :j

Vanaf wanneer is het gebruikelijk om merriebrok te gaan voeren en is dat eigenlijk wel verstandig bij zo’n sobere pony? Ze krijgt nu al dagelijks een bekertje Efficiënt brok van de Voermeesters met een scheutje lijnzaadolie.

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 19:19

knap dat je de eitjes in het nestje zo goed op de foto krijgt hihi
Ik snap je vraag iedereen heeft een andere mening.
Dus ik doe wat mijn gevoel zegt.
Ik ben sinds vorige week begonnen met 2 a 3 handjes pavo podolac bij te geven.(shet)
En ze krijgt een paar handjes lucerne met lijnzaadolie erover heen.
Ze is nu 256 dagen.

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-20 08:16

Ja, eronder gaan hangen met m'n telefoon, maar Jula is ook net wat hoger dan jouw pony natuurlijk, dat scheelt :)

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."


Janinevv
Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:08

Ik ben net drie dagen begonnen met merrie brok. Al wel redelijk optijd. Goldy krijgt nu ongeveer halve schep merriebrok. 75 gram van pavo vitamine korrels. 50 gram met lijnzaad brokjes en voor de fun een a twee handjes gras brok :)

Was dit nu haar eerste veulen? Ben benieuwd. Goldy zit vandaag precies op 240 dagen

[o]

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 12:54

Klijntje schreef:
Ja, eronder gaan hangen met m'n telefoon, maar Jula is ook net wat hoger dan jouw pony natuurlijk, dat scheelt :)



ja dat is bij die van mij iets lastiger :+

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-20 20:29

Twee koliekerige pony's vandaag. Eind van de middag lagen ze allebei in de stal toen ik kwam. Dat was al raar. Kon geen hinnikje vanaf, signaal 2 dat er iets niet klopt. Vooral Jula hinnikt ALTIJD als ik eraan kom.
Vervolgens wilden ze niets eten. Nou, dan is het serieus. Ze zagen er niet uit, helemaal onder de modder en vuil van het rollen. Wel mestten ze waar ik bij was. Omdat ze allebei tegelijk ziek waren dacht ik aan het ruwvoer. Ze hadden gisteren een baal Compact Gras gekregen, die bijna op was vandaag.
Even aangekeken, vroeg in de avond terug gegaan.
Zowaar 1 hinnikje, iets alerter maar verder geen verandering, dus de d.a gebeld. Die was er in een half uur. Genoeg darmgeluiden te horen, gelukkig.
Pijnstiller en darmontspanner toegediend, d.a was de wei nog niet uit of Jula begon te drinken en Jet kuierde richting het (gewone) hooi :') <3
Gelukkig dus met een gerust hart de rest van de avond en nacht in!
Jula kan heel dramatisch doen, ze heeft zich een keer verslikt en toen liet ze zich steeds met veel theater tegen de grond vallen alsof ze dood ging. (dat wordt nog leuk met de bevalling) Ze kan echt heel zielig en ziek ogen terwijl het wel meevalt (eigenlijk wel gek voor een prooidier).
Maar Jet houdt zich altijd groot, is ook de leidster van hun twee, als zij zich laat kennen is het menens.
Toch altijd rot als je dieren niet in orde zijn, blij dat het snel opgelost lijkt :)

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-20 12:29

Okee, dat was duidelijk te vroeg gejuicht.
Jetje was gisteren alweer in orde maar Jula zag er vreselijk uit, helemaal onder de drek en modder van het rollen, ze stond te bibberen, bleef maar rollen en wilde nog steeds niets eten. Ze had heel de stal overhoop gehaald tot op de bodem toe.
Opnieuw de veearts erbij, hartslag en temp waren goed. Opgevoeld en ze voelde een flinke klont harde ontlasting. Die kon ze niet verwijderen, moest Jula zelf doen.
Van de praam werd mevrouw alles behalve rustiger, dus licht gesedeerd voor de maagsonde:
[ img ]

Water, elektrolyten, vezels en een liter paraffine en ik weet niet wat nog meer erin. Zelf gauw wat eten en dan weer terug
[ img ]

Ze was zo vuil en nat, dekentje opgelegd maar dat was geen paardendeken, dus die kon ik niet oplaten helaas. Pijnstiller begon te werken en ze scharrelde wat rond, maar mocht niets eten. Had dus al zeker iets van 36u niets gehad behalve misschien wat losse strootjes.

Vanmorgen werd ik met een hinnikje begroet <3
En kijk ze at en dronk!
[ img ]

Lekker laten opdrogen en daarna zo goed als het ging schoon geborsteld, ze heeft denk ik spierpijn, want werd niet heel happy van de rubber roskam. Maar stond er daarna al heel anders bij
[ img ]

Ik vertrouw het nog niet helemaal, dus hou het in de gaten. Fingers crossed dat we nu alsnog op de goede weg zitten :)

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

ilonaR
Berichten: 9
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 12:45

Oh jeetje, daarom was je er gisteren niet... Wat een spannende nacht zal jij gehad hebben. Veel beterschap voor de pony's.

Kimm4
Berichten: 790
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:41

He, echt naar! Heeft dit verder nog effect op het veulen?

http://www.stalscheerdonk.weebly.com
Welsh mountain pony's
Ter dekking: de super bewegende, zwarte welsh A hengst, Perlhof Gable! (V. Kampioenshengst Powys Shon)

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-20 07:19

Mijn bijbaantje in het weekend:
Koerier van Thuisbezorgd.nl :j
[ img ]

Het gaat goed met m'n harige knapzakje, weer helemaal opgeknapt na die spannende episode van laatst.

[ img ]

[ img ]

Smeerkees <3
[ img ]
De laatste 2 dagen staat ze graag op stal, misschien vanwege het onstuimige weer? Ik ben er gisterochtend lekker even bij gaan zitten terwijl ze at. Het veulen was super bewegelijk <3

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 18:08

Oohh jeetje wat een stress heb je gehad pfff
Had ik op 1 of andere vage manier gemist.
gelukkig is alles weer in orde zo te zien.
Handig he thuisbezorgd.nl haha

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-20 05:44

Ja, tjonge wat heb ik gehuild toen ze er zo ziek bij stond. Januari was toch al een gekke maand. Kind met epilepsie, waardoor een aantal ziekenhuisbezoeken (en slapeloze nachten). Zieke pony’s, en een van onze honden aangevallen. Druk op het werk. Gelukkig lijkt het nu weer even wat rustiger :) Houden zo, haha.
Ik denk dat ik zo’n klein birth alarm ga reserveren, en misschien teststrips gebruiken. Een camera ophangen heeft weinig zin. Ik weet niet of ze in de stal of in de wei gaat liggen, ik verwacht het laatste. Maar dan is nog de vraag, waar precies :')

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 08:18

dat begrijp ik pff wat een stress.
Dan llijkt alles wel tegelijk te komen.
Ik heb phstrips gehaald en ze staat snachts op stal met de camera erop.
Ik heb advies gevraagd voor een birthalarm bij meerdere bedrijven die ze verhuren maar aan de hand daarvan toch besloten het niet te doen.
De paarden staan op stal dus ik hoop door mijn pony goed te lezen erbij te zijn.

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

Klijntje
Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-20 16:43

Okee is het voor jou ook de eerste keer?
De mijne hebben wel een schuilstal, maar die kan niet dicht - nouja alles kan natuurlijk, maar dat doe ik liever niet, zijn ze niet gewend en is niet echt werkbaar.

A.s vrijdag nog 2mnd te gaan! Vanmorgen een zak merriebrok gehaald. Havens Fertilac. Ik kon kiezen uit 5 merken, had geen idee, heb uiteindelijk de grootste zak (25kg) meegenomen :+ En dat was deze.
Nu lees ik toevallig wel goeie recensies over deze brok!
Maar hoeveel moet ik voeren? Op de zak staat, pony's & paarden tot 400kg: 1,5 tot 3kg 8)7 Ja daaag. Dan staat ze in no time moddervet en bevangen?!

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Janinevv
Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Kijk je mee? Welsh-A'tje verwacht, april 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:49

Oh dat is wel erg veel .. Goldy krijgt nog geen één schep. Ongeveer halve schep merriebrok en klein handje basis brok daarnaast lijnzaad korrels en wat gras brok.

[o]

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:50

ja voor mij ook de eerste keer.
Ze staat normaal 24/7 buiten met haar maatje.
maar ik heb een paardenhotel dus stallen genoeg dus ze staan nu samen s’nachts binnen zodat ik ze zie op de camera.
Ze vinden het heerlijk zodra het veulen geboren is en alles goed gaat goed ,dan gaan ze weer naar buiten.
Ik geef haar sinds een tijdje pavo podo lac ze krijgt nu 4 handjes normaal krijgt ze alleen hooi en gras.
Ik doe alles op gevoel en kijk goed naar mijn paard.
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 19-02-20 17:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl

KittyDylan
Berichten: 8856
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:03

Die van mij krijgt 1 volle (gele) schep merriebrok nu. 1 keer per dag. Merk nog niet dat ze er dikker van word dus is goed. Krijgt ze nu 2 weken. Ik voer meestal ook op gevoel.

Maar die van mij heeft ook altijd brok gekregen. Als die van jouw normaal niets krijgen of heel weinig kun je het beste rustig opbouwen.

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chardy, GoogleAdsense, Kmbrly, Lalladidoo en 5 bezoekers