[HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ibbel
Berichten: 49060
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 08:35

Evelien__ schreef:
Knappe merries Ibbel! Worden de veulens in het NRPS ingeschreven? Of hoe gaat dat? Geen verkeerde bedoeling, gewoon oprechte interesse :D


Ja, ik schrijf bij het NRPS in, van Damour zal dat vermoedelijk een B-papier worden, de andere twee krijgen gewoon een A-papier.
Het heeft met deze merries geen meerwaarde bij het Welsh in te schrijven (waar Cassanova goedgekeurd is)


Vulina
Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:42

Baudyh, hij is net kwpn goedgekeurd.
Eigenlijk is mijn enige twijfel of ik niet beter een bewezen hengst kan gebruiken. Het gaat om 1 van onze beste merries, maar nu wel 19 jaar oud ondertussen. Ik wil graag merries van haar aanhouden om mee door te gaan. Een jonge hengst kan goed uitpakken natuurlijk, maar zeker weet je dat niet..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

jumpyhorse
Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:43

Blub word EMH Top Dun Chex x Vagabond De La Pomme!

Flup is Vagabond De La Pomme x Think Big
[ img ]
Springgefokt ( VB en TB springen allebij 1m60)maar raakt nog niet over een meter := terwijl ze reining heel leuk vind!

EMH Top Dun Chexs <<)

[ img ]

Scan is vervroegd, DA komt straks bloedprikken bij een veulen en dan komt ze scannen.


StalMelyn
Berichten: 2027
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:55

Vulina,
20 merries, ik doe het je niet na. Echt respect. Ik werk 40 uur en heb 3 pony's en een hond. Ben na een dag werken en trainen echt wel moe. Laat staan dat je snachts dan nog moet waken en wel gewoon om half 8 op je werk moet zijn de volgende dag. Ik zou mij zelf niet goed voelen als het werk er onder lijdt.

Voor de eerste keer heb ik mijn merrie weggebracht naar iemand die merriebegeleiding doet en wat was ik blij, ze ging nog een 2 weken over tijd! Mijn 2 weken had ik een week voor einddatum en een week na einddatum gepland dus blij dat ik die had ingetrokken. En ze beviel zonder uier, die kwam pas na de bevalling op gang. Zelf had ik het denk ik niet goed gedaan.

Heel misschien breng ik haar dit keer ook wel weg. Ik sla mezelf voor de kop als ik de bevalling mis en er gaat dan wat mis.

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

baudyh
Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:00

Vulina schreef:
Baudyh, hij is net kwpn goedgekeurd.
Eigenlijk is mijn enige twijfel of ik niet beter een bewezen hengst kan gebruiken. Het gaat om 1 van onze beste merries, maar nu wel 19 jaar oud ondertussen. Ik wil graag merries van haar aanhouden om mee door te gaan. Een jonge hengst kan goed uitpakken natuurlijk, maar zeker weet je dat niet..


Oh ja natuurlijk, wist ik ook eigenlijk wel.
Mijn ervaring is wel dat de markt en op keuringen ze liever nakomelingen van jonge hengsten zien.
Als onze imposantos geen imposantos was denk ik niet dat we hem zo snel verkocht hadden.

Maar ik snap het wel, zeker als je van een bepaalde hengst al weet dat het past.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Vulina
Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:01

Wij doen natuurlijk wel waken in toerbeurt. Heb nog geen gemist..
Wij moeten ook gewoon aan het werk hiernaast (maaien, kuilen, uitmesten, voeren, strooien, merries drachtig maken, jonge paarden checken etc + mijn vriend helpt in de drukte tijd bij het loonbedrijf met kuilen) + we hebben jonge 3 kinderen (en 3 honden maar die redden zich wel). Maar ik vind het écht heel leuk, dus ik denk dat je het er dan voor over hebt :D

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

tiwi1969
Berichten: 7619
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:05

Mijn combinatie voor dit jaar is Groninger merrie Cherise alias Kees hier met veulen Mees van 2018

[ img ]

Met Cassanova du Bois


[ img ]

Project familie paardje. Iets minder groot en massaal dan Kees, wel met haar fijne karakter.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

StalMelyn
Berichten: 2027
Geregistreerd: 05-11-12

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:06

Ik denk ook dat het scheelt als je (meer) ervaring hebt. Ik was gewoon al op van de zenuwen.
Daarnaast kan ik het waken niet afwisselen. Ben de enige die paarden leuk vindt. Vandaar besloten haar weg te brengen. Ik koos voor dekken dus ook mijn verantwoording nemen en toegeven dat het in mijn eentje niet ging

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

Vulina
Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:06

baudyh schreef:
Vulina schreef:
Baudyh, hij is net kwpn goedgekeurd.
Eigenlijk is mijn enige twijfel of ik niet beter een bewezen hengst kan gebruiken. Het gaat om 1 van onze beste merries, maar nu wel 19 jaar oud ondertussen. Ik wil graag merries van haar aanhouden om mee door te gaan. Een jonge hengst kan goed uitpakken natuurlijk, maar zeker weet je dat niet..


Oh ja natuurlijk, wist ik ook eigenlijk wel.
Mijn ervaring is wel dat de markt en op keuringen ze liever nakomelingen van jonge hengsten zien.
Als onze imposantos geen imposantos was denk ik niet dat we hem zo snel verkocht hadden.

Maar ik snap het wel, zeker als je van een bepaalde hengst al weet dat het past.


Dat is ook de twijfel. Voor de verkoop is Livius wellicht beter. Voor mezelf zou ik graag bv Vitalis gebruiken..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Vulina
Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:09

pien26 schreef:
Ik denk ook dat het scheelt als je (meer) ervaring hebt. Ik was gewoon al op van de zenuwen.
Daarnaast kan ik het waken niet afwisselen. Ben de enige die paarden leuk vindt. Vandaar besloten haar weg te brengen. Ik koos voor dekken dus ook mijn verantwoording nemen en toegeven dat het in mijn eentje niet ging


Dat begrijp ik. Ik doe een bevalling in de nacht wel gewoon alleen, maar ik heb wel altijd Wietse achter me staan bij twijfel of noodgevallen. Dan haal ik hem uit bed, of hij mij als hij waakt. Dus ik ben nooit écht alleen, dat scheelt heel veel. En inderdaad, ik ben niet nerveus voor een bevalling. Wel altijd even adrenaline hoor!

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

mirjamalvaro
Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:32


MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Vulina
Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:33

Cassanova doet maar goede zaken!

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

tiwi1969
Berichten: 7619
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:40

Cassanova is gewoon heel leuk, super vriendelijk, fokt mooi op grote paarden en op pony’s en geeft nog een leuk kleurtje als bonus.

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

Knolselder
Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:43

Hier een ongeplande combi Pien. Mijn minishetje is mij voor geweest en dus de geplande combi's niet kunnen maken :roll:
Dus minishet Leandro van stal 't Hofeind (Olaf)
[ img ]
[ img ]

Met amha/r en nmprs merrie JM Idol's Whispr (Wiske)
[ img ]

En waarschijnlijk nog eentje... DA dacht wat te zien, en toen viel scanapparaat uit. Maar merrie ook niet meer hengstig gezien.

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

tiwi1969
Berichten: 7619
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:48

Ondanks het ongelukje, het blijft een mooie combi. Kan je er kwa papier wat mee?
En Olaf is een hunk!

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

mirjamalvaro
Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:52

Knolselder, dacht dat het maar om 1 merrie ging. Maar hij heeft er gewoon 3 bevrucht? :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Luna2006
Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:08

Weer een hele hoop mooie combi's erbij!

Mijn Combinatie nog eens :)
Sebastopol's Kadootje, als veulen kampioen merrieveulens, als 2 jarige meerdere top 3 plaatsen. Dit jaar gaat ze hopelijk opnieuw een eerste premie krijgen en ster worden
[ img ]

Vader is SSF Velvetbuck Asa Wish Upon A Star, meermaals grand & supreme champion, kampioen NMPRS, Golden ribbon, champion best of sire. Kortom een hele waslijst aan prijzen gewonnen, maar bovenal heeft hij echt een zalig karakter!
[ img ]

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

Vulina
Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:11

tiwi1969 schreef:
Cassanova is gewoon heel leuk, super vriendelijk, fokt mooi op grote paarden en op pony’s en geeft nog een leuk kleurtje als bonus.


Mee eens. Toch vind ik wel dat hij bij ontzettend verschillende merries wordt gebruikt.
Ik zie hier langgelijnde, korte, zware, luxe, voorbij komen. Gezonken ruggen, strakke ruggen, toontredend standen, Franse standen, en zo kan ik nog wel even door gaan. En hij past blijkbaar op allemaal :Y) Dat begrijp ik niet zo..

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Ibbel
Berichten: 49060
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:18

Tja, ik ben in eerste instantie voor karakter gegaan, daarna voor passend bij mijn NRPS-merries. Kleur kwam op de laatste plaats, maar verkoopt gewoon verdomd goed, dat is nu eenmaal wel de realiteit.
Twee jaar geleden had ik een paar hele beste veulens van Cassanova, dus ik ga gewoon in de herhaling.

Als je wat meer massa wilt fokken doet-ie het goed (hij is niet voor niets Welsh WPBR goedgekeurd), maar als je wat meer luxe wilt fokken doet-ie het ook goed, met tegen de 40% ox er in. Dus ja, hij is vrij universeel naar mijn idee.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 27-06-19 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

StalMelyn
Berichten: 2027
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:20

Volgens mij dekken de dubois pony's onbeperkt en op ieder ras. Vind ik zelf erg jammer.

Zie ook steeds meer pony x paard kruisingen en denk met de nieuwe fokrichting van het nrps dat dat nog best wel wat kan brengen. In Duitsland heb ik een keer een welsh b x paard gezien en dat was echt een heel mooi in proportie jaarling hengst. Die zou wel qua bloedvoering in de nieuwe fokrichting passen van het nrps. Daarnaast staan ze in de nieuwe fokrichting dacht ik ook kleinere sportpony's toe. Misschien meld ik mijn welsh b tegen die tijd ook aan bij nrps naast het nwpcs.

@inbel, casanova is wpbr dacht ik en geen nwr. Zou qua bloedvoering niet mogen in de sectie nwr.

Welsh NWR ruin Naud Melyn ~ Welsh WPBR/NRPS ruin Fier Melyn
Welsh B premie/sterhengst Pytron's Brenin
Welsh B merrie Cadlanvalley Flamboyant Oife ~ Welsh B merrie Pipp

Knolselder
Berichten: 4324
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:24

mirjamalvaro schreef:
Knolselder, dacht dat het maar om 1 merrie ging. Maar hij heeft er gewoon 3 bevrucht? :=


Laat het uit he, ik hoop nog steeds op 1, maximaal 2 :')

Qua papier kunnen ze een half papier krijgen bij het stamboek. Of ik moest Olaf goedgekeurd krijgen bij Nsps, maar dat lijkt mij een onmogelijke rompslomp qua Dna, importkosten, papierwerk,... Heb er al wat naar geïnformeerd.
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 27-06-19 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Een grote passie voor kleine paardjes.

Volg onze veulentjes in 2024!
[KS-MK] Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2024

Ibbel
Berichten: 49060
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:25

pien26 schreef:
@inbel, casanova is wpbr dacht ik en geen nwr. Zou qua bloedvoering niet mogen in de sectie nwr.


Je hebt gelijk. Ik twijfelde ook, maar had geen zin het na te zoeken :+ Ik heb het even aangepast.

Vulina
Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:28

Maar kijken jullie behalve karakter en kleur ook naar bijvoorbeeld;
* Beenstand, schouderligging, hoefvorm, verbindingen, rug en schoft verloop, hals vorm-zwaarte, etc etc etc?

☆☆ http://www.doniahoeve.nl ☆☆
Dressuur paarden fokkerij & merrie begeleiding
♧♧ http://www.fokadvies.nl ♧♧
Fokadvies voor dressuur paarden

Renske_W
Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:29

Mijn combinatie
Olivia van 't vöske (Matcho van de Bosrand x windspiel)
[ img ]
Gedekt met Liz. Wales
[ img ]

Vandaag weer het bewijs hoe lief ze is. :')
[ img ]

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Muronia
Berichten: 19494
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:36

Ik ben zo eentje die juist eigenwijze keuzes maakt die de meute niet zou maken. Ik kijk echt puur naar wat ik bij mijn merrie vind passen en hoe ik haar het beste kan verbeteren, daar zit voor mij echt de uitdaging in. Wat voor naamplaatje er aan de hengst hangt interesseert me minder. Qua verkoop denk ik dat een goed, mooi veulen wel verkoopt, hoe dan ook. Ik vind de du bois hengsten knappe dieren hoor, daar niet om, maar als ik een pony had zou ik ze overslaan omdat ze zo massaal veel gebruikt worden. Er zijn toch vast ook andere mooie en goede pony hengsten.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: claucarlien, Cookie2222, Gitte_Tosje, JoannevZ en 51 bezoekers