Een cadeautje van mijn allerliefste merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Een cadeautje van mijn allerliefste merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 09:55

Ook ik ga toch een volgtopic maken. Toch wel leuk om een eigen topic van mijn drachtige merrie te maken.

Renske is mijn zwarte parel.
9 jaar geleden was ik op zoek naar een lief en betrouwbaar paard en wilde absoluut geen merrie en geen Fries _O-

En toen kwam Renske voorbij op marktplaats.. Een merrie en een Fries... _O-
Ze sprak me direct aan en wilde toch bij haar gaan kijken.
Zo gezegd zo gedaan...
Ze was toen 5 jaar en had alweer een half jaar stil gestaan. Dus ze werd even gelongeerd en mijn vriend had zijn bedenkingen.. Wil je die wel kopen??? 8)7
Ik ging op haar zitten en was zo zenuwachtig en nerveus ( was net weer aan het rijden na mijn gebroken rug) maar Renske voelde mijn spanning en liet me gelijk weten dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ze stapte voorzichtig weg en we hadden zo’n grote klik met elkaar.
Ik twijfelde geen moment en zei tegen mijn vriend; We nemen haar mee naar huis.

Nu 9 jaar later is ze nog steeds mijn allerliefste merrie en gaat ze me dit jaar het mooiste cadeau geven wat ik me maar wensen kan. Een veulen !!!

In 2017 was ze ook drachtig gescand en ook na de 2e scan was ze nog drachtig maar helaas heeft ze daarna toch het veulen verworpen. Dus in 2018 helaas geen veulen van haar gekregen.


Ze is uitgerekend rond 5 mei, dus nog een paar dagen tot de datum! Heel spannend allemaal!

Mijn merrie

[ img ]

De vader van het veulen ‘Elton’

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Re: Een cadeautje van mijn allerliefste merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 10:08

Dank je voor je compliment <3

Ja ik ben ook heel benieuwd wat er uit komt.
Kan het veulen er wel uitkijken :))



Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 10:32

Loreke2 schreef:
Hoe leuk, ik volg ook!

Mag ik vragen waarom je deze hengst gekozen hebt en niet eventueel een Friese? Niet om je aan te vallen, puur uit interesse! :)


Tuurlijk mag dat.

Ik heb voor deze hengst gekozen, omdat ik het Duitse paardenbloed erg mooi vindt.
Mijn merrie heeft een vriendelijk karakter maar kan af en toe wel wat sensibel zijn. Deze hengst heeft ook een fijn karakter en is erg meewerkend naar wat ik over hem heb gehoord en gelezen.
Ook heeft hij een uitstekende galop (een 10 op de keuring) en mijn merrie niet zo, dus ik hoop dat met deze hengst het veulen straks een mooie en goede galop heeft.
En deze hengst is qua formaat wat groter als mijn merrie (zij is 1.63 en hij is 1.72) dus ik hoop dat hij wat van zijn formaat doorgeeft aan het veulen.

Dus vandaar dat ik voor deze combinatie heb gekozen ;)

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Re: Een cadeautje van mijn allerliefste merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 10:35

Leuk dat jullie volgen! Ik houd jullie op de hoogte ;)

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 10:57

BlackBeautyZ schreef:
wat leuk dat er nog een Elton veulen komt! mijn merrie kan elk moment een Elton veulen krijgen. super leuke combinatie TS! ik ben benieuwd wat er uit komt


Wat leuk! Ben ook benieuwd naar jouw veulen!

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 11:24

Lynn2014 schreef:
Grappig hoe je verliefd kan worden op iets wat je totaal niet verwacht!!! Heerlijk!


Ja idd, heel bijzonder ook.

Net even wezen kijken bij Renske en weer kleine harsjes op de uier *\o/*
[ img ]

Wel heel klein, maar haar benen waren ook weer vies van de melk die ze gelekt heeft, dus spannend hoe lang het nog gaat duren

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 11:43

Sophie_Wind schreef:
Ik vind het ook als een heel overwogen keuze klinken, nog heel even maar!
Ik volg ook, ben heel erg benieuwd wat voor veulentje het zal worden.
Je hebt wel een heel erg lief paard hoor ik zo <3 hopelijk wordt het veulen ook zo.


Ze is ontzettend lief, niet zoals ze zeggen ‘een echte merrie’. Hoop ook dat het veulen net zo lief wordt.

Het veulen wordt trouwens ingeschreven bij het KWPN.
De naam begint dus met een O en de naam ben ik eigenlijk al zeker van wat dat gaat worden. Het is ook een naam wat voor allebei kan. Een hengst of merrie.

Maar als onze dierenarts het goed gezien heeft op de 2e echo/scan dan verwacht Renske een hengstveulen.
Dus ben benieuwd of ze dat ook echt goed gezien heeft

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Re: Een cadeautje van mijn allerliefste merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-19 16:38

Vandaag nog alles rustig.

Ze druppelt iets en de PH lijkt omlaag te gaan
[ img ]
[ img ]

Ze is vandaag 340 dagen


Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Re: Een cadeautje van mijn allerliefste merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-19 17:43

Dieseltje deze mag sowieso blijven hengst of merrie :j

Wemkelover ze heet gewoon Renske op haar paspoort. Ze heeft geen papier. Ouders ook niet bekend, daarom denk ik ook dat ze geen volle Fries is. Heb haar gekocht bij een handelaar in Hollandscheveld

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-19 18:37

wemkelover schreef:
ah ok, ik was gewoon benieuwd. Had in je profiel gespiekt hoe oud ze was toen je hem kreeg en wanneer dat was. Toen ik dacht het zou kunnen dat het de renske is die ik ken. Maar helaas is ze dat dan niet.


Geeft ook niet, vragen mag altijd toch? ;)

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Re: Een cadeautje van mijn allerliefste merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-19 18:53

Welkom nieuwe volgers! Leuk dat jullie gaan volgen. :)

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Re: Een cadeautje van mijn allerliefste merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 09:51


Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 09:57

ProudJustify schreef:
Ze is in ieder geval lekker rond en bol en duidelijk drachtig :+


Ja gelukkig duidelijk te zien.

Vorig jaar heb ik tevergeefs gewacht op een veulen. Helaas na de 2e scan verworpen, ze werd wel iets dikker, maar dat was niet van het veulen, maar van het voer _O- en toen was ze ook niet zo rond als dat ze nu is en had ze ook geen volle uier.

Dus gelukkig is ze nu wel duidelijk drachtig *\o/*

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 09:59

CastaMickey schreef:
Spannend, ik volg mee op de valreep! Ben benieuwd wat ze er van gaan bakken :)


Leuk dat je volgt!

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Re: Een cadeautje van mijn allerliefste merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 11:10

Welkom nieuwe volgers!

Ik verwacht ook niet dat het nog heel lang duurt, maar we zullen het moeten afwachten. Hoop ook dat alles goed gaat en dat moeder en kind het er gezond van af brengen en alles soepel verloopt. Dat vind ik namelijk wel het spannendste van allemaal.

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 11:16

Knert schreef:
Bijzondere match. Niet mijn keuze die combi.
Maar he.. ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik stiekem niet nieuwsgierig ben.

Dus kom maar op bruin merrieveulen met zwarte beentjes.. 6 mei.


Leuk dat je volgt! Ben benieuwd of je gelijk krijgt mbt de datum. Zal leuk zijn :D

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 16:25

Net Renske weer gevoerd en kan nu toch al wel heel licht zien dat haar banden slapper worden ondanks haar dikke billen _O-
Op de foto zie je het niet zo heel goed, maar in het echt kun je het wel goed zien.
[ img ]

Uier lijkt ook voller te worden en is vanaf de zijkant al aardig te zien.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik gok dat ze 7 mei haar veulen laat komen

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-19 18:53

pien_2010 schreef:
Ik hoop het voor je. Ik zie nog weinig tietjes ontwikkeling, dus als ik dit zie dan verwacht ik dat het nog wel eventjes kan duren.
Ik volg al een tijdje, daar ik wel benieuwd ben naar het veulen gezien deze combinatie.


Het is maar een gok, ik heb namelijk geen idee. Het is haar eerste veulen, dus ze is maiden. Heb eerder hier 2 veulens gehad van een andere merrie, maar die had al een paar veulens gehad en bij haar was het bij allebeide ook heel verschillend, dus daar kon ik ook niks van op aan. 8-)

En Renske lekte 2 weken geleden al voor het eerst en had ze al harsjes en nog is er weinig verandering. Alleen dat ze iets meer uier heeft gekregen.
Het komt vanzelf een keer en hopelijk duurt het niet meer zo lang ;)

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Re: Een cadeautje van mijn allerliefste merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-19 12:10

Renske haar banden worden slapper en kling begint ook te veranderen. Begint ook wat open te staan.
Uier harst niet meer en lijkt ook niet voller geworden met gister.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-19 13:03

siko schreef:
Miekies!! Ik volg ook. Ben zo benieuwd wat hier uit gaat komen. Bijzondere combinatie maar zoals te lezen weloverwogen.


Leuk! Ja ik ben ook heel benieuwd. Stiekem hoop ik wel dat hij qua uiterlijk op zijn papa lijkt en qua karakter op mijn merrie. Dan heb ik echt de perfecte opvolger *\o/*

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-19 20:32

pam15 schreef:
Om dezelfde redenen die jij aanvoert heb ik Elton gekozen. Daarbij ben ik groot fan van opa Escolar. Mijn wat kleine (1.62 m) en correct dravende warmbloedmerrie van Hemmingway kon wel wat maat in haar nafok gebruiken. Galop van de merrie is goed genoeg maar ikzelf vind deze gang het aandachtspunt van een rijpaard.
Een fijn allround gebruikspaard is mijn fokdoel.
Mijn, inmiddels bijna 3 weken oude, vosmerrieveulen met bles voldoet aan alle voorop gestelde eisen :) .
Ze toont maat, bot, een goede bovenlijn met veel romp en staat correct op de benen. Ze laat een zeer goede galop en een functionele draf zien. Ze heeft een heerlijk open karakter. Ik ben erg blij met dit veulen.
Ben erg benieuwd naar jouw Elton kind.


Wat leuk en fijn dat ze zo goed gelukt is! <3 Ben erg benieuwd naar jouw veulen. Heb je een foto’s ?

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-19 21:02

sanowa schreef:
Wat een leuke combi! Ben heel benieuwd. Ga volgen :)


Leuk! Welkom!

Miekies0710
Berichten: 247
Geregistreerd: 06-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-19 11:15

justkid schreef:
Ik kom ook nog even volgen. Ik ben heel benieuwd wat voor knap veulentje ze ervan bakt.


Welkom!

Morgen is de ‘uitgerekende’ datum als we uitgaan van de laatste inseminatie.

Ik merkte gister en vandaag dat ze anders is als anders. Mocht niet aan haar staart zitten, terwijl haar dat normaal niets uitmaakt.
En ook was ze vandaag extreem narrig en boos tegen onze 2-jarige (bijten en wegjagen) terwijl ze normaal alleen maar waarschuwt met de oren in de nek.
Boven de staartwortel is het nu ook helemaal flubberig. Voor de verandering zag ik het veulen nu ook veel bewegen.
Slaap zelf ‘s nachts ook de laatste dagen minder lekker, omdat ik om de 1 of andere reden de hele tijd wakker wordt.
Renske heeft een alarm om, maar de laatste dagen geen valse alarmen gehad en de batterij etc doet het nog perfect. :j
Ben heel benieuwd hoe ze de rest van de dag is.
Hoop dat ze hem dit weekend nog wel even binnenhoudt, want het is zo’n koud en vies weer buiten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tiago, WendyKtH en 10 bezoekers