[P/M/H/O] Concept meeting op korte termijn; vanuit fotograaf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Herlinde98
Berichten: 481
Geregistreerd: 19-08-13

[P/M/H/O] Concept meeting op korte termijn; vanuit fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-16 15:58

Hallo allemaal!

Ik hoop ten eerste dat dit topic hier tussen mag staan, ik wist niet goed waar ik hem moest plaatsen.

Maar ik had het idee om een topic op te zetten voor fotomeetings op korte termijn.
Voor mensen die net als ik echt slecht op lange termijn kunnen plannen en daardoor vaak te laat zijn met opgeven voor fotomeetings of voor diegenen die onverwachts een weekendje vrij hebben en wel zin hebben in een middagje foto's maken of model staan.
Corrigeer me als zoiets al bestaat !
Het leek mij wel een leuk idee om een topic te hebben waar je een berichtje in kan zetten zoals : wie heeft er zin om aankomend weekend in een bepaalde omgeving een kleine meenting te houden en om is lekker foto's te gaan maken? Of welke fotograaf heeft zin om dit model is een ochtend te fotograferen?
Dit kan bijvoorbeeld met één of meerdere fotografen en een model die wel zin heeft om mee te gaan.
Of voor de liefhebbers van natuur gewoon lekker met een koppeltje fotografen een mooie locatie te gaan bezoeken en de natuur is op de foto te gaan zetten.
Zoals ik heb een pony thuis staan of ik vind in de omgeving altijd wel iets om te fotograferen.
Het enigste waar goed opgelet moet worden is denk ik dat het niet onverwachts een te grootte meeting word, want daarvoor moeten echt dingen geregeld worden.
Maar daarvoor kan je natuurlijk ook een gewoon fotomeeting topic voor aanmaken.

Is hier animo voor dit soort meetings op korte termijn?

Groetjessss !

Moderatoropmerking:
Dit topic is bedoeld om fotograven die een goed uitgewerkt plan hebben samen te brengen met een model welke hier op korte termijn voor open staat.
Het topic is niet bedoeld om een model te zoeken voor bijvoorbeeld een trouwreportage of evenement, dit kan op de Boktmarkt.
Wil je een grotere meeting organiseren dan kan dit natuurlijk gewoon door een topic te openen op het tabblad [FM]FotoMeeting zelf.
Indien fotograaf en model elkaar hebben gevonden is het de bedoeling dit verder via PB te bespreken, zodat het topic overzichtelijk blijft. Plaats dan ook niet meer dan 1 of 2 voorbeeld foto's.
Ook is het de bedoeling dat samenwerking vanuit dit topic op TFP basis is. Dus met volledig gesloten beurs. Dit geldt ook voor reiskosten, deze komen voor zowel fotograaf als model voor eigen rekening.


Moderatoropmerking:
In dit topic is het niet de bedoeling om modellen op te geven. Hiervoor is een speciaal modellen topic op het tabblad [FM]FotoMeeting
Laatst bijgewerkt door Muiz op 18-04-21 11:17, in het totaal 12 keer bewerkt
Reden: modopmerking uit topic toegevoegd.

http://www.youtube.com/user/Herlinde98
Toran & Shirley & James Bont ♥
Toran (SOLD): dressuur L1+1, springen B+12, Eventing B+0
http://www.herlindedorgelo.weebly.com


DShots
Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Re: [P/M/H/O] Concept : Meeting op korte termijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:54

Wat wil je?
Hoeveel fotografen?
Hoeveel modellen?
Waar precies?

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [P/M/H/O] Concept : Meeting op korte termijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:19

Het doel van dit topic is dus zodat iedereen hier kan plaatsen van 'joh ik ben morgenmiddag vrij, ik woon hier en hier, wie heeft er tijd'?
Dat kan opzich best handig zijn :) ook om bijvoorbeeld met bokkers een spontane fotomiddag in het weekend oid te plannen. (In de trant van "Ik ga morgen naar de dierentuin, iemand zin om mee te gaan?")

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Niobe
Berichten: 7976
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:20

DShots schreef:
Wat wil je?
Hoeveel fotografen?
Hoeveel modellen?
Waar precies?


Ze bedoelt, denk ik, een topic te maken waar mensen telkens een oproepje kunnen plaatsen voor het aankomende weekend bijvoorbeeld, dus steeds op korte termijn. Ze heeft het naar mijn idee niet over dat ze nu specifiek een idee heeft.

Ik vind het aan de ene kant wel interessant, aangezien ik vaak kijk of ik mee kan met een meeting die op korte termijn gaat plaatsvinden. Vaak kan dat wel door afhaakjes van fotografen.

Aan de andere kant denk ik ook dat als je zin hebt om foto's te maken/te laten maken, dat je dan altijd wel een fotograaf/model kan benaderen.

Dus mijn mening ligt in het midden := Als zo'n topic er mocht mogen, dan haak ik wel aan!

horserider22
Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:24

DShots schreef:
Wat wil je?
Hoeveel fotografen?
Hoeveel modellen?
Waar precies?


Volgens mij gaat het hier niet om een meeting op een bepaalde plek, maar meerdere meetings/shoots die bijvoorbeeld een weekje van te voren worden gepland met een klein groepje van bijv. 4 a 5 mensen op een locatie bij die mensen in de buurt.

Ik denk dat er wel animo voor is. Er zijn genoeg mensen die bijv. niet worden
uitgekozen voor een meeting of fotografen die aan hun portfolio willen werken.

Edit: andere waren me voor

Julia de Langen fotografie
Instagram:@juliadelangenfotografie
Website:Julia de Langen fotografie

DShots
Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:29

Sicayes schreef:
Het doel van dit topic is dus zodat iedereen hier kan plaatsen van 'joh ik ben morgenmiddag vrij, ik woon hier en hier, wie heeft er tijd'?
Dat kan opzich best handig zijn :) ook om bijvoorbeeld met bokkers een spontane fotomiddag in het weekend oid te plannen. (In de trant van "Ik ga morgen naar de dierentuin, iemand zin om mee te gaan?")


Dit word dan een bokt meeting en geen fotomeeting. Want de modellen krijgen natuurlijk geen foto's hier op bokt. :')

Maar alsnog mijn punt, denk niet dat ts door heel nederland gaat reizen voor op korte termijn meeting te doen :)

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:32

DShots schreef:
Maar alsnog mijn punt, denk niet dat ts door heel nederland gaat reizen voor op korte termijn meeting te doen :)


Ik denk ook niet dat TS het topic opent voor alleen zichzelf, maar dat het topic door haar in het leven geroepen wordt om meerdere mensen te helpen ongeacht locatie.

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

horserider22
Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:45

Sicayes schreef:
DShots schreef:
Maar alsnog mijn punt, denk niet dat ts door heel nederland gaat reizen voor op korte termijn meeting te doen :)


Ik denk ook niet dat TS het topic opent voor alleen zichzelf, maar dat het topic door haar in het leven geroepen wordt om meerdere mensen te helpen ongeacht locatie.


Volgens mij precies dit. Ts meld toch niet dat ze bij elke meeting aanwezig 'moet' zijn.


DShots schreef:
Dit word dan een bokt meeting en geen fotomeeting. Want de modellen krijgen natuurlijk geen foto's hier op bokt. :')


Bij bijv. een dierentuin meeting is het inderdaad geen fotomeeting waarbij het model resultaten krijgt (maar stadsfotografiemeetings worden ook fotomeetings genoemd), maar ook een paar fotografen en modellen kunnen met elkaar af spreken. Dan is het wel een fotomeeting waarbij het model het resultaat te zien krijgt.

Julia de Langen fotografie
Instagram:@juliadelangenfotografie
Website:Julia de Langen fotografie

Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer
Berichten: 4412
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [P/M/H/O] Concept : Meeting op korte termijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:17

Zo'n topic lijkt me een heel erg leuk idee! Ik wilde binnenkort ook al kijken naar een natuurgebied of een fokkerij in de buurt om foto's te maken. Een fotografie-maatje zou dan heel leuk zijn!
Het zou leuk zijn als het er kwam :)

Sicayes
Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:16

horserider22 schreef:
Bij bijv. een dierentuin meeting is het inderdaad geen fotomeeting waarbij het model resultaten krijgt (maar stadsfotografiemeetings worden ook fotomeetings genoemd), maar ook een paar fotografen en modellen kunnen met elkaar af spreken. Dan is het wel een fotomeeting waarbij het model het resultaat te zien krijgt.

Daarvoor zei ik het inderdaad, stadsfotografie wordt ook een fotomeeting genoemd. Ik wist eigenlijk ook niet dat een eis aan een fotomeeting was dat de modellen fotos krijgen anders is het geen meeting := :+ hahaa.

Ik denk in ieder geval dat een centraal topic voor dit een goed idee is :D

Jouw Western fotograaf binnen en buiten de showring
Volg mij op instagram: Yessica de Reus Fotografie

Bo_San
Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: [P/M/H/O] Concept : Meeting op korte termijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:22

Wat een leuk idee. Ik zit ook vaak te denken aan meetings op korte termijn, net als ts vind ik het lange wachten voor een meeting ook vaak jammer en zou graag bij goed weer of omstandigheden lekker snel iets willen organiseren en fotografen. Ik doe graag mee met het idee :j

Ella Elle L'a (Oscar x Lauries Crusador xx) & Innuendo (Cadans M x Oscar)
G-Star (Brainpower x Concorde) L2+1 & Now I'm Here E&S (Mc Jonnas x Brainpower) & Play the Game E&S (Ceasar ter Linden x Brainpower) Nova of Gold (D’n hop x Bon Bravour)

Facebook Like *-:) *D

horserider22
Berichten: 1017
Geregistreerd: 24-01-14

Re: [P/M/H/O] Concept : Meeting op korte termijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 23:43

Het zou dan wel jammer zijn als dit topic klein zou blijven. Dan vind je als nog geen modellen en fotografen bij je in de buurt voor een gezellig dagje.

Julia de Langen fotografie
Instagram:@juliadelangenfotografie
Website:Julia de Langen fotografie

AvanKol
Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:22

Leuk idee TS! Altijd gezellig om mensen + paarden te ontmoeten

1e poging dan maar? wie heeft er dit weekend zin + tijd in een kleinschalige fotomeeting in midden Gelderland? :P

Houding & zit lessen met de Joker Rijsimulator op jouw locatie!
Ramira (20 jaar) - Suppie (24 jaar) - Galoppy (18 jaar)

Bo_San
Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: [P/M/H/O] Concept : Meeting op korte termijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:39

Ja leuk AvanKol. Ik zat zelf ook al te denken aan wat ik zou kunnen doen as weekend. Ik ga graag mee!

Ella Elle L'a (Oscar x Lauries Crusador xx) & Innuendo (Cadans M x Oscar)
G-Star (Brainpower x Concorde) L2+1 & Now I'm Here E&S (Mc Jonnas x Brainpower) & Play the Game E&S (Ceasar ter Linden x Brainpower) Nova of Gold (D’n hop x Bon Bravour)

Facebook Like *-:) *D

AvanKol
Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:00

Bo_San schreef:
Ja leuk AvanKol. Ik zat zelf ook al te denken aan wat ik zou kunnen doen as weekend. Ik ga graag mee!


Gezellig!! Als fotograaf of met je paarden? :)
Het wordt prima weer en vanwege het verplaatsen van een fotoshoot zijn m'n plannen tot nu toe nog enkel binnen foto's bewerken... Wel lekker om er ook even uit te zijn!

Edit: ik moet vanavond nog wel ff de plannen van m'n vriend checken :+

Houding & zit lessen met de Joker Rijsimulator op jouw locatie!
Ramira (20 jaar) - Suppie (24 jaar) - Galoppy (18 jaar)

Bo_San
Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:07

Het liefst als fotograaf, ik ben bezig met mijn nieuwe website kan wel wat materiaal gebruiken. Maar als er geen modellen zijn heb ik nog wel wat staan :D
Laatst bijgewerkt door Bo_San op 08-01-16 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ella Elle L'a (Oscar x Lauries Crusador xx) & Innuendo (Cadans M x Oscar)
G-Star (Brainpower x Concorde) L2+1 & Now I'm Here E&S (Mc Jonnas x Brainpower) & Play the Game E&S (Ceasar ter Linden x Brainpower) Nova of Gold (D’n hop x Bon Bravour)

Facebook Like *-:) *D

Shiyamala
Berichten: 96
Geregistreerd: 08-04-15
Woonplaats: Zaandijk

Re: [P/M/H/O] Concept : Meeting op korte termijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:39

Ontzettend leuk idee TS! Helaas heb ik de komende twee weekenden al dingen staan, maar ik zal dit topic zeker in de gaten houden. :)

gebokt
Berichten: 430
Geregistreerd: 22-01-13
Woonplaats: heerhugowaard

Re: [P/M/H/O] Concept : Meeting op korte termijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:50

Is er toevallig iemand die zin heeft om binnenkort mijn pony op de foto te zetten? Omgeving schoorl

[color=#FF0000]live

DShots
Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:51

gebokt schreef:
Is er toevallig iemand die zin heeft om binnenkort mijn pony op de foto te zetten? Omgeving schoorl


Dit kan je beter op Markt zetten. Dit is voor een meeting :)

gebokt
Berichten: 430
Geregistreerd: 22-01-13
Woonplaats: heerhugowaard

Re: [P/M/H/O] Concept : Meeting op korte termijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:52

Zoals ik het begreep is het geen meeting maar waar je een oproep kan plaatsen om even een gezellig dagje te fotograveren.

Mijn excuses :')

[color=#FF0000]live

xTiffani
Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:53

Nou ik zie al genoeg fotografen. Hier dus een model in de aanbieding.

Ik ben altijd in voor een gezellig dagje, en Pepper ook. Ik kan alleen met de trein reizen, niet langer dan 2 uur vanaf Enschede. Als het in de buurt is kan ik misschien een auto regelen.

[ img ]
[ img ]

DShots
Berichten: 5206
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Maassluis ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:53

Staat duidelijk meeting op korte termijn?


xTiffani schreef:
Nou ik zie al genoeg fotografen. Hier dus een model in de aanbieding.

Ik ben altijd in voor een gezellig dagje, en Pepper ook. Ik kan alleen met de trein reizen, niet langer dan 2 uur vanaf Enschede. Als het in de buurt is kan ik misschien een auto regelen.

[ [url=m/enoFHK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/telwsg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een leuk model, helaas niet in de buurt! :)

Bo_San
Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:57

xTiffani schreef:
Nou ik zie al genoeg fotografen. Hier dus een model in de aanbieding.

Ik ben altijd in voor een gezellig dagje, en Pepper ook. Ik kan alleen met de trein reizen, niet langer dan 2 uur vanaf Enschede. Als het in de buurt is kan ik misschien een auto regelen.

[ [url=m/enoFHK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/telwsg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat is die leuk, en zeker als er een keer sneeuw zou liggen :)
Maar in de buurt van Enschede (op reisafstand) moet vast wel lukken.

Ella Elle L'a (Oscar x Lauries Crusador xx) & Innuendo (Cadans M x Oscar)
G-Star (Brainpower x Concorde) L2+1 & Now I'm Here E&S (Mc Jonnas x Brainpower) & Play the Game E&S (Ceasar ter Linden x Brainpower) Nova of Gold (D’n hop x Bon Bravour)

Facebook Like *-:) *D

Bo_San
Berichten: 2722
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Didam

Re: [P/M/H/O] Concept : Meeting op korte termijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 00:01

Voor de hele korte termijn, wie wil er mee, morgenmiddag of zondag(middag)?
Ik wil naar het sonsbeekpark in Arnhem gaan, naar de watervallen daar.
Modellen honden en/ of kinderen.

Wie zou er mee willen?

Ella Elle L'a (Oscar x Lauries Crusador xx) & Innuendo (Cadans M x Oscar)
G-Star (Brainpower x Concorde) L2+1 & Now I'm Here E&S (Mc Jonnas x Brainpower) & Play the Game E&S (Ceasar ter Linden x Brainpower) Nova of Gold (D’n hop x Bon Bravour)

Facebook Like *-:) *D

AvanKol
Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 02:08

Bo_San schreef:
Voor de hele korte termijn, wie wil er mee, morgenmiddag of zondag(middag)?
Ik wil naar het sonsbeekpark in Arnhem gaan, naar de watervallen daar.
Modellen honden en/ of kinderen.

Wie zou er mee willen?


Hmmm nee ik niet, ik zet alleen paarden + eigenaren op de foto. Hopelijk reageren er nog mensen! :D

Houding & zit lessen met de Joker Rijsimulator op jouw locatie!
Ramira (20 jaar) - Suppie (24 jaar) - Galoppy (18 jaar)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, SemrushBot, Ubermetrics en 47 bezoekers