Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:03

Ik heb haar eerder gezien op HE, was toen vooral onder de indruk van het spoorgebruik (en dat niet in positieve zin). Ik vond het paard toen ook verzet tonen, net even te boos kijken (geen geconcentreerde oren meer maar echt nijdig) en veel staartzwiepen.

Oy with the poodles, already


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101633
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:14

Laatst bijgewerkt door Bellatrix op 16-09-18 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:16

Met je eens Hilary. Zowiezo veel (verkeerd) spoorgebruik op HE.
Ik begreep ook tijdens de rassendefilé een aantal dingen niet. Hoe ze dat hebben kunnen toestaan. Maar goed zal wel aan mij liggen. Zag erg veel potentieel gevaarlijke situaties.

LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:18

sanso schreef:
Met je eens Hilary. Zowiezo veel (verkeerd) spoorgebruik op HE.
Ik begreep ook tijdens de rassendefilé een aantal dingen niet. Hoe ze dat hebben kunnen toestaan. Maar goed zal wel aan mij liggen. Zag erg veel potentieel gevaarlijke situaties.


Die piste was ook echt veel kleiner vergeleken andere jaren..
Hij was écht heel vol..

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

A_nouk
Berichten: 11631
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:21


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101633
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:22

Graag gedaan hoor! :D

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:22

Maar ECHT vol! Dat dat goed is gegaan is een wonder. Zeker met die stuiterende NRPS..
Ik vond de groningerhengst die bitloos door een kind werd gereden ook onverantwoord, zeker toen ze nog een keer een rondje ging gas geven met alle andere paarden op de AC lijn.
Maar het is gelukkig allemaal goed gegaan.

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:29

Rassendefilé hoort gewoon in de grootste piste die er is, zoals vroegah in Deurne in de Bitpiste. En dan niet een truttig rondje stappen en de ring weer uit, maar gewoon in de bak blijven tot iedereen geweest is.

Heb ook wat minder prettig stanggebruik gezien, was vrijdag erg blij met Marion Schreuder die een leerling de stangteugel liet verlengen. Paard kon ineens z’n mond dicht houden en z’n tong binnenboord.
Ook eentje gezien die ik niet rad vond, das ook altijd jammer.

Oy with the poodles, already

LoveUggs
Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 21:40

Bellatrix schreef:


Jij bent snel zeg Marlies! Mooie foto's weer!

sanso schreef:
Maar ECHT vol! Dat dat goed is gegaan is een wonder. Zeker met die stuiterende NRPS..
Ik vond de groningerhengst die bitloos door een kind werd gereden ook onverantwoord, zeker toen ze nog een keer een rondje ging gas geven met alle andere paarden op de AC lijn.
Maar het is gelukkig allemaal goed gegaan.


De meneer met de hackney vond ik echt heel koel in de kop blijven en heb ik als enige steeds 'braaf' en 'goedzo' horen zeggen haha
Ondanks de drukte heb ik wel van alles foto's gemaakt geloof ik. Maar ze hadden beter in die kleins piste halverwege de ene helft eruit moeten halen en dan aan de andere helft moeten beginnen. Of max 3 rassen in de piste en dan een voor een de piste uit

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!

CathyTBP
Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:00


Hurby (Prinz K3 x Kennedy) ZZL+1 // Kronos Z1+2
Tongerenhof Pyriet M2
Roulette Fly Della Loggia M1 (verkocht) // Wobke R. M1 (verkocht) // Blinky M1 (verkocht)

Adamootje
Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 22:05

Het verslag van Alizee volgt morgen. Helaas vandaag geen tijd gehad om te schrijven i.v.m. Horse Event en voorbereidingen voor werk. Jullie krijgen 'm dus nog tegoed. :D

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:35

Ik vind alize verder wel ontzettend goed rijden. Ik vond mistral (de bruine) er ook minder goed aanstaan. Mar voor zover ik begrepen heb was die dus op pensioen en pas sinds zeer kort weer opgepakt omdat het andere paard iets had. Met mr Su (de schimmel) was de progressie tgo 2 jaar geleden erg duidelijk. Spoorgebruik viel me verder niet negatief op? Ze kan wel extreem zitten!

Bij Marion schreuder vond ik op dag twee compleet gestoord hoe dat zwarte paard zoveel verzet toonde en de mond dichtgednoerd was. Dat moet er gewoon uit en velen van het publiek pikken dit gelukkig ook niet meer. Het kan en het moet anders. De vrijdag met die rennende ruin was echt eng en daar gaf ze idd heel goed advies om de stang er ook uit te halen.

Wat betreft het rassendefile: piste was idd erg klein. Maar op vrijdag werd het erg rustig opgebouwd en werd goed gekeken naar wat kon en wat niet. 8 jaar geleden leek Pam er vooral op uit om er zoveel mogelijk af te krijgen voor mijn gevoel := met allemaal nerveuze paarden juist vragen om harder te klappen. Dat deed ze nu met meer beleid.

Meisje met de Groninger hengst en bitloos leek goed onder controle vrijdag, hoeft voor mij zn geen bit in. Leuke combinatie was dat.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 22:53

Heb vrijdag niet zoveel dingen gezien waar ik mij aan stoorde op 1 ding na. Er was in de penny piste een demo met een shet die vrijheidsdressuur deed en die hoeven waren zo lang... de hele demo was niet geweldig maar die hoeven :oo , dat ze de pony zo mee durfde te nemen begrijp ik echt niet :n .

sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 06:14

Sharani schreef:
Heb vrijdag niet zoveel dingen gezien waar ik mij aan stoorde op 1 ding na. Er was in de penny piste een demo met een shet die vrijheidsdressuur deed en die hoeven waren zo lang... de hele demo was niet geweldig maar die hoeven :oo , dat ze de pony zo mee durfde te nemen begrijp ik echt niet :n .


Was bij 1 van de hackneys ook

Mira283
Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 08:46

Bellatrix schreef:


Mooie foto's! Ben benieuwd naar de zaterdag foto's.

Stond met mijn vader bij de sport ring te kijken naar een demo geen idee welke. Drie amazones die dressuur reden. Was eentje die het grote zwarte paard zo enorm in de krul trok, zag er gewoon pijnlijk uit. Reed ook eentje met een bruine mee met stang en trens die ook te diep liep maar toen ze van de clinic gever meer ruimte moest geven liep dit paard stukken beter. Liep ook een welsh je mee met een jong meisje erop die zat met een big smile op dr pony zo ontzettend leuk om te zien! Pony deed erg zijn best ook, dat zie ik liever dan dat paard dat zo in de krul werd getrokken, zijn na tien minuten ook weggegaan.

JoycexEnyaJarig
Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:12

Ik was zaterdag ook op Horse Event en met het ostellen van het rassendefile, iedereen ging applaudisseren (als je het zo schrijft haha) begon een aantal paarden waaronder een kleine meisje op een klein welshje ervandoor. 1 ander meisje werd omver gelopen, omdat haar pony schrok van het kapische paard dat tegen de kont van dat paard kwam en haar omver liep uit schrik. Je hoorde iemand stoppen roepen( ik hoorde dat ook pas achteraf, om te kijken of ik het gefilmd had) Niemand stopt.

Later gingen zij de ring uit en werd er geapplaudisseerd voor de arabier. En die pony schrok zich dood en datzelfde meisje werd bijna geplet door de kont van de pony en de tribune (heb dat beide op film staan) Het omverlopen deels en het pletten wel. :o

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Kelly_Taco
Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:45

JoycexEnya schreef:
Ik was zaterdag ook op Horse Event en met het ostellen van het rassendefile, iedereen ging applaudisseren (als je het zo schrijft haha) begon een aantal paarden waaronder een kleine meisje op een klein welshje ervandoor. 1 ander meisje werd omver gelopen, omdat haar pony schrok van het kapische paard dat tegen de kont van dat paard kwam en haar omver liep uit schrik. Je hoorde iemand stoppen roepen( ik hoorde dat ook pas achteraf, om te kijken of ik het gefilmd had) Niemand stopt.

Later gingen zij de ring uit en werd er geapplaudisseerd voor de arabier. En die pony schrok zich dood en datzelfde meisje werd bijna geplet door de kont van de pony en de tribune (heb dat beide op film staan) Het omverlopen deels en het pletten wel. :o


De ring was echt te klein om te applaudisseren aan het einde.
Ik heb zelf 3 dagen meegereden in het defilé (Spaans paard) en je paard kon eigenlijk niet even verstappen als ze een schrikreactie hadden.
Dat was echt niet goed geregeld idd

<3 Galanto <3

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:22

Mira283 schreef:
Bellatrix schreef:


Mooie foto's! Ben benieuwd naar de zaterdag foto's.

Stond met mijn vader bij de sport ring te kijken naar een demo geen idee welke. Drie amazones die dressuur reden. Was eentje die het grote zwarte paard zo enorm in de krul trok, zag er gewoon pijnlijk uit. Reed ook eentje met een bruine mee met stang en trens die ook te diep liep maar toen ze van de clinic gever meer ruimte moest geven liep dit paard stukken beter. Liep ook een welsh je mee met een jong meisje erop die zat met een big smile op dr pony zo ontzettend leuk om te zien! Pony deed erg zijn best ook, dat zie ik liever dan dat paard dat zo in de krul werd getrokken, zijn na tien minuten ook weggegaan.


De clinic van Marion schreuder waar ik dus ook over geklaagd heb. Ik stond echt op het punt om aan het eind te vragen wat dit nog met welzijn te maken had. Het was echt verschrikkelijk om te zien.

Dat meisje en die Welsh waren heerlijk!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

lisawouda93
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-06-11

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 16:00

Ik was zaterdag ook op Horse Event en met het ostellen van het rassendefile, iedereen ging applaudisseren (als je het zo schrijft haha) begon een aantal paarden waaronder een kleine meisje op een klein welshje ervandoor. 1 ander meisje werd omver gelopen, omdat haar pony schrok van het kapische paard dat tegen de kont van dat paard kwam en haar omver liep uit schrik. Je hoorde iemand stoppen roepen( ik hoorde dat ook pas achteraf, om te kijken of ik het gefilmd had) Niemand stopt. 


Dat kleine meisje op de welsh pony is mijn bijrijder. En ja de baan was veel te klein en ik wist ook niet dat er ge klapt zou worden . Maar veder heb zij heel erg genoten van het momentje rijden .

.

JoycexEnyaJarig
Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 18:50

lisawouda93 schreef:
Ik was zaterdag ook op Horse Event en met het ostellen van het rassendefile, iedereen ging applaudisseren (als je het zo schrijft haha) begon een aantal paarden waaronder een kleine meisje op een klein welshje ervandoor. 1 ander meisje werd omver gelopen, omdat haar pony schrok van het kapische paard dat tegen de kont van dat paard kwam en haar omver liep uit schrik. Je hoorde iemand stoppen roepen( ik hoorde dat ook pas achteraf, om te kijken of ik het gefilmd had) Niemand stopt. 


Dat kleine meisje op de welsh pony is mijn bijrijder. En ja de baan was veel te klein en ik wist ook niet dat er ge klapt zou worden . Maar veder heb zij heel erg genoten van het momentje rijden .


Ze bleef ook super zitten echt knap. Ik heb julli natuurlijk ook gefilmd. En alle rassen dus als mensen ze willen, mogen mij een pb doen met een mail adres. Dan stuur ik ze naar jullie toe.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Mira283
Berichten: 3525
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 19:50

@poes zal het nog mooier vertellen, mijn vader vroeg toen we gingen kijken of de zwarte een Fries was zo in de krul getrokken vond ie het beestje. Paps is geen paardenkenner. En het welzijn was daar ver te zoeken man man. Meer mishandeling voor dat ene paard dan welzijn. Voor mijn part hadden ze nog twee van die leuke meisjes op pony's erin gezet inplaats van die volwassen vrouwen.

Uums
Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:07

JoycexEnya schreef:
Ik was zaterdag ook op Horse Event en met het ostellen van het rassendefile, iedereen ging applaudisseren (als je het zo schrijft haha) begon een aantal paarden waaronder een kleine meisje op een klein welshje ervandoor. 1 ander meisje werd omver gelopen, omdat haar pony schrok van het kapische paard dat tegen de kont van dat paard kwam en haar omver liep uit schrik. Je hoorde iemand stoppen roepen( ik hoorde dat ook pas achteraf, om te kijken of ik het gefilmd had) Niemand stopt.

Later gingen zij de ring uit en werd er geapplaudisseerd voor de arabier. En die pony schrok zich dood en datzelfde meisje werd bijna geplet door de kont van de pony en de tribune (heb dat beide op film staan) Het omverlopen deels en het pletten wel. :o

Oei, dat klinkt wel iets te spannend :s

Vrijdag was mijn Groninger geloof ik de enige die door het applaus heen sliep (als ik een paard was had ik het vast wel degelijk merkwaardig gevonden...).

Z dressuur met mijn prachtige Groninger :)
Auteur van onder meer paardenboek De Groningin en Schoem: http://www.greunenkriek.nl/

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:11

De tinker en de Arabier waren ook niet onder de indruk, maar jou Groninger was echt geweldig <3 .

Palmera
Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:28

Ben ik nu de enige die vind dat paarden en pony's die meedoen aan een dergelijk evenement toch enigszins publiek en applaus-proof moeten zijn?

Men noemt een te kleine piste, en natuurlijk is dat niet goed. Maar meedoen op je paard aan een rassen defilé terwijl dat paard dergelijke hectiek niet gewend is noem ik ook onhandig. :)

Ik denk dat, als ik het zo lees, de beide punten wat aandacht verdienen.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Beleef de zaterdag op Horse Event met Bellatrix en Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 23:19

Ik ben elk jaar weer verrast hoe braaf de meeste paarden eronde zijn juist. Hoe wil je het ze ook leren? De meeste deelnemers zijn juist geen fanatieke wedstrijdruiters maar beleven paardenhobbybop een andere manier. Dat vind ik een meerwaarde.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers