Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:03

Klopt zeker, neem dat bokt ook niet echt kwalijk maar het is wel heel jammer. Toen mijn paard te koop stond had ik advertenties geplaatst op 6 sites waarvan ik er bij 5 elke maand een mail kreeg om hem te verlengen anders werd hij binnen zoveel dagen verwijderd.

Mij lijkt zelf 3 maanden ruim genoeg. Als ik iets na 3 maanden niet zou verkopen had ik de advertentie al lang verwijderd en opnieuw geplaatst zodat hij weer wat meer boven aan staat. Nu lijkt het vaak een kwestie van vergeten dat het er nog op staat.

lovelucydan

Berichten: 2065
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:07

Lijkt me een goed plan dat Bokt hier eens wat aan gaat doen.

Wat gaat Bokt hier aan doen??

Anoniem

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:12

3 maanden lijkt me ruim zat.
Volgens mij werkt Marktplaats met 3 weken oid en dan zelf verlengen.

Anoniem

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:13

Ik zal het doorgeven :j

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:36

Drie maanden lijkt me inderdaad ruim zat. Zo'n mogelijkheid om dus te verlengen door op een linkje te klikken of wat te bevestigen (zonder dat een of andere robot daar z'n vingers tussen krijgt) lijkt me dan goed om een advertentie langer te kunnen laten staan zonder dat je 'm helemaal opnieuw moet plaatsen. Dus waarschuwingsmail of pb met een linkje om te verlengen, zo niet dan verdwijnt de adv vanzelf.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:34

JPitty schreef:
Denk dat je dit topic zocht: [MZ] Commerciële aanbieders op de Boktmarkt. Hierin is ook al door BartVB gereageerd, weet alleen even niet meer op welke pagina.

Heb trouwens een modje gevraagd jouw topic even naar Marktzaken te verplaatsen, omdat het de Bokt-markt betreft.

Neemt niet weg dat ik het ook eens ben met jouw stelling. Als je iets zoekt, kom je de "gewone" Bokker daar bijna niet meer tegen, alleen die commerciëlen. Als ik dat had gewild, was ik wel naar de winkel gegaan toch?


Topic is allang op slot gegooid, enige discussie mbt beleid hierin is blijkbaar onmogelijk.

Ik snap eerlijk gezegd ook het nut niet van de vele commerciele advertentie's die zomaar kunnen worden
geplaatst ook al heeft betreffende persoon totaal geen enkele bijdrage gelevert aan inhoudelijk bokt....

Neem als voorbeeld de ladingen adv. die ene Jeroen Strik plaatst; berichtenteller: 000
http://www.bokt.nl/markt/their-ads/311339

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat bokt-beheer zijn server ruimte gratis beschikbaar stelt hiervoor.
En is het is bovendien schadelijk tegenover de betalende adverteerders op bokt.
Ik zou als bedrijf zijnde dus nooit gaan betalen voor adverteren hier op bokt, want dat kan via slinkse weg gewoon gratis :D

Mijn idee hierbij is, dat bokt-beheer achter de schermen commercieel belang heeft bij deze adverteerders, en dan zou het netjes zijn daar gewoon open kaart in te spelen.
Of alle advertentie's met overduidelijk commercieel belang gaan weren.

Nu speelt zich dit gebeuren af in een schimmig gebied waar de actieve bokt leden alleen maar last van hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:20

@Peetstap,
Late reactie, maar ik kan je zeggen dat wij druk bezig zijn met een oplossing te bedenken en dat (ja echt!) de Bokt Markt voor iedereen tot nu toe gratis is. Bokt heeft dus geen commercieel/financieel belang bij deze advertenties.
Dit kan in de toekomst veranderen, dat is allemaal nog in overleg en in bespreking :D

Korte vraag waar ik benieuwd naar ben, wat is volgens jullie een commerciële gebruiker? Iemand die eens per maand wat dingen op de Markt zet, of iemand die op één dag 10 advertenties plaatst.
En moet het dan regelmatig gebeuren of is iemand al 'vervelend' als ze regelmatig een kastopruiming doet?

Dus, wat is volgens jullie commercieel? :D

Let op, het is niet de bedoeling om hier adverteerders 'zwart' te maken, als voorbeeld gebruiken hebben wij liever ook niet.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:23

Commercieel is winkels/bedrijven die voor elke kleur shabrak of maat zweep een advertentie zetten. Of bij bij stalinrichting voor elk hooinet, haakje, bakje dingetje een lading aan advertenties plaatsen. Vaak ook nog met een link naar hun gewone winkelsite. Dat is voor mij commercieel

Of een hele bende zwerfhonden per hond neerzetten, of een hele lading paarden als handelaar te koop aan bieden. Niet iemand die stopt of moet inkrimpen maar structureel veel plaatst wat ook in een advertentie kan.
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-10-17 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:24

Commercieel is imo een (web) =winkel.

Iemand die regelmatig een kastopruiming doet heeft doorgaans niet iedere keer gloednieuwe spul.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:29

Het blijft moeilijk,want bv een ruitershop die een korting geeft van 50% op diverse artikelen,kan heel leuk zijn,maar idd,alle spullen aan normale prijzen,daar heeft niemand iets aan,dus hoe regel je dat dan?
Een particulier kan ook eens iets nieuws verkopen,vooral die advertenties verdwijnen in het niets....

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:38

Ik kan me voorstellen dat het ook verschil maakt of het betreffende account ook berichten plaatst of heeft geplaatst op Bokt. Iemand die 0 berichten heeft geplaatst maar wel heel regelmatig gloednieuwe producten plaats zou ik persoonlijk ook zo m'n twijfels bij hebben. Al is dit natuurlijk niet het enige criteria, want er zijn ook commerciele accounts die wel mee praten maar ook veel advertenties plaatsen.

Voor mij is het in ieder geval ook een reden dat ik de markt bijna niet gebruik.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:39

Iemand met een kvk nummer.

Anoniem

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:41

@Nienke, wat is precies de reden? Dat er te veel advertenties zijn van 'commerciële' adverteerder of wat precies?

@Bruintje, het moet natuurlijk voor ons als Bokt wel te controleren zijn. :j

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:42

Zoals ik bijvoorbeeld bruintje123. Maar ik plaats sowieso weinig commercieel en toch ook privé spullen.
Hoe wordt dat dan opgelost? Dan zou ik mijn eigen privé spullen er ook niet meer op kunnen zetten zonder ervoor te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:42

HorseTopShop schreef:
Zoals ik bijvoorbeeld bruintje123. Maar ik plaats sowieso weinig commercieel en toch ook privé spullen.
Hoe wordt dat dan opgelost? Dan zou ik mijn eigen privé spullen er ook niet meer op kunnen zetten zonder ervoor te betalen.

Een zakelijk account en persoonlijk account? Kun je op je persoonlijke account alle advertenties van je privé plaatsen.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:44

xJitskee schreef:
HorseTopShop schreef:
Zoals ik bijvoorbeeld bruintje123. Maar ik plaats sowieso weinig commercieel en toch ook privé spullen.
Hoe wordt dat dan opgelost? Dan zou ik mijn eigen privé spullen er ook niet meer op kunnen zetten zonder ervoor te betalen.

Een zakelijk account en persoonlijk account? Kun je op je persoonlijke account alle advertenties van je privé plaatsen.


Maar dan krijg je weer een account met 0 geplaatste berichten waar er ook al reacties over waren.
Dubbel accounts mogen ook weer niet.

Anoniem

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:44


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:45

Dat is toch te controleren Miranda.
Ze adverteren allemaal dat het te bestellen is bij ruiterschop xxxx

En dat geldt ook voor jou HTS als jij prive wat verkoopt hoef ik toch niet in te loggen op een website neem ik aan. Maar staat het er zo op. Zoals bij iedereen prive.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:46

Maar hoe controleer je dat dan terug?

Iemand kan prof. Bv nieuwe hoofdstellen en frontriemen verkopen en in zijn eigen kast ook een nieuw hoofdstel liggen hebben die verstoft.....

Omgekeerd kan ook,iemand kan beweren spul à en b nieuw in de kast liggen hebben,terwijl het commercieel is....?

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:47

Telpeva schreef:
Het is nooit in mij op gekomen om hier een topic over te maken, maar dit is wel dé reden waarom ik de bokt markt niet gebruik.

Same.
Daar heb ik FB of MP voor :).

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:47

Dat is niet 100% dicht, maar als ik in moet gaan loggen op een site dan is het wel zeker

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:47

Nu,de bokt-markt zou voor mij letterlijk voor bokkers mogen zijn.
Net als bij sommige topics,pas actief deelnemen als je min 50 zinvolle berichten geplaatst hebt.

Ik denk dat een groot stuk van het probleem reeds opgelost zou zijn.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:48

[***] schreef:
@Nienke, wat is precies de reden? Dat er te veel advertenties zijn van 'commerciële' adverteerder of wat precies?


De commerciële gebruikers inderdaad, maar ik moet zeggen dat ik vooral langs alles met een typische productfoto scroll, dus met witte achtergrond. Als er gewoon goede foto's van het product zelf bij staan kan ik nog wel geïnteresseerd zijn, maar die standaard productfoto klik ik niet eens aan

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:49

Wordt het probleem niet opgelost door bij het plaatsen van een advertentie te kiezen of je een particuliere verkoper bent of een bedrijf/organisatie?
En dan een filter voor de ''marktstruinders'' toe te voegen, zodat je kan aanvinken of je alle advertenties wil zien, alleen die van een particuliere verkoper of alleen die van een bedrijf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:49

@Bruintje, dat sluit dus aan met bovenstaande, dat commerciële adverteerder in hun advertentie hun eigen webshop vermelden? :j Het is dan heel simpel te voorkomen, door geen link naar een webshop te plaatsen lijkt mij?

Het is ook zo dat je via de Markt een product (of dienst) 'moet' aanbieden, je mag niet alleen een link plaatsen.

En wat voor degene die regelmatig wat maken en aanbieden (denk aan eigen gemaakte producten) maar geen webshop hebben, vallen die dan niet onder commercieel? Of is het meer een én én én / of of of situatie?

NienkeV1994 schreef:
[***] schreef:
@Nienke, wat is precies de reden? Dat er te veel advertenties zijn van 'commerciële' adverteerder of wat precies?


De commerciële gebruikers inderdaad, maar ik moet zeggen dat ik vooral langs alles met een typische productfoto scroll, dus met witte achtergrond. Als er gewoon goede foto's van het product zelf bij staan kan ik nog wel geïnteresseerd zijn, maar die standaard productfoto klik ik niet eens aan


Ik begrijp je denk ik :j
Je hebt eerder een 'tweedehands' gevoel en idee bij de Markt, dus als je iets nieuws wil, ga je wel ergens googelen of op een webshop kijken. De Bokt Markt is meer voor tweedehands?

[***]_Storm schreef:
Wordt het probleem niet opgelost door bij het plaatsen van een advertentie te kiezen of je een particuliere verkoper bent of een bedrijf/organisatie?
En dan een filter voor de ''marktstruinders'' toe te voegen, zodat je kan aanvinken of je alle advertenties wil zien, alleen die van een particuliere verkoper of alleen die van een bedrijf?


Dit is inderdaad een optie die of hier al aangedragen was, of achter de schermen al naar voren kwam (even vergeten, excuses :o )