Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:50

Maar hebben de nieuwe dekjes in 101 kleuren,peesjes,.... Een meerwaarde voor iemand?
Mij lijkt het niet eigenlijk....

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:52

Als ze geen link plaatsen hoe weet ik dan waar ik moet zijn voor het product?
Gaan ze dan als ik interesse heb alles via pb afhandelen? Zoals bij de particulier is en geen standaard invul site waar ik gegevens en betaling allemaal zelf achter laat.
Dat kost bergen tijd, daar geloof ik niets van.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:54

Hog,zoveel tijd vraagt zoiets toch niet,iemand stuurt pb met interesse en krijgt de site toegestuurd....

Is idd makkelijk te omzeilen

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:55

Ja oke, dan wel. Maar dan zou ik te eigenwijs zijn om dat in te vullen.
Maar zit niet voor niets in dit topic }>
Maar je hebt gelijk.

Gewoon niet meer toestaan dan, mp werkt prima.

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 14:56

Kastopruimingen vind ik geen probleem. Toen ik een ander paard kocht die 20 cm groter was dan de vorige had ik ook veel spullen die te klein waren en ik verkocht.

50% korting advertenties van ruitershops vind ik hier niet thuis horen want dat is bijna nog commerciëler dan een gewone adv van een winkel.

Nieuwe producten van particulieren weer wel. Iedereen is wel eens te enthousiast met het kopen van een product. Of het past niet of iets dergelijks.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:26

Ik mis EA echt heel erg.

Heb meer dan 30 tweedehands spullen op de boktmarkt gezet. 0,0 reactie op bokt. Op Facebook de helft al binnen 24 uur verkocht.
En dat gaat eigenlijk altijd zo. Ik verkoop echt helemaal niks meer via bokt.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 21:05

HorseTopShop schreef:
Ik mis EA echt heel erg.

Heb meer dan 30 tweedehands spullen op de boktmarkt gezet. 0,0 reactie op bokt. Op Facebook de helft al binnen 24 uur verkocht.
En dat gaat eigenlijk altijd zo. Ik verkoop echt helemaal niks meer via bokt.

Moet ik ook eerlijk zeggen dat ik jou altijd vermijd omdat ik het aantal adv bij jou super irritant vond. Goed nu koop ik helemaal geen paardenspullen meer, maar jij bent wel een van de overmatige gebruikers van de boktmarkt waar o.a. Dit topic over gaat :)

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 07:32

Je MOET me wel verwarren met een ander Celiien. Ik plaats bijna nooit wat op de boktmarkt.
Is nu voor het eerst dat ik meerdere dingen tweedehands aanbied. Nieuw vrijwel nooit. Heel af en toe een aanbieding, maar meer niet.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:10

Ik mis EA ook. Vroeger was ik mijn tweedehands spulletjes daar zo kwijt. Via de bokt markt heb ik in het begin ook nog veel aangeboden, maar nooit iets verkocht. Ik plaats er nu dus ook niets meer.
Erg jammer. EA vond ik heerlijk om gewoon doorheen te snuffelen. Bij de markt is dat gewoon niet leuk meer door alle commerciele zut en het lijkt ook alsof er minder en minder mensen hun leuke tweedehands spullen erop plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:56

Het is al even geleden, maar ik zou graag nog willen polsen of jullie dit nog steeds zo erg ervaren? Wij zijn er namelijk wat strenger op geworden en hebben nu een manier om hierop te handelen.

Gelieve zonder namen te noemen, als je een 'spammer' ziet, plaats dan even een melding :j Dan kunnen wij ernaar kijken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:02

Het viel me toevallig van de week op dat het minder was.
Maar omdat ik er niets over gelezen had verder dacht ik dat het toeval was.
Maar blijkbaar toch niet.
Dank daarvoor. :j

Anoniem

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:03

Kijk, dat zijn de positieve berichten! :D Ik zag het al in de meldingen, dat er weinig meldingen van spam waren, dus hoopte als dat het beter zou gaan.

Top :D

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:26

Vanuit ander topic hierheen geloodst:

Zeg, nu in dit topic het bitje vreemde vergelijk langskwam tussen bokt en een bedrijf een vraag:

Wat betaald nou een commercieel bedrijf als dit: https://www.bokt.nl/markt/their-ads/330990 voor al hun adverteren zonder enige inhoudelijke bijdrage aan forum zelf ?

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:30

Oh zie dat een dik jaar later :x er nog steeds niks is veranderd in beleid.
De adv. van https://www.bokt.nl/markt/their-ads/311339 staan er doorlopend volop en bij deze staat zelfs in profiel dat ie commercieel bezig is en compleet met domeinnaam .nl erbij.

Nou duidelijker kan een commerciële belanghebbende zich niet uiten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:41

Als je goed had gelezen kun je zulke berichten gewoon melden en dan worden zulke adverteerders aangesproken. Er is dus wel wat veranderd. :j Staat echt letterlijk boven je eigen bericht trouwens.

Oh En iedereen mag gratis adverteren op de Markt. Niemand van Bokt heeft hier financieel belang bij. Dat staat ook overal wel gemeld :j

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:49

Yep weet de huidige regels, daar wordt blijkbaar niet aan geschaafd.

Maar jullie kunnen Jeroen bv wel aanspreken, maar hij adverteerd blijkbaar lustig door zonder enige nuttige bijdrage aan forum.

Vandaar mijn vraag waar de belangen liggen, want dat dit spam is hoeven we geen discussie over te voeren hoop ik.

Anoniem

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:55

Dan moet je die berichten even melden, kijken de Markt mods ernaar :j


Kan zo zijn dat zij die nog niet binnen hebben gekregen en daarom die persoon nog niet hebben aangesproken. Heb ik geen weet van. Weet alleen dat er echt wel wat tegen gedaan wordt, juist doordat hier al eerder werd aangegeven dat het als vervelend werd ervaren.

En ja dat weet ik omdat ik destijds toen ik Mod was daar werk van gemaakt heb.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:41

Gemeld, en verwacht dat ik dat volgend jaar weer kan doen :D

Anoniem

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:55

Dat denk ik niet, iig dat hoop ik niet :D

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:30

Afbeelding

https://www.bokt.nl/markt/ad/465750/sok ... at-31-3435

Van deze verkoper staan momenteel 4 advertenties op de voorpagina. Achter elkaar geplaatst kennelijk. Is het een idee om per plaatser per 24 uur 1 topic naar de voorpagina te schuiven? Dan scheelt al een hoop identiek geneuzel, en stimuleert verkopers misschien om vaker alles in 1 advertentie gooien. Nu word je beloond met veel advertenties doordat ze allemaal op de voorpagina komen te staan. Als dat niet gebeurt hoef je het dáár niet om te doen.

Moet technisch ook makkelijk te doen zijn lijkt me:
Username hangt al aan een advertentie? Volgende advertentie van zelfde user komt niet bij recente advertenties..

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:39


Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:01

[***] schreef:
Dat denk ik niet, iig dat hoop ik niet :D


Weet inmiddels vrijwel zeker van wel, deze mag gewoon zijn gang blijven gaan :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:02

Peetstap schreef:
[***] schreef:
Dat denk ik niet, iig dat hoop ik niet :D


Weet inmiddels vrijwel zeker van wel, deze mag gewoon zijn gang blijven gaan :evaw:


Precies dit. Daarnaast speelt dit probleem al sinds 2015; hoe lang kan je nodig hebben om het probleem te bekijken en actief aan te pakken?

In de advertenties van de zadels bijvoorbeeld, of iig dat ene zadel wat gelinkt werd, is de tekst zelfs zo geschreven dat ie er sneller uitkomt in zoekmachines etc (ORIGINEEL continu in het groot). Of althans, het is een leuke poging tot.

Of bij de sokken; de website staat in de advertentie vermeld. Misschien een idee om dáár als eerst eens op te gaan screenen? Als je een link naar je (commerciële) website plaatst om het daar te bestellen; eerst betalen en anders weghalen. Op Marktplaats is het ook niet gratis, de website vermelding. Voor het vermelden van je website op het forum heb je je onderschrift. Maar ja, dan moet je wel actief en zinvol posten en dát doet 99% van de commerciële aanbieders niet.

En anders wellicht richtlijnen/spelregels maken wat wel en niet mag op de boktmarkt, met welke frequentie er op de boktmarkt geplaatst mag worden en je markt-team uitbreiden. Voor mijn part met de uitbreiding eerst advertenties handmatig goed laten keuren door je marktteam. Moet je eens opletten hoe snel je commerciële advertentieplaatsers weg zijn óf een keer mee gaan plaatsen op Bokt. :+

En ik wil best meescreenen / 'goed/afkeuren' met de boktadvertenties hoor, daar ben ik echt niet moeilijk in en wil ik ook absoluut m'n steentje in bijdragen. Maar dan moet er wel eerst duidelijkheid komen want nu blijft het probleem maar doorrollen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Ruiterzaken/Spam op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:51

@Ibbel; goede suggestie. Dat is technisch inderdaad vrij makkelijk aan te passen, werkt nu als het goed is beter.

Aanpassingen mbt bijvoorbeeld commerciele adverteerders zijn een heel stuk ingewikkelder, kosten veel meer tijd, zorgen daardoor dat we andere dingen niet kunnen doen. Voor de Markt staat best een flinke lijst met verbeterpunten open. Commerciele gebruikers zijn daar een onderdeel van maar ook het oplossen van een aantal al lang openstaande bugs, het makkelijker kunnen 'struinen', verbeteren van de zoekmogelijkheden, etc, etc.

Als ik nu kijk naar de meest recent geplaatste advertenties:
https://www.bokt.nl/markt/search

dan lijkt het de hoeveelheid commerciele advertenties redelijk beperkt? Ik ben het helemaal met jullie eens dat het beter/prettiger/mooier zou zijn als we anders om zouden gaan met commerciele aanbieders, maar is dat het eerste punt van aandacht voor de Markt?

Overigens hebben we op dit moment geen belang bij de commerciele advertenties op de Markt zoals eerder in dit topic wordt gesuggereerd. Er wordt geld verdiend aan de Markt puur door de banners die ernaast staan, verder niet. Commerciele adverteerders zijn een mogelijke extra inkomstenbron, maar naar mijn idee is het daarbij verstandig om eerst een aantal basiszaken goed voor elkaar te hebben.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:12

BartVB schreef:
Overigens hebben we op dit moment geen belang bij de commerciele advertenties op de Markt zoals eerder in dit topic wordt gesuggereerd. Er wordt geld verdiend aan de Markt puur door de banners die ernaast staan, verder niet. Commerciele adverteerders zijn een mogelijke extra inkomstenbron, maar naar mijn idee is het daarbij verstandig om eerst een aantal basiszaken goed voor elkaar te hebben.


Wellicht kun je je het volgende afvragen als ondernemer:

Het verdien model van bokt bestaat uit het doorklikken naar commerciele bedrijven.
Is het fair dat hetzelfde commerciele bedrijf gratis hier een hele reeks advertentie's zomaar kan plaatsen ?