Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:22

Ahhh, goed dat ik een paar maanden terug dus mijn mail had verstuurd over deze persoon!
Dus het is inderdaad een oplichter!

Had destijds contact via mail met hem waarin hij foto's stuurde. Uiteindelijk besloten het zadel niet te laten opsturen. Gelukkig maar, want diezelfde avond vond ik precies dezelfde foto's bij iemand anders op haar verkoop pagina, waar zelfs meer foto's bij stonden. Deze persoon wou mij dus het zadel in de verkeerde maat verkopen!

Vond het al vreemd allemaal dus gelukkig geen deal met hem gesloten! Let goed op mensen! Bij mij nam hij hier contact op als Mike de Smit, maar via mail een andere naam.

Dit was trouwens het email adres waarmee hij met mij mailde:

michaelrijssen@gmail.com

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:45

janneke5 schreef:
ikke schreef:
Staat er weer eentje, aantal zadels voor onwaarschijnlijk lage prijzen.
Of het dan dezelfde is of niet, eigenlijk niet eens relevant. De bedragen zijn gewoon te verdacht laag......


Ik denk dat het over mijn zadels gaat: Moeten ik mijn prijzen verhogen om wat betrouwbaarder over te komen? Geen probleem al willen jullie meer geven :P :P

Nee, dat ging niet om jouw spullen; *sarcasmemodus aan*je bent veel te duur *sarcasmemodus uit*

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:21

Een jaar geleden zocht ik een zadel, dus verschillende gepast: Rond de 150 euro voor een Kieffer (3 verschillende zelfs), 125 voor een stubben, 300 voor een Henri Du Rivel..

Allemaal netjes opgehaald, betaald en bij niet passen terug gebracht. Maar zeker voor de laatste was dit wel erg goedkoop, maar kon ze hem gewoon niet kwijt..

Dus ik zou ook niet raar op staan te kijken hoor, een zadel tussen de 150 en 200 euro..

(Ik heb mijn Knighrider net verkocht voor 180, ook in de lagere prijsklasse dus..)

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:34

300 voor een wow is niet reeel.....

Heb nog een Passier GG en die mag weg voor 300 en dat is wel reeel. De zadels die jij opnoemt vallen niet in de nieuwprijs categorie van WOW

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:36

Emailadressen zeggen niks....al heet ik koningMaxima@gmail.com...ik krijg de mail toch wel en als ik die niet wil...leuk adresje toch?

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:39

Tcm62 schreef:
300 voor een wow is niet reeel.....

Heb nog een Passier GG en die mag weg voor 300 en dat is wel reeel. De zadels die jij opnoemt vallen niet in de nieuwprijs categorie van WOW


Oke, dat geloof ik dus meteen. Ik heb nooit op WOW gekeken, want die kwam er bij mijn filters niet uit (natuurlijk).

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:54

Tcm62 schreef:
Emailadressen zeggen niks....al heet ik koningMaxima@gmail.com...ik krijg de mail toch wel en als ik die niet wil...leuk adresje toch?

Koning maxima? Zijn ze van geslacht veranderd :P

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:05

*\%/* _O-

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:10

Ben ik enige die het WoW niet snapt?

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:13

Dat is het merk van het zadel waar het om gaat

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:59

janneke5 schreef:
ikke schreef:
Staat er weer eentje, aantal zadels voor onwaarschijnlijk lage prijzen.
Of het dan dezelfde is of niet, eigenlijk niet eens relevant. De bedragen zijn gewoon te verdacht laag......


Ik denk dat het over mijn zadels gaat: Moeten ik mijn prijzen verhogen om wat betrouwbaarder over te komen? Geen probleem al willen jullie meer geven :P :P



Dat vroeg ik mij gisterenavond ook ineens af Janneke :')
straks betalen we allemaal een godsvermogen van minimaal de helft van de nieuwprijs voor een gebruikt zadel, alleen omdat de koper anders denkt dat hij/zij opgelicht wordt of omdat de verkoper niet verdacht wil worden van oplichting

dit is een spoedcursus hoe drijven we de marktprijs op _/-\o_


Ik had het erover tegen iemand in een pb.. Ik zou persoonlijk nooit de helft van de nieuwwaarde betalen voor een zadel tenzij het inclusief passen en aanpassen is via een zadelmaker of passer.

particulier heb ik er natuurlijk weinig mee te maken dat iemand vier jaar daarvoor de volle mep voor een zadel heeft betaald en er nu alweer vanaf wil terwijl het nog goed is.

denk dat mensen vooral moeten kijken naar een totaalplaatje, handelt diegene meer, wat vertellen de foto's, ken je de persoon, wat kun je vinden op google, welke gegevens krijg je, wat verteld google daarover en gewoon als het even kan ophalen.. Dan kan best 1 ding wat afwijken, zoals 'ken je de persoon'.. maar dan doe je er in principe genoeg voor om uit te sluiten dat het oplichting of jatwerk betreft.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:06

En als het een zadel is wat een paar keer is gebruikt en als nieue er uit ziet? Dan is de helft van de nieuwwaarde al erg weinig...de goedkope merken met dito mindere kwaliteit leer, pasvorm, mindere zachtheid voor paard en ruiter en uitvoeing en afwerking is m.i..2e hands ook maar tussen 400- 500 waard..deze zadels worden juist minder foor gebruik..kwaliteits zadels niet..hooguit wat slijtplekken..

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:34

Tcm62 schreef:
En als het een zadel is wat een paar keer is gebruikt en als nieue er uit ziet? Dan is de helft van de nieuwwaarde al erg weinig...de goedkope merken met dito mindere kwaliteit leer, pasvorm, mindere zachtheid voor paard en ruiter en uitvoeing en afwerking is m.i..2e hands ook maar tussen 400- 500 waard..deze zadels worden juist minder foor gebruik..kwaliteits zadels niet..hooguit wat slijtplekken..

De helft is dan niet weinig. de winkel uitwandelen en het is de helft al netmeer waard hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:54

elenaMM77 schreef:
straks betalen we allemaal een godsvermogen van minimaal de helft van de nieuwprijs voor een gebruikt zadel, alleen omdat de koper anders denkt dat hij/zij opgelicht wordt of omdat de verkoper niet verdacht wil worden van oplichting

dit is een spoedcursus hoe drijven we de marktprijs op _/-\o_


...en trekt de oplichter in kwestie de conclusie dat hij/zij de vraagprijs van het zadel ook maar beter flink op kan schroeven om geloofwaardig over te komen. Die denkt na het lezen van dit topic ook dolblij: Kassa! :')

kimiwan

Berichten: 62
Geregistreerd: 11-06-13
Woonplaats: stadskanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:07

Tcm62 schreef:
Elk normaal mens die een nieuwe wow koopt of een2 e hands voor de helft van de prijs, zal geen wow verkopen voor 300 als deze volledig goed is.

daar zit een luchtje aan...

Wat is een klein prijsje? 300 euro? En dat allemaal zonder nieuwe onderdelen te hoeven kopen?

Ik weet dat er met de regelmaat van de klok zadels overal en nergens worden weggejat en die belanden allemaal op anonieme verkoopsites..en zal zeker ook voor weinig, zo snel mogelijk weg...heemt niet weg dat dat gewoon heling is....

Is de dubbele moraal tegenwoordig, dat weet ik wel, een flink percentage wat op verkoppsites gaat is nl gestolen waar.

Het is een gokje....

Voor zo een prijs heb je mazzel dat je niet wordt opgelicht en de kans dat je een zadel van iemand hebt die nu heel ongelukkig is...

Als je bent opgelicht, sorry, maar dan eigen schuld.



dus mag je maar niks meer kopen via een advertentie? hier kan de koper helemaal niks aan doen.
beetje onredelijk verwoord dit.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:25

Mensen op bokt weten wat een nieuw zadel kost en dan kan je aanvoelen dat in dit geval er iets niet klopt...

We moeten nou niet gaan doen alsof we zo naif zijn....

Ik wil ook een wel zeer mooi uitziend en goed wow zadel voor 300 euro...laat ik wow passer komen, heb ik nog een nieuw onderdeel nodig en heb ik voor 600 bv een prachtig zadel...ja maar zo werkt dat niet.

Voor 300 heb je een zadel met nieuwwaarde tussen de 800 en 100 of een versleten A merk.

Je mag alles verkopen hoor, als het uit je eigen kast komt voor elke prijs.. ;) , maar niemand verkoopt zijn 3000-3500 gekostte Wowtje voor 300 en dat is het seignante verschil...

Shanna7836
Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 14:47

Aangezien het zadel niet is geleverd en op het verzoek van mijn moeder het geld niet terug is gestort en hij erg akelig reageert op de mails hebben wij afgesproken op het bureau voor de aangifte van oplichting. Iedereen die is opgelicht door deze mensen moeten wij van de politie verzoeken ook aangifte te doen. Groetjes Shanna

har166

Berichten: 2035
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:09

Wat rot zeg! Ik hoop dat de politie hier iets mee kan. Wil je ons op de hoogte houden??

Shanna7836
Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 16:35

har166 schreef:
Wat rot zeg! Ik hoop dat de politie hier iets mee kan. Wil je ons op de hoogte houden??


ja doen we !

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 00:04

Balen zeg ;(
Goed dat jullie aangifte doen.

Shanna7836
Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: Drenthe

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 10:55

Ik zou jullie nog op de hoogte houden, vrijdag is de aangifte gedaan en mijn moeder heeft het rechergebureau SWB ook ingelicht.

Hobby

Berichten: 1408
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-15 11:33

Misschien een bruikbare tip voor mensen die een zadel per post willen laten verzenden. Stel als koper eerst een simpel koopcontract op en verzend dit per post na het opgegeven adres van de verkoper. De verkoper kan dan een handtekening zetten en het contract terugsturen. Pas als het contract ondertekend is aangekomen bij de koper, maakt de koper het geld over. Op deze manier kun je altijd het adres van de verkoper verifiëren en wordt de koop betrouwbaarder. Het duurt een paar dagen langer, maar kan een heleboel ellende voorkomen.

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:18

Hobby schreef:
Misschien een bruikbare tip voor mensen die een zadel per post willen laten verzenden. Stel als koper eerst een simpel koopcontract op en verzend dit per post na het opgegeven adres van de verkoper. De verkoper kan dan een handtekening zetten en het contract terugsturen. Pas als het contract ondertekend is aangekomen bij de koper, maakt de koper het geld over. Op deze manier kun je altijd het adres van de verkoper verifiëren en wordt de koop betrouwbaarder. Het duurt een paar dagen langer, maar kan een heleboel ellende voorkomen.


dat is een goede tip :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:38

Er zijn (helaas) weer een aantal namen toegevoegd aan de OP.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:48

is die persoon nou echt zo dom om telkens weer een nieuw account aan te maken :')