Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:57

LadyMadonna schreef:
Duh, dat snapt m'n neus ook. Maar als ik een advertentie zie met een WoW zadel voor 300 weet ik vooraf niet dat die prijs dus kennelijk niet klopt. Niet iedereen in helemaal into WoW...
Vind overall genomen 3/400 voor een tweedehands zadel een nette prijs. Ieder zijn eigen specialiteit. Maar goed, geloof niet dat jullie mijn punt hierin willen begrijpen, dus dan houdt het op...


Ik begrijp je punt wel, ik vind het alleen geen heel sterk punt. Ik heb kennelijk ook een ander idee van waarde. Ik vind 300 euro voor een zo goed als nieuw lederen zadel namelijk erg goedkoop. En als ik een dergelijk zadel te koop zie staan, en ik ken het merk niet... Dan google ik dat merk om eens te bekijken wat voor vlees ik in de kuip heb.

Maar misschien denk ik wel te veel na bij dingen, ik weet het niet :).

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:14

Neem toch aan dat mensen, wanneer ze een tweedehandszadel kopen, eerst eens nagaan wat de nieuwprijs is? Hoe kan je anders weten of de prijs die gevraagd wordt redelijk is?

Heb zelf helaas ook een slechte ervaring maar dat was met iemand die wel uitgebreid op bokt postte en al langer lid was. Daarna werd het stil.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:15

wat ook helpt is:

altijd ophalen, vooral bij duurdere artikelen..

bij kleine dingen kun je wel een gok nemen, verlies is dan beperkt..

maar een zadel zou ik nooit online kopen en laten opsturen na betaling..
dan is het afspreken en gelijk oversteken.

dan kan het altijd nog zijn dat je een no-lifer treft die mensen graag naar plaatsen lokt en dan niet op komt dagen, maar dan ben je slechts de benzinekosten kwijt.

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:48

Ik zou bij zadels en hoofdstellen enzo altijd op komen halen. Betrouwbare bokker of niet. Straks ks het zadel toch anders dan verwacht en kan je altijd nog nee zeggen.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:17

Staat er weer eentje, aantal zadels voor onwaarschijnlijk lage prijzen.
Of het dan dezelfde is of niet, eigenlijk niet eens relevant. De bedragen zijn gewoon te verdacht laag......

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:18

Ik zie hem ook, voor de zekerheid maar getemd...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:19

Staat er al vaker op.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:23


romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:26

Ik vind de advertenties van ja........ Betrouwbaar ogen. Veel dezelfde achtergronden en meerdere zadels op 1 foto. Prijzen vind ik ook wel meevallen.
Lijken mij geen oplichters :)

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:28

Ik snap sowieso niet dat je een zadel op laat sturen. Je wilt dat toch eerst passen? Hoe belangrijk is het wel niet dat een zadel goed ligt.
En bovendien zou ik minstens de boom willen controleren. Laat je het opsturen en de boom is niet goed dan is het jouw woord tegen het woord van de verkoper.

Wel goed dat er hier gewaarschuwd wordt.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:31

Veel mensen die online kopen weten welk zadel past en gaan dan naar dat merk, type inch en boommaat opzoek. Kan prima toch?

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:33

romyloverrr schreef:
Veel mensen die online kopen weten welk zadel past en gaan dan naar dat merk, type inch en boommaat opzoek. Kan prima toch?


Dan nog zou ik willen weten of het zadel in orde is. Het is geen aankoop van een tientje. Ook kan door opvullen ed een zadel toch anders liggen dan exact hetzelfde zadel waar niks aan is gedaan.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:34

Tja, get. Is een risico. Maar bij een zadelmaker is vaak dubbel zo duur. Hè loont zich wel als je een bepaald iets zoekt...

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:36

Je kunt ook in de buurt zoeken en het ophalen. Maar dat is mijn mening hè.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:40

Mijn westernzadel is ook per post opgestuurd voor een lage prijs. Vond het als verkoper doodeng om te doen. Ondanks verzekerd verzenden. Het zal maar onderweg beschadigen en bewijs dan maar dat dat niet zo was. Gelukkig heel aangekomen bij de koopster.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:40

romyloverrr schreef:
Tja, get. Is een risico. Maar bij een zadelmaker is vaak dubbel zo duur. Hè loont zich wel als je een bepaald iets zoekt...


Je hoeft niet via de zadelmaker te kopen, agreed. Maar, je laat je zadel toch wel nakijken door een zadelmaker voor je er daadwerkelijk mee gaat rijden? Zoveel kost dat niet en je hebt wel meer zekerheid.

Ik snap best dat mensen voor een goede deal gaan :). Maar doe dan wel je huiswerk.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:40

De oplichter geeft een mogelijkheid tot ophalen, dit is alleen een vals adres. :+

MarjanB

Berichten: 16434
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:42

romyloverrr schreef:
Tja, get. Is een risico. Maar bij een zadelmaker is vaak dubbel zo duur. Hè loont zich wel als je een bepaald iets zoekt...


Dan nog kan een aanpassing van de vulling nodig zijn.. zelf klooien is uiteindelijk vaak alsnog duurder.

Maar goed dat is niet waar het over gaat.. Mooi dat jullie er bovenop zitten! Zulke mensen zijn zo slinks.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:42

Snap ik alleen niet, daar heb je als oplichter toch niks aan. Je betaalt bij ophalen, geen zadel geen geld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:43

karuna schreef:
Snap ik alleen niet, daar heb je als oplichter toch niks aan. Je betaalt bij ophalen, geen zadel geen geld.

Er zijn altijd mensen die op laten sturen, die betalen en dan verwachten ze het zadel met de post. Die ze dan nooit krijgen.

Anomien

Berichten: 7379
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:46

Als verkoper (jajaja ook ik heb juist een zadelverkoop advertentie aangemaakt).... vind het juist erg prettig wanneer mensen op willen halen aan huis. Een zadel verpakken en toch de zorg dat ie wel goed aankomt is altijd zo'n gedoe. Echter bied ik het wel aan.

Tuurlijk moet bokt zich er enigszins druk over maken. Maar we moeten zelf ook blijven nadenken.
Ikzelf heb voor aankopen de grens op 100 gezet. Alles erboven wil ik gewoon niet per post.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:11

Als je wilt nagaan of een foto gejat is van een andere advertentie, kan je Google Reverse Image Search gebruiken.
1. Je slaat de foto van het zadel (of wat je dan ook wilt kopen) op op je harde schijf. (Rechtermuisknop of slepen naar een map op de PC.)
2. Je opent https://images.google.com/
3. Je sleept de foto naar het vakje waar je normaal tekst in typt. Typ er een zoekwoord bij. Bijvoorbeeld 'wow' of 'zadel'.
...et voilá, Google vertelt je waar deze afbeelding nog meer te vinden is op internet. Zie je dat een ander ook adverteert met dat zadel, voor een heel andere prijs, dan weet je hoe laat het is.

Ook een handige tip om te checken of je niet te maken hebt met een fake profiel op social media of een datingsite trouwens. :D

En nee, dit is niet waterdicht natuurlijk. Enkel een indicatie. Als je iets duurs koopt zou ik denken: altijd gaan halen, nooit over de post!

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:23

Ik kon t ook niet geloven een WoW voor 300. Hopelijk zijn niet teveel mensen er in gestonken.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:40

Ik heb een keer iets besteld via een nep drogist..leek heel echt...ging via ideal..en via de tussen persoon die deze betalingen verzorgen ..weet even niet meer hoe die site hert maar weet de bank wel..die heeft mijn overgemaakte geld teruggehaald en op mijn rekening gestort...
Misschien heeft de ophelichte bokker hier iets aan?

janneke5

Berichten: 25
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Omgeving Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 21:10

ikke schreef:
Staat er weer eentje, aantal zadels voor onwaarschijnlijk lage prijzen.
Of het dan dezelfde is of niet, eigenlijk niet eens relevant. De bedragen zijn gewoon te verdacht laag......


Ik denk dat het over mijn zadels gaat: Moeten ik mijn prijzen verhogen om wat betrouwbaarder over te komen? Geen probleem al willen jullie meer geven :P :P