Gezocht: iemand die aan huis insemineert (regio Stedendriehoek)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SaraU
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-02-20

Gezocht: iemand die aan huis insemineert (regio Stedendriehoek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-23 08:50

Zoals de titel al zegt… ben ik op zoek naar iemand die aan huis scant en insemineert. Dit omdat ik niet reis met de merrie in kwestie.

Mijn eigen DA doet dit niet en via Google heb ik nog niet iemand in onze regio (Stedendriehoek = Apeldoorn, Deventer, Zutphen) gevonden. Misschien hier een lezer die me iemand kan aanraden?


pillow
Berichten: 7780
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Gezocht: iemand die aan huis insemineert (regio Stedendriehoek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 09:33

Over het algemeen komt de hengstenhouder gewoon aan huis. Dus dat eerst maar vragen.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

gomir
Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Gezocht: iemand die aan huis insemineert (regio Stedendriehoek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 09:43

In Noord-Nederland insemineren ze inderdaad thuis Pillow, maar dat is niet overal gebruikelijk. En scannen doen de hengstenhouders thuis sowieso niet.

Brinkman uit Twello insemineert wel aan huis en willen dat misschien ook wel faciliteren met een hengst van elders. Je zou ze eens kunnen bellen en zij weten dan vast ook wel iemand die thuis komt scannen.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

SaraU
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-02-20

Re: Gezocht: iemand die aan huis insemineert (regio Stedendriehoek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-23 09:48

Nee helaas ik woon niet in het werkgebied van de hengstenhouder (dit heb ik al geïnformeerd). Brinkman kan ik idd eens informeren, thx!

pillow
Berichten: 7780
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-23 15:19

SaraU schreef:
Nee helaas ik woon niet in het werkgebied van de hengstenhouder (dit heb ik al geïnformeerd). Brinkman kan ik idd eens informeren, thx!

Ik ken het zo. De dierenarts komt thuis scannen. De hengstenhouder komt insimineren op het moment dat de DA adviseerd. Sperma van een ander station wordt opgestuurd naar het station van jou keuze. Ik dacht dat dat door heel Nederland wel gebruikelijk was.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

hooffie
Berichten: 216
Geregistreerd: 29-05-12

Re: Gezocht: iemand die aan huis insemineert (regio Stedendriehoek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 13:48

Je zou JBoeve of Erik Braat kunnen vragen, volgens mij komen die nog steeds aan huis insemineren.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlackBeautyZ, Manny, ziechriet en 90 bezoekers