Drieling?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
stoelpoot
Berichten: 5
Geregistreerd: 10-05-22

Drieling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-23 11:19

Hoi, ik zie weleens tweelingen voorbijkomen, maar ik vroeg me af of er weleens een levende drieling is geboren en wat de kansen daarvan zijn.


Anoniem

Re: Drieling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 11:20

Ga maar uit van 0. :P

Ibbel
Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 11:21


Suzanne F.
Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:44

Nope.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Ibbel
Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 18:55

Ja dus, zie de link naar het artikel dat ik postte. Levend geboren, 1 na 4 uur overleden, 1 na 4 weken ingeslapen wegens een botbreuk, en het overlevende veulen was normaal, maar wat klein, na 1 jaar.

Suzanne F.
Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 19:04

Ibbel schreef:
Ja dus, zie de link naar het artikel dat ik postte. Levend geboren, 1 na 4 uur overleden, 1 na 4 weken ingeslapen wegens een botbreuk, en het overlevende veulen was normaal, maar wat klein, na 1 jaar.


Nou dat noem ik eigenlijk dus een nee en geen ja.
Oké het is ja met eigenlijk geen kansen.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Ibbel
Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Drieling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 19:24

Tja, de vraag was: "is er wel eens een levende drieling geboren"
Het antwoord daarop is ja. En dat was bijzonder genoeg om er een wetenschappelijk artikel aan te wijden. Ik kan er verder ook niets anders van maken.

Tinniie
Berichten: 4684
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: Drieling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 16:07

Het toeval wil dat een gedekte merrie van Mo afgelopen week drachtig gescand werd van een drieling.
Er zijn er 2 succesvol weggeknepen. Dit is de eerste keer in al die jaren van onze hengsten dat we dit horen.

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024


Maris_
Berichten: 1447
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Drieling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 09:13

Ik ken een merrie die gescand werd op een 5-ling. Bizar, maar wel gebeurd. Ze hebben echt een tijd staan kijken op de scan en gecontroleerd of ze dit wel goed zagen dat het er echt 5 waren. :+ Gelukkig kon de dierenarts er 4 wegknijpen.

Ik scan om die reden altijd op tijd zodat, als er meerdere zijn, er een goede kans is om ze succesvol weg te knijpen.

Hinde, Preben, Lysne, Oryza & Perle
Fjordenfokkerij FjorYou


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers