NRPS merriekeuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laylah2002
Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

NRPS merriekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-23 10:28

Hallo,
Ik ga 1 juli met mijn knappe merrie naar de merriekeuring, ze is nu 3 jaar, maar nu vroeg ik mij af wat ik allemaal kan verwachten op zo´n keuring, ik vind het best spannend maar heb er ook veel zin in!
daarnaast heb ik nog 1 vraag!
Hoe toiletteren jullie de pony´s? :)


Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing
Berichten: 31274
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: NRPS merriekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 17:59

ED -> F-AM

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 329 dgn / Nina x Vaderland 272 dgn (15-4)

LDRD
Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:04

Succes vast!

Myrthee_
Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: NRPS merriekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:48

Op de keuring wordt je merrie gemeten. Dan willen ze haar zien bewegen op het harde, zachte en tegenwoordig willen ze je paardje ook los zien bewegen/springen.

Ze verwachten dat je merrie netjes geknot is en een hoofdstel in.

Zelf zorg ik er verder voor dat ze geen sokken hebben en dat het oorpluis niet buiten het oor komt. Verder toilleteer ik ze niet veel meer.

Alvast veel succes!

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist

Laylah2002
Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: NRPS merriekeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-23 21:52

Dankjewel beide!

Laylah2002
Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-23 21:52

Myrthee_ schreef:
Op de keuring wordt je merrie gemeten. Dan willen ze haar zien bewegen op het harde, zachte en tegenwoordig willen ze je paardje ook los zien bewegen/springen.

Ze verwachten dat je merrie netjes geknot is en een hoofdstel in.

Zelf zorg ik er verder voor dat ze geen sokken hebben en dat het oorpluis niet buiten het oor komt. Verder toilleteer ik ze niet veel meer.

Alvast veel succes!


Doe je dan ook onder de kin bij scheren de lange haren?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15899
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:57

Laylah2002 schreef:
Myrthee_ schreef:
Op de keuring wordt je merrie gemeten. Dan willen ze haar zien bewegen op het harde, zachte en tegenwoordig willen ze je paardje ook los zien bewegen/springen.

Ze verwachten dat je merrie netjes geknot is en een hoofdstel in.

Zelf zorg ik er verder voor dat ze geen sokken hebben en dat het oorpluis niet buiten het oor komt. Verder toilleteer ik ze niet veel meer.

Alvast veel succes!


Doe je dan ook onder de kin bij scheren de lange haren?

Zolang je maar van de tastharen afblijft. Tastharen afscheren en oren uitscheren mag niet meer op de keuring. Verder moet je ervoor zorgen dat je pony er netjes getoiletteerd uitziet dus lange haren onder de kin moeten eraf. Misschien is het slim om op Youtube keuringsfilmpjes te kijken dan weet je ook wat ze verwachten qua looks maar ook qua voorbrengen. Keuring is niet even knotjes indraaien en dan naar de keuring. Je moet haar echt trainen. Als je daar nu nog mee moet beginnen ben je wel wat laat om haar nog in keuringsconditie te krijgen. Dan kun je beter volgend jaar gaan want een slecht resultaat door een matige voorbereiding poets je nooit meer weg.


Myrthee_
Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 08:41

Laylah2002 schreef:
Myrthee_ schreef:
Op de keuring wordt je merrie gemeten. Dan willen ze haar zien bewegen op het harde, zachte en tegenwoordig willen ze je paardje ook los zien bewegen/springen.

Ze verwachten dat je merrie netjes geknot is en een hoofdstel in.

Zelf zorg ik er verder voor dat ze geen sokken hebben en dat het oorpluis niet buiten het oor komt. Verder toilleteer ik ze niet veel meer.

Alvast veel succes!


Doe je dan ook onder de kin bij scheren de lange haren?


Mijn paarden hebben daar 's zomers geen haar om weg te scheren. Als die van jou dat wel heeft zou ik inderdaad ook onder de kin weg scheren.

En wat Janderegelaa zegt ook je paard netjes in conditie proberen te houden. Nu met zo'n jonkie verwachten ze uiteraard niet dat die er uit ziet als een wat ouder paard.

Zorg dat ze niet te dik is en dat ze zo goed mogelijk bespierd is, zonder haar compleet te overbelasten natuurlijk. Ze is pas 3.

Madammeke // Don Winchester // Illustrade VKH //Miss Abbadon TW // Doornroosje du Vlist


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers