Betekenis DPF A erfolgr. Keuring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissSicarius
Berichten: 224
Geregistreerd: 15-10-20
Woonplaats: Veldhoven

Betekenis DPF A erfolgr. Keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-23 12:54

Hallo allemaal!

Vandaag ben ik even gaan Googlen op mijn paard. Nou had ik haar nakomeling al een tijd terug online gevonden, maar nu zag ik op een website van een veulenveiling het volgende staan bij mijn merrie: DPF A erfolgr. Op de website werd het veulen geveild, niet mijn paard.

Ik ga er vanuit dat het vanuit het Bavarian Warmbloed stamboek komt, maar ik kon er verder niks over vinden. Heeft iemand misschien ervaring met Duitse keuringen die mij kan vertellen wat het inhoud?

Wie weet zit ik er wel helemaal naast :+

Linkje naar de website: https://www.fohlenkauf.eu/gesamtkollektion/warmblut-fohlenauktion-14072018/pferdemanager/382/show.html


Lijsken
Berichten: 1004
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:09

Ik weet het niet, maar ChatGPT zegt:

Citaat:
De afkorting "DPF A erfolgr" in het Bavarian Warmblood-stamboek verwijst naar de prestaties van een paard in de dressuur. Hier is de betekenis van de afkorting:

DPF: Dit staat voor "Deutsche Reiterliche Vereinigung für Pferdesport und Pferdezucht" (Duitse Hippische Federatie voor Paardensport en Paardenfokkerij). Het is de overkoepelende organisatie voor de paardensport en paardenfokkerij in Duitsland.
A: Dit verwijst naar de dressuurklasse van het paard. In het Duitse systeem van dressuurklassen komt de klasse A overeen met de basisklasse of beginnersklasse.
erfolgr: Dit is een verkorte vorm van "erfolgreich", wat "succesvol" betekent. Het geeft aan dat het paard succesvol is geweest in de dressuurwedstrijden.
Samengevat betekent "DPF A erfolgr" dat het paard succesvol is in de dressuurwedstrijden op het niveau van de basisklasse of beginnersklasse volgens de normen van het Bavarian Warmblood-stamboek


Zou het nog wel even checken maar het geeft denk ik wel een mooi handvat om verder te zoeken

MissSicarius
Berichten: 224
Geregistreerd: 15-10-20
Woonplaats: Veldhoven

Re: Betekenis DPF A erfolgr. Keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-23 13:12

Oh wat een goed idee om het in ChatGPT te gooien *\o/* Daar was ik zelf niet opgekomen! Dankjewel voor je creativiteit!


caro29
Berichten: 8033
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Betekenis DPF A erfolgr. Keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:26

Jouw merrie heeft klasse A gekwalificeerd in Duitsland


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anike, Sydney_Zorro en 46 bezoekers