Sperma importeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anoukwendy
Berichten: 4484
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Sperma importeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-23 16:51

Hee hallo!

Geen idee of het hier goed staat, anders mag het uiteraard verplaatst worden.

Heeft er iemand wel eens bevroren sperma vanuit engeland gehaald na de brexit? En hierbij een douane agent ingeschakeld?
Ik ben dus opzoek naar een douane agent of iemand die me kan helpen bij wat ik allemaal voor papieren moet regelen.

Het is de bedoeling dat ik zelf met de auto via hoek van holland naar engeland ga en terug kom met een stikstoftank met wat rietjes erin.

Adviezen over verzenden heb ik helaas niks aan dus daar hoeft ook geen discussie over te komen, net als dat ik het beter binnen de eu kan zoeken

Bedankt alvast!


Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 11:28

Behalve de "nieuwe" gezondheids eisen wat betreft het opvang/bijhouden van sperma (hengst MOET CEM, EVA EIA test resultaten meeleveren met sperma! = EU norm), zit je ook met het invoeren van gevaarlijk stoffen = cryo. Daar moet ook een vergunning voor aangevraagd worden = export EN import.

Als ik U was dan zou ik eerst is gaan informeren bij een stoeterij in de omgeving die met export diepvries sperma werkt (invoer of export) om te horen welke vergunningen die nodig hebben.

Wat ook anders mogelijk is, en je heel veel moeite gaat uitsparen, is contact op nemen met een transport bedrijf die daar dagelijks mee bezig is. Bij voorbeeld HippoXpress Deze gebruiken wel 'dry shippers' = geen vloeibare stikstof, wat wel de norm begint te worden ivm international verzendingen.
Info hierover: https://shuttle-storage.s3.amazonaws.co ... 22&w=0&h=0


anoukwendy
Berichten: 4484
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-23 14:51

Peterina schreef:
Behalve de "nieuwe" gezondheids eisen wat betreft het opvang/bijhouden van sperma (hengst MOET CEM, EVA EIA test resultaten meeleveren met sperma! = EU norm), zit je ook met het invoeren van gevaarlijk stoffen = cryo. Daar moet ook een vergunning voor aangevraagd worden = export EN import.

Als ik U was dan zou ik eerst is gaan informeren bij een stoeterij in de omgeving die met export diepvries sperma werkt (invoer of export) om te horen welke vergunningen die nodig hebben.

Wat ook anders mogelijk is, en je heel veel moeite gaat uitsparen, is contact op nemen met een transport bedrijf die daar dagelijks mee bezig is. Bij voorbeeld HippoXpress Deze gebruiken wel 'dry shippers' = geen vloeibare stikstof, wat wel de norm begint te worden ivm international verzendingen.
Info hierover: https://shuttle-storage.s3.amazonaws.co ... 22&w=0&h=0


het is de bedoeling dat ik het zelf zou ophalen in een dryshipper container. hippoxpress doet niks met engeland dus daar heb ik helaas niks aan.
alle papieren vanuit engeland zijn goed geregeld, het gaat echt alleen om het binnenhalen in nederland en wat ik daarvoor moet doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers