Thuiskeuring, hoe, wat, waar, wanneer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
martinev
Berichten: 2574
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-23 19:55

@senna, dank je, en ja, zal ik doen!

@Jan, thanks!! Ja, dat is zeker het overwegen waard, dank voor deze tip, dan wordt het wel de centrale keuring van volgend jaar denk ik!

@Gomir, dank je! Ja, we gaan het zeker ook proberen, niet geschoten is sowieso mis! En nee, ik mag niet eerder door, moet echt naar de 10 winstpunten toe rijden. Wat ik wel begrijp is dat de overstap van het ZZ-Z naar de Prix st George niet zo heel groot is. Maar ik doe rustig aan, het gaat allemaal al hard zat, ze moet nog 9 worden dit jaar!
En gave punten voor jouw merrie, gefeliciteerd!! Ik zou in jouw geval ook zeker naar de CK gaan! Succes!

Hier nog even een mooie post op fb van het KWPN regio Utrecht, zo trots op onze knappe merrie!! <3

[ img ]

Grappig dat ze er nog bij hebben gezet dat ze specifiek 'op stand' meer front zou mogen hebben. Toen de hele beoordeling was afgerond heb ik ze de foto onder het zadel die ook in de beginpost staat laten zien. Ook zij waren zeer verbaasd over hoe ze zich opwaardeert onder het zadel. Waarschijnlijk om die reden de toevoeging!


gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Thuiskeuring, hoe, wat, waar, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:16

Mooie complimenten!
Jouw merrie alleen op stand en het straatje beoordeeld? Die van mij moest ook even los om haar in vrije beweging te beoordelen, maar volgens mij is dat niet gebruikelijk met de thuiskeuring.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

martinev
Berichten: 2574
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Thuiskeuring, hoe, wat, waar, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-23 22:00

Oh wat apart dat ze dat deden Gomir! Voor zover ik weet is dat inderdaad niet gebruikelijk. Juna hoefde inderdaad ook alleen maar op stand en even heen en weer draven en stappen op het straatje.


gomir
Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Thuiskeuring, hoe, wat, waar, wanneer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 22:35

Ik was er ook niet echt op voorbereid, had geen nette peeskappen klaarliggen etc :+
Maar kon het wel waarderen, want merrie kan heel fijn draven en galopperen en toont veel lossigheid in beweging voor een springpaard. Heb er met liefde daarna de bak weer voor aangeharkt :))

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 96 bezoekers