Feedback gevraagd over mijn site www.Falabellas.de

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sonova
Berichten: 423
Geregistreerd: 17-11-05

Feedback gevraagd over mijn site www.Falabellas.de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-21 10:40

Wie heeft er zin en tijd om mijn site eens door te lezen? ik heb hem nu een week helemaal klaar en ben benieuwd naar reacties.
Mijn bedoeling van de site is om het Falabellapaard te promoten ( vooral in Duitsland waar ik woon) en mijn eigen ( beginnenden) fokstam te promoten.
De site is in het Duits, maar in het submenu vindt je het in het Nederlands.
Naam van de site is www.Falabellas.de
Ik hoor graag op-en aanmerkingen.
Alvast bedankt!


Laureas
Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:00

Mooie site en ik vind het heel leuk dat er duidelijk gemaakt wordt dat niet elk minipaard een falabella is en dat je de nodige papieren nodig hebt om een raszuiver dier aan te kopen.

Zelf ben ik fokker van Amerikaanse minipaarden en ik hecht ook wel waarde aan de juiste benaming en papieren bij mijn dieren. Er wordt nog teveel misbruik gemaakt van de rassen van onze minipaardjes om dieren met onbekende afstamming aan dure prijzen te verkopen alszijnde een falabella of AMHA.

Laureas Stables!
AMHA/NMPRS champagne minipaarden fokker

✨ Ontdek de wereld van Amerikaanse minipaarden bij Laureas Stables! Waar "Moon" en "Shine" schitteren - ga snel naar onze website voor een dosis mini-magie! ✨

callippo
Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Feedback gevraagd over mijn site www.Falabellas.de

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:11

Hé, jij woont vlakbij :D

Mooie site.
Ik zou op de voorpagina nog iets aan tekst zetten, omdat nu niet duidelijk is wat er allemaal te vinden is. 1 zin met "Infos über Falabellas" of iets dergelijks, met een verwijzing naar het menu.
En de tekst zou ik even door een Duitse laten lezen, om de taalfoutjes eruit te halen.

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

Sellyxx
Berichten: 1199
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:45

Leuke site! Ik reageer niet echt op de inhoud, maar er vielen me wel een paar dingen op aan de lay-out. Dat is denk ik erg belangrijk voor een eerste indruk van je site :), en de manier waarop het over komt op mensen. Maar ook belangrijk voor de mate waarin mensen je site écht lezen. Bij de pagina Unser Falabella Novia staan de foto's en de tekst niet helemaal netjes naast elkaar. Voor mij een reden om de tekst over te slaan omdat ik niet goed weet wat bij wat hoort.

Verder vind ik vooral de lay-out van de tekst wat rommelig overkomen. En dan vooral het alinea-gebruik. Ik zou daar heel consistent in zijn. Bij 'wer wie sind' vind ik het nog wel redelijk netjes gedaan. Maar bijv. bij 'unser hengst isandro' heb je elke keer losse zinnen en dat vind ik wat rommelig over komen. Ik zou meerdere zinnen 'aan elkaar vast plakken', en wat minder vaak witregels gebruiken. Je leest daardoor juist niet lekker door en kan minder goed onderscheiden wat nu waarbij hoort.

Bij de pagina 'über Falabellas' zou ik duidelijker de kopjes dikgedrukt maken, en er geen witregel (of max. 1) onder doen.Voorbeeldje hoe het er nu staat:


Die Exterieur


Ein Falabella hat eine schöne anmutige und elegante Erscheinung.

Das Zuchtziel ist, wie im EFS erwähnt, ein Miniaturpferd, edel, intelligent, fein und harmonisch gebaut, das mit einem süßen und sanften Charakter Gesundheit und Vitalität ausstrahlt. Die maximale Höhe beträgt 106 cm.



Dit leest mijns inziens veel rustiger/duidelijker:

Die Exterieur
Ein Falabella hat eine schöne anmutige und elegante Erscheinung.
Das Zuchtziel ist, wie im EFS erwähnt, ein Miniaturpferd, edel, intelligent, fein und harmonisch gebaut, das mit einem süßen und sanften Charakter Gesundheit und Vitalität ausstrahlt. Die maximale Höhe beträgt 106 cm.

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Feedback gevraagd over mijn site www.Falabellas.de

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:59

Mooie site, maar er zitten wel veel taalfoutjes erin.
Ik ben zelf Duits en als je wil zou ik er een keer overheen kunnen lezen om de ergste fouten eruit te halen. :)

sonova
Berichten: 423
Geregistreerd: 17-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-21 13:01

Alvast heel erg bedankt, @ Sellyxx, je hebt gelijk, dat met die vet gedrukte tekst kreeg ik niet voor elkaar, maar nu je het zo opvalt moet ik toch maar weer proberen het goed te krijgen. Ik zal de rest van je punten nalopen, dat zijn wel opmerkingen waar ik wat mee kan. :j

sonova
Berichten: 423
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Feedback gevraagd over mijn site www.Falabellas.de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-21 13:02

@ Veriye, Dankjewel, en ik dacht nog wel dat ik het foutloos geschreven had. Heb zelf autocorrectie uitgevoerd. Ik zou het heel fijn vinden als je een keertje tijd hebt om me te helpen met de fouten.

sonova
Berichten: 423
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Feedback gevraagd over mijn site www.Falabellas.de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-21 13:08

@Laureas, dankjewel, ja klopt, ik reageer ook wel soms op falabellas die aangeboden worden op ebay of marktplaats, vraag dan naar een foto van het papier, vaak is die er dan niet en is alleen de vader een falabella o.i.d.

@Callippo, jij ook bedankt voor de moeite van het lezen , denk dat je gelijk hebt wat de beginpagina betreft, misschien kan ik proberen op het groene gedeelte links nog wat tekst te plaatsen, ik ga vanavond maar eens aan het stoeien!

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:18

sonova schreef:
@ Veriye, Dankjewel, en ik dacht nog wel dat ik het foutloos geschreven had. Heb zelf autocorrectie uitgevoerd. Ik zou het heel fijn vinden als je een keertje tijd hebt om me te helpen met de fouten.


Sorry was niet banketstaaf bedoelt, ik kom soms nogal wat bot over :+ spelling is wel goed hoor, maar gramatica klopt niet altijd :) morgen ben ik thuis en heb ik tijd.

sonova
Berichten: 423
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Feedback gevraagd over mijn site www.Falabellas.de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-21 16:46

Dankjewel! Dat zou echt heel fijn zijn.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 60 bezoekers