Help! Boekje veulen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AnsoDM
Berichten: 144
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Help! Boekje veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-21 19:41

Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij eventueel nog eens kunnen helpen. (En dat dit juist staat)

Ik denk dat ik echt helemaal zot word.
Dancing miracle is mijn eerste eigen gefokt veulen en is ondertussen al 8 maand oud. Ik heb hem ingeschreven in het nrps stamboek aangezien zijn vader daar ook ingeschreven staat, dit heb ik gedaan toen hij een paar dagen/week oud was.

Nu heb ik nog steeds geen boekje voor hem en de nieuwe eigenaars vragen er steeds meer achter. Ook mijn DA vind dit echt heel raar dat ik dit nog steeds niet heb.

Antwoorden op e-mails doen ze niet of ja doen ze wel na 2/3 maand of na een kwade/boze mail. Telefoon nemen ze ook niet op.
Na mijn kwade mail ben in te weten gekomen dat ze nog wat te kort hadden maar als ik niets gestuurd had ging ik dit nooit geweten hebben. Dit heb ik dus zo snel mogelijk in orde gemaakt maar we zijn ondertussen weer 2 maand verder en nog steeds niets meer over gehoord.
Voor mij is dit de eerste keer en ik word hier zo kwaad van dat ze mij niet helpen waar nodig terwijl ik duidelijk in verschillende mails heb laten weten dat dit voor mij de eerste keer is en ik niet weet/wist wat ik allemaal moest doen.

Mensen nog problemen hier mee? Of enig idee wat in nog kan doen?

Mira <3 sinds 14/01/2014


petraaken
Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Help! Boekje veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:51

hmm, ik had vorig jaar toch redelijk snel mijn paspoort. Paspoorten worden wel naar mijn ervaring pas in november of december opgestuurd. Heb je gemeld dat het veulen reeds is verkocht en dat de eigenaars om het paspoort vragen? Als je het stamboek wilt telefonisch bereiken moet je dat in de ochtend doen. Misschien hebben ze door corona ook personeelsproblemen waardoor het allemaal langer duurt.

AnsoDM
Berichten: 144
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-21 15:54

petraaken schreef:
hmm, ik had vorig jaar toch redelijk snel mijn paspoort. Paspoorten worden wel naar mijn ervaring pas in november of december opgestuurd. Heb je gemeld dat het veulen reeds is verkocht en dat de eigenaars om het paspoort vragen? Als je het stamboek wilt telefonisch bereiken moet je dat in de ochtend doen. Misschien hebben ze door corona ook personeelsproblemen waardoor het allemaal langer duurt.



Ja ik heb dit al meermaals in de mail gezet dat hij verkocht is en dat ze er achter vragen. Van dat bellen weet ik maar nog nemen ze niet op of bellen niet terug.
Vind het wel wat vervelend. Ik heb veel geduld maar zeker voor iemand die er niets van weet/wist zijn ze toch niet echt hulpzaam vind ik.

Ik ben niet de enigste want iemand die dit jaar ook veulen had van de zelfde vader en overig eigenaar van de hengst heeft het zelfde probleem. Vorig jaar had ze ook een veulen en zei dat dit allemaal veel vlotter en veel makkelijker verliep. (Wel ander stamboek voor dat veulen.)

Mira <3 sinds 14/01/2014

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Help! Boekje veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:41

Naar wat ik hoor zijn er bij meerdere stamboeken vertraging. De stamboeken moeten normaal voor 6 maanden leveren maar hebben dit jaar ook verlenging tot 9 maanden gekregen omdat het door corona allemaal niet soepel loopt


Lightninggg
Berichten: 601
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Help! Boekje veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:49

Ik heb ooit bij een ander stamboek het boekje pas ontvangen 2 jaar na de geboorte van het paard 8)7 Dat was dus ook de laatste keer dat ik een veulen bij dat stamboek registreerde

If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

StalNollie
Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:22

mooney schreef:
Naar wat ik hoor zijn er bij meerdere stamboeken vertraging. De stamboeken moeten normaal voor 6 maanden leveren maar hebben dit jaar ook verlenging tot 9 maanden gekregen omdat het door corona allemaal niet soepel loopt


Dat is niet waar het veulen moet normaal gechipt zijn met 6 maanden dit is nu 9 maanden geworden maar staat dus los van uitgifte na het chippen. Meestal heb je het binnen week a 4 weken wel binnen.

Ibbel
Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Help! Boekje veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 18:40

Ik ken het NRPS als een heel fijn klantvriendelijk stamboek. Als het echt niet lukt ze aan de telefoon te krijgen en je woont een beetje in de buurt, ga even langs. Alle kans dat je kunt wachten op je paspoort - het is nl in een vloek en een zucht gemaakt.

mooney
Berichten: 7763
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 19:34

StalNollie schreef:
mooney schreef:
Naar wat ik hoor zijn er bij meerdere stamboeken vertraging. De stamboeken moeten normaal voor 6 maanden leveren maar hebben dit jaar ook verlenging tot 9 maanden gekregen omdat het door corona allemaal niet soepel loopt


Dat is niet waar het veulen moet normaal gechipt zijn met 6 maanden dit is nu 9 maanden geworden maar staat dus los van uitgifte na het chippen. Meestal heb je het binnen week a 4 weken wel binnen.

Nee ze moeten met 9 maanden gechipt zijn en een paspoort hebben. Dat laatste heb je niet binnen een dag dus je zal eerder moeten chippen:

Een veulen moet binnen 9 maanden na de geboorte een paspoort en een chip hebben. Dit was 6 maanden. Sinds 19 mei 2020 is dit 9 maanden. U moet:

binnen 6 maanden na de geboorte van het veulen het laten chippen en een paspoort aanvragen. U krijgt dan op tijd een paspoort;
direct na het chippen een aanvraagformulier invullen en opsturen naar een ppi. De paardenchipper mag het formulier ook meenemen.
De ppi geeft met de gegevens op het aanvraagformulier binnen 4 weken een paspoort uit.

Bron: rvo

Waar die laatste duidelijk nog niet altijd lukt.


AnsoDM
Berichten: 144
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-21 17:23

Ibbel schreef:
Ik ken het NRPS als een heel fijn klantvriendelijk stamboek. Als het echt niet lukt ze aan de telefoon te krijgen en je woont een beetje in de buurt, ga even langs. Alle kans dat je kunt wachten op je paspoort - het is nl in een vloek en een zucht gemaakt.



Helaas niet bij de deur. Ik ben van belgiƫ. Weet niet of dit er ook iets mee te maken heeft dat het zo lang duur? Ik hoop dat het toch snel in orde komt

Mira <3 sinds 14/01/2014

Lynn_Nikita
Berichten: 25424
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Help! Boekje veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:05

Wij hebben ook vertraging, wel Zangersheide en geen NRPS

friesiszwart
Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: Help! Boekje veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:10

Na het chippen altijd snel de papieren binnen. De volgende dag vaak al de rekening ontvagnen en zodra deze betaald is snel ontvangen.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

AnsoDM
Berichten: 144
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-21 14:26

Lynn_Nikita schreef:
Wij hebben ook vertraging, wel Zangersheide en geen NRPS


Dan is nrps niet alleen toch wel wat frustrerend


friesiszwart schreef:
Na het chippen altijd snel de papieren binnen. De volgende dag vaak al de rekening ontvagnen en zodra deze betaald is snel ontvangen.


Deze is in mei dacht ik betaald geweest. Had tijdje terug (augustus/september) een mail gestuurd na dat ik mail had terug gekregen had ik wat kwaad geantwoord toen konden we wel direct antwoorden en bleek dat er nog wat te kort was. Dit heb ik direct in orde gemaakt. Nu heb ik nog steeds geen antwoord gehad op mijn mail van een maand geleden. Ik begin het echt beu te worden!

Mira <3 sinds 14/01/2014

_Lente
Berichten: 306
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Noordwest Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 22:56

Heb je al gebeld?
Misschien zijn ze deze week gesloten, maar ik had het paspoort in november een dag na mijn telefoontje. Toen werd het direct gereed gemaakt en opgestuurd.


AnsoDM
Berichten: 144
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-21 08:33

_Lente schreef:
Heb je al gebeld?
Misschien zijn ze deze week gesloten, maar ik had het paspoort in november een dag na mijn telefoontje. Toen werd het direct gereed gemaakt en opgestuurd.



Ik had idd niet verwacht dat ik deze week iets ging horen, maar gisteren een mail ontvangen. Blijkt dat het DNA onderzoek nog niet begonnen is omdat ze het haar van de vader niet hebben. Deze was wel al opgestuurd in mei dus die zihn ze kwijt gespeeld. Dit word nu zo snel mogelijk geregeld. Dit is dus ook al de tweede keer dat er nog iets niet in orde is maar ze mij niets laten weten.

Mira <3 sinds 14/01/2014


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers