Een nieuwe uitdaging aan gaan, wat de toekomst ons gaat brengen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Een nieuwe uitdaging aan gaan, wat de toekomst ons gaat brengen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-21 21:00

Oef… we staan voor een moeilijke beslissing. Voor onze dochter hebben we destijds een fantastisch veulen/jaarling kunnen kopen van Totilas x Royal Dance. Een grote super lieve vosmerrie. Meet nu 1,65 (schat ik) en is haar gewicht absoluut in goud waard.

Nu heeft onze dochter eigenlijk andere toekomst plannen waarbij deze mooie merrie niet de kansen zou krijgen die ze verdient. Daarom spelen we met de gedachten om haar te verkopen. Maar… heb totaal geen inzicht wat betreft prijzen. Hoe/waar en voor hoeveel zouden jullie haar voor te koop zetten? Gewoon een richtprijs en ervan uitgaande dat ze goed wordt gekeurd op foto’s. Super braaf in omgang en hoefsmid. Mijn hart breekt al bij het idee.. we gaan ook niet over 1 nacht ijs, maar ben er wel voorzichtig mee bezig.

Betreffende jonge dame:

[ img ]

[ img ]

Als 2 jarige

[ img ]

[ img ]

Als 1,5 jarige


[ img ]


[ img ]

Als 1 jarige


[ img ]
Laatst bijgewerkt door C_arola op 05-06-22 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast in overleg met TS


996981
Berichten: 9676
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:05

Dat valt sowieso niet te beoordelen zonder bewegend beeld. Daarnaast is het ervan uitgaan dat het paard röntgenologisch goed is nogal positief. 100% goed zijn er maar weinig en iedere dingetje kan voor een potentiële koper de prijs drukken.

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Babootje
Berichten: 26186
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:06

Ik vind het ook lastig hoor. Ergens tussen de 10.000 en de 20.000 afhankelijk van beweging en of ze goed is op de rontgen zou ik zo schatten.

Dees
Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:07

Even een winter overhouden, dan x-ray laten keuren en als ze dan goed is, is het kassa.
Dit jaar deden gezonde 3 jarigen gauw 15k, de betere bewegers nog wel iets meer.

Als ze Xray niet 100% is, keldert de opbrengst snel, afhankelijk van wat er mis is.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Birgit01
Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:07

Geen idee van prijzen, wel jammer, het is een beauty!

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-21 21:08

Ik pin jullie er ook niet aan vast hoor, het is ook super moeilijk in te schatten..

996981
Berichten: 9676
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:08

Dees schreef:
Even een winter overhouden, dan x-ray laten keuren en als ze dan goed is, is het kassa.
Dit jaar deden gezonde 3 jarigen gauw 15k, de betere bewegers nog wel iets meer.

Als ze Xray niet 100% is, keldert de opbrengst snel, afhankelijk van wat er mis is.

Keuren kan nu ook :) dan weet je wat je hebt. Als het helemaal oliebol is heeft dat halfjaar aanhouden geen zin als het gaat om de prijs. Dan heb je alleen maar mer kosten gemaakt

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Suzanne F.
Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:11

Dat ligt er helemaal aan of ze goed is op de foto. Dus ik zou haar zo snel mogelijk laten keuren. Dan weet je het. Ze is nu alles waard vanaf slachtprijs t/m wat de gek geeft. Als ze röntgenologisch niet goed is dan is het klaar en als ze wel goed is dan kan het kassa zijn.
Als ze goed is kan je meteen PROk certificaat aanvragen. Is ook altijd handig bij verkoop.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Babootje
Berichten: 26186
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:11

Keuren en verkopen kan nu ook :D Als je toch al weet dat je haar niet gaat houden, waarom zou je dr niet nu dan verkopen?

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-21 21:12

Dees schreef:
Even een winter overhouden, dan x-ray laten keuren en als ze dan goed is, is het kassa.
Dit jaar deden gezonde 3 jarigen gauw 15k, de betere bewegers nog wel iets meer.

Als ze Xray niet 100% is, keldert de opbrengst snel, afhankelijk van wat er mis is.


Ze staat bij ons thuis dus dat is wel een hele goeie tip.. Aris van manen is hier geweest om te kijken en zou haar keuringsklaar maken. Vond haar een heel goed paard. Zal ik dat gewoon laten staan en daarna verkopen?

Suzanne F.
Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 21:15

famkeY schreef:
Dees schreef:
Even een winter overhouden, dan x-ray laten keuren en als ze dan goed is, is het kassa.
Dit jaar deden gezonde 3 jarigen gauw 15k, de betere bewegers nog wel iets meer.

Als ze Xray niet 100% is, keldert de opbrengst snel, afhankelijk van wat er mis is.


Ze staat bij ons thuis dus dat is wel een hele goeie tip.. Aris van manen is hier geweest om te kijken en zou haar keuringsklaar maken. Vond haar een heel goed paard. Zal ik dat gewoon laten staan en daarna verkopen?


Kan je doen. Maar als ze geblesseerd raakt of onverhoopt niet goed scoort op de keuring dan zit je.
Het is altijd een gok. ALS ze goed is op de foto en ALS ze goed scoort op de keuring en ALS ze gezond blijft tot aan verkoop dan kan je haar goed verkopen. Maar als ze morgen koliek krijgt of wat mankeert of zich niet laat zien op de keuring en onderaan bungelt dan heb je spijt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-21 21:16

Babootje schreef:
Keuren en verkopen kan nu ook :D Als je toch al weet dat je haar niet gaat houden, waarom zou je dr niet nu dan verkopen?


Ze staat in de planning dat ze naar Aris van manen gaat voor keuringsklaar. Die is hier geweest om te kijken. Maar ik denk dat ze bij ons niet de kansen gaat krijgen die ze verdient. ik vind eigenlijk dat iemand anders een kans met haar moet krijgen.
Laatst bijgewerkt door Jelle1236 op 30-11-21 21:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-21 21:19

Kan je doen. Maar als ze geblesseerd raakt of onverhoopt niet goed scoort op de keuring dan zit je.
Het is altijd een gok. ALS ze goed is op de foto en ALS ze goed scoort op de keuring en ALS ze gezond blijft tot aan verkoop dan kan je haar goed verkopen. Maar als ze morgen koliek krijgt of wat mankeert of zich niet laat zien op de keuring en onderaan bungelt dan heb je spijt.[/quote]

Dat is ook helemaal waar…

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-21 21:23

Suzanne F. schreef:
Dat ligt er helemaal aan of ze goed is op de foto. Dus ik zou haar zo snel mogelijk laten keuren. Dan weet je het. Ze is nu alles waard vanaf slachtprijs t/m wat de gek geeft. Als ze röntgenologisch niet goed is dan is het klaar en als ze wel goed is dan kan het kassa zijn.
Als ze goed is kan je meteen PROk certificaat aanvragen. Is ook altijd handig bij verkoop.



Dank je! Ik neem je advies mee.

Ladygiroc
Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:14

famkeY schreef:
Babootje schreef:
Keuren en verkopen kan nu ook :D Als je toch al weet dat je haar niet gaat houden, waarom zou je dr niet nu dan verkopen?


Ze staat in de planning dat ze naar Aris van manen gaat voor keuringsklaar. Die is hier geweest om te kijken. Maar ik denk dat ze bij ons niet de kansen gaat krijgen die ze verdient. ik vind eigenlijk dat iemand anders een kans met haar moet krijgen.


Maar het paard eet er geen grasspriet minder om dat ze leuk papier heeft of waanzinnig kan bewegen. Dus daarvoor hoef je niet te verkopen.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

s0173957
Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:33

Als ze niet in de weg staat jaartje aanhouden en ze idd laten klaarmaken door iemand als Van Manen. Als ze goed scoort kan ze meer waard zijn, een mindere score gaat niet leiden tot een mindere prijs dan nu vermoed ik.
Komt ze uit een leuk lijntje?

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 22:40

Als ik mijn 2,5 jarige zou verkopen, zou ik dat in het voorjaar doen.
Eerst keuren. Als dat bagger is, kun je de kosten van het klaar maken besparen en haar direct verkopen.
Als dat goed is, kun je haar of direct verkopen voor een goed bod, of keuringsklaar laten maken.

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-21 22:52

Dank jullie wel! Ze staat bij mij thuis met onze andere paardjes. Dus niet in de weg :)

Bedankt voor het advies!!

Kabayo
Berichten: 13879
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:10

Een beleerd paard is vaak ook meer waard

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

Rytir
Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:45

Ze is 2,5 ik zou even wachten tot het voorjaar. Dan op de foto zetten, als die goed zijn kun je zeker wel 8000 tot 9000 krijgen. Als ze nog wat groeit meer. Mocht je haar zadelmak verkopen (dus daarin een investering doen om te beleren) kun je makkelijk een stuk boven de 10.000 vragen. Maar ze oogt nog wel als een puppy ondanks dat ze er wel mooi in verhouding uit ziet. Dus moet je dat willen alleen voor een betere verkoopprijs?

When nothing goes right,

go left.

BigOne
Berichten: 38181
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:53

Gewoon met van Manen overleggen en eerst zelf volledig op de foto zetten. Wanneer ze als 2.5 jarige al zo fijn in omgang is dan is ze nu , goedgekeurd ook wel geld waard.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 30-11-21 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Babootje
Berichten: 26186
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 23:55

s0173957 schreef:
Als ze niet in de weg staat jaartje aanhouden en ze idd laten klaarmaken door iemand als Van Manen. Als ze goed scoort kan ze meer waard zijn, een mindere score gaat niet leiden tot een mindere prijs dan nu vermoed ik.
Komt ze uit een leuk lijntje?


Maar keuringsklaar maken kost ook niet niks. Ik zou dr inderdaad laten keuren, niet een sportkeuring maar voor Prok. Dat is toch ook nodig als je naar de keuring gaat.

996981
Berichten: 9676
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 00:03

De meeste “sporters” geven weinig om keuringsresultaten. Dat is vooral interessant voor fokkers. Waarde verhogend is een goed keuringsresultaat niet per definitie. Een dure aangelegenheid wel

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Rytir
Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 00:07

s0173957 schreef:
Als ze niet in de weg staat jaartje aanhouden en ze idd laten klaarmaken door iemand als Van Manen. Als ze goed scoort kan ze meer waard zijn, een mindere score gaat niet leiden tot een mindere prijs dan nu vermoed ik.
Komt ze uit een leuk lijntje?


Dat prok certificaat doet wel iets extra's met de prijs die de ts kan vragen maar ik denk dat het meer kost dan het onder de streep oplevert in deze markt... Dat gezegd hebbende, ik kan mij ook voorstellen dat ondanks dat prijskaartje het ook een toffe ervaring is!

When nothing goes right,

go left.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter
Berichten: 15902
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 00:09

Babootje schreef:
s0173957 schreef:
Als ze niet in de weg staat jaartje aanhouden en ze idd laten klaarmaken door iemand als Van Manen. Als ze goed scoort kan ze meer waard zijn, een mindere score gaat niet leiden tot een mindere prijs dan nu vermoed ik.
Komt ze uit een leuk lijntje?


Maar keuringsklaar maken kost ook niet niks. Ik zou dr inderdaad laten keuren, niet een sportkeuring maar voor Prok. Dat is toch ook nodig als je naar de keuring gaat.

Prok is niet meer. D-OC.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dyphusion en 104 bezoekers