Een nieuwe uitdaging aan gaan, wat de toekomst ons gaat brengen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:29

s0173957 schreef:
Elisa2 schreef:
Ik vindt het geen verkeerd lijntje, als Aris zegt dat ze de moeite waard is om keuringsklaar te maken dan zou ik dat laten doen mits ze rontgenologisch goed is. Zo niet dan zou ik er niet in investeren maar gewoon zo verkopen. Na het keuringsklaar gelijk zadelmak laten maken en je kan er afhankelijk van hoe ze scoort in deze markt al snel minstens e20.000 voor krijgen als het een goede beweger is.


20 is wel al direct tamelijk ambitieus vind ik..


In de huidige markt valt dat nog wel mee. Voor een goede beweger die zadelmak is

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself


KiKiDo
Berichten: 79
Geregistreerd: 21-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:34

Ik zou haar wel eerst nu röntgenologisch keuren. Mocht ze een fragmentje hebben wat operabel is, kan ze deze winter nog revalideren en kan ze zonder problemen in het voorjaar naar Aris.

Je zou foto's kunnen laten maken "voor eigen gebruik". Er worden dan foto's gemaakt van voeten, kogels, sprongen en knieën; de meest voorkomende plaatsen voor een eventueel fragmentje. Dit zou mijn voorkeur hebben, mits het een ruin zou zijn. Kopers willen straks toch hun eigen foto's laten maken.
Je kan ook kiezen voor Sportkeuring, of PROK met wat extra foto's voor sport. Je hebt dan 2 in 1. Ik verwacht dat je met een kleine serie foto's, gecombineerd met DO-C aanvragen, niet zoveel kosten verschil meer is. Voor een merrie zou dit laatste mijn voorkeur zijn. Ik weet dat het veel ruiters niet interesseert, maar je gaat waarschijnlijk ook naar de merriekeuring en je weet niet wat de toekomst brengt..

Tegenwoordig kunnen veel dierenartsen thuis komen röntgenen. Vraag dan wel of ze ook PROK doen. Je zou dan eventueel de e-pony ook nog kunnen keuren of screenen.
Overigens zal de keuringsarts wel met jou overleggen "hoe nu verder" als hij een oneffenheidje tegenkomt. Hij zal niet klakkeloos een serie maken en jou op kosten jagen.

Kortom, wat meerdere voorgangers aangaven, nu eerst röntgenen en dan plannen en kosten gaan maken. Ik denk dat het voor een merrie in deze (verwachte) prijsklasse heel verstandig en gebruikelijk is. Ik verwacht dat Aris ook wel zoiets zal voorstellen.

Lieuwkje_90
Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 10:40

Ik zou rug en hals ook op foto zetten.
Dit gaan ze 9/10 toch vragen bij de verkoop. Als je ze nu goed laat keuren, kan je dat later veel zorgen besparen.
Evt OCD'tje kan er dan al uitgehaald worden en dan kan ze inderdaad in het voorjaar weg voor de keuring.

Qua prijs.. indien goed op foto + braaf +goed lopen denk ik toch richting de 15 niet zadelmak en 20 of meer als ze zadelmak is.

Er is op dit moment veel vraag naar goede brave, paarden. Dus de prijzen daarvan gaan alleen maar de lucht in.

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-21 14:47

Aris komt zelf eens langs.. ben benieuwd.

Bedankt voor het meedenken! Jullie hebben me super geholpen. Genoeg stof om over na te denken!

Ik hou jullie op de hoogte ;)

VValar
Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:19

Ik vind de prijzen die worden genoemd vrij hoog liggen. Zeker ook omdat deze merrie (nog) niet is gekeurd, je geen idee hebt hoe ze het in het werk gaat doen óf op de keuring en er nou ook niet veel prestatie of predicaten uit dit lijntje komt.
Dat wil niet zeggen dat het geen goed paard is! Maar als je echt serieus bent om te verkopen zou ik de aanbevolen stappen ondernemen. Dus ten eerste keuren en bij mensen die verstand hebben van de handel (en niet direct aan je hoeven te verdienen) om een eerlijk advies vragen.
Succes met de evt. verkoop! Wel heel eerlijk dat je dit dier een mooie (sport)toekomst gunt en haar toekomstige eigenaar een fijn paard.

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-21 19:18

Iedereen super bedankt! Maar na lang wikken en wegen hebben we het eea besloten. We houden haar lekker.. ze gaat mooi naar Aris en wordt daar keuringsklaar gemaakt, gekeurd en beleerd. We zoeken een mooie hengst voor haar uit en laten haar nog lekker paardje zijn. Wie dan leeft wie dan zorgt… maar ik kan toch geen afscheid van haar nemen. :+:

Dus mag wel een slotje

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 19:39

Ah wat een fijne update. Laat je tzt ook zien welke hengst je hebt gekozen? :D

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

996981
Berichten: 9614
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 19:54

Dat kan natuurlijk ook! Fokken is ook leuk :) al een idee voor een hengst?

Wel ik je iets nog mee geven, wat misschien nog stof tot nadenken is…

Bij een 2,5/3-jarige kun je “hoop” verkopen. Dat wordt vaak het duurst betaald. Kijk maar naar veulen veilingen en zelfs embryo’s.

Als je over twee jaar besluit toch te willen verkopen, ze heeft een veulen gehad en is wellicht (of niet) aangereden, zonder noemenswaardig resultaat keldert de prijs hard ten opzichte van de prijs die je nu zou kunnen krijgen als ze gezond blijkt op de foto.

Verkopen doe je het best als veulen, als 3-jarige, als 6-jarige met sport resultaat of als leerpaard als het daar ervaren genoeg en makkelijk genoeg voor is.

Sonnentanz Z2+7 - San Dominik Z2+2
Nourejev Z1+2 - King Tasso Z1+ 8

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-21 20:40

Wat een lieve reacties van jullie! Ik hou jullie op de hoogte!! Als jullie leuke hengsten weten houd ik me aanbevolen. Ik heb gevraagd naar haar goede kanten en slechtere kanten. Haar bouw is super luxe, hoeft niet nog luxer. Gangen stap en draf top, galop kon hij niet zo heel goed beoordelen omdat ze niet gewend was alleen in de bak te staan. Ze was wat dramatisch. Ze heeft wel een mooie maat, loopt naar de 170.. heeft goede hoeven, achter heeeel ligt iets Frans (zei hij volgens mij). Zijn advies hengst … kijk naar de galop. Dus.. als jullie wat weten hoor ik het heel graag!

Elisa2
Berichten: 36677
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 08:14

Open anders een topic op EHK met goede standfoto's, bewegingsfilmpjes en een linkje naar horsetelex. Dat geeft wat meer informatie waardoor de hengsten meer onderbouwd kunnen worden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-21 08:21

Elisa2 schreef:
Open anders een topic op EHK met goede standfoto's, bewegingsfilmpjes en een linkje naar horsetelex. Dat geeft wat meer informatie waardoor de hengsten meer onderbouwd kunnen worden.



Ja! Goed idee.. bedankt voor je bericht! Ga ik doen..

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-22 23:31

Bijna een half jaartje verder en er is veel gebeurd *\o/*

Röntgenologisch helemaal goed gekeurd incl rug en hals,

Wordt nu keuringsklaar gemaakt,

Vandaag geïnsemineerd, hopend volgend jaar een kleine Nalegro x Totilas


[ img ]


Gelukkig niet verkocht! :o




Dus op dit topic kan een slotje

Anoniem

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 05:14

Fijn! Mooi paard is het. Hopelijk krijgt ze een knap veulen volgend jaar!

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-22 06:36

culaccino schreef:
Fijn! Mooi paard is het. Hopelijk krijgt ze een knap veulen volgend jaar!


Dank je wel! Ik hoop het ook zo.. altijd spannend niks vanzelfsprekend. Hoop dat het ons gegund is.

Estribo
Berichten: 1810
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 07:38

Wat een leuke update! Knap paard en een hele mooie bloedlijn! :) hopelijk een mooi en gezond veulentje volgend jaar. Is het idee van verkopen nu helemaal van de baan?

Vlekkie Z1+1 eindstand ♥
Lando Z1+6 eindstand♥
Vera Z2+2 ♥

Babootje
Berichten: 26019
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:05

Fijn bewegende merrie ook. Ergens ook wel weer zonde dat het geen rijpaard wordt. Maar een knap veulen is ook leuk. (PS Je kunt het topic ook openlaten, ik ben best benieuwd wat er van gaat worden)

Elisa2
Berichten: 36677
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 08:22

Fijne update, je ziet Royal Dance goed terug in de merrie.

Ik hoop dat de inseminatie pakt en de dracht voorspoedig gaat verlopen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-22 08:25

Estribo schreef:
Wat een leuke update! Knap paard en een hele mooie bloedlijn! :) hopelijk een mooi en gezond veulentje volgend jaar. Is het idee van verkopen nu helemaal van de baan?


Dank je wel! De verkoop is nu van de baan. In ieder geval voorlopig. Veel te spannend dit allemaal! 28 juni gaat ze voor de keuring, ook super leuk om mee te maken. Hadden we ook gemist.

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-22 08:29

Babootje schreef:
Fijn bewegende merrie ook. Ergens ook wel weer zonde dat het geen rijpaard wordt. Maar een knap veulen is ook leuk. (PS Je kunt het topic ook openlaten, ik ben best benieuwd wat er van gaat worden)


Ze wordt in deze weken ook beleerd en onze instructrice gaat hem rijden. Maar omdat ik 3 jaar toch nog te jong vind mag ze nog eerst een jaartje paard zijn.

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-22 08:35

Elisa2 schreef:
Fijne update, je ziet Royal Dance goed terug in de merrie.

Ik hoop dat de inseminatie pakt en de dracht voorspoedig gaat verlopen.


Dank je wel! Ze is wel wat eenkennig en super eigenwijs. Maar heeft (tot nu toe) nog nooit een stap verkeerd gezet. Weet niet van wie ze dat heeft… super eigenwijsheid.

Estribo
Berichten: 1810
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:10

Ik ben ook wel benieuwd naar de updates en hoe ze het op de keuring zal doen. Als je het zelf leuk vindt TS, kan je het topic idd open houden voor af en toe een update :)

Vlekkie Z1+1 eindstand ♥
Lando Z1+6 eindstand♥
Vera Z2+2 ♥

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-22 10:51

Wat leuk… al jullie berichtjes. Ik wil jullie natuurlijk wel op de hoogte houden! Heb ook echt wat met jullie adviezen gedaan! Het spannends was toch wel op de foto. Voor mij maar ook voor de mannen. Ze moesten haar 2 x zoveel verdoven, maar bleef bij de les. Ze liep de trailer weer op net of er niks was gebeurd. Maar goed, alles gelukt! Ze wordt helemaal binnenstebuiten gekeerd inc het gebit. Dus geen half werk..

Klein gedeelte van de foto’s

[ img ]

Anoniem

Re: Verkoopprijs voor 2,5 jarige merrie Totilas x Royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:44

Mooi! Ze zitten ingenieus in elkaar, he :D Goed dat je haar nog even wat tijd geeft voordat ze hard aan de bak mag. Ik ben ook benieuwd!

Jelle1236
Berichten: 707
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-22 18:50


Babootje
Berichten: 26019
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-22 19:09

Lekker beest hoor! Veel kracht in het achterbeen. Zo zie ik het graag.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers